2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

The Need For Speed PC bemutató

Írta: | Kulcsszavak: need for speed . pc . bemutató

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Először is szeretném leszögezni, hogy a The Run epizód kivételével még nem játszottam végig NFS játékot; korábban elkerült az autós mizéria, az új részek kapcsán pedig csak a fent említett epizód tudott lekötni, ami egyedül az érdekes helyszínek és a filmes, izgalmas betéteknek volt köszönhető.
Az eredeti Underground sorozatot is kipróbáltam, emlékszem, régi szép idők, talán ~20 FPS-t sikerült kicsikarni belőle az akkori laptopomon, elbütykölgettem az autót, játszottam vele egy keveset, de rajongója nem lettem.

A PC-s változat március 15-én jelenik meg, és mivel az új reboot már tavaly ősz óta elérhető konzolokra, így ez, és a szériában való járatlanságom okán a játékmenettel kapcsolatban nem szeretném nagyon törni a fejem, sok összehasonlítási alapom amúgy sincs. Akit esetleg érdekel, itt olvashat/nézhet róla egy tesztet.

A világ leggonoszabbnak mondott kiadója manapság kevésbé ördögi dolgokra is hajlamos vetemedni; független csapat játékának kiadása, bőséges kínálatból álló megfizethető előfizetéses rendszer bevezetése, próbaverziók elérhetővé tétele sokak szemében enyhítő körülményként hat a korábbi baklövések vagy éppen az új Battlefront tartalombeli problémáival szemben (bár mintha ez utóbbit próbálná mostanában kompenzálni, akik játszanak vele, mondjanak róla valamit).

A próbaverziók szépséghibája, hogy csak az előfizetéses rendszerük keretében érhetők el, viszont a képet megint árnyalni képes, hogy early acces módban - tartalombeli korlátozások nélkül. Itt szeretném megjegyezni, hogy nem ültem a földre az NFS miatt, hiszen távolról sem vagyok a célközönsége, de ha a Battlefield-del és/vagy Titanfall-lal kapcsolatban is felmerül ez a lehetőség, sokkal nyugodtabb szívvel nyomok majd a vásárlás, ne adj' Isten, előrendelés gombra.

A PC-s NFS 10 óra erejéig kipróbálható verziója ma startolt el az Origin Acces-en, telepítve 12,9 GB-t foglal, ami nekem elsőre kicsit kevésnek tűnt, azonban a Rivals 9.2 GB-hoz képest fair-nek tűnik.
A port trailere 4K felbontást, korlátlan framrate-et ígér - ez az előző epizód 30 FPS cap-je miatt érzékeny sebeket szakít fel sokakban.

A tesztgép egy i5 4690K 3,5 GHz, egy 4 GB-s GTX960, valamint 8 GB RAM-mal bíró konfig volt.

A játék... szép. Ez természetes, a Frostbite nem tud rosszul kinézni, és bár nem gyönyörű, nem is tudom, mit neveztem utoljára gyönyörűnek, talán a Witcher 3-t, előfordulhat, hogy ahhoz hasonló érzések fognak felszínre törni az autózás szerelmeseiben is, mindenesetre a játék valóban nagyon szép, még low-on is!


1080p Low


1080p Medium


1080p Ultra + FAA


1080p Ultra + TAA

Az FPS valóban nincs korlát alá helyezve, low-on 60-70, mediumon ~60, de időnként hajlmos benézni az alá, főleg ha füst-effekt van a képen, ultrán pedig ~40 körül mozog ezen a konfigon. Egy medium árnyékok, FXAA élsimítás mellett minden más legmagasabb beállításon egy számomra kellemes ~50-t sikerült kicsikarni belőle, ami valljuk be, nem rossz, tekintve, hogy a gépem nem egy csúcskategória. Azt hiszem, hogy egy 970-en, illetve vele pariban lévő AMD kártyán semmi gondot nem okozhat ultrán a stabil 60 FPS kihajtása.

A Youtube beágyazás valamiért nem működik, itt a videó.

Nincsenek stutteringek, random dropok, ha esik a framrate, az általában effektek miatt van, talán meg lehet próbálkozni abból is visszavenni kicsit, így akár még ezzel az összeállítással is kicsikarható magas beállításokon a folyamatos 60 FPS.

A játék kicsit sokat tölt, nem vészesen, de nem árt alá egy SSD - akinek ez eddig problémát okozott, vélhetőleg már úgyis beszerzett egyet, akinek nem, annak az a plusz 10-20 másodperc most sem fog problémát okozni.

RAM-ból beérte ~5-6 GB-tal, feljebb nem láttam emelkedni, így egy 8GB-tal felszerelt gépen nem ez lesz a szűk keresztmetszet.

Teljes játékvezérlő-támogatással bír, én egy X360 kontrollerrel játszottam, kormányokat közül sajnos egyet sem tudtam kipróbálni.

Shared-world műfajról lévén szó, néhány gondolat a multiplayer-ről - működik. Talán kevésnek hat ez az egy szó, de a lényeget magában foglalja. A városban való bóklászás közben találkozhatunk, illetve látjuk a térképen is a lobby-ban tartózkodó többi játékost. Ha találkozunk velük, két gombnyomással kihívhatjuk egy versenyre, ami - ha elfogadja - azonnal kezdődik is - az egész nagyon egyszerű, folyamatos.
A szervezett versenyek pontjára pedig beállva, ugyancsak egy gombnyomással meghívhatjuk az összes játékost, akiknek 30 másodperce van reagálni, szeretnének-e részt venni benne.
Ezek a versenyek nincsenek elkülönítve; nagyon hangulatos, mikor bóklászunk a városban, és azt látjuk, hogy a mellettünk lévő úton 10 társunk öli egymást az első helyért.

A nekem legjobban tetszett rész a rendőri üldözéses jelenetek voltak - egy verseny közben ránk tapadó rendőrautó akkor is folytatja az üldözést, mikor annak vége szakad, közben folyamatosan látjuk a képernyőn, hogy pénzben kifejezve pontosan mennyi bűn rója lelkünket, amit ha elkapnak - ki kell fizetni. Nem viccből mondják néha, hogy jobban járok, ha minél előbb leállítom a motort, mert egyre többen lesznek, jönnek az útakadályok, ami egy rosszul megválasztott útvonal esetében egyenlő lesz egy foghúzással.

Az autók vizuálisa és műszakilag is gazdagon testreszabhatók, ezt onnan tudom leginkább, hogy az utóbbi részben a paraméterek felét sem értettem, hogy egyik másik miként fogja befolyásolni az autó viselkedését.

Összességében remek port lett, valahogy így kell kinéznie egy PC-s játéknak.

Ha esetleg valami kihagytam, amire kíváncsiak vagytok, jelezzétek, meglesem és írok.

Hozzászólások

(#1) Aron1988


Aron1988
tag

A tesztgép egy i5 4690K 3,5 GHz, egy 4 GB-s GTX960, valamint 8 GB RAM-mal bíró konfig volt.

hát ehhez képest elég kevéske az 50 FPS.. majdnem ilyen gépet vettem én is, hát szívbaj jönne rám hogy kiadok 270ezret egy vasért és első héten már kompromisszumokra kényszerülök. a Teszt király volt!!

A budai elit nívóját nem szabad lentebb adni! Mutasd a telefonod, megmondom ki vagy!

(#2) birorichard válasza Aron1988 (#1) üzenetére


birorichard
őstag

Köszi! :)

Nekem annyi a könnyebbség, hogy már féléves. :DD
A gyenge láncszem a VGA, viszonylag későn kaptam észbe a 970-nel kapcsolatban, az árak is mentek felfelé, annyival többet már nem akartam kiadni érte. Spórolok kicsit, kivárom a pascal-t, aztán jövő ilyenkor megnézem, mennyibe fájnak. Ha más nem, a 970 árát lejjebb nyomja kicsit.

(#3) Aron1988 válasza birorichard (#2) üzenetére


Aron1988
tag

Szerintem nevetséges, hogy 100ezret ott kell hagyni egy kártyáért, ami elfuttat egy autós játékot.. Emlékszem a CORE2-s időkben egy jó AMD videokártyával milyen szavatos gépeket össze lehetett rakni... 2008 környéke. Úgy tűnik, semmi se a régi :(

A budai elit nívóját nem szabad lentebb adni! Mutasd a telefonod, megmondom ki vagy!

(#4) Csapoati válasza Aron1988 (#3) üzenetére


Csapoati
nagyúr

Mármint mondjuk egy 3850-nel? Mert az se két fillér volt ám... Emlékszem 2007-ben szétszakadt a VGA-piac, volt a Radeon 2600 XT meg a Geforce 8600 GTS kb 50 ezerért, utána meg a 8800GTS és a 2900 Pro 80-85-ért. Mindez 9 éve, azóta volt némi infláció meg dollár árfolyam bukás is.

tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

(#5) Speeedfire válasza Aron1988 (#3) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Azt tegyük azért hozzá, hogy a grafika se ugyan az már. Nagyon sokat fejlődött, ami rengeteg számolással jár.

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#6) Aron1988 válasza Csapoati (#4) üzenetére


Aron1988
tag

vettél egy quadcore-t meg egy 2900 prot.. oké, nem volt filléres dolog, de kb annyibe került mint a cikkíró ürge jelenlegi gépe fél éve. azt az elég volt 6 évig arconpörögve mindenre. Ez meg már fél év után kompromisszummal jár. erre akartam kilyukadni

A budai elit nívóját nem szabad lentebb adni! Mutasd a telefonod, megmondom ki vagy!

(#7) birorichard


birorichard
őstag

Abban a pillanatban, ahogy az előző konzolgeneráció eleje-közepe táján megvolt az a konfig, ami tudott élvezhető sebességgel futtatni egy AAA-s multiplatform címet, hátra lehetett dőlni úgy 1-1,5 évvel ezelőttig.
Mindenki elfogadta azt a játékmotort közel azonos megjelenéssel és sebességgel, mint 360-on vagy PS3-on, de az egy egészen más éra volt. Emlékszem, mikor megjelent a box, COD 2-vel demozták, és szebben nézett ki rajta a játék, mint PC-n.

Nem tudom, hogy pontosan mi az oka, mostanában még inkább felgyorsult a technikai fejlődés vagy hogy nem fektettek annyit ebbe a hardverbe, mint az előző gen-ben, de már megjelenéskor handicap-pel indultak, és a mai napig nem sikerült belőlük kicsiholni azt a teljesítményt, amire a játékosok várnak.
Ezzel szemben PC-n szabadság van, már szinte minden új címet lehet 4K-ban 60 FPS-sel futtatni, ha van rá keret, meg titan sli. És a vga piac még csak most áll a generációváltás küszöbén, ki tudja, mik lesznek még.

Ezek az erőforrás zabáló lehetőségek, mint az unlocked framrate, 4K resolution support, hatalmas textúrák, részletesebb effektek a PC-sek miatt vannak. A konzolos verzióhoz hasonló látványt, ha jó a port, már megvalósítható egy ennél gyengébb konfigon is 720p/900p 30 FPS-en.

Szóval én úgy látom, hogy leginkább az igények emelkedtek, amit jelenleg - pár cím kivételével - csak PC-n sikerült megvalósítani, ehhez pedig erős hardver kell.

[ Szerkesztve ]

(#8) Csapoati válasza birorichard (#7) üzenetére


Csapoati
nagyúr

Szerintem teljesen igazad van. 2007-8-ban ki akart 60 fps-sel játszani? A kutyát nem érdekelte az fps, ha 24 fölött volt. Most meg ha leesik 59-re csutkára fullon, minden gámmer szívrohamot kap. Nem, régen is csúcsgép kellett a szép grafikájú játékokhoz. Crysis?

[ Szerkesztve ]

tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

(#9) Kisgépkezelő válasza Aron1988 (#3) üzenetére


Kisgépkezelő
senior tag

Minden a régi, csak a forintárfolyam zuhant meg azóta elég rondán a dollárhoz képest.

(#10) DigitXT válasza Csapoati (#8) üzenetére


DigitXT
félisten

WTF? Miért ne akart volna 60 fps-t aki szerette a normális mozgásélményt,
bármely játékban?:U Tudod kinek volt jó "24 fölött", max. neked.:D Mi köze
ennek az évekhez? A 2004-es Prince of Persia is 50 fps fölött kezdett "élni"
de 60-tól volt igazán jó az irányíthatósága és a mozgás. Noha akkor még a
legtöbb embernek CRT-je volt. Nekem legalábbis. Mi volt a különleges 2007-
2008-ban? Semmi. Nekem max. az, hogy váltottam LCD-re, ott már nagyon
kellett a fix 60 fps, mert az 59 szar. Teccikérteni: akad. Nominálisan kicsi a
különbség, a gyakorlatban meg azt jelenti, hogy megállt a kép egy kis időre.
Mert az 59 fps átlagos érték. Mondjuk egy másodperc alatt annyi képkocka
jött ki: valamelyik garantáltan megtört, vagyis kint maradt (egy része) tovább.
Akadt. Ez valakit zavar, valakit nem. Akit régen is zavart, nem átallott túrni a
menüben, hogy beállítsa a megfelelő kompromisszumot: ma sincs másképp.

Ui: na igen, a 2007-es Crysis, ami megfingatott minden konfigot, és csutkán
gyönyörű volt, csak éppen játszhatatlan. Elteltek az évek, és egy új élmény:
nem mondhatnánk, hogy senki nem akart volna, csak nem nagyon volt mivel.
(Azt meg el ne kezdd magyarázni, hogy a mozi, meg az emberi szem, mert
agyfaszt kapok. Lehet, hogy onnan jön, hogy a "kutyát nem érdekelte", hogy
akkoriban (is?) tele voltak a fórumok tök fogalmatlan megmondóemberekkel.)

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.