Először is szeretném leszögezni, hogy a The Run epizód kivételével még nem játszottam végig NFS játékot; korábban elkerült az autós mizéria, az új részek kapcsán pedig csak a fent említett epizód tudott lekötni, ami egyedül az érdekes helyszínek és a filmes, izgalmas betéteknek volt köszönhető.
Az eredeti Underground sorozatot is kipróbáltam, emlékszem, régi szép idők, talán ~20 FPS-t sikerült kicsikarni belőle az akkori laptopomon, elbütykölgettem az autót, játszottam vele egy keveset, de rajongója nem lettem.
A PC-s változat március 15-én jelenik meg, és mivel az új reboot már tavaly ősz óta elérhető konzolokra, így ez, és a szériában való járatlanságom okán a játékmenettel kapcsolatban nem szeretném nagyon törni a fejem, sok összehasonlítási alapom amúgy sincs. Akit esetleg érdekel, itt olvashat/nézhet róla egy tesztet.
A világ leggonoszabbnak mondott kiadója manapság kevésbé ördögi dolgokra is hajlamos vetemedni; független csapat játékának kiadása, bőséges kínálatból álló megfizethető előfizetéses rendszer bevezetése, próbaverziók elérhetővé tétele sokak szemében enyhítő körülményként hat a korábbi baklövések vagy éppen az új Battlefront tartalombeli problémáival szemben (bár mintha ez utóbbit próbálná mostanában kompenzálni, akik játszanak vele, mondjanak róla valamit).
A próbaverziók szépséghibája, hogy csak az előfizetéses rendszerük keretében érhetők el, viszont a képet megint árnyalni képes, hogy early acces módban - tartalombeli korlátozások nélkül. Itt szeretném megjegyezni, hogy nem ültem a földre az NFS miatt, hiszen távolról sem vagyok a célközönsége, de ha a Battlefield-del és/vagy Titanfall-lal kapcsolatban is felmerül ez a lehetőség, sokkal nyugodtabb szívvel nyomok majd a vásárlás, ne adj' Isten, előrendelés gombra.
A PC-s NFS 10 óra erejéig kipróbálható verziója ma startolt el az Origin Acces-en, telepítve 12,9 GB-t foglal, ami nekem elsőre kicsit kevésnek tűnt, azonban a Rivals 9.2 GB-hoz képest fair-nek tűnik.
A port trailere 4K felbontást, korlátlan framrate-et ígér - ez az előző epizód 30 FPS cap-je miatt érzékeny sebeket szakít fel sokakban.
A tesztgép egy i5 4690K 3,5 GHz, egy 4 GB-s GTX960, valamint 8 GB RAM-mal bíró konfig volt.
A játék... szép. Ez természetes, a Frostbite nem tud rosszul kinézni, és bár nem gyönyörű, nem is tudom, mit neveztem utoljára gyönyörűnek, talán a Witcher 3-t, előfordulhat, hogy ahhoz hasonló érzések fognak felszínre törni az autózás szerelmeseiben is, mindenesetre a játék valóban nagyon szép, még low-on is!
Az FPS valóban nincs korlát alá helyezve, low-on 60-70, mediumon ~60, de időnként hajlmos benézni az alá, főleg ha füst-effekt van a képen, ultrán pedig ~40 körül mozog ezen a konfigon. Egy medium árnyékok, FXAA élsimítás mellett minden más legmagasabb beállításon egy számomra kellemes ~50-t sikerült kicsikarni belőle, ami valljuk be, nem rossz, tekintve, hogy a gépem nem egy csúcskategória. Azt hiszem, hogy egy 970-en, illetve vele pariban lévő AMD kártyán semmi gondot nem okozhat ultrán a stabil 60 FPS kihajtása.
A Youtube beágyazás valamiért nem működik, itt a videó.
Nincsenek stutteringek, random dropok, ha esik a framrate, az általában effektek miatt van, talán meg lehet próbálkozni abból is visszavenni kicsit, így akár még ezzel az összeállítással is kicsikarható magas beállításokon a folyamatos 60 FPS.
A játék kicsit sokat tölt, nem vészesen, de nem árt alá egy SSD - akinek ez eddig problémát okozott, vélhetőleg már úgyis beszerzett egyet, akinek nem, annak az a plusz 10-20 másodperc most sem fog problémát okozni.
RAM-ból beérte ~5-6 GB-tal, feljebb nem láttam emelkedni, így egy 8GB-tal felszerelt gépen nem ez lesz a szűk keresztmetszet.
Teljes játékvezérlő-támogatással bír, én egy X360 kontrollerrel játszottam, kormányokat közül sajnos egyet sem tudtam kipróbálni.
Shared-world műfajról lévén szó, néhány gondolat a multiplayer-ről - működik. Talán kevésnek hat ez az egy szó, de a lényeget magában foglalja. A városban való bóklászás közben találkozhatunk, illetve látjuk a térképen is a lobby-ban tartózkodó többi játékost. Ha találkozunk velük, két gombnyomással kihívhatjuk egy versenyre, ami - ha elfogadja - azonnal kezdődik is - az egész nagyon egyszerű, folyamatos.
A szervezett versenyek pontjára pedig beállva, ugyancsak egy gombnyomással meghívhatjuk az összes játékost, akiknek 30 másodperce van reagálni, szeretnének-e részt venni benne.
Ezek a versenyek nincsenek elkülönítve; nagyon hangulatos, mikor bóklászunk a városban, és azt látjuk, hogy a mellettünk lévő úton 10 társunk öli egymást az első helyért.
A nekem legjobban tetszett rész a rendőri üldözéses jelenetek voltak - egy verseny közben ránk tapadó rendőrautó akkor is folytatja az üldözést, mikor annak vége szakad, közben folyamatosan látjuk a képernyőn, hogy pénzben kifejezve pontosan mennyi bűn rója lelkünket, amit ha elkapnak - ki kell fizetni. Nem viccből mondják néha, hogy jobban járok, ha minél előbb leállítom a motort, mert egyre többen lesznek, jönnek az útakadályok, ami egy rosszul megválasztott útvonal esetében egyenlő lesz egy foghúzással.
Az autók vizuálisa és műszakilag is gazdagon testreszabhatók, ezt onnan tudom leginkább, hogy az utóbbi részben a paraméterek felét sem értettem, hogy egyik másik miként fogja befolyásolni az autó viselkedését.
Összességében remek port lett, valahogy így kell kinéznie egy PC-s játéknak.
Ha esetleg valami kihagytam, amire kíváncsiak vagytok, jelezzétek, meglesem és írok.