2024. április 25., csütörtök

Bulgária, nyaralás, +, -

Írta: | Kulcsszavak: bulgária . napospart . nyaralás . meleg . közlekedés . tenger

Tegnap értem haza Bulgáriából. Rengeteg pozitívum, kevés negatívummal találkoztam, ezt osztom meg veletek.

Napospartra, vagy ahogy ott mondják Sunny Beach-re mentünk (Burgas, Nesebar felé) két autóval nyolcan. Az "autóval" rész azért fontos, mert aki repülővel megy oda, nem ismerheti meg, nem láthat egész képet az országról, ami szerintem egy kirándulásnál nagyon fontos. A tengerpart, és az ország belseje két külön világ.

Először is az utazásról: Én szeretek utazni, de az 1100km 18-21 óra alatt túlzás. Szerbián keresztül mentünk, és ott is csak Belgrád után van autópálya, előtte pedig a szar, foltozott, egysávos útért még elkérnek 2*5 eurót, azután pedig az autópályáért is jópárat. De onnan már szép egyenletes az út. A határok borzalmasak. Ha éppen kifogja az ember azt az időszakot, amikor a törökök vándorolnak hazafelé Németországból, Ausztriából stb, akkor órákat fog vesztegelni a határon. (őket mind egyesével átnézik, és majdhogynem mind mikrobuszokkal vannak). Akkor lettem egy pillanatra ideges, amikor már 2 órája vesztegeltünk ott, és megszólal a GPS, hogy "túl gyorsan mész" :D nemtudom, hogy jött rá ez. De ezis kibírható, hozzátartozik az utakhoz.

Mondták nekünk, hogy a rendőrökkel, sebességbetartással vigyázzunk. Vigyáztunk, meg sem állítottak, pedig láttunk 1-2 rendőrt. De ami felháborító, az a rengeteg 60-as, 40-es tábla. Néha annyira értelmetlen helyekre rakják ki, hogy hihetetlen.(pl.: 2*2sávos út ami a várost elkerüli).

Mindenesetre érdemes kipróbálni kocsival aki szereti az ilyen "veszélyesebb" utakat. Jellemző a szürkeség, a szocreál falvak, városok.

Nos, ennyit az utazásról. Jöjjön a tengerpart összképe:

Kék tenger, nagy hulllámok, forró homok, rengeteg szórakozási lehetőség a vízben, parton egyaránt.

Ez a Napospart ahool voltunk csak úgy kinőtt a földből. Szállodák, hotelek, gyönyörűbbnél gyönyörűbb appartmanházak százai, kilómétereken át.
Aki itt bulgár népművészeti remekeket keres, vagy valamilyen hagyományt, csalódni fog, mert nem ez nem az a hely :U

Aki viszont szórakozni.. nem fog hiányt szenvedni. Szinte a szállodák számával vetekedő klubok, diszkók, bárok sorozata. Az árak nem túl vészesek. Persze egykét bárban jól letudják húzni az embert, de ha figyelünk pár táblára láthatjuk,hogy árulnak korsó sört 1 leváért is(kb 123-125 Ft).

Aki aztmondja, hogy "Bugária? pff.. mért mennék ilyen szar helyre", annak csak azt mondom, hogy kérdezze meg az ezernyi angolt, amerikait, németet, akiktől mindig minden tele van ott, hogy miért is jó..:))

Elmentünk Nesebar-ba kirándulni, érdemes megnézni, ha ott jár az ember, bár itt is túl sok bazár van. Itt érdemes megkóstolni a sopszka salátát, és a halaikat:) Itt garantáltan friss halakat fogunk enni. Megnézhettük, és felszállhattunk egy tök jó kis hadihajóra ami épp kifutni készült:

Sozopolban is voltunk, itt sziklás és homokos part is megtalálható. Gyönyörű hely.

Végezetül még a hitetlenkedőknek a mi appartmanházunk:

és egy 5csillagos, hotel a többi közül:

Ha ennyi nem elég, akkor sajnálom:)

Összességében nagyon szuper volt, hazafelé még megálltunk Karlovoban aludni egyet 140 leváért 8-unkra. Ami annyit tesz, hogy 2 2 ágyas szoba és egy 4 ágyas szoba volt 70 euró körül. Nem volt drága.

Az autópálya épülget, csak a lukakkal, és a sebességkorlátozó tábláikkal kéne csinálniuk valamit, és akkor autóval is zökkenésmentesen menne az út.

Ajánlott kategória, az áraival együtt:) Aki teheti próbálja ki!

(#1) Thunderzolee

Még nem voltam arrafelé, köszi a beszámolót. :C
Hallottam már másoktól is, h Bulgária így, meg h Bulgária úgy, eddig nem is figyeltem fel rá, de lehet benne valami. :)

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#2) NoLF

NoLF
addikt

van ott 100ftért tequila is ;)

The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people

(#3) Tomate

Tomate
veterán

Mi szeptemberben megyünk 1 hétre, Várnába kocsival, Románián keresztül, remélem lesz ilyen jó az is ;)

(#4) tildy

tildy
nagyúr

Nemsokára én is megyek:D

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#5) bencesoldier válasza Tomate (#3) üzenetére

bencesoldier
tag

Igen, Várna sem volt tőlünk olyan messze, Burgas és Várna között voltunk, de mégsem mentem be oda, úgyhogy nem tudok mit mondani :U

Tuti jó lesz, beszélnek a szépségéről Várnának:) Ha hazaérsz várom a beszámolót.. bár, akkor én már Olaszországban leszek. :U

(#6) bencesoldier

bencesoldier
tag

Na, megfogadtam thunderzolee kolléga javaslatát miszerint ne csak linkeket, hanem képeket rakjak fel:) Íme:) Kösz, mostmár bátrabban fogok írni!

(#7) Thunderzolee válasza bencesoldier (#6) üzenetére

Ahha, király lett. :)

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#8) joshua7

joshua7
veterán

Várna(+ az 1444-es csata színhelye), Nesebar... hmm.. kiskoromban voltam ott nyaralni, sajna alig emlékszem már valamire. :( :)

Semper Fi

(#9) rayoliviero

rayoliviero
veterán

Én voltam Naposparton nyaralni, neke tetszett és az árak is nagyon tetszettek. :)