2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

MajdnemCPX

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Tegnap izgatottan rángattam ki a gépet a dobozából. A színösszeállítása, puha kabinjának selymes fénye egyből elvarázsolt. Azonnal tudtam, hogy csak is nekem készült.

Előszó

Szó mi szó, egy rövid határidejű tesztnek indul ez az iromány. Hogy hogy érek a végére, és milyen minősége is lesz végül, még nem tudom. Próbálom objektíven megközelíteni a helyzetet, és véleményt alkotni a madárkáról.

Tartozékok

A dobozt kibontva tartozékok széles tárházát kapjuk, A helikopter-táv-töltő-akku kombón túl egy lightos crash kitet is rejt a doboz. Pár tolórúd, és egy pár tartalék rotor van benne, egy csavarszett, csavarhúzó, és 1-es imbusz társaságában.

A töltő igen csak felvidított, ugyanis visszajelzi piros és zöld leddel a töltés állapotát, és emellett nem csak a gép MCPX kompatibilis akksijai tölthetők vele, hanem a régebbi WL-toys akkumulátorok is .Ha valaki tehát v911-es helije után vásárol ilyet, elég az új töltőt használnia.

Sajnos nem igaz ez a távirányítóra, ugyanis a WL-toys korábbi modelleivel szemben eldobták a FlySky kompatibilitást, és más távirányítóval csak a HT8 adómodul segítségével hajlandó együttműködni. A távirányító ezt a tényt leszámítva fantasztikus. A Spectrum DX4-et a szememben felülmúlja a rövid távú tapasztalatok alapján. A karok finoman járnak, és hála az égnek, itt már billenőkapcsolót kapott a TH (Throttle Hold), és az Idle Up (3d-normál mód) funkció is. Sajnálatos tényként kell megemlíteni, hogy a szerkezet nem tartalmaz "közönséges" szervófelezőt, csupán egy WL toys féle High-Low módot. A High módban teljesen normális 3d heli módjára kavarja a levegőt, a Low mód pedig megfordítja az irányokat fejjel lefelé, és csökkenti a szervókitérést.

Akkumulátor

A géppel NOR módban repültem, teljesen feltöltött akkumulátorral 7 percet. A korábbi tapasztalataim a LiPo akksikkal kapcsolatban azt mutatják, hogy nem szabad, csak keveset meríteni belőlük, így a repülési időt 3 perc 25 másodpercre állítottam be.

A gép mellé kettő akkumulátor jár, MCPX-el teljesen kompatibilis, 300 mAh, 30C, 3.7v

Valószínűleg tesztelni fogom NanoTech akkumulátorokkal is.

Repülési tulajdonságok

A gép nagyon finoman repül, rendkívül stabil. A rotorlapátok jellegzetes hanggal hasítják a levegőt. 3D-ben még stabilabbá válik a szerkezet. Messzemenően nem tudok nyilatkozni, mivel kisebb körökön kívül még nem repültem vele sokat. Valószínűleg elég ereje lesz az egyszerűbb 3D mutatványokhoz, erőteljes botrángatás során sem számottevő a farokmotor elmaradása.

Törékenység

Erről a pontról nem tudok nyilatkozni, mert még egyetlen egyszer sem koccantam vele. A startokat számolom, eddig 5-nél járok csont nélkül. Külföldi oldalak szerint (RCGROUPS) elég jól bírja a gyűrődést. A négyzet profilú karbon farokrúd sokkal jobban bírja a koccanásokat, mint a korábbi, kör profilú megoldások, és a landtalp is rendkívül hajlékony anyagból készült. Sajnos ezt nem nagyon kedvelem, valószínűleg kap egy gémkapocs-modot, hogy szilárdabban álljon. Apropó, mcpx kompatibilis, mint az alkatrészek elenyésző hányada.

Alkatrészutánpótlás

Komolyabb törés esetén sem kell megijedni, mert a FBL 100 alkatrészei tökéletesen passzolnak, és európában is hozzáférhetők. Eredetiekre többet kell ugyan várni, de számottevően olcsóbbak.

Legyen itt a reklám helye:

225Ft-os USD árfolyam mellett vettem a Banggood - kínai webshop - tól 26800Ft értékben. Igazából maga a gép 22500 Ft-ot kóstált, a maradék alkatrészekre ment el, melyből meglepően sokat sikerült beszerezni. Egy plusz kabin, plusz pár rotorlapát, és imbolygó, valamint szervó nyáklap összesen így 4300Ft-ba került. A BLADE Mcpx alkatrész árait elnézve (3-4000Ft per pár rotorlapát) igen üdítő fejlemény. A gép 24 nap alatt ért ide, a vevőszolgálat készséges volt, de nem adták meg maguktól a tracking adatokat, úgy kellett rajtuk számon kérni. Szerencsére az adatok meglettek, még időben. A csomag összértékére ~28 eurót írtak... Utólag nem bánom, bár ha rendes árat írnak rá, nyugodt szívvel kifizettem volna a vámot. Így elég olcsón megúsztam a dolgot, ha az MCPX-et nézzük a maga 50000Ft-os árával. Későbbi tapasztalataimról postolok majd, akár videót is.

Hozzászólások

(#1) KYZRR


KYZRR
őstag

"Ha valaki tehát v911-es helije után vásárol ilyent, elég az új töltőt használnia."

Osztán magyar vagy-é? :F

You can only die once, make sure it is worth it...

(#2) bbazs96 válasza KYZRR (#1) üzenetére


bbazs96
csendes tag

Köszönöm, javítom! :)

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.