2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Budapestre ért a szentem!

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A helikopterre már régóta várok epekedve (Wltoys-v922), de csak most, hogy Budapestre érkezett, szembesültem azzal, hogy ha nem vigyázok vele, akkor hamarosan rendelhetem a következőt. Ami pedig nem kicsit problémás, ugyanis az a tény, hogy közel egy hónapot vesz igénybe egy pár alkatrész beszerzése, eléggé vissza fogja vetni a fejlődésem egy-egy komolyabb sérülés esetén.

Mivel lehet elkerülni a sorozatos koccanásokat ezekkel a gépekkel?

Összeállítottam egy kis listát, melyben segítségemre volt sok tapasztalt helikopterező:

1.Szimulátor!

Unalmasnak hangzik, egynémelyik unalmas is, mert nem adja vissza az igazi repülést, nincs benne a félelem-faktor. Előnye, hogy géptörés nélkül lehet gyakorolni az irányokat.

2.Megfelelő terület!

Ezt az MCPX tulajok már biztos nagyon jól megtanulták. A sebesen fűbe vágódó gépnek szinte sosem akad komoly mechanikai problémája. A v922 egyébként összehasonlító tesztek során jobban bírta a gyűrődést, remélem az én példányommal sem lesz másképp. Szobában csak lebegni szabad, sőt... azt sem érdemes. Beton fölött el lehet vele játszani, csak hát az meg veszélyes. A fű a legjobb.
A szél nem lesz jelentős ellenségem. Picit dobálja majd, de az elfújás az állandó rotorsebesség miatt nem lesz törzsvendég a ház előtti mini repülő-napok alkalmával.

3.Maradj a korlátokon belül!

Ezt kétféleképpen is értelmezhetem, kiváltképpen én, aki nem a távollátásáról híresült el.

Nem szabad olyan messze mennem, hogy ne lássam a gépet. Ezt a szarvas hibát már sajnos többször elkövettem a kicsi merlinemmel, meg is orrolt rám szegényke emiatt. Egyszer még a főnököm MCPX-helije is megsínylette ezt.

A második értelmezés szintén fontos. Ha valaki nem repült még kollektív gépet, NEM IS SZABAD szimulátoros tapasztalat nélkül belekezdeni. Első pár MCPX köröm alkalmával is rengeteget kellett szokni a madarat. Mennyit kell visszahúzni, hogy lehet megállni egy kis FFF (Fast Forward Flight) után szinte egy pontban. Ha már elboldogulunk normál módban, bizonyos szempontban a 3d könnyebséget jelenthet, mert tapasztalataim szerint a szerkezet jóval stabilabbá válik, kevésbé hajlamos a kiborulásra. A fejre fordítással viszont semmiképp sem szabar a mezőn próbálkozni először. Arra van a szimulátor. Ha már nagyon gyenge faroktartással rendelkező modelleket is át tudunk fordítani, illetve kevés negatív állásszöggel bíró heliket is, akkor talán érdemes próbálkozni, de először csak a szaltókkal, folyamatosan nehezebb háton lebegtetni egy gépet.

Segít, ha van egy kis alkatrészutánpótlás

Balesetek történtek mindig, és fognak is. Mivel egy nagyon új gép, senki nem tudott sem bút, sem bát mondani arról, mi törik rajta. Rendeltem pár apróságot, ami fogyatkozni szokott, és remélem kihúzom vele egy darabig.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.