LHX Attack Chopper
ez a cikk TOBAL [cikkének] hatására jött létre.
[intro és gameplay.] szinesben még nem is láttam eddig
A játék 1990 ben jött ki, annak idején egetverően jó grafikai és szimulációs szinten.
4 helikopter közül lehetett választani, küldetéstől függően nem mind volt választható. Med-Evac küldetésre pl csak Osprey vagy Blackhawk.
A játék a címét a US Army soha el nem készült lopakodó szuperhelikopteréről, az LHX-ről kapta.
A negyedik választható típus az Apache volt. Szinte mindig azt vittem. Az Osprey egyetlen előnye a nagy végsebessége volt, alig fért rá fegyver, viszont nála és az LHX-nél figyelni kellett a kerekekre. Behúzott kerekekkel landolni bukó. Az LHX-nek és a blackhawknak a fegyverterhelése közepes.
5 nehézségi szint kényelmesen konfigurálható fegyvertár, és szabadon választható küldetéstömeg.
Legnehezebb szinten maga a pokol. Folyamatosan lőnek mindenhonnan, megállás nélkül menekülsz és tüzelsz az életben maradásért, ráadásul a célponttal még nem is foglalkoztál. Érdemes volt a már letakarított vonalon menni hazafelé, de ez az üzemanyag és a távolság miatt nem mindig volt lehetséges.
Rengeteg volt a tereptárgy, és szimulációs szempontból igencsak vitte a prímet! Ebből a szempontból a mai játékok sem nagyon vernek rá.
Részletesen kidolgozott a sebzésmodellel, bár grafikailag nem ábrázolta. A Shilka [2:25-től ( sajna nem találom a videt, ott látszana hogy tüzelés közben orrán száján dől belőle a töltényhüvely. )]rendszeresen leverte rólam a fegyverzetet( is ). Na az mindig alfa prioritású cél volt nálam.
Az volt az érdekes csak, hogy a T-72 is légelhárított a 120 mm ágyújával, és minimális károkkal túl lehetett élni. viszont egyszerűen ki lehetett manőverezni.
Grafikára visszatérve mai szemmel nézve elborzasztó grafikai. Síkidomok és dobozok, viszont akkor eszméletlen játékélményt biztosított újra meg újra.
Ha magasra mentél, akkor rakétazivatar jött( beérkező rakétát jelezte a rendszer, az infrát szirénázással, a radarvezérlésűt csiporgással ), ha alacsonyra, akkor meg golyózápor. Időjárástól függően változott a látótávolság, és ezzel együtt a tűzvezetőrendszer befogási távolsága. A rakétás légelhárításé nem... olyan 150-160 méter volt az ideális, ilyenkor csak a közeli légvédelem tudott bemérni, viszont volt időd felkapni a gépet ha egy fordítot termik a földhöz akarta csapni. Vagy egy rendes termik akarta a magasba emelni.
Persze ha ömlött az üzemanyag a sérült tartályból, akkor nem volt választás. Csutkagáz, kollektívkar tövig, és irány a legközelebbi baráti terület. Miután elfogyott, autorotációval el lehet vitorlázni egy darabig ( Idegen területen leszállni minimum fogság, és nem folytathattad azzal a pilótával. Ilyenkor egy gyors RESET megmentette a pilótát, és csak a küldetést buktad ).
És imádkoztál hogy tartson ki az infracsapda meg a dipól amíg lőtávolon kívül érsz (már ha addig nem lőtték szét a csapdaszórót is). Terepre szállásnál nem dícsérnek meg, de a pilot folytathatja.
A gép egy bizonyos sérülés után füstöt okádva zuhanni kezd, és becsapódik. Külön érdekesség volt, hogy egyszer ez olyankor történt meg, mikor teljesen földközelben voltam, és emiatt nem csapódott be, hanem csak lehuppant épen. ott ültem a béna gépben, a fegyverzet működött. Sajna nem emlékszem mi lett a pilótával az end mission után.
Ha a hidraulikát lövik szét, akkor ahogy elfolyik a folyadék, egyre kevésbé hatnak a kormánymozdulatok. ott függtem a levegőben 20 méter magasban, és vártam hogy a szél átsodorjon baráti területre. elfogyott az üzemanyag, de sikerült.
Ha az olaj ömlik, akkor a motor fog megállni mikor elfogy. ilyenkor is minnél magasabbra, minnél gyorsabban, és minnél messzebb.
Többször előfordult, hogy belőttek az üvegen, ilyenkor a minimum a kórház, de súlyosságtól függően lehet folytatni, és bíborszivet is kapsz.
Kiegészítés:
Blackhawknál a TOW és Hellfire rakéták vezetékes irányításúak voltak, nem volt többé fire and forget,menetből tüzelés meg ilyenek. valamelyik nézetváltó F gombbal (talán az F10) bullet cam ra lehetett váltani, és minden kilőtt lövedéket lekövetett. gépágyúval így nagyszerűen lehetett mélységi felderítést végezni. Mindenesetre többekközt ezért is rühelltem a blackhawkot.
A cikk tele van hibákkal, helyesírási hibákkal, rosszul középpontozott, szétszórt, és mindenféle rendszer nélkül csapkod a témák között.
Mentségemre legyen mondva, hajnali egy van, és eredetileg hozzászólásnak indult a fent linkelt cikkhez, és lusta voltam újat írni, így toldozgattam jobbról, balról középre... Ehh haggyuk. Aki szereti a régi játékokat, az megtudhat belőle amit akar.
Na mára ennyit, remélem tetszet.