2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

ügyfélcentrikusság egy multinál

Írta: | Kulcsszavak: t-hoszting . szemét paraszt húzás

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A történet alapja sem nem hosszú, sem nem különösen ritka: viszonteladó fizetési problémába keveredik, ezért a viszonteladott szolgáltatást korlátozzák.

A t csoportnak sok szolgáltatása van, rengeteg viszonteladóval. Az egyik ilyen szolgáltatásuk, hogy a korábbi adatparkjukban, amit azóta beköltöztettek a Dataplexbe és maradt a márkanév, szerver hoszting szolgáltatást ajánlanak. Szerződsz, kifizeted, beteszik a gépedet, van net, halleluja. Ezt viszonteladói konstrukcióban is árulják, szerződsz valamelyik viszonteladóval, fizetsz nekik, ők fizetnek a T-nek, halleluja.

De van, amikor nem fizetnek. Valakik valamikor nem fizetnek, vagy az ügyfelek, vagy a viszonteladó, vagy ki tudja. Esetleg lehetnek más okok is, szerződéses kérdésekben vita, stb. Erre a szolgáltató korlátozza a szolgáltatást. Ezt, ELVILEG, lehet érteni és el lehet fogadni.

De hogy a szolgáltató megtalálja azt a módot, amivel a legjobban kitol a viszonteladó ügyfeleivel, ahhoz már pofa kell. Itt konkrétan ez történt, a T a négy napos ünnep előtti péntek délután 3-kor kihúzta a drótot. Az ügyfelek ennyiből értesültek a problémáról, hogy a szerverek elérhetetlenné váltak. Hogy ez mennyire legális jogilag, azon lehetne vitatkozni.

Következmények:
- egy csomó szerződés, szolgáltatás lehetetlenné vált, amiket a hosztingban levő gépekre alapoztak.
- egy csomó vas hozzáférhetetlenné vált, hadver, rajta adatok, stb. most akkor kinek a tulajdonában vannak ezek és ki mit hisz erről a tulajdonjogról?

A probléma az, hogy péntek délután hova rohanhatsz másik vasat venni? Nincs nyitva bolt, raktár, stb. A domain adminok rég elhúztak pihenni, tehát akinek domainje volt regisztrálva a hosztolt ip-re, annak most bakfitty van. Ha lenne másik vas, akkor se működne a domain.

A t és a hoszting szolgáltató jogvitájához mi köze az ügyfeleknek? Milyen alapon nem engedi elhozni a vasakat a t? A viszonteladó kft, KORLÁTOZOTT felelősségű társaság, aki a SAJÁT vagyonával felel a károkért, nem mások vagyonával.

De mindegy is, nem ez a fő bajom. A fő bajom az, hogy normálisan működő cégek esetén nem úgy kerül elő a probléma, hogy megkeressük a legótvarosabb időpontot az évben, amikor a legnagyobb kárt lehet okozni a másiknak, és akkor ültetjük fel a szopórollerre. Nem hiszek benne, hogy péntek délelőtt csúcsosodott ki a vita a szolgáltató és a viszonteladó között, és péntek délután 3-kor már elérhetetlenné kell tenni a szolgáltatást. Ha a felek betartották a polgári törvényekben szokásosan előírt együttműködési kötelezettséget, akkor erről a problémáról hónapok óta tudniuk kellett. Akkor pedig miért nem halasztották a négy napos ünnep utánra a balhézást vagy, ha már sürgős, akkor a négy napos ünnep előtti hét hétfőjére? Ha április 23-án délelőtt húzták volna ki a kanócot, akkor az ügyfeleknek lett volna 4-5 munkanapja a kármentésre, nem úgy, mint most.

úgyhogy kedves T, ez a legnagyobb mocsokság volt, amit el lehet követni. És nem számít, hogy ki mindenki más milyen hibákat követett el, nem számít, hogy ki kinek tartozott, a tény tény marad: valaki meg merte lépni a T-nél, hogy akkor csapjon le damoklész kardja, amikor nyilvánvalóan a legnagyobb kárt okozza. A belétek vetett bizalom örökre elszállt. Emiatt ez nektek sokkal többe fog kerülni, mint amennyit buktok az egészen. És akkor nem is számoljuk azt, hogy ha 23-án húztátok volna ki a drótot, nektek semmilyen plusz károtok nem keletkezett volna, sőt, csak a hírnevetek szenved kisebb csorbát.

fentiek nem mentik a viszonteladót és az ügyfeleiket sem a saját hibáikért. ettől ez még egy pr ballépés.

UPDATE: ebben a pillanatban elindult a net, úgy látszik, észhez tértek a felek. 2012. 04. 28. 20:05

Hozzászólások

(#1) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

egy kis vélemény nyilvánítás belefér :)

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#2) danih


danih
addikt

A teljes történet ismerete nélkül csak érzelmi töltetű t-flamelés lesz.
Esetleg mesélhetnél még, hogy kerekebb legyen a történet. A határidők (fizetési, türelmi, stb) mindig benne vannak a szerződésben. Amely határidők ha lejártak - csoki!
Szóval - teljes sztorit pls :)

(#3) bambano válasza danih (#2) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

a viszonteladót lehetne azért flamelni, mert nem fizetett a t-nek. de a poszt lényege nem ez, hanem az, hogy a t miért a legrosszabb időpontban érvényesíti az egyébként jogos követeléseit? pár nap ide vagy oda nem számított volna a t-nek semmit sem anyagilag, viszont pr szempontjából ég és föld lenne.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#4) tkazmer


tkazmer
addikt

felteszem ugyanannál a viszonteladónál lehetünk, nekünk is elérhetetlen ami a dataplexben van, még jó, hogy eleve több szolgáltatóra terveztük a rendszert hogy ilyesmi ne okozzon 100%-os leállást...

amúgy egyébként lehetett valami a levegőben pénteken, én is akkor kezdtem el felhívogatni, értesítgetni azokat az ügyfeleket, akik 3-6-9-12 hónap körüli fizetési elmaradásokkal rendelkeznek...

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#5) Ringman válasza bambano (#1) üzenetére


Ringman
nagyúr

nem vagyok ügyvéd (csak a barátnőm :) ), de pár okoskodás:

- egy csomó szerződés, szolgáltatás lehetetlenné vált, amiket a hosztingban levő gépekre alapoztak.

elmaradt haszonért a nemfizető viszonteladó perelhető, a T-nek nincs köze hozzá. (max bevonja a perbe a viszonteladó v külön eljárásban lerendezi a T-vel)

- egy csomó vas hozzáférhetetlenné vált, hadver, rajta adatok, stb. most akkor kinek a tulajdonában vannak ezek és ki mit hisz erről a tulajdonjogról?

ezért viszont megüthetik a bokájukat.

A viszonteladó kft, KORLÁTOZOTT felelősségű társaság, aki a SAJÁT vagyonával felel a károkért, nem mások vagyonával

itt a viszonteladó cégformája mindegy, ha bt v zrt lenne, a szolgáltatást megrendelők szempontjából (hagyjuk figyelmen kívül azt, hogy kin-mit-hogy lehet behajtani a polgári per után)

a T eljárása meg kicsinyes geciség, talán a kedves T-döntéshozót is le fogják emiatt hordani (a presztízsvesztés miatt - szarrágó-T)

mint ahogyan írod is.

(#6) Mr X válasza Ringman (#5) üzenetére


Mr X
veterán

A vawepvitelbe vegyétek bele, hogy az írás szerint tegnap, pénteken délitán 3-kor lőtték le a szolgáltatást. Hétvége van, nem munkanap. Lehet, hogy a következő munkanapon akadálytalanul elhozhatók lesznek a gépek.

Persze ha a T képviselője úgy nyilatkozott, hogy nem adják ki őket a vita rendezéséig, az már valóban aggályos.

(#7) bambano válasza Mr X (#6) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

volt ilyen hsz másik fórumon, ahol károsult állítása szerint ezt a tájékoztatást kapták az adatparkból.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#8) 7


7
addikt

Mi most magánelőfizetőként találkoztunk hasonló eljárással...
Amennyire rémlik, az internetelőfizetésnek pár éve függetlennek kéne lennie a telefonelőfizetéstől. Ennek apropóján (mivel úgysem használjuk) lemondtuk a vezetékes telefont. Kiderült, hogy mégis kötődik az ADSL a telefonhoz valamilyen csoda folytán, ami még nem is lett volna különösebb probléma, ha tájékoztatnak erről a lemondáskor. Csak azt épp elfelejtették.

Február 1-jének érkeztével kilőtték a netet. Péntek délután 4-kor, hogy még véletlenül se lehessen olyan embert elérni, aki foglalkozna is a problémával. Hosszas várakozás után sikerült egy ügyintézőt elérni, aki nem is nézett bele a problémába, közölte, hogy 72 órán át kell orvosolniuk a problémát, de felveszik hibakóddal -- ez péntek este számomra azt jelentette, hogy a hétvége során nem is fognak foglalkozni vele, és sajnos nem is lepődtem meg. A 72 óra leteltével továbbra sem volt semmi változás, így kedden már egy morcosabb telefont kaptak, hogy nagyon nem erről volt szó. Ezúttal rá is néztek a dologra, meglepően hamar ki is derült az adminisztrációs hibájuk.

De hogy ezt miért délután 4 órára kellett időzíteni, és miért nem voltak hajlandóak érdemben foglalkozni a problémával, amíg habzó szájú telefonhívást nem kaptak, arra jóhiszemű magyarázatot nem tudok találni. Sokkal inkább jutnak eszembe olyasmi szavak, mint hanyagság, szivatás.

Öröm az ürömben, hogy ezek után legalább díjcsomagváltással nem kellett megvárni az adott csomagra szóló hűségidő végét, és szerdán kijöttek bekötni a kábelnetet az ADSL helyett.

[ Szerkesztve ]

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.