A történet alapja sem nem hosszú, sem nem különösen ritka: viszonteladó fizetési problémába keveredik, ezért a viszonteladott szolgáltatást korlátozzák.
A t csoportnak sok szolgáltatása van, rengeteg viszonteladóval. Az egyik ilyen szolgáltatásuk, hogy a korábbi adatparkjukban, amit azóta beköltöztettek a Dataplexbe és maradt a márkanév, szerver hoszting szolgáltatást ajánlanak. Szerződsz, kifizeted, beteszik a gépedet, van net, halleluja. Ezt viszonteladói konstrukcióban is árulják, szerződsz valamelyik viszonteladóval, fizetsz nekik, ők fizetnek a T-nek, halleluja.
De van, amikor nem fizetnek. Valakik valamikor nem fizetnek, vagy az ügyfelek, vagy a viszonteladó, vagy ki tudja. Esetleg lehetnek más okok is, szerződéses kérdésekben vita, stb. Erre a szolgáltató korlátozza a szolgáltatást. Ezt, ELVILEG, lehet érteni és el lehet fogadni.
De hogy a szolgáltató megtalálja azt a módot, amivel a legjobban kitol a viszonteladó ügyfeleivel, ahhoz már pofa kell. Itt konkrétan ez történt, a T a négy napos ünnep előtti péntek délután 3-kor kihúzta a drótot. Az ügyfelek ennyiből értesültek a problémáról, hogy a szerverek elérhetetlenné váltak. Hogy ez mennyire legális jogilag, azon lehetne vitatkozni.
Következmények:
- egy csomó szerződés, szolgáltatás lehetetlenné vált, amiket a hosztingban levő gépekre alapoztak.
- egy csomó vas hozzáférhetetlenné vált, hadver, rajta adatok, stb. most akkor kinek a tulajdonában vannak ezek és ki mit hisz erről a tulajdonjogról?
A probléma az, hogy péntek délután hova rohanhatsz másik vasat venni? Nincs nyitva bolt, raktár, stb. A domain adminok rég elhúztak pihenni, tehát akinek domainje volt regisztrálva a hosztolt ip-re, annak most bakfitty van. Ha lenne másik vas, akkor se működne a domain.
A t és a hoszting szolgáltató jogvitájához mi köze az ügyfeleknek? Milyen alapon nem engedi elhozni a vasakat a t? A viszonteladó kft, KORLÁTOZOTT felelősségű társaság, aki a SAJÁT vagyonával felel a károkért, nem mások vagyonával.
De mindegy is, nem ez a fő bajom. A fő bajom az, hogy normálisan működő cégek esetén nem úgy kerül elő a probléma, hogy megkeressük a legótvarosabb időpontot az évben, amikor a legnagyobb kárt lehet okozni a másiknak, és akkor ültetjük fel a szopórollerre. Nem hiszek benne, hogy péntek délelőtt csúcsosodott ki a vita a szolgáltató és a viszonteladó között, és péntek délután 3-kor már elérhetetlenné kell tenni a szolgáltatást. Ha a felek betartották a polgári törvényekben szokásosan előírt együttműködési kötelezettséget, akkor erről a problémáról hónapok óta tudniuk kellett. Akkor pedig miért nem halasztották a négy napos ünnep utánra a balhézást vagy, ha már sürgős, akkor a négy napos ünnep előtti hét hétfőjére? Ha április 23-án délelőtt húzták volna ki a kanócot, akkor az ügyfeleknek lett volna 4-5 munkanapja a kármentésre, nem úgy, mint most.
úgyhogy kedves T, ez a legnagyobb mocsokság volt, amit el lehet követni. És nem számít, hogy ki mindenki más milyen hibákat követett el, nem számít, hogy ki kinek tartozott, a tény tény marad: valaki meg merte lépni a T-nél, hogy akkor csapjon le damoklész kardja, amikor nyilvánvalóan a legnagyobb kárt okozza. A belétek vetett bizalom örökre elszállt. Emiatt ez nektek sokkal többe fog kerülni, mint amennyit buktok az egészen. És akkor nem is számoljuk azt, hogy ha 23-án húztátok volna ki a drótot, nektek semmilyen plusz károtok nem keletkezett volna, sőt, csak a hírnevetek szenved kisebb csorbát.
fentiek nem mentik a viszonteladót és az ügyfeleiket sem a saját hibáikért. ettől ez még egy pr ballépés.
UPDATE: ebben a pillanatban elindult a net, úgy látszik, észhez tértek a felek. 2012. 04. 28. 20:05