2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Szervdonorok az országúton

Írta: | Kulcsszavak: agyatlan közlekedők

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Mai történés (2020.10.24): jövök sokadrangú mellékúton hazafelé melóból.

Az út szügyig sáros, és elég sok mezőgazdasági gép is közlekedik rajta. Ennek van itt az ideje, nem sok mindent lehet/érdemes tenni.

Jön szemből egy traki (rendes nevén: mezőgazdasági erőgép), fel volt szerelve hardverrel (mezőgazdasági munkagép): nehéz tárcsa volt ráakasztva hátul. A traki mögött egy biciklis bajnok tekert behúzódva a szélárnyékba.

Egyből eszembe jutott a gyerekkori rigmus: rendőr lett az Endre, esze mint a penge... A traki arra van optimalizálva, hogy folyamatosan nagy erőt legyen képes egyenletesen leadni. Ezért a benne levő alkatrészek nem piszlicsáré fogvájó méretűek, mint egy motorban vagy kerékpáron, hanem rendes darab vasakból vannak. Nagyok, nehezek. Ergo elég sok a hajtási veszteség. A traki már akkor is elég nagyot lassul, ha csak elveszik a gázt, de ha még satuzik is a pilóta, akkor pillanatok alatt megáll. De ha megcsúszik kicsit, az se izgat senkit, rendes ember méretű kerekek vannak rajta, ezt-azt rendberak az út mellett, oszt jónapot.

Szemben kerékpáros bajnokunkkal, aki két virsligumin tolja az ipart, stabilitásában a megfelelő mennyiségű kerék hiányát a giroszkóp hatás pótolja. Kilátását, pláne előrelátását meg semmi. A nehéz tárcsát arra találták ki, hogy száraz, nagy rögös földet is felaprítson, az üzemanyag takarékosság jegyében szokás élezni a vaskorongokat.

Na ha a szervdonor bajnok előtt a traki megáll, ő a sárfelhordásos úton ugyanezt nem fogja produkálni, tehát beszáguld a tárcsák közé. Azok meg, puhatestnél keményebb dologhoz szokván, simán felszeletelik, mint pékségben a kenyérszeletelő a veknit. De ne aggódjon senki, a trakis nem hogy megsiratni nem fogja, lehet, hogy észre sem veszi, hogy a sokszáz/ezer kilós vasdarabba még beleszállt 60 kiló hús.

Ész hova mész.

Hozzászólások

(#1) #90088192


#90088192
törölt tag

A baj az a bejegyzéseddel, hogy feltételezi, hogy az ütközés után, a belső szervek, meg alkalmasak lesznek újra felhasználásra. Ezt semmi sem garantálja, így max cápa eledel lehet belőlük. Sot a kiindulási állapotot sem ismerjük, hiszen lehet dohányzó alkoholista, aki folyamatosan krokodilt tol a testebe, és meg HIV fertőzött is. Nem akarnék szerveket tőle.

Nem értem eme hanyagságot tőled, te tájékoztatsz, ez komoly felelősséggel jár, nem szabadna ilyen légből kapott híreket terjesztened. :DDD

(#2) Klaus Duran


Klaus Duran
senior tag
LOGOUT blog

Túl sok karaktert pocsékoltál egy lusta emberre.
Én a traktorost sajnálnám mert nem tett semmit csak dolgozott.

A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM

(#3) Steve_Brown


Steve_Brown
aktív tag

Nem dolgozok nap mint nap traktorokkal. De falun lakok, vezettem már 1-et kettőt. Motorfék tényleg van benne :D
De a besatuzáshoz nagyon de nagyon erősnek kell lenni.

(#4) angyalpc2


angyalpc2
aktív tag

a faszé dolgozol te még szombaton is... :)

meg a traktoros is... :)

Egyébként van rá szabály hogy a föld útról nem lehet felhordani a sarat, és a rendőr ezért büntethet.
Ez ugyan is balesetveszély okozás és köz útrongálásnak minősül.

(#5) #90088192 válasza Steve_Brown (#3) üzenetére


#90088192
törölt tag

Azok nem traktorok, hanem az 1920-as évek relikviai :C

Ismerkedj meg a hidraulikus rásegítésű, nedves tárcsás, hidraulikus fékkel ami mar a JD -00-as szériától jelen van az fix, de lehet korábban is volt, a 4650 és 3040-es szériákban :K
Na az traktor, és állóra fékezed a kereket minden probléma nélkül üzemi fékkel, és komolyabb erőfeszítés nélkül :K

[ Szerkesztve ]

(#6) llax válasza angyalpc2 (#4) üzenetére


llax
senior tag

Sárfelhordás...
Elméletileg és a jog szerint is igazad van.
Gyakorlatilag: sok esetben közel megvalósíthatatlan az elkerülése. A néhányszor 10 méteres sárrázók csak keveset segítenek (már ahol vannak), azon túl csak magas nyomású mosó / gőzborotva tudna segíteni, olyan főleg nincs a földutak végén. (más módszerekkel több órás meló lenne minden felhajtásnál letakarítani egy szerelvényt - az élelmiszer tutira sokkal drágább lenne - ott fog távozni a sár többsége, ahol rendes "műutas" tempót tud felvenni a gép - rugózás hiányában ez aszfalton történik)

(#7) Eastman


Eastman
őstag

Kettő, kb. hüvelykujj méretű felületen tapad az úthoz. És nem a traktor. :D

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#8) Carlytoo


Carlytoo
aktív tag

Sok ilyen van. Aztán halljuk, olvassuk, hogy minden szabályt betartva, rendszeresen azon az úton közlekedett. Ismerte, mint a tenyerét. Most is belefutottam egy életveszélyes sérülésbe. 80°-os kanyart szeretett volna bevenni 100-al vizes úton. Nem jött össze. Nem tudtuk kiszedni a roncsból a zsarukkal, ezért meg kellett várni a tűzoltókat.

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#9) Napfénysüti

Én is országúti kerékpározom de ezeket jómagam se értem meg. Soha nem mennék nagyobb járműhöz ilyen közel. Ha gyorsabban tudok menni inkább megelőzöm.

Més que un club!

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.