2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

csoportos beszedés: miért nem gondolkodik senki?

Írta: | Kulcsszavak: idióta bank . giro

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A cégnek az otp szedi be a csoportos beszedéses ügyfelektől a szolgáltatás díját. Erre volt egy kialakult módszer, ami mérsékelten volt rossz. Fájlokat küldözgettek egymásnak emailen ügyintézők, volt telefonszám, ami egyfajta remote reset buttonként üzemelt. Nem volt jó megoldás, de működött.

Erre valamelyik agyatlan marha kitalálta, hogy akkor ezen változtatni kell, mégiscsak 21. század, webkettesek vagyunk, vagy mifene.

Csináltattak egy webfloppy nevű rendszert. default.aspx az url vége, el tudom képzelni, miféle kacatok vannak mögötte. Egy default xp skinre hajazó felület, be kell jelentkezni, majd egy táblázatban kapsz egy fájllistát, meg egy letöltés historyt. Minden csili-vili, jávaszkriptek dübörögnek, halleluja van.

Vagy mégse? Nézzük közelebbről!

Szép grafikus mifenés webes felület. Nem mondom, hogy nem láttam szebbet, de azért elég szép. Sok grafikai elem, jávaszkript, stb. Bizonyára managgák tervezték az ügyfeleknek. Hogy mi ezzel a baj?

Hogy EMBERNEK tervezték. Két dolog:
- alapvetőnek kellene lenni, hogy amit gép tehet, azt ember nem csinálja.
- amit ember elronthat, azt el is rontja.

Tehát épelméjű ember azt a feladatot, amit gépre lehet bízni, nem bízza emberre. Márpedig az, hogy rendszeresen megnézze ezen a felületen, hogy van-e új állomány (és itt most szándékosan sánta ez a mondat, mert nincs benne alany), az nem embernek való feladat, gépre kell bízni. Mint ahogy azt is, hogy a gép keresse meg az új fájlokat és töltse azt le.

Na ehhez képest jávaszkript küldi már el a login adatokat is, amit nem két perc kibányászni, hogy mit is akar. Ezek után elemezni kellene a csicsát is, pontosabban kivágni a francba, mert nem érdekel senkit. Ez mind-mind olyan megoldás, ami embernek se biztos, hogy jó, de gépnek biztosan nem az.

És akkor még nem beszéltünk olyanról, hogy ha már webes felület lenne, azt hinné az ember, hogy automatikusan frissül és mindig minden adat ott van. De nem, simán lemaradt egy állomány, mint a régi szép időkben. Ebből csak azt a következtetést lehet levonni, hogy erre a roncstelepre kézzel töltögetik fel az állományokat? AJJAJJ ennél több hibalehetőséget akkor se tudtam volna belerakni, ha erre gyúrok fél évig.

Szóval megint egy "fejlesztés", amit idióta managerek találhattak ki, anélkül, hogy megkérdeztek volna valakit, aki ért is hozzá. Hát nem jött össze, a kínlódással működőképesen tartható verzióból most egy használhatatlan, nem működő verzió lett.

Gratulálok, kedves otp, jól elcsesztétek.

ui: ez a júliusi állapotról szól, azóta kiderült, hogy augusztusban sem sikerült megoldani a kérdést.

update2: aug.29. utánajártam a dolgoknak. A probléma magja az, hogy az otp-sek nem is értik, hogy amit csinálnak, az rossz. Annyi eszük van, mint egy teáskanálnak.

Hozzászólások

(#1) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

nem is értik, hogy amit csinálnak, az rossz... :W

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#2) petnehazi


petnehazi
csendes tag

Szia,

nem értek veled egyet. Az persze gáz, hogy aspx, de a webes alkalmazások nem arra vannak kitalálva, hogy szkenneljék a gépet. Sok esetben erre nincs is mód.

(#3) bambano válasza petnehazi (#2) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

marhaság.
soa, webservice stb. kifejezések mondanak valamit?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.