Tegnapi sztori:
Kolléga kint van egy ügyfélnél, hogy nem megy a net. Próbálja megfaragni, de nem jut eredményre, ezért felhívott. Elkezdem bogarászni a rendszert, első ránézésre minden jól van beállítva, érthetetlen, hogy miért nem megy.
Második ránézésre már megvan a hiba: megállt az egyik szerver. Ekkor már szóltam a kollégának, hogy kérjen elnézést az ügyféltől és hagyja ott, mert értelmetlen vendégségbe maradni. Közben telefonon gombnyomó szakember segítségét kérem. Táp ki, táp be, látszólag semmi változás.
Ilyenkor következik a Bambanőőőőő kocsikulcs! mondat. A hívástól számított 20. percben már pedál to metál (nem igaz , éppen atom módon fel van bontva az út, majd erről is írok) megyek a helyszínre. Amikor kiértem, nem derült ki, hogy konkrétan mi a gáz, ilyenkor a ramot szoktam gyanúsítani. A gond az, hogy ez további leállásokat vetít előre. Majd tűz haza.
Akkor számoljunk: 100 kilométer vezetés, mondjuk 9 liter@450 forinton, két óra szolgáltatáskiesés az ügyfélnél, 2 ember 4 órányi munkadíja ment el egy garnitúra vélhetőleg elpukkadt ramra. EDDIG.
Versus:
Vehetnék "olcsó, jó minőségű" kingston ramot bele 2x6-7 ezer forint körüli áron, vagy esetleg vehetnék valami rendesebbet is (nem tudok hirtelen típust) mondjuk 2x2 gigát, összesen mondjuk nettó 30k-ig.
Fentiek szerint tényleg annyira marhára olcsó az a hulladék kingston, ami 15 hónapot se bírt a gépben? Én inkább azt mondom, az a relatíve nagyon olcsó ram irtózatosan drága volt.