2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Aktuális Vaterás szívásom...

Írta: | Kulcsszavak: vatera aukció ügyfélszolgálat

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Ez a cég nekem mindig tud (negatív) meglepetést okozni. Persze tudom, én vagyok a hülye, hogy használom, de ha egyszer hamarabb elviszik a cuccot akár magasabb áron is mint más ingyenes hirdetési oldalakról... Ez megint a magyar ember hülyesége. Mert miben bízunk? A vatera visszajelzési rendszerében. Ami mint most is ki fog derülni egy kalap szart sem ér.

Az én vaterás pályafutásom úgy indult, hogy feltettem egy pár memóriát, amit megvett egy emberke, aki tele volt negatív értékelésekkel. Mit tudtam csinálni, vártam, kerestem e-mailen, telefonon. Elérni nem tudtam. Egy hónap után meguntam, nyomtam egy negatív értékelést amire azonnal tudott reagálni és kitalált kifogásokat felsorolva ő is küldött egy negatívot. Önhibámon kívül egy negatív értékeléssel indult a pályafutásom, külső szemlélőként én biztos nem szívesen vásárolnék olyan eladótól akinek 1 értékelése van, az is negatív. Abszolút korrekt embernek tartom magam az üzlet terén így az idő folyamán már elértem a 95% feletti pozitív értékelést. Ekkor indult a mostani eset.

Volt egy műszaki cuccom ami helyett kinéztem egy újat, de nem akartam mindenképpen megválni tőlem, feltettem egy olyan áron, amin nekem még esetleg megérni eladni és nem bukok rajta túl sokat. Műszaki cikkről volt szó, közel fél éves, garanciális cucc. Új ára 40 ezer, villámáron kietettem 36ért de lehetett ajánlatot tenni rá 33tól felfele. Azon már meg sem lepődök, hogy a hozzászólások fele azzal volt tele, hogy nem ér meg ennyit, miért árulom drágán meg mire cseréljem el. Használtam kiemeléseket ami belekerült pár 100Ft-ba de jobban szem előtt volt.

Már kezdtem megunni a sok felesleges szájtépést, amikor olyan dolgokra kérdeznek rá ami egyértelműen le van írva, de ezen már meg sem lepődök, elég alacsony a színvonal ilyen téren. Majd egyszer csak beesett egy ajánlat 34 ezer ft-al. Gondolkodtam rajt, kivártam az egy napot (addig érvényes „Az én ajánlatom” funkciót használva küldött ajánlat) és elfogadtam az ajánlatot. Az adásvétel ezzel létrejött.

Meg is jött a licitáló levele amiben leírja, hogy ennyiért neki mégsem kell mert látott olcsóbban is újabb változatot belőle és inkább azt veszi meg. Na itt kicsit felkaptam a vizet, hogy az én pénztárcámmal és időmmel szórakozik. Megírtam neki, hogy olvassa el újra a szabályzatot, a licitálás adásvételi szerződésnek számít, amitől nem állhat el. De a végére meghagytam neki azt a lehetőséget, hogy fizesse ki a listázási és kiemelési díjamat, amit miatta elbuktam (pár 100Ft-ról volt szó) és felejtsük el egymást. Visszaírta, hogy erre nem hajlandó, mindezt elég durva hangnemben, nagybetűkkel, tele helyesírási hibákkal. Az "úriember" még azzal is megzsarolt a végére, hogy ha negatív értékelést merek neki adni, akkor ő is azt ad, mert "így korrekt".
Na gondoltam majd a Vatera megvéd engem, ha már az évek során jó 10 ezer ft-ot kifizettem a részükre most végre adhatnak is valamit a pénzemért. Leírtam a problémámat és megkérdeztem, hogy mit tanácsolnak. Azt írták, hogy az aukció lejárta után 7 nappal küldjek egy utolsó felszólítást a fizetésre, küldjem el a vatera címére is a levelet és így a későbbiekben könnyebb kivizsgálni az esetleges jogtalan negatív értékelést.

Megtörtént, megvolt az utolsó felszólítást. A kis barátom elkészítette a negatív értékelést az adásvételről (teljesen más indokkal, mint amit a leveleiben írt). Indoka az volt, hogy az internetről linkeltem be képeket a cuccról, és így szabálytalan volt az aukció. Ez igaz is, de minek csináljak saját képet egy termékről, ha ugyanúgy néz ki (hibátlan, karcmentes) mint egy interneten is megtalálható kép, amin ráadásul sokkal jobban látszik minden. Érdekes módon ajánlat küldésekor ez még nem zavarta.
De a legszánalmasabb mégsem ez volt, hanem, hogy levélben meg sem említette ezt az indokot. Ezt csak a vaterás értékeléshez írta le, a nekem küldött leveleiben egyértelműen leírta, hogy ennyiért nem veszi meg és kész. Plusz igazságtalanul, kitalált dolgokkal rágalmazott meg, minthogy az én termékem nem egyezett meg azzal amit hirdettem.

Nosza, ment is a levél a vaterának, hogy akkor akár el is tüntethetnék a pusztán rossz szándékból adott negatív értékelésemet, mivel rajtam aztán nem múlt a termék átvétele. Kaptam egy sablon választ amiben leírták, hogy miért is nem fogják kivizsgálni a problémámat. Amit ha először küldenek akkor ok, de ők tudták miről van szó, már egy héttel előtte leveleztem velük és ők ígérték, hogy segítenek eljárni jogtalan negatív értékelésnél.

Megint naiv voltam. Ők bukták a közel 2000Ft jutalékot a vásárlás meghiúsulása miatt, de tartani fogják a markukat a kiemelési díjért, amit elbuktam, mert egy olyan felelőtlen ember tett licitet aki nem kívánta átvenni a terméket. Mit tudok tenni? Meg sem fordulhat a fejemben, hogy nem fizetek mert elég csak szétnézni a neten és számtalan olyan esetet találni, hogy pár 10 vagy 100Ft-os tartozás nem fizetése után is a felhasználó nyakára küldték a behajtó cégeket már 1-2 hét után és követelték rajta a pár 100Ft-ot kiegészítve pár 1000 (akár 10 ezer) Ft-os végrehajtói díjjal. A felhasználóik problémáit, meg akikből élnek, leszarják.

Az értékelési rendszerük nem való semmire, a fenti ámokfutást egy olyan felhasználó követte el akinek több 100 pozitív értékelése volt, köztük pár semleges „téves licit” címszóval. Úgy tűnik más ember rutinosabb volt nálam és félt, hogy visszakapja a negatívot így inkább semleges értékelést adott neki. M

Magyarország, Vatera, 2011…

Ja azt még hozzáteszem, hogy azt a részét megérteném a dolognak, hogy minden hasonló esetet nem tudnak kivizsgálni, de akkor ne ringassanak ilyen hitben, hogy ezt majd megoldják. Sőt a sablon levelükből az jött le nekem, hogy nem is nagyon tudnak (akarnak) tenni az olyan felhasználók ellen akik bosszúból vagy kiszúrásból adnak negatív értékelést a másiknak.

Hozzászólások

(#1) mexicanraven


mexicanraven
aktív tag

Nem ismerem túlságosan ezt a céget, de személyesen nem lehet valahova befáradni hozzájuk?

when the sun shines, we'll shine together

(#3) BaLee válasza mexicanraven (#1) üzenetére


BaLee
addikt
LOGOUT blog

Kizártnak tartom. Egy telefonszámot nem tudsz kideríteni tőlük, vagy egy címet.
Webes felületen lehet nekik írni majd utána e-mailt.

De ha van irodájuk akkor is Budapesten, az meg felejtős, hogy 250km-ről az ő hülyeségük miatt még én túráztassam magam. Ha helyben laknék az más lenne.

(#4) koshmar


koshmar
őstag

A Vatera ebben az évben már ALLEGROUP KFT. néven működik, tudomásom szerint.

Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..

(#5) BaLee válasza koshmar (#4) üzenetére


BaLee
addikt
LOGOUT blog

Ja összeálltak a teszvesz-el és most egy cég van mögöttük. Miért?

Hogy duplán tudják lehúzni termékfeltöltési díjakkal a embert, ha minkét oldalon meg akarja jelentetni az aukciójárt. :O

(#6) koshmar válasza BaLee (#5) üzenetére


koshmar
őstag

Gondolom a TeszVesz-nek annyira nem volt forgalma a Vatera egyeduralma miatt, hogy inkább behódolt, és így részesedése is lesz. :)

Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..

(#7) Gergő_


Gergő_
őstag

Pontosan milyen termékről volt szó? Lehet hogy csak én vagyok béna, de nem tudtam kivenni a szövegből...

(#8) BaLee válasza Gergő_ (#7) üzenetére


BaLee
addikt
LOGOUT blog

Nem írtam le, mert az eset szempontjából szerintem teljesen lényegtelen, hogy miről volt szó.

Amúgy egy NTR82HD médialejátszóról volt szó. Amit pár nappal később itt a PH!-n vittek el és azóta is megelégedéssel használja az új gazdája.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.