2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

München highend show élménybeszámoló

Írta: | Kulcsszavak: münchen . 2014 . high . end . show . élménybeszámoló

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]


Történt egyszer, hogy Attila(Sefter), János (Kittosz), György (Gyurczy) és István (bajnokpityu) úgy döntöttek, hogy meghallgatják, mit csinálnak a németek az egyik legnagyobb highend kiállításon (452 kiállító, kb. 900 márka).
Mind a négyünknek önálló értékrendje van, ráadásul a hatalmas mennyiségű lánc emléke is összemosódott, szóval nagyjából semmire se lehet használni a leírásunkat, magunknak írtuk, hogy körülbelül emlékezzünk, milyen eszközöket hallottunk.
Minden szobát aszerint értékeltünk, amit éppen hallottunk, amikor arra jártunk. Akinél a pillanatnyilag hallott zene alapján semmi se fogott meg, ott odébb álltunk, de voltak, akikhez visszamentünk, mert valamiben élményt tudtak nyújtani. A szobák bejárási sorrendjében írtunk.
Gy: Az egész kiállítás egy vesszőfutás volt, ha mindent meg akar nézni az ember, és az igazán tetszőknél többet időzne el, még a 4 nap is necces, 3 nap alatt is csak végigfutni volt időnk. Ahol 20 másodperc alatt valami megfogott, ott be is ültem egy-egy számra, ha igazán jó volt, maradtunk 2-3 szám erejéig, de az átlagos vizit 1-2 perc volt a kiállítók tengerében.


C123: kolosszális Goldring, Transrotor, Michell, SME lemezgyaluk,
i: megalománia a köbön, csönd.


C122: Chord elektronika, Chord Sarum kábelekkel, PMC dobozokkal.
S: Tiszta, dinamikus, naturális hangja volt. Nekem az egyik kedvencem lett a nagyvasak között.
Chord Hugo nevű DAC/fejes erősítő viszont kritikán aluli volt, először azt hittem (reméltem..), hogy a fejes miatt van, de másikkal ugyan ez volt a véleményem.

Gy: A Chord dizájnja nem az én világom, a hangja viszont tetszett, függetlenül attól, hogy picit száraz, steril volt nekem a hangja a PMC dobozokkal. A mély szekció rendben volt, a TL kialakítás ellenére sem hiányoltam belőle az energiát, jó felbontása, tiszta, levegős magas tartománya volt. Kéne.

C121: T+A
Gy: Az idei kiállításon optikára nálam dobogósak a T+A HV szériás elektronikák. Itt demózás nem volt, így a hangról nemigen van mit írni.


C120: NAD+Dynaudio Confidence C2. NAD M50 streamer, M52 adattároló, lejátszó, adattár.
i: Nem volt jó. Emlékeimben mosott, kissé torz, erőtlen hang maradt meg.
S: Az itthon hallott kis Dynok után nem sok bizodalmam volt a márkához, de a nagyokról annyi jót hallottam már, hogy mindenképp akartam adni neki még esélyt. Sajnos az idei kiállítás nem a Dynok éve volt, úgyhogy nem igazán lettem okosabb ezen a téren. Nem hiszem, hogy csak ennyit tudnának, ez itt most nem tetszett.
Gy: Az első Dyno, amit hallok. Tompán, fedetten szólt, de volt benne zene, mozgott a láb. Nem kéne.


C119: Audionet elektronikával (CD, előfok, biamp monoblokk) Canton Reference 1.2 DC dobozokat hajtottak.
i: Egy demo közepén voltunk, épp azt magyarázta az előadó, hogy tud érzelmes is lenni a Canton doboz, ha kell oda is tud verni. Meggyőzött, hogy igen, nagyon sok mindenre képes a dobozuk, viszont a körülmények nem kedveztek nekik. Elmennék újra meghallgatni őket.
S: Sajnos nem tudom mi hajtotta a Canton Reference 1.2DC hangkeltőket, mert marha nagy volt a tömeg. Meggyőző volt (elvárható egy ilyen kaliberű cucctól..), de szívesen meghallgattam volna valamelyik „elérhetőbb árú” társát is, mert a kisebb szériákkal eddig nem igazán voltam kibékülve. Ez a doboz viszont megmutatta mit várnék el a márkától!
Gy: A Canton eddig rejtély volt számomra, az első Canton doboz ez, amit hallok. A galérián egy kiegészítőket forgalmazó cégnél is ezek a dobozok szóltak, és a két hang alapján kifejezetten pozitív az élmény, a kell faktor is erős. A szoba fullon volt, hátulról sok mindent nem hallottunk, jó lett volna többet hallani belőle, de erre nem volt lehetőség. Ha csak itt hallom, nem érezném ennyire jónak. A demó amúgy tetszett, goa-n mutogatták, hogy gyors is a doboz, ha arra van szükség. Árcédula ismerete nélkül egyértelműen kell.


C118: Cabasse koaxiális gömb alakú hangsugárzók, saját előfok+ 2x4db monoblokkal hajtva.
i: D osztályú erősítők voltak, nyoma nem volt a „szokásos” darabosságnak. Közép és magas tartományuk meggyőző, ám, hiába az 55cm+25-30cm körüli második mélysugárzó, valahogy középtől lefele fókuszálatlan maradt. Azért szívesen hazagurítanám őket, a koaxiális kialakítás jó váltóval azért eladta magát. ;)
S: A design mindenek felett! Ezt gondoltam az első pillanatban erről a „beholder”-ről :) .
Gyorsan változott a véleményem, mert iszonyat jól szólt. Mélyhiányra nem volt panasz, a La Spéhre 55cm-es mélyhangszórója hozta a kötelezőt, de nem volt miért szégyenkeznie közép- és magas tartományokban sem. Igazi meglepetés volt Nekem ez a „doboz” (gömb).


C117: Trigon Chronolog lejátszó (nagyjából egy htpc+dac), Octave elektronikák, Triangle Enceinte Alpha.
i: Összességében közepes hangra emlékszem, semmi feltűnő, de nem volt emlékezetes.
S: Ez volt az első találkozásom Triangle dobozokkal, és meg is győzött. Szerintem egyben volt a hang, keresni fogom a lehetőséget, hogy hallgathassak még ilyet. Igazi mindenes dobozokra leltem.


C114: Electro companiet + Chario.
i: Hangulatos, profin berendezett stand, és kellemes hang.
S: Előítéleteim voltak a márkával kapcsolatban, de nagyon meglepődtem (pozitív irányban).
Egész hallgatható szettet raktak össze.


C112: Audio Research CD, előfok, végfok, Sonus Faber Lilium, ribbon hangfalkábel.
i: No, ez jó volt. A magyar kiállításon is lehetett sejteni, milyen jó kombináció a két márka, de ott a szomszéd szobában szegény rémesen kiszolgált nyers Elacot kellett nyomatni, ezért nem tudott kibontakozni. Németeknél annál többet lehetett hallani abból, amiért szeretik ezeket a láncokat. Jó értelemben vett színes hang, érzelem dús, mégis reális.
S: Audio Research szettel meghajtott Lilium hangfalakat csodálhattuk meg, a márkától megszokott igen jó minőségben. Személy szerint nagyon bejönnek a Sonus termékei mind design, mind hang alapján.


Meridian
i: wifis aktív dobozok. A kiállítás egyik legrosszabb hangja. Darabos, ideges, digitális hang. Még a Metallica is teljesen élvezhetetlen volt rajta, úgyhogy odébb álltunk.
S: Ugyan ezen „szobában” volt még a Meridian aktív „csodája” a DSP7200. Igen, csoda volt, mert csodasz@rul szólt… (ezen az emeleten talán ez vitte a citrom díjat).
Gy: A rossz demózás tipikus példája. 3 számot hallgattunk meg, egyik rosszabb volt, mint a másik, a távirányítót kezelő srác meg még vigyorgott is hozzá, hogy mekkora király. Förtelem rossz volt.


Krell+ Sonus Faber talán Nordost hangfalkábellel.
i: Nem volt rossz, arra emlékszem, és kevéssé volt amcsi hang, mint a régebbi Krell KAV 300i erősítők, de azért mély nyomokat nem hagyott. Faberek kidolgozása tökéletes. Annyira jó minőséget sugároz, hogy ha hangot nem adna ki magából is kéne.
Gy: Ez nekem sajnos kimaradt. Sajnálom, mert volt Krell-em, szerettem, kíváncsi lettem volna az újabb cuccok hangjára. talán jövőre.


D110 Acoustic Solid dobozok Restek erősítővel.


D108: Marantz Reference elektronikákra kötött Dali Rubicon.
i: Számomra ez mosott, koordinálatlan hang.
S: Személyes kedvenceim közé tartozik a márka, mozi fronton sokat használtam a kisebb sorozatukat (Concept). Ezúttal is Marantz erősítő + CD párossal volt kiszolgálva (Én is ezt a párost favorizáltam itthon) a Rubicon 8 –as pár. A Concept-től az Epicon-ig minden szériánál jelen lévő (Nekem bejövős) „Dali hangzás” itt sem maradt el.
Gy: Sok kapcsolatom nem volt a márkával, picit túlárazottnak érzem a dobozokat (Ikon 6 mk2 alapján). Picit meglepett, hogy nem az Epicon volt porondon. Nem ültünk be fülelni, csak átsétáltunk a szobán. Amit ennyi idő alatt hallottam, az nem volt rossz, de nyilván sok mindent nem árult el, így véleményt sem nagyon alkotnék.


D107: Burmester.
i: Jobban tetszett, mint Dali, de semmi extra.

Az A és B épületek földszintjén bazári hangulat uralkodott.
A épület:
Gy: A bazáros rész jó repi cukorka lelőhelynek bizonyult, több kört is mentünk. Csalódás volt, hogy több neves gyártó is itt állított ki demózás nélkül, mint Audia, Hegel, Linn, stb. Szívesen meghallgattam volna ezeket megfelelő környezetben, de erre sajnos nem volt lehetőség.


i: Kerestem a Lumint, hátha valami jó hangot hallok tőlük. Soundkaos standján meg is találtam néhány kiállított Lumint. Beültem, pont olyan hang fogadott, mint amire a Soundkaos márkanévből asszociálok, pár mp után kimenekültem. Kevéssé bántott, mint a Meridian, de közepesnek se mondanám.


Jing Feng Digital: kijelzős, és kijelző nélküli streamerek, dacok, olcsón. http://www.jfdigital.com/en/products/ UDS-1esét, Sabrevel hallgattam bele pár kínai teszt-számba, egy Sennheiser HD600assal. Ez alapján annyi jött le, hogy még akár jó is lehet, szívesen letesztelnék itthon egyet. Kijelzője a készülékeknek halovány, de a hanzi (kínai) írásjeleket jól kezelte :) Kisebb hibákat észrevettünk a prototípus csatlakozóinál, de ettől még érdemes rájuk figyelni. Legfeljebb lenyomják a bejáratott nevek árait.
S: Érdeklődéssel fogadtuk az UDS-1-est. Tetszett a cserélhető DAC (sabre/wolfson) panel, a nagy kijelző, a HDMI panel. A kiállító nem állt a helyzet magaslatán, leginkább csak kínaiul tudott (volt tolmácsa), viszont segítőkész volt (szó nélkül lekapta a doboz tetejét, hogy belenézhessünk). Remélem találkozunk még a termékeikkel, amik „noname” kategóriához képest picit túlárazottak voltak, de a nagyobb nevekhez képest nagyon jók.
Gy: Itt inkább Sefter és Bajnokpityu motoszkált, én csak kibiceltem. Specifikáció és kinézet alapján ígéretes a cucc. Ha van olyan jó, mint az AudioGD, akkor forrásként oda piszkálhat a nagyokhoz. Sajnos csak fülessel lehetett meghallgatni, ami nekem semmit nem mond arról, hogy mit is tudhat. Ha tesztre el lehetne hozni itthoni kereskedőtől, valószínűleg tennék egy próbát.


i: Meghallgattuk a Concrete Audio állódobozát. Egy MacMinit, Mytek Stereo 192 dacot, és valami hatalmas végfokot használtak előtte.
Gy: A Concrete Audio szép kidolgozás mellett lent a zsibvásár közepén kb semmit nem mutatott magából hangilag. Kár érte, az anyaghasználat miatt, illetve az építőiparos múltam és jelenem miatt nekem üde színfolt lehetne.


i: Üveglapon keresztül bekukucskáltunk az MSB platinum dacába.
Igényes kidolgozásúak voltak a http://www.firsttech.com.tw/ gyár csatlakozói, kábelei.



Több DIY stílusúnak tűnő cég állított ki levett készülék-fedlappal. Vastag CNC mart előlapok, készülékházak, mindenféle stílusban, de egyiket se lehetett meghallgatni.


Kifejezetten oldalborda-kompatibilis állványokat láttunk a Tabula Rasa gyártó standján.

Gy: A Tabula Rasa állványok kifejezetten szépek voltak. A brutális anyagvastagságok és méretek miatt ránézésre is elképesztően masszív kialakításúnak tűnnek. Én 50 m2 alatt nem tudnám elképzelni szobában. Kéne, hozzá egy akkora szoba is. :)



i: Ayre is büszke a készülékeik belső kialakítására, alkatrészeire ezért a korábban kipróbált MX-R monoblokkokról, és a Referencia előfokról hozzáértő számára végre kiderülhetett volna, mitől szólnak olyan jól.


E124: Avantgarde Acoustic Duo, és az új aktív Zero dobozát hallgattuk digitális forrásról.
i: Kiválóan szóltak mindketten. Zero egységesebb volt, Duo hifisebb, színezettebb. Duo itt jobban tetszett, még mindig kevéssé színezett, mint a Trio a Pesti kiállításon.
S: A Duo tetszett, de sajnos csak rövid ideig hallottuk lágyabb zenékkel. Hamar sor került a váltásra, (rosszkor érkeztünk) a Zero fantázianevű aktív hangsugárzó vette át a stafétát. A kötelező Jazz/Klasszikus zenék után betett Rammstein-al olyat szólt, hogy csak pislogtunk . Nem nagyon hiszek az aktív dobozokban, ennek még a kialakítása sem kecsegtetett semmi jóval (alig volt mélysége a doboznak), de az ajtóból fordultunk vissza mikor felcsendült a rock zene, le a kalappal a doboz előtt !
Gy: A show egyik legjobb hangja az Avantgarde standján fogadott. Sajnos a nagy dobozon csak két számot hallhattunk, de a kisebb kárpótolt mindenért. Picit visszafogott az alja az én ízlésemnek, mintha nem is menne elég mélyre, de cserébe nagyon-nagyon jó a középtartomány, van jelenlétérzet, valóságos, nyugis, hosszan hallgatható hang. Korábban az USA Audio szobájában hallottam Avantgarde tölcséres dobozt a Budapesti kiállításon, de az ottani fárasztó, két szám után berobbanó jóból is megárt a sok érzés itt abszolút elmaradt (idén ezt a JBL produkálta, bővebben ott), ha lett volna még két hetünk a kiállításra, egy pár órát szívesen elidőztem volna itt. A kis Avantgarde hangja hozza a nagy által diktált minőségi szintet, de picit fedettebb. Cserébe méretét meghazudtolva töltötte be a nagy teret, és kb minden zenén jól érezte magát a szimfonikustól a Rammstein-ig. Egyértelműen a legjobb aktív doboz, ami kint volt a kiállításon. Mindkettő nagyon kell!


E121: Audionet DNP streamere, előfokja, monoblokkjai szolgálták ki az Audiovector SR6os dobozokat.
i: Magasa hasonlított az Elac JET magasaira.


E120: Gryphon


E119: Focal
i: wifis aktív dobozait hallgattuk, amíg sorban álltunk a Grandéhoz. A wifis cucc tök jó háttérzene-forrás lenne, nem volt különösebb élmény, de nem is bántott. Ami inkább élmény volt, a benti szobában a Naim Statement monoblokkokkal hajtott Grande Utopia EM. Árához méltóan műfaj függetlenül jól zenélt. Lenyűgöző magabiztosság, kiegyenlítettség jellemzi. Mélye, ha kell, üt, ha kell puha. Itt is digitális forrásról szólt a lánc, mégpedig egy nagy Naim médialejátszóról.
S: Hazajöttem:). Jelenlegi hangfalaim is ezen gyártó termékei, és haveri körben is többeknek ilyen van.Másik kedvenc gyártóm a Dali mellett. A kis wi-fi –s dobozuk nem igazán tetszett, egyszerűen nem éreztem méltónak a Focal névre…a „szentélyben” Grande Utopia volt Naim elektronikával kiszolgálva. Áll leesős volt (nem is vártam mást :) ) bármilyen stílus jól állt neki.
Gy: Meglepően jól szólt a sarokba bedobott wi-fi-s doboz, annak ellenére, hogy sem az elhelyezés, sem a brutális alapzaj nem kedvezett neki. Nyaralóba, második láncnak, vagy kisebb szobába szerintem kiváló választás lehet. A Grande bemutatóra természetesen beültünk. Az egyik legjobb demó, fix nézőszámmal, dedikált szobával. Hozta a kötelezőt, nem is lehet igazán elmondani, a TOP 5-ben simán benne van az itteni hang. Nem vagyok egy hidegkirázós, lúdbőrzős srác, de a Rage Against The Machine – Fistful of steel számába beleborzongtam. Minden zenén ütős kombót alkotott a Naim elektronikákkal és Chord (?) kábelezéssel. Nagyon-nagyon erős a KELL faktor.


F106: Arcam elektronikáról hajtották a Kef Reference 5-ös dobozait, Audioquest hangfalkábeleken keresztül.
i: Erősen színezett, búgós méllyel bíró lánc lett a végeredmény. Az előadó nagyon élvezte, de a hallgatók eléggé faarccal adogaták át egymásnak a helyet.
S: Elég sokan voltak, de azért befértünk. Kef Reference 5 megosztotta a négyes társaságunkat, szerintem nem volt rossz. Nem rossz párosítás volt ez. Az is igaz, hogy az előadó jobban élvezte mint sok hallgatózó a teremben. :)
Gy: Nem volt különösebben rossz hang, de hifizős-mozis karaktert hozott, oda valószínűleg jó is lenne, zenére nem ezt választanám.


F123: PMC twenty 26.
S: Twenty.26 nevű, elég kicsi (kb. dali zensor 5 ) hangkeltői voltak kirakva kb 30nm szobában. Nem sok jóra számítottam, de amikor megszólalt egyből az „eldugott mélynyomót” kerestük  . Dinamikus, tiszta hangja volt, ami betöltötte a teret. Körbejártam a termet mélynyomót keresve, de egyértelműen nem átverésről volt szó. „Hű Vazze” kategória.
Gy: Picit fémes, kemény hang, de ettől függetlenül nagyon tetszett. Itt-ott bántónak hatott az elektromos gitár, de kábelezéssel, más elektronikával párosítva biztosan lehetne lágyítani a hangján. Meglepően erős volt mélyben, és nem csak brummogott-búgott, hanem rendes felbontása is volt, vélhetően a TL kialakítás miatt. Kisebb szobába, vagy kisméretű hangfalt keresőknek jó választás, simán hallgatnám itthon is.


F103: Primare+Elac FS 409
i: Vidám hang, kicsit talán nagy volt nekik a szoba. Lehetett hallani, hogy van mélye a láncnak, de itt szimplán kevésnek tűnt. Középtartománytól fölfele viszont rendben volt.
S: Nem volt rossz, de nekem hiányzott az alja. Hallottam már FS189-et ami jobban tetszett, de lehet csak a szoba volt túl nagy neki..
Gy: Korábban hallottam már az FS409-et, így hozta azt, amit vártam tőle. Jó páros volt a Primare elektronikával. ELAC tulajként hallgatva hozza a kötelezőt, de picit nagy volt neki a szoba, és botrány szarul néz ki kékben. A 2 millás új árat még mindig picit sokallom, kifutóként, akciózva jó vétel lesz.


F104: Fischer & Fischer SN 470 és 570 dobozokkal, és német manufakturális kábelekkel.


F105: Progressive Audio szélessávúakat hozott, CDről mentek.



F112: Marantz elektronikákat lehetett látni kiborítva, csupaszon, állványos dobozzal (talán Polk)
i: Elton Johnt hallgattak. Idióta módon voltak a dobozok elhelyezve, messziről se volt jó a hang.


E105: AVM CDről, erősítőtől Gauder Berlina RC9es dobozok mentek.
i: Drágán maximum közepes szint. Lehetett hallani, mennyivel jobb a gyémánt magas a sima kerámiától, de nem nagyon állt össze a kép, színezett volt a hang, és keményítette az énekeket.
S: Olyan szinten magasba húzott, hogy rövid idő után menekültünk! a szobából (bemutató közepén).
Tőlem ez a szett érdemelte ki a „kocsi után kötném” kategória első díját.

Gy: Accuton hangszórókból épített méregdrága (100e€) doboz. Botrányosan rossz volt. Alja sovány, közepe elmegy, magasa bántó, olyannyira, hogy a 20 perces bemutató 3. számánál elmenekültünk. 1000€-ért talán kéne, de 100x ennyiért???


E103: Vienna Acoustic Liszt nevű dobozát hallgattuk Yamaha elektronikáról.
i: Dobozhangon szólt, és cicegő magassal. Közepe közepes volt. Lehet, hogy bekapcsolva felejtették a loudness gombot? Tere félkörív helyett 3 pontból szólt. Ugyanitt később hallgattunk egy picike Vienna dobozt, szintén Yamaháról, rosszabbul szólt. Dobozhangban hasonlított a nagytesóra.
S: Ebben a szobában érzésem szerint nem a dobozok voltak a szűk keresztmetszet, sokkal inkább a Yamahák hangzásvilágát hallottuk ki. Kíváncsi lettem volna más elektronikával párosítva.
Gy: Régóta figyelem a Vienna Acoustic dobozait, elérhető árúak, szép kidolgozás mellett, de hallani most hallottam őket először. Hangkaraktere a régi McCormack DNA-1 + Quadral Vulkan mk1 láncomra hajazott, csilingelős, színezett, picit kusza, de emellett szórakoztató hang. Jó lett volna jobb elektronikákkal is meghallgatni, félek a Yamaha nem volt jó választás.
J: Vienna dobozokra én is emlékszem, és szerintem is dobozhangú volt, keskeny dobozka...





E102: MBL
i: Egyik legmaradandóbb élményem volt az MBL lánc. Egész pontosan mindkét MBL lánc zseniális volt. Már a folyosón azt hittük, hogy bent hús-vér nő énekel, annyira élethű volt, és ez még csak a kis lánc. PC forrásról, MBL usbs dacokról, erősítőkről. A nagy testvér 4 óriási monoblokkról szólt, valamint 2-szeres árú DACot kapott, printerkábel helyett Audioquest Diamondot,stb... A zongora, a gitár olyan, mint az életben. A nagyobbik lánc egy kicsit fényesebb hangú, mint a kisebbik. Nem teljesen tökéletes, persze, mintha a mély és a közép között lenne egy kis gödör. Gondolom a szoba beleszólt a hangba, de viccen kívül, baromi jó előadást hallhattunk. Csömörlött hifistáknak, cserélgetőknek receptre fel kéne írni.
S: NAGYON tetszett mindkét „homokóra”. Nem csak kinézetre, hangilag is megfogott, szívesen ültem előtte. Azért kíváncsi lettem volna rá, valami brutálisabb zenével mit kezd :) .
Gy: Ez egy más dimenzió. Az első gondolat: Pffff, de durva! Egyértelműen a TOP3-ban a hangja, már a folyosón hallani lehetett, hogy ide érdemes betérni. Szavakkal nehéz leírni mind a hangot, mind a látványt, mind az alkalmazott technológiát. Egyértelműen ilyen láncom lenne, ha arab sejk lennék, vagy Microsoft vezér. Aki a zenehallgatást komolyan gondolja, az sürgősen vegye fel a bakancslistájára. Érdekes, hogy a pici doboz is hozta a nagy hangszóró karakterét, picit talán jobban egyben is volt, ennek fényében a 32e €-s árcédula egyáltalán nem túlzó, vagy borsos, minden egyes eurocentet megér mindkettő, bár a nagy 180e € körüli ára lottó ötösért kiált.

E101: ASR elektronika


E110: Orpheus elektronika.
i: Tök jó hang, de várom a varázst.
Gy: Érdekes ez a hangszóró forma, több gyártónál is visszaköszön, illetve a Finesse nevű hazai DIY doboz is ezt követi. Picit vegyes kép, de összességében jó hang. Nincs szerelem, nem kéne.



E111: Mola-mola elektronikán Lansche Audio hangfalak.
i: Mola-mola is jó példa arra, hogy létezik zeneiség D osztályú erősítővel. Andalító hangulatú zene szólt, lágy, krémes, puha volt az itt hallható hang. Lansche dobozokban pedig egy különleges magassugárzó foglal helyet, egy Corona plazmasugárzó.
Gy: Csöves magassugárzó, mint kuriózum. Jó felbontás, az én értékrendem szerint megvolt mindene. Kellene. Alját nem hallottuk, de ez az éppen hallott zene hiányossága valószínű, ami kevesett mutatott, az rendben volt. Kellene.



E115: Göbel Epoque Reference hangfalakat hallottunk.
i: 2.1es lánc, 3db monoblokk, itt is egy különleges magas sugárzót használtak, hangja kicsit talán a sztatikusokra hajazott. Nagy felbontású, kiegyensúlyozott, nyugodt hangot hallottunk. „Hallelulja” szólt, :) Request Audio HTPCre épülő lánc szólt, AES/EBUn ment át a hang az MSB dac-ba.
S: A „napelemes” :D hangfalak szépen dolgoztak, hosszan hallgatható nyugodt hangjuk volt.
Gy: Jó felbontás, jó a teteje, van jelenlét. Finom részleteket mutat. Alját nem hallottuk, de ez az éppen hallott zene hiányossága valószínű, ami kevesett mutatott, az rendben volt. Kellene.


E116: Audio Exclusiv-nál Cajin csöves erősítőről sztatikus szólt.
i: Egy kis plusz dinamika elfért volna.
Gy: Életem első elektrosztatikusa, nem is tudtam hirtelen hová tenni, nem igazán az én világom. Később a Martin Logan markánsan jobb volt. Nem az én világom.


E118: Grimm Audio hangfalak szóltak,
i: számomra nem túl kedvesen. Fémes, dögös, nem éppen hosszan hallgatható hang.
Gy: Közepe picit kemény volt, alja nyugis, nem is alkotnak egységet, külön szól az alja és a teteje. Jó felbontása volt. Tetszik, de nem kéne.



F114/6: Moon monoblokkokról Martin Logan szólt.
i: Elsőre meglepődtem, milyen puhán szólnak ezek a Levinsonok, fénnyel szemben hasonlónak tűntek a készülékek, pár mp, és ja nem is ML szól. Itt a hangból teltséget, férfihangból öblösséget hiányoltam. Dance of Trumbers szólt, szépen reccsent a trombita, mint általában a sztatikusokon. OSX alapú laptop volt a forrás, DSD-t játszottak. Nekem annyira azért nem lett most sem szívem csücske a sztatikus hangfal technika (fejes annál inkább), de amiket eddig hallottam, azoktól jobban tetszett.
S: Első találkozásom a sztatikus technikával. Enyhén szólva nem lopta be magát a szívembe.
Nem sokáig bírtam, nem az Én világom.

Gy: A második sztatikus, ez már jó is. Legalja hiányzik, de nem volt zavaró.


F114/6: Devialet forrásról, erősítőről hajtottak egy B&W-t.
i: Száraz volt, de dinamikus, tökös hang. Összességében tetszett, bár, ha hozzám vágnák, egy picit lágyabb kábeleket használnék.
S: Hangulatos szobát raktak össze, a B&W 8-as szériás hangfalak igen jól szóltak. Hosszan hallgatható szett volt ez is.
Gy: Kifejezetten tetszett, nagyon jól kiszolgálta a nagy B&W sobozokat a fürdőszobai mérleg méretű Davialet elektronika. Dire Straits - You and your friend ment, a Gibsonnak picit vékonynak éreztem a hangját, de a komplett láncot vinném, a kell faktor itt is erőteljesen jelen van. TOP 10-es hang. Meg kell jegyezzem,hogy a szoba az egyik legötletesebb és leghangulatosabb szoba volt a sejtelmesen világító kék háttér közepén virító Devialet felirat és szlogen telitalálat. Letisztult, megnyugtató, órákat tudnék itt eltölteni.


F117: Tron elektronikák végén Cessaro Liszt I tölcséres.
Gy: Kemény, kopogosó, csattogós, száraz hang bakelitről. Nem volt jó.


F118: Constellation Audio elektronikák végén Wilson Alexia.
i: Baromi jó mélyek, természetes hangszerhangok. Streamer volt a forrás, majd DAC-ot tettek a végére.
Gy: Tiszta, levegős magas, élethű, természetes középtartomány, mélyben lehetne picit feszesebb, energikusabb, de összességében nagyon tetszett. TOP 10-es hang, kellene.


F119: Mark Levinson 53 monoblokkok végén JBL Synthesis.
i: Ez egy katyvasz volt. Ereje, mint a bivalynak, de egyetlen pontban volt a színpad, színezett hangszín, mélybehúzott. Nem értem, ezek a márkák azért nem kispályások.
Gy: Régóta figyelem a régi JBL dobozokat a tölcséres középsugárzókkal, végre testközelből hallottam is. Kifejezetten tetszett amit hallottam, már amíg bírtam hallgatni. A korábban példaként felhozott USA Audio – Avantgarde tölcséres párosnál Budapesten hallott túl sok érzés itt is megvolt a második számnál. Hosszan kizárt, hogy ezt a láncot tudnám hallgatni. Szép feszes mélyei voltak, de a legalja hiányzott.

F120: Tidal elektronikák végein dobozok.
i: Picit vékonyka volt, de jó szeparáció, jó közép felbontás.
Gy: Nyugis, tiszta, levegős hang. Kellene.



F129: Silbatone.
i: Ez is egy szép emlék. Óriási szobában nagyon sok hatalmas tölcsér, és úgy láttam, hogy egyszerre szól az összes:) Igencsak jól sikerült a hangolás, mert összességében kiegyenlített volt, élményszerű, energikus, és színezést se vettem észre. Más kérdés, hogy mennyire piacképes, amikor a dobozok által elfoglalt alapterület triplája egy komplett pesti garzonnak. A showmesternek igen jó volt a hangulata, sörrel kezében táncolt:) Leválasztó trafós kézikocsi, 380Vos betáp, meg annyi eszközt hoztak el, alig lehetett látni, mi van éppen a jelútban. Volt CD-jük is, gyalujuk is, ehhez képest Windows 7 foobar :)
Gy: Élménynek kiváló volt, de otthonra egyáltalán nem tudom elképzelni a régi lerobbant gyárépületben megrendezett GOA party hangosítására emlékeztető kidolgozási minőség, és hangfalméret miatt.


F130: Tad.
i: Amilyen szép dobozok, annyira volt mélytúlsúlyos az előadás.
Gy: Gyors, feszes mélyek, de ez sem látta a pincét még, valahol a szuterénnél elakadt. Jó tér, TOP 10-es hang. Jó énekhangok, hangszerek, van jelenlétérzet. Kell faktor eléggé erős.


F131: Fono Acustica 3, pontosabban 4 tölcsér oldalanként.
i: Kicsit sok lett a magasa, de legalább jó volt a hang minősége. Szerintem 4en cipelhették be az erőművet, ami hajtotta őket.
Gy: Picit külön volt a tölcséres rész a bútor méretű aktív mélyektől, de összességében nagyon-nagyon jó hang, TOP 10 legalább, oda merném tenni az Avantgarde mellé. Nagyon-nagyon kéne, akárcsak a dohányzóasztal méretű A osztályos Vitus Audio végfok, amitől ránézésre is azonnal porckorongsérve lesz az embernek. Durva. A brutális monstrum legalább 4-5 helyen feltűnt a kiállításon, közkedvelt és elismert darab lehet, mint a Nola, Wilson Audio vagy B&W 800-as sorozatú dobozok, amik szintén több helyen előfordultak.


F227: Kharma elektronika, hangfal:
i: Ez igen jó volt. Amikor jó a felvétel. Rossz felvétellel nehezen hallgatható, de amikor tisztességgel bánnak vele, csodás. Nagyon jó felbontás, élményszerűség, lágy, ha lágynak kellett lennie, jó tónusok. Nagyon kéne!
S: „Koporsó és gitár tok” alakú dobozok, átlagos hanggal, vegyes érzelmekkel.
Gy: Durva energiák, kifejezetten jó hang, simán TOP 10, nagyon kéne.


F231: Ear
i: elég rossz szobába került, de az átjött, hogy energikus, és jó a felbontása.
Gy: Nem igazán tetszett, mint a JBL kicsiben.


F229: Bat előfok Plinius végfok, Nola doboz.
i: Tök jó volt, tetszett, picit szineske.
S: Amikor először bent jártam orgona szólt, nem tudom miért erőltették többen is ezen a szinten, szerintem botrány hangja volt. A többiek javaslatára benéztem még egyszer kicsit később. „Rendes” zenével, mintha nem ugyan azt a szettet hallottam volna. Tetszett.
Gy: Nola dobozokkal szólt, jó tér, nagyon jó hang. Pontos előadás. Jobb hangot tudott, mint amit a Nola a saját szobájában előadott. Kellene!


F210: German Physiks.
i: huh, rossz élmény. Vékony+torz, számomra elég rossz volt.
Gy: Kifejezetten rossz volt. Hullámos frekimenet, színes, torz. Chris Jones hangját nem tudtam volna felismerni, ha nem ismert száma szól.

F231: Elrog:
i: kissé elvont hang. Nem kéne.


F225: Heco Musical Fidelty-vel meghajtva M1dac-ról.
i: Vékony volt. Amikor a pici dobozokat hajtották csövesről, meg egész jó hangot hallottunk.
S: Olcsóbb kategóriában a Heco-t jó alternatívának tartom, mozira és zenére egyaránt. Most sem okozott csalódást. Részemről továbbra is ajánlott .
Gy: Elment, de a kiállítás meglehetősen magas színvonalához képest egyáltalán nem volt nagy durranás. Nálam a futottak még kategória.


F203: Trinnov Audio. AVM erősítőkről ment BnW doboz.
i: Alapban is jó volt, de a Trinnov program még többet hozott ki a láncból. Fázis, és impulzusválaszon tudnak javítani. Akkor volt feltűnő, amikor mindenféle stílusú zenéken ki-be kapcsolták a programjukat. Megfeszült a mély, 2D szinpadból 3D lett.
S: Úgy látszik B&W dobozzal nem lehet (nagyot) hibázni. Még az én keveset hallott fülemnek is kijött a Trinnov programja.
Gy: Jól szólt alapban is a B&W dobozokkal, de az elektronikus szobakorrekcióval durván rendet vágtak a hangban. A helyére került minden, lett mélysége a színpadnak, pontosabb lett a térbeli elhelyezés. Igen jó kütyü, szét lehet konfigolni, és egyben hálózati lejátszó is. Kellene.


F223: Albedo dobozok mentek egy millió csövet fűtő erősítőről.
i: Kisebbik V alakú dobozuk pattogós, élénk hangú volt, marha jó színpaddal. Lehetne teltsége, de kicsike ez a doboz. Nem hiszem el, hogy igaz az a hang, amit kiad. Sajnos a nagyobbik dobozra váltva se lett sokkal jobb a helyzet. Tónus jobb lett, de ugyanúgy nem hiteles.
Gy: A pici dobozuk meglepően jól szólt. Kicsit sovány az alja, de cserébe jók a hangszerhangok, gyors, tiszta, van benne élet. A nagyobb doboz alja teltebb, de dobozhangú.


Quadral-Aurum
S: Utolsó nap fértünk be a meghirdetett bemutatóra. Altan aktív monitort hallottunk először Aurum cd játékossal. Belépő szintű hangzás ~300k körüli áron. Az igazi nagy csalódás ezután jött, Titan VIII dobozok, szintén a saját márkás elektronikájukkal. Borzalmasan szólt! Azt az első perctől érezni lehetett, hogy nem igazán zenei dobozok (inkább mozi). Alul brummogott, felül csattogott. Mentségére legyen írva kb 15nm-en volt (nagyon kicsi térben a hatalmas doboz), a kábelezést nem ismertük és van egy olyan érzésem az Aurum elektronika se tartozik a best buy kategóriába…Mindezek ellenére adnék nekik még egy esélyt tisztességes körülmények között, jól kiszolgálva.
Gy: A rossz demózás mintája. 12 m2-re hagyni befolyni 30-40 embert, ráadásul Titan-t demóztak, aminek 40-50 m2 kéne. Aurum a szívem csücske, de ez most itt nem adta.

Denon szoba.
S: Mikor itt jártam sajnos nem szólt semmi, amolyan Mediamarkt feeling volt, sok minden ki volt rakva, de semmi zene.. nem sok értelme volt így.

……..


F217 : Eggleston Works Andra III.
i: Ez is igen jó hangot tudott kint. Színpad, tónus, lecsengések, énekek, energia, nyugalom, természetesség, mindenből igen jó volt.


F208: Zellaton, ezer Scherzinger kiegészítővel.
i: Fényes, fémes hang. VDH előfokát használják.
Gy: Nem mutatott sokat magából, akár jó is lehetne. Elektromos gitár hangja tetszett, a teteje cicegős.


F209: Osx, Audirvana programok kezelték a dCS dacot USBn, Wilson Alexia-t Dan D' Agostino erősítők hajtották.
i: Ez is tetszett. Közvetlen hang, nagyon jó közép, szép trombita, szuper színpadmélység, stb.
Gy: Jól zenélt a lánc a Wilsonokkal, de az alja nekem zavaros, búg-brummog, nem igazán lehet kivenni, hogy mi szól. Klasszikuson kifejezetten jó volt, de az alja még mindig katyvasz.


F215: Vivid Audio: hattyú alakú doboz.
i: Gyengus volt a hangja. Dobozhang, közben vág alul, nem létezik színpad.
Gy: Egy szót írtam a jegyzetembe: fos.


F211: Aktív Manger Lindemann Streamerről:
i: Nagyon közvetlen, tiszta hang, szuper tranziensek, de semmi mély.
Gy: Nem rossz, jó hangú aktív. Kellhet.


F214: hatalmas Marten Supreme 2 állódobozok.
i: Pont egy sávhatárolt felvétel szólt, így sok mindenre nem derült fény. Közepe viszont igen jó volt, mintha bent énekelt volna Elvis. 25-30W teljesítményt adott épp le a monoblokk oldalanként, bőven elegendő hangerőt produkált a lánc.


F213: Mac laptopról USBs dacon át Viola Bravo elektronika hajtotta a Ocean Way Audio dobozokat.
i: Igen jó volt a hang. Puha, lágy, érzelmes, közben élénk, valósághű. Aztán átváltottak CD-re. Tompább lett a hang, puhább vagy mosottabb a mély.
Gy: Nálam egyértelműen az egyik favorit, simán TOP 5-ben a helye. Elképesztően brutális energiákat tud a doboz, de nem borul meg a tonalitás, nem éreztem mélynehéznek, pedig annyira tolt (jó értelemben), hogy alig tudtam behaladni a szobába. Mindene rendben. Ha nem kerülne 12 millába a Montecito, kb megrendeltem volna a gyártótól. Azonnali szerelem, ha pár év múlva elérhető áron felbukkanna a használt piacon, gondolkodás nélkül lecserélném rá a 607 X-Jet-et, akármennyire ronda is.


E217: Nagra elektronikák. CD volt a forrás,
i: kicsit idegesítő volt a hang.
Gy: Sok nyomot nem hagyott bennem. Több helyen is feltűntek a Nagra elektronikák, mint a Vitus Audio, 4-5 helyen láttuk.


E215: Modwright elektronika hajtott TuneAudio tölcséreseket.
i: Sötét, mély, meleg zene. Relaxálós, nyugis lánc volt. Forrás Mac, USBn hajtottak Modwright dacot.
Gy: Lagymatag zene szólt halkan. Hál’ Istennek a következő szám Dire Straits – You and your friend volt, ami az egyik kedvencem, elég jól ismerem. Kicsit sötét, darkos hangja volt a láncnak, de kéne.


E222: Illusonic: A sztereo jelet 3 csatornára keverte ki a készülék.
i: Kicsi hangtömeg, nem értettem, mi ez a felhajtás a 3 hangszóróval. Macbook volt a forrás, és használták a saját EQ programjukat is.
Gy: Érdekes, nem rossz. Pici dobozokkal demóztak, szobakorrekciós eljárás, két oldalból kevert center jel, hogy növeljék a sweet spot-ot. Hallani nem igazán lehetett belőle semmit a kis polcsugárzók miatt.


E214: Ascendo: itt is EQ program (Unos Creator)
Gy: Zene szól, jár a láb. Rendben van. Kellene.


E214: Rike Audio: Lemezjátszóról ment a lánc, túlsó végén egy kisebb bútorszerű Tannoy.
i: Dinamikusan szólt, kellemes volt hallgatni, jó mélyek, hangszerhangok.


E206: Voxativ: CDről ment, csöves erősítő hajtott egy pár óriási, négyzetméteres homlokfelületű hangdoboz közepén szélessávú hangszórót.
i: Vidám, jó zene szólt, használható mély mennyiség, jó hangszerhangok.
Gy: Jó hangú szélessávú doboz. Szokni kell, de nem rossz.



E228: Genelec
i: Kis fehér széria: PC mellé, olcsón oké, meglepően jó mélyük volt, de karcsú azért fő láncnak. 1238A: Jó nagy doboz, nem olyan esztétikus, mint a kis fehérek. Feszes a hangja, közepe, teteje túl kemény. Eléggé hullámos volt a mélytartomány. Nem éreztem benne elég felbontást se.
S: A nagy Genelec-et hallottam csak, tetszett, bár design terén picit javíthatnának. A régi Orion dobozok jutottak róla eszembe.
Gy: Meglepően jól, és meglepően egyformán szóltak a dobozok, nem igazán hallottam különbséget. A nagy doboz szépen szól, de a nagyokhoz nem ér fel. Aktívból is hallottunk nála jobbat.

….


E208: Vitus Audio elektronikák, Gauder Berlina RC7 dobozokkal:
i: felfele húzott a lánc egésze. Alul semmi, 1-3kHz körül kiemelt, közép teteje felkeményedik.
Gy: A Vitus Audio elképesztő méretű A osztályú végfoka több helyen is feltűnt, a Fono Acoustica-nál lényegesen jobban is muzsikált, mint itt. Accuton hangszórók jellegzetes hangja uralja az egész láncot, nem is volt különösebben jó, alja – mint a többi Accuton hangszórós doboznak – nincs.


E209: Alluxity erősítők Gauder Berlina RC7 dobozokkal.
i: Igen jó színpad, jó mély, magas ok.
S: Mikor megláttam a Gauder dobozokat, inkább be se mentem…utólag lehet hiba volt nem adni még egy esélyt a márkának..
Gy: Újabb Accuton, picit már leírtam magamban a márkát, így nem szavaztam neki bizalmat, és időt sem, itt már úton kellett volna lennünk hazafelé.




CD, csöves erősítő, Nola dobozok.
i: Bőgő nem volt jó, de elég valószínű, hogy erről a csupasz falak tehetnek. Színpad, közép, magas jó volt. Összességében tetszett.
Gy: Tetszett az énekhang, részletes, levegős, de a bőgőből szinte semmit nem hallottunk. A Pliniusnál a kisebb Nola jobban szólt.


E212:Tannoy def. DC, 7800EUR árért. Lemezjátszó forrásról Pink Floydot hallgattunk.
i: Élethű, érzelmes volt. Jóság
Gy: Jóság. Van jelenlét, de a szar felvétel nem segített meglátni a jót. Kellős ez is.


Straussman – szekrény- Tannoy.
i: Holograf-készítő eszköz-nek hivták, igazából nem jöttünk rá, micsoda. Lánc egésze hangulatos, elmélyülős volt. Döngött a mély, rossz volt a szoba. Középtartomány jól adta Malia-t.
Gy: Malia – Convergence album szólt (azóta óriási kedvenc, széthallgattam). Nem rossz, de nem kerek. Aljából nem mutattak sokat, lehet nincs is (vagy nem jó helyen voltam). Közepe tetszett.

Fejesek:
Nem kaptak túl nagy prioritást a kiállításon, a kiállítók néhány kivételtől eltekintve nem vették komolyan, mi sem miattuk mentünk.

Stax:
fel lehetett próbálni őket, de meghallgatni már nem. Sőt, kérdezni sem, nem volt senki a standon. Mi értelme így kiállítani?


Beyerdynamic:
egyhangúan le lettek szavazva, mindegyik kiállított lánc beyeresen karcosan szólt. A T70 volt a legemészthetőbb, erre emlékeztem. T90, T1 voltak a legszúrósabbak. A forrás ismeretlen, az erősítő a Beyer sajátja volt.
Gy: A Beyer Dynamic fülesek abszolút csalódás, száraz, csörgős hang, nem kéne, ha fizetnének sem.

Hasonlóan csalódás volt a Sennheiser HD800. Erősen V frekimenet, félvezetősről, és csövesről is. Nem volt bántó, csak túlzottan hifis hangú, eléggé természetellenes viselkedéssel. Itthon azóta hallottam egy HD800at, nagyságrenddel jobban szólt, mint a kinti. Ha még versenyben lennének a dinamikus fejesek nálam, akkor rá esne a választásom


Ultrasone-ből a Signature Prot, és az Edition 8-at próbáltuk még fel, előbbi jobban tetszett, az utóbbi a fémházához analóg módon hideg, vékony hangú volt Aztán elment a kedvünk a többitől, és továbbálltunk. Forrás ismeretlen.

Volt még a Focal fejes, ez is erősen „hagyjuk” kategória volt, nem fedeztem fel semmit a hangfalgyár jobb dobozainak hangi kvalitásaiból, az időmet inkább jobb fejesekre szántam.


Mindhárom márkától sokkal jobbak voltak a Hifiman fejesei. Előzőektől eltérően a HE 6 kifejezetten természetes hangú volt, mintegy üdítő színfoltként, de a „best buy” szerintem a kiállított HE 400 volt. 290 EUR-ért akciózták, és ha nem lenne otthon már így is 3x annyi fejesem, mint ahány fejem van, elhoztam volna egyet. Kellemes meleg hangot adott, túlzásoktól mentesen, árához képest kifejezetten zeneien. Némileg V alakú frekimenet, de egy Hd800hoz képest vízmérték. Valami csöves CD lejátszó saját fejes erősítőjére volt a 400-as kötve, a HE6 pedig külső csöves fejes erősítőről ment.

Nagyon sok helyen volt még Audeze LCD3 as, egyetlen láncban sem érték el a nagy Hifiman szintjét.
Vioelectric, fiio, AK, sokan mások is voltak kint fejes erősítőkkel, volt csöves, félvezetős nagyon sok helyen.

Amit én (Gy) még jegyzeteltem:

Brodmann: Tiszta, nyílt, picit éles a teteje. Jó tér és színpad, tetszik. A kis dobozuk szólt, meglepően jól.

Phonosophie: A másik hely, ahol a nagy Canton doboz feltűnt. Kifejezetten jó hang. Kellene.

Solution: Magasa nem tetszett, de a közepe jó. Nem kéne.

Vandersteen: Hát ebből sem hallottunk sokat. Talán jövőre.

WOD: Gagyi zene, akár vihette is volna valamire, de nem vitte.

Audio Physics: Jó cuccuk van, picit színes, fedett, már-már tompa magasakkal. A közepe nem volt rossz.

Pathos: Nagyon halk. Gyors.

Blumenhofer: Fura kinézet, a hangot sem tudom hová tenni. Nem rossz.


Volf von Lange: Mikor itt jártunk elektronikus zene ment rajta, ami kifejezetten tetszett. Gyors, jó az alja. Más stílust is szívesen meghallgattam volna, de nem nagyon volt időnk sokat ücsörögni itt. Szívesen adnék neki még egy esélyt. Tetszett, lehet kéne is.

Atoll/Audium: Tiszta, nyílt, jó tonalitás. Tetszik.

Auris Audio: Pici, vékony.

Wiener: alja jó, a többi kemény, hallgathatatlan.

Engstrom: Ilyen is volt már, egynek elmegy.

Metronome: Jó kharma doboz, gagyi hang. Nem tetszett.

AVID: Tisztességes hang, kontúros, részletes. A zene nem volt túl jó, így a dobozból sem hallottunk többet.


Raidho: Analitikus, jó, mindene megvan, semmi sem sok. Kellene.


Atmasphere/Hornfabrik: Klaszikus ment, semmit nem tudtam leszűrni belőle. Nem igazán tetszett, de nem volt bűnrossz.


Auralic: Halk zene, nem mutatott semmit, és nagyjából le is voltunk szarva.

3D Labs: Nagyon jó, egyben van, kéne. Hogy a sub-ot hová dugták el, arra nem jöttünk rá.

SMT: Accuton. Hallgatható. Nem bánt, nem zavar, de hová lett az alja? A zene nem engedi, hogy mindenét megmutassa.

B&M: Gyönyörű dobozok. Aggresszív, kemény a teteje, amit, ha meg lehet kábellel, eszközzel fogni, akkor igen jó hangot tudna a cucc.


Sefter féle konklúzió:
Nagyon jó hangulatban, jó társasággal telt el a három nap. Rengeteg jó hangot hallottunk, de ismét bebizonyosodott, hogy drágán is van sz@r. Sajnos nincs olyan „hallgatói tapasztalat” mögöttem, mint amivel igazi leírással tudnék szolgálni, a véleményemet inkább élménybeszámolóként kell kezelni …Két teljes nap alatt (ennyit töltöttünk a kiállításon) is csak rohanva tudtuk végig járni, ezért Nekem kicsit tömör volt egyszerre. Biztos volt olyan, amiről meg kéne emlékezzek, de egyszerűen nem tudom vissza idézni. Az idei kirándulás remek alapot adott a „hangi-ízlésem” megtalálására. Tudom, hogy mely gyártók felé érdemes nézelődnöm, ha továbblépésre kerül a sor, és hogy jövőre kikkel kezdem a sort :) .

Gyurczy féle konklúzió:
Jövőre 4 napra kell jönni. Két fél napot és egy teljeset voltunk a kiállításon, de egy rohanás volt az egész, és sajnos erős hiányérzettel jöttünk el, főleg, hogy nagyon úgy néz ki, hogy a Magico dobozokat simán kihagytuk, illetve ami tetszett – de a TOP 10-es listát mindenképp – újra meghallgatni, jobban kivesézni már nem volt időnk. Elképesztő méretű a kiállítás, nagyon sokféle hangot lehet hallani, rengeteget lehet tapasztalni, és azokat megtárgyalni, más szemszögből is ránézni egy-egy láncra.
A társaság kifejezetten jó volt, az egész hétvége buli hangulatban telt, rengeteget marhultunk, erről az oldalról is szép emlék lesz az utazás.

Gyurczy Top 10:
1. MBL
2. Oceanway Audio Montecito – Viola Bravo
3. Focal Grande Utopia – Naim Statement
4. Avantgarde
5. Devialet – B&W
6. Constellation – Wilson Alexia
7. Kharma
8. Fono Acustica – Vitus Audio
9. TAD
10. PMC – twenty 26

J, Kittosz összegzése:
Utólag sajnálom, hogy nem jegyzeteltem, őszintén néha el is fáradtam a sok információtól.
Ilyenkor "digitális" módba kapcsolt az agyam, ha bementünk egy szobába tetszik-nem tetszik felállás volt :-)
Azokat jobban megjegyeztem, amik nagyon tetszettek, pl. a Dynaudio khirrály volt :) Na jó, nem. Nekem az is feltűnt, hogy előző high-end show-kon több elektronika gyártó is demózott Evidence, esetleg C4 dobozokkal, most pedig senki. Evvan, azért fájt kicsit, de a társaság feledtette.
Ami most így eszembe jut, és nekem tetszett, az a német B&M nagy aktív dobozai és az opálos borítású elektronikájuk (előfok, streamer).

Kittosz Top 10:
1. MBL
2. Avantgarde Acoustic tölcséres (emocionális favoritom :-) !!!)
3. Focal + Naim
4. Electrocompainet + Chario
5. Sonus Faber + AR
6. Plinius + Nola
7. Wilson Alexia + CA
8. Göbel
9. Backes & Müller nagy álló aktív dobozok + opálos cuccuk
10. Chord + PMC

Bajnokpityu féle konklózió:
Jövőre ugyanezzel a bandával ugyanitt. Münchenben a kiállítók összességében jóval felkészültebbek, kapott hangok is sokkal jobbak voltak, mint a hazai kiállításokon. Ami Münchenben citromdíjas volt, az otthon középmezőny. A Top 10 pedig sokkal jobb hangot adott, mint az itthoni kiállítások bármelyik standja. Ami különösen érdekelt, ott bemehettem a paravánok mögé, barátságos a hangulat, kérésekre őszinte válaszokat kaptam.

Nagy általánosságban elmondható, hogy a PC és a streamerek feljövőben vannak. Kevés helyen használtak LP-t, és CD-t forrásnak, és ezeken a helyeken zömmel gyengébben is szólt a lánc egésze, mint a PC-s, vagy streameres források. PC esetén nagy többségben OSXet használtak, jrivert, Amarrat, Audirvanát vegyesen. Voltak helyek, ahol LP-ről, és digitális forrásokról is hallgattunk zenét, azt lehet mondani, hogy a kiállításon mindkettőből lehetett nagyon jó, és rossz hangokat is hallani. Külön teremben demózták analóg és digi források összehasonlítását.
Sokan táncolnak a kés hegyén, hogy érzelmes,izgalmas legyen a hang, vagy "igazi". A kiállításon hallott láncok nekik hasznos segítséget tudnának adni.

Bajnokpityu Top 10:
1. MBL
2. Oceanway Audio
3. Kharma
4. Naim + Focal
5. Silbatone
6. ARC+Sonus
7. Devialet +BnW
8. Avantgarde Zero
9. Constellation Audio + Wilson Alexia
10. AVM+BnW

  • Nem lehet hozzászólni
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.