Az előzmény annyi, hogy én elég későn toltam ki a Diablo első részét, olyan 2002 körül... Utána nem sokkal nekiálltam a Diablo II-nek is, eleinte elég nehezen éreztem rá az ízére, de utána olyan jól sikerült, hogy a legnagyobb számítógépes függőségem neki köszönhetem! Emléxem, szó szerint napi 16-18órát játszottam 2,5 hétig folyamatosan. Pont téli szünet volt, szóval, tudtam csapatni masszívan... A karácsonyt is végig játszottam vele természetesen.... Szóval én is vártam már a Diablo 3-at...
Kijött a játék és emberrel még nem találkoztam, aki azt mondta volna, hogy nem jó a játék. Lehetőségem nyílt, hogy én is játsszak vele... Tegnap vittem végig normál fokozatban, és tényleg nagyon jó játék, biztos végig viszem még Nightmare, és Hell fokozatban is, de azért vannak piszokidegesítő dolgok, amiket, muszáj kiírnom magamból.
Először is, a tulajdonságainkra, azaz erő, ügyesség, intelligencia, kitartás, nem mi fejleszthetjük, hanem a "fejlődési pontokat" a gép ossza el. Ez milyen már? Diablo korábbi részeinél nagyon nem így volt...
de folytatnám a fegyverekkel, lehet kicsit kukacoskodás, de tök gáz, hogy az invertory-ban minden fegyó, vagy egyéb tárgy, 2 "helyet" foglal... semmi méretarányosság.... A Diablo 2-ben ez szintén jobb volt, egy szablya 2 helyet foglalt, míg egy bazi nagy csatabárd akár 6 helyet is igényelhetett. Igaz ez csak kukacoskodás, de ha már fegyvereknél, illetve egyébb tárgyaknál járunk. "Requied level: X" és ennyi a követelménye egy tárgynak. Diablo 2-ben meg volt adva hogy ennyi annyi strenght, ennyi annyi dexterity stb kell hogy a karakter elbírja... Emléxem paladin-omnak sokszor keményen rá kellett gyúrnia az erő felgyúrásának, mert még neki is nehezére esett "felvenni" egy-egy kétkezes kardot vagy csatabárdot.
Socketek: szerencsére itt is vannak "socket-es" fegyverek, páncélok stb, de eddig csak 2 socket-es páncéllal találkoztam... Állítólag lesz később 3 socketes is... A Diablo II-ben voltak akár 6 socketes tárgyak, ezzel is tovább kombinálva, még egyedibbé tehettük fegyvereinket...
drágakövek: Imádtam a Diablo II-ben gyűjtögetni a drágaköveket itt is van erre lehetőség de 1: kevesebb drága kő van, a másik meg hogy alig ad plusz tulajdonságot...
Na most ezt lehet, nem tudom elmagyarázni túl jól, de értsétek majd jól! Szóval ugye más és más tulajdonságokat ad a drágakő, attól függően mibe rakjuk a követ. Hát itt az van kihangsúlyozva, hogy sisak-ba rakom akkro mit ad, fegyverbe rakom, akkor mi van, meg van az egyéb... Hát ez aztán a... Nem találok rá szót.. DIablo II-ben megvotl szépen csinálva, ez MINDEN felszerelésünkre... Más és más tulajdonságokra gyúrhattunk, ha a sisakunkba raktuk a drágakövet, mást adott, ha a gyűrűbe, mást, ha a kesztyűbe és mást, ha az övbe, és így tovább és így tovább...
De ha már itt vagyunk... a drágakövek sokkal "jobb" dolgokat adtak a Diablo II-ben... nem csak annyi hogy + 26 az erőre hanem ilyen olyan tűz sebzést ad, vagy villámsebzést, vagy akár fagyasztott, kőtől függetlenül...
Jahh és erről jut eszembe... Diablo II-ben volt tűz fagyasztás és villám ellenállás... Itt én ezzel nem találkoztam, nem igazán figyeltek erre (sem)?!
Hogy miylen a Diablo 3 játék? Nagyon jó!!!!!!! De egy frankón lebutított játék, ami már-már a faék egyszerűségével veteksziktovábbra is tolni fogom, de ezzel párhuzamosan ismét elővettem a Diablo II-t és azzal is játszok