2020. december 1., kedd

Gyorskeresés

A magyar oktatás problémái

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Szerintetek mi a legnagyobb probléma a hazai oktatással? A diákok túlterhelése? A mindennapos tesi? Vagy mi? Mondd csak el!

Hozzászólások

(#1) RexMaximus


RexMaximus
aktív tag

Igazabol a "civilizalt" vilag problemaja, nem csak a magyare.

Ipari korbol maradt rank a modell. 90-es evekben suliztam, akkor is elavult volt. Csakhat azota nagyon sokat valtozott a vilag. De ez nem igaz az oktatasra.

Oldalakon keresztul lehetne sorolni a hibakat, de a problema gyorere abban van amit irtam.

(#2) TheLázs


TheLázs
csendes tag
LOGOUT blog

A lexikális tudás semmit nem ér. Na jó, de, csak nagyon túl van értékelve. A használatát, a gondolkodást kellene tanítani. Pl. mi semmi programozást nem tanultunk, pedig szerintem egy átlagembernek, aki képes egy gimnáziumot hármassal végigtolni, komoly gondolkodásfejlesztés lenne. Nem gondolkodtat semmi. Matek, típusfeladatok (kivéve emelt, de zömmel azért ott is). A természettudományoknál persze szükséges egy alap tudás a gyakorlatias megközelítéshez, de a csírája is hiányzik. Tanulj oszt kész, különben hülye maradsz. Ez általános. Mindezt úgy mondom, hogy édesanyám is tanár, az érme mindkét oldalát látom.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#3) vimes válasza TheLázs (#2) üzenetére


vimes
senior tag

Hát igen, a matek példákat beseggelt algoritmus alapján meg lehet oldani (ez azért az egyetemi típusfeladatokra is vonatkozik), anélkül, hogy úgy igazából megértenéd az átfogó összefüggéseket, stb. Mondjuk ennek egyszerre van jó és rossz oldala is.

"Ole, ole, ole, ola, der FCK ist wieder da! Ole ole, ole ola, die roten Teufel sind ganz wunderbar." Let's go Bezte!

(#4) kmisi99


kmisi99
addikt

Engem ez a fix órarend zavar. Mindenki tanul minden általános tantárgyat. Általános iskoláig még csak csak oké. Középiskolában is lehetne egyetem szerűen órákat felvenni. Amerikában is így működik, a gyerek olyan órákat vesz fel ami érdekli, és később ezzel akar foglalkozni. Persze attól még lehet megkötés, hogy kell kötelezően ilyen olyan, de lehetne szabadabb is.

Ez a túlterheltség szindróma olyan mint mikor mindig sírnak érettségi után, hogy "jajj de nehéz volt". Én 2013 ban érettségiztem, én visszasírom azokat az időket. Kb semmi dolga az embernek, értem ezt úgy, hogy nem minden nap van dolgozat, ha meg van is 1-2 óra tanulás elég rá többnyire. Nekem is átlag 6-8 órám volt, lazán kibírtam. Az érettségi összesen 100 tételét (kb 150-200 oldal) Bevágtam egy hét alatt. Manapság mikor fél év alatt 600 órát tanultam tisztán, hogy megszerezzek egy bizonyítványt, ahhoz képest a középiskola nyaralás volt. Kicsit másabb bevágni közel 2000 oldalnyi tisztán angol full szakmai anyagot mint egy kis érettségicskére készülgetni, mégis simán megcsináltam. Szóval engem általánosságban ez zavar a legjobban, hogy sír a diák, hogy jajj de nehéz aztán manapság már tüntet is, holott majd ha elkezd dolgozni visszasírja a jajj de nehéz iskolát. Persze aki komolyabb "elit" gimnáziumba jár ott némileg megértem a nehézséget, de meglehetősen sokan ettől jóval lazább oktatási intézményben vannak.

A felsőoktatás is borzalom. Ebben nem vagyok benne, de a legközelebbi ismerőseim mind egyetemisták, és nagyon sok dolgot szidnak, jogosan.

[ Szerkesztve ]

(#5) TheLázs válasza kmisi99 (#4) üzenetére


TheLázs
csendes tag
LOGOUT blog

az érettségin sírást sosem értettem. Nem számottevően több tanulás, mint egy-két témazáró anyaga, erősen megválogatva, nagyon jószívűen pontozva. Mondjuk nekem a matek nem úgy sikerült, ahogy akartam, mert a 100%ra mentem és csak 99 lett...

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#6) Freeware


Freeware
csendes tag

- baromi sok órájuk van a gyerekeknek, 9. évfolyamon minden nap 7-8-9. Az sokk
- felesleges a mindennapi testnevelés, aki akar az sportol úgy is. Legyen 2-3 egy héten. Főleg ha nap közben van, nem tudnak lezuhanyozni, mert vacak az egész vizesblokk a legtöbb helyen.
- Mivel lassan minden osztályban mindennapos tesi lesz, egy tornaterembe nyomorog 3-4 osztály. Jó idő esetén meg az udvaron, ez meg megint a 22-es csapdája.
- baromi kevés az informatika óra, de van sok helyen heti 2 hittan meg erkölcstan. Minek? Ha otthon nem tanulta meg a hamis, hiteltelen papoktól sem fogja.
- kell az alapműveltséghez a lexikális tudás is, de... a probléma megoldó képességük, szövegértésük egy nagy nulla. Ez nem az iskola problémája, ezt otthonról is hozzák. Lásd, idei informatika érettségi, amikor weblapnál az egyik képből kellett kivágni egy arcot, de nem értették a feladatot. Tény, hogy nagyon hülyén volt néhány helyen megfogalmazva. Az excel is. A wordben meg minden kezdő idézőjelet ki kellett cserélni alsóra...Röhej az egész.
- a legtöbb gyereknek halvány lila fingja nincs mi akar lenni, mi érdekli, azt hiszik a pénz az csak úgy lesz.. Nem csoda, ezt látják a tévében, az éjjel nappal Budapestben is alig dolgozik valaki, mégis jól élnek, de mondhatnám a Berki féle nézhetetlen műsort is. fújj, nem csoda hogy itt tartunk

(#7) LaciCRM


LaciCRM
veterán

én utálom az előző kormányt ( meg a mostanit is ) de én 2002-2006ig jártam középiskolába és magával az oktatással nem volt problémám. ma annyival kéne frissíteni, hogy legyen 'science " valamiféle "tudomány" alap szinten, meg inkább legyen általános ilyen " technológia- internet -szájber" ismeret, mint mondjuk ének óra. ( elektronikai suliban 1 év heti 1 órában ének ?!?! )

én középiskolát elvégeztem, majd ugyan ott egy használható alap elektronikai tudást szereztem. (okj )

A probléma ott volt hogy az iskolánk falán kifért a kezem a folyosói repedésen ( nem vicc, tényleg) wc az kb máv várói színvonal, csak cigizni jártak oda. tehát lepukkant volt az egész iskola, retró dizájn, beülős padokkal . ( de még így is imádtam) voltak szak tantermek amiket gyárak szponzoráltak, azok frankók voltak. jól felszereltek. a tanáraink általánosságban jól képzettek voltak, és jól is tanítottak.

nem értem miért van most az a közhangulat hogy a magyar okotatás szar ? ( nem a pénzügyi finanszírozásra, meg a klikkes tüntetéses dologra gondolok) ok hogy eljárt felette az idő, de csak kicsit modernizálni kell.én közepesnek mondható iskolába, tesóm meg felső színvonalú országosan elismert gimibe járt. ő most doktorál az eltén , azt se tudom hanyadik diplomájával, 200 alatt van bőven a fizetése, de inkább 100 fölött. én csesztem tanulni, közepesen végeztem egy közepes iskolába, most kamionozom és 400 ezret keresek.

én egyházi iskola kolijában voltam, na ott látszott hogy van pénz szarásig. minden éven festés,és elég jó bútorzat. azt a kolit, mióta eljöttem már talán többször is teljesen (!!!) felújították, az iskolájával együtt, míg az iskolát ahová jártam azt nem. továbbra is romos, régi rendszert idéző a belseje.

A madár az ász.

(#8) Shing


Shing
őstag

Majdnem 10 éven keresztül tanították nekem a német nyelvet. Egy 4-es érettségiig jutottam. Itthon a nulláról megtanultam angolul kb. ugyan ennyi idő alatt annyira, hogy megvan a a középszintű nyelvvizsgám és mára már mindent megértek. Ez kb. elmond mindent.

Anti-hype

(#9) kmisi99 válasza LaciCRM (#7) üzenetére


kmisi99
addikt

Igen az ilyen word excellt stb hülyeséget le kell zavarni általános iskolában, onnantól leszarni. Annyira őskövület már az informatika oktatás. Tényleg meg kellene értelmesen tanítani a diákokat szoftvert telepíteni, keresőt használni, vírusirtókat telepíteni meg hasznos dolgok. Mostani informatika oktatás olyan mintha egy autó szerelőnek 3 évig tanítanák, a duda működését jó részletesen. Hasznosnak hasznos de általában nem azzal fog foglalkozni.

Én 6 évet tanultam középiskolában informatikát 4 év középiskola 2 év technikum (OKJ). Hát még technikumon is hatalmas gondok vannak. Vicces volt mikor bevezették az új rendszert (2013). A tanárok kaptak egy A4 es lapot, hogy mit kell leadni. Onnantól volt fejvakarás és kb abból álltak a tanórák, hogy google ben kerestük a tananyagot. Nagyjából fél év közepére derült ki mit kell oktatni. Persze a tanárnak nem volt tudása rá, szóval a diáknak kellett a netről az anyagot kikutatni és prezentálni.

Freeware

Egyetértek abban, hogy valóban a gyerekek nem tudják mik legyenek, mennek arra amire a haver, vagy arra amire felveszik őket. A tanárok csomószor még jobban nem értenek hozzá. Pedig ez is feladatuknak kellene lennie. Vagy ha nem is de kellene az iskolákba egy pályaválasztási tanácsadó, mert így mindenki megy a vakvilágba. Olyan jóízűen röhögtem az olyanon aki ment valami sportszervezői felsőoktatási szakra. Hát na az aztán a szakma. De ő nem tudja, nem fogja fel, ő csak azt látja, hogy felső oktatás, attól még nem fog értelmes állás kapni. Szóval ja sötétség van a diákok fejébe, a tanárok se vannak sokszor a helyzet magaslatán. Akinek van esze és tud gondolkodni annak van esélye.

(#10) AllTheBest


AllTheBest
senior tag
LOGOUT blog

Tavaly sikeresen érettségiztem, idén technikusira járok.
Van egy ilyen hülyeség, hogy gyakorlati tantárgyakból ha 20% hiányzás összejön, akkor osztályozóvizsgát kell csinálni...
Automatikai tehcnikusnak tanulok most 2 évig, aminek az alapja a plc, digitális elektronika és elektrotechnika.Ez így eddig szép és jó, de 2 hetente van 2db szakmai informatikánk, ami abból áll, hogy powerpoint feladatokat oldunk meg :W . Ha 7 óráról hiányzik valaki, akkor egyből osztályozó, mert gyakorlati órának számít :W
Emellett én kevésnek tartom a 3 igazolható napot. Én már az első 4 hónapban elhasználtam az egészet, mert pl volt a az a kisebb havazás, ami miatt nem tudtam 2 napig kijutni a faluból( autóval se, hókortó nem igazán szeret bejönni hozzánk, és a faluból kivezető út egyből egy emelkedő, ahol az autók nemes egyszerűséggel visszacsúsztak).
Rengeted más gond is van, de nem éri meg leírni, mostanában úgyse fog változni semmi...

Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.