2019. július 18., csütörtök

Gyorskeresés

Samsung S4 boot loop hiba okai és elhárítása - ha a telefon állandóan újraindul

Írta: | Kulcsszavak: s4 . boot loop . i9505

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Nemrégiben sok kellemetlenségem adódott Samsung Galaxy S4 i9505 telefonomon egy makacs boot loop hibával, az ennek során szerzett tapasztalataimat szeretném megosztani ebben a blogbejegyzésben, hogy profitáljanak belőle azok a sorstársak, akik szintén ezzel a jelenséggel szembesülnek.

A hibajelenség:
A telefon folyamatosan újraindul. Eljut a Galaxy vagy a Samsung logóig, majd rezeg egyet és újraindul, végtelen ciklusban. Opcionálisan (néha) a Galaxy logónál befagy. Néha elindul az operációs rendszer és valameddig működik, majd újraindul és kezdődik az egész elölről.

A hiba okai és elhárítása:
A boot loop hibának számos oka lehet. Hosszas guglizással különböző fórumokon a jelenség különféle alfajaival találkoztam:

- Akkumulátor hiba. Felpúposodó akkumulátor, a deformációja esetleg szabad szemmel nem is látható.
Diagnosztikája illetve elhárítása: próbáljuk ki a készüléket egy másik (csere)akkumulátorral. Ha másik akkuval nem jelentkezik a hiba, akkor megvan a hibaforrásunk. Ha van még rá garancia, Samsung szakszervizben cseréltessük ki az akksit.

- Beragadó bekapcsológomb hibája. Szintén sokaknál fordult elő, hogy a bekapcsológomb kívülről nem látható módon benyomva ragad, folyamatos nyomva tartást mutat a készülék elektronikája felé.
Diagnosztikája illetve elhárítása: Elsődlegesen erre kell gyanakodni akkor, ha kivesszük a telefonból az akkumulátort, majd visszahelyezéskor magától elindul. Ez esetben finoman körömmel vagy finom csipesszel megfogva a gombot, gyengéden próbáljuk kissé kifelé húzni. Ha erre a készülék normálisan elindítja az operációs rendszert, akkor megvan a hiba. Ha a telefon garanciás, cseréltessük ki a gombot a garanciális szervizben, ha nem, akkor ott, ahol kedvező áron elvégzik. :)

- Külső (kivehető) SD kártya hibája. Boot loop esetén érdemes már a kezdeteknél kivenni az SD kártyát a készülékből diagnosztikus céllal. Ha ettől a hiba megszűnik, megtaláltuk a hibaforrást. Mentsük le a kártyáról az adatokat a PC-re, és formatáljuk le a kártyát.

- A rendszer cache-ben ragadt adatok. Kikapcsolás után a rendszer cache nem törlődik, hibás adatok maradnak benne, amelyek az újbóli rendszerindításkor hibát okoznak.
Elhárítása: a recoverybe belépve törölni lehet a cache-t.
A recovery eléréséhez egy speciális módon kell elindítani a telefont: vegyük ki az akkumulátort, helyezzük vissza, majd tartsuk lenyomva egyszerre a bekapcsológombot és hangerőnövelő gombot.

- Hardver hiba. Ha a jelenség során furcsa csíkozódást is tapasztalunk a képernyőn, illetve minden egyéb lehetőséget kizártunk, valószínűleg sajnos az alaplap hardverhibájával állunk szemben. Ez esetben az alaplap cseréje segít. Vigyük a készüléket szakszervizbe (esetleg némi szerelési gyakorlat esetén rendeljük meg az alkatrészt és keressünk rá a Google-val a készülék szétszerelési útmutatójára).

  • Nem lehet hozzászólni
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.