2022. június 29., szerda

Gyorskeresés

Horizon Forbidden West: Tökéletes lett volna ha...

Írta: | Kulcsszavak: Horizon Forbidden West . bugok . ps5 . hibák . aurasync

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Végre megjelent az év játéka legalább is számomra. :R

Az előző részt kétszer vittem végig egyszer PS4 Pro-n aztán PC-n.
Ez tipikus az a játék amiben nem tudtam unatkozni mindig csináltam benne valamit jó móka volt gépeket ölni "régimódi" fegyverekkel és a többi.

Mindenki tudja, hogy tökéletes játék nem létezik mivel mindig van a játékban egy egy olyan dolog ami időhúzásra vagy a pléjer idegesítésére készült vagy csak egyszerűen logikátlan lépés.

Emlékszem az első rész megjelenésére, majdnem tökéletes volt nem lehetett belekötni, nem voltak bugok. (legalább is nálam)

Ennek ellenére a West nem kevés buggal nyitott és sajnos találni benne game bérking hibát is amit a legutóbbi patch sem javított, továbbá feltűnnek a számomra logikátlan visszalépések és idegesítő elemek is.

Na szóval térjünk rá arra, hogy mi nem tetszett a játékban és ezt úgy mondom, hogy már végigtoltam a mellék küldetésekkel együtt: (51 óra lett történet módban)

-50%-os falmászás:
Hát ami talán a legnagyobb fejlődés lett az a falmászás a játékban ugyan is jóval több a kapaszkodó pont mint az első részben.
De a mai napig nem értem, hogy mi a fenéért nem lehetett mindenhol megoldani ezt úgy mint egy Assa játékban?
Kajak van olyan hegyoldal amin 200 mászási pont van és van olyan ahol szó szerint nulla. Pedig a fal kialakítása is hasonló "rücskös" felületű. Ezt máig nem értem meg... Ha meg van hozzá a "technológia" és már le lett modellezve akkor miért nem húzták rá az egész térképre ezt? Ebben még a Genshin Impact is jobb ami csak egy animés game.

-Miért nem kapaszkodik meg?
A legtöbb mászós játék szenved ilyen hibától, hogy 3x-or leesel, de 4-edszerre meg elkapja a platformot pedig ugyan úgy csináltam mindent mint az első 3 alkalommal. Sajnos sok ilyenre volt példa és sok volt a random odébb ugrás vagy a sima platform elengedéses leesés is.

-A felesleg belekerül a ládámba, de hogyan?
Na igen ez egy nem várt fícsör lett a játékban. Annyi az egész, hogy ha tele lesz az inventory-d az adott nyersanyaggal akkor az valamilyen misztikus módon elteleportál egy ládába amihez odamenve újra feltöltheted belőle az inventory-dat.
Ez tényleg jól hangzik csak éppen rombolja a játék "realisztikáját" és kevesebb nyersanyagot is tarthatunk magunknál egyszerre. Persze előnye is van ez nem is tagadás. Sőt néha úgy érzetem, hogy szinte már már csalok, hogy korlátlan mennyiségben lövöldözhettem mindent hisz újratöltöm úgy is a ládából. (mármint akkor ha nem voltál rest lútolni)

-Miért kellett elrontani a gyors utazást?
Hát legalább is szerintem el lett rontva azzal, hogy ingyen csak akkor lehet utazni ha egy tábortűztől utazol.
Miért nem volt jó az mint az első részben, hogy volt nálunk egy szuper cucc amivel bárhonnan utazhattál ingyen korlátlan mennyiségben? Igaz itt most jóval több az utazási pont nem kell sokat rohangálni hozzá, de még is sztem valamilyen szinten ez megint csak időhúzás lett.

-Fejlesztés csak a munkapadnál? De miért?
Őszintén nem értem, hogy minek kellett bele ez a munkapad dolog. Mondjuk reálisabb az tény, de ismételten csak egy időhúzás és simán meg lehetett volna oldani az inventory-ban is.

-Nyögve nyelős nyersanyag farmolás:
Nem is emlékszem, hogy az első részben ilyen kriminális lett volna a nyersanyag bocsánat, fejlesztési anyag farmolása. Volt, hogy 4-5. alkalommal sikerült csak 1db fejlesztéshez való materiált kifarmolnom egy Jégkarom gépből és ez idegesítő. Nem elég hogy el lövöldözik csomót rá az ember, de még utazgassak is ide-oda, hogy visszateremtődjön a gépszörny. Dobhatná igazán 100%-ra az összes cuccot. Ez főleg nehezebb szinteken sz.pás mivel ott még erősebbek a dögök.

-Új skill-ek és kombók amiket alig használtam:
Na igen hiába lett belerakva egy csomó új skill meg ütés kombó ha az ember nem is gondol rájuk harc közben. Néha néha sikerül egy két kombó és akkor tök örültem magamnak meg néha eszembe jutott elnyomni a nagy skill-t is de kb ennyi. Az esetek 90%-ában mire eszembe jutott volna, hogy várjá hisz nekem van itt egy betöltött skill-em már vége volt a csatának. Történet módban 50-es szinten még az alap első rész fegyóival is óverpówerednek éreztem magam. Meghalni a játékban? Csak akkor ha leestem magasabb helyről. Szal ezek a új fícsörök nekem szinte semmit nem tettek hozzá a játékhoz. Nyilván nehezebb fokozaton jól jöttek volna.

-AIM assziszt ami nincs.
Hiába lehet bekapcsolni a menüben a célzás rásegítést én soha semmilyen rásegítést nem kaptam, szal nem igazán értem miért van ott ez a "holt" opció.

-Az idegesítő szint lépés és küldetés teljesítve HUD elem:
Hát ez megint nem tudom kinek az ötlete volt, de olyan nagyba rakja ki a szint lépést meg a küldetés reward jelzését a játék, hogy kitakarja a fél képernyőt és miközben megy a harc szó szerint semmit nem látsz.
Ez nem tudom miért így lett megoldva legalább addig várhatott volna a kiírással a játék amíg vége egy harcnak.

-Gyűjtsünk fejlesztési anyagot de..
De ez sem volt egyszerű mert hála a fejlesztők találékonyságának egy rakat új idegesítő gép került be a játékba ami nagyon is jó mivel legalább van benne újdonság de egy részről meg zavaró.
Van egy kenguru szerű gépezet ami ugrál állandóan és a hátán hordoz egy olyan material-t ami az egyik fegyver fejlesztéséhez kell. Oké lőjük le róla. Na de ez nem ám PéCé, hogy csak ráhúzom az egeret aztán hedshot... meg ugye AIM assist sincs.. ha elsőre nem találod el lopakodva akkor utána esélytelen. Folyamatosan ugrál harc közben és szinte mindig feléd néz, esélyed nincs lelőni róla, ha felrobbantod akkor meg ugye ugrik a cucc mert az is "megsemmisül". Hogy miért lett ez így megoldva azt ne kérdezze senki, sztem csak időhúzás és inkább idegesítő mint jó móka.

-Bugok mindenütt.
Azért annyira nem lett bugos mint a Dying Light 2 vagy a Cyber, de itt is jócskán van hiba.
Az egyik pl meg is akasztott nekem egy mellék küldetést. Be kellett gyűjtenünk pár alkatrészt és amikor az egyik gépről ezt lelőttem az vadul pörögni kezdett és valamiért kiesett a pálya alá és esés közben számolta a távolságot ami hamar pár ezer méterre került tőlem. Oké mondom semmi baj visszajövök hátha megjavul. Nem. Játék restart és nem javult meg azóta sem csak a küldetés helyszínét mutatja és amikor oda érek nem történik semmi. Sehol a teknőroppantó aminek ki kéne jönnie a föld alól. Természetesen küldetést nem lehet se eldobni sem újrakezdeni ami sztem tök amatőr dolog.
Voltak fekete képernyő hibák is amik tök random jelennek meg és volt hogy vissza sem jött a kép csak a játék restart-ja oldotta meg.

-Elhajthatatlan párbeszédek.
Ezt megint nem értettem. Van olyan párbeszéd amit mondatonként léptethet odébb a játékos, de van olyan ahol meg csak az egészet skip-elheti el egyben. Ez nem értem hogy jött össze és miért jó ez valakinek, miért nem lehet mindent mondatonként léptetni?

-A raptorral nem lehet futni?
Azt vártam, hogy végre legyen egy saját karmosgyíkom a játékban és amikor megszereztem csalódnom kellett mert kiderült, hogy futni nem képes csak szimplán sétálni. Hiába nyomom/nyomogatom ugyan azt a gombot mint a többi hátas gépnél itt csak sétál tovább. Érthetetlen.
Ha már hátas, rengetegszer elakad a semmiben, csak topog egy helyben az út közepén, random lelassul nem fut tovább a 4 lábú jószág...

-Közelharci kihívások amik nem működnek rendesen.
Ezt sem értettem mi alapján dönti el a játék ha egy veremben harcolsz és kombókat kell elnyomnod akkor miért nem adja meg elsőre. Ugyan úgy csinálom mindig ahogy írja a játék és még is 10-ből 5x-ör fogadja csak el, de volt olyan ahol fel is adtam mert egyszerűen 10-ből 10x-er hibás volt amit csináltam pedig a tutorial részében meg egyből megadja. Szal ezt a kihívás sorozatot el is engedtem egy idő után.

-Hol van a fütyülés?
Az megint nem tudom kinek az ötlete volt, hogy hagyjuk ki a játékból azt ami az első részben egy nagyon jó dolog volt. Nevezetesen az, hogy nem lehet úgymond csalogató fütyülést használni csak szimplán kő dobálás van. Ha a hátasnak füttyent egyet az ember lopakodás közben akkor arra meg nem reagálnak az ellenséges gépek. Érthetetlen visszalépés de nagyon. Na az ilyen kis apró dolgok miatt sem tud az ember soha max pontszámot adni egy játékra és még csak nem is új fícsör lett volna.

-Összecsapott befejezés.
Egyáltalán nem éreztem azt, hogy megdicsért volna a játék amiért végigvittem. Kaptunk egy outro-t, hogy mindenki hepi és vissza rak a bázisra és ennyi.
A Dying Light 2 legalább kiírta, hogy grat nekem, hogy végigjátszottam és ellátott pár extra instrukcióval.

Szóval így gyorsan ennyi lenne az a pár dolog ami negatívumként ért a játékban.

Sok újdonság van a játékban amire emelem kalapom és ez igen kitettek magukért a fejlesztők szal megérte a 27k-t, de tökéletesnek akkor sem mondanám.

Tudom, hogy ez a bejegyzés sem fog nektek tetszeni mert olyan dolgokat sorolok fel leginkább amik engem zavarnak csak, de ezt hívják magán véleménynek még ha ezzel a fogalommal a PH user-ek többsége nincs is tisztában.
Inkább elkezdtek tök feleslegesen feleselni, mintha azzal el is érnétek valamit.
Törődjetek bele, hogy nem mindenki ugyan úgy lát egy játékot mint ti.

Ha nem tetszik valakinek a Logout oldalam akkor kerülje el, jobban jár vele. :R

Hozzászólások

(#1) RawrrSoul


RawrrSoul
csendes tag
LOGOUT blog

De tudlak 'iligyelni', hogy 8 napja jelent meg egy game és beletudtál ölni 51 órát... :B

Az aim assist kérdése amiben nem értek egyet, a legtöbb gammába kilövöm, mert olyan ótvarul működik, hogy inkább hátráltat sem mint, hogy segítene... :) Peace! :)

/ Fujitsu Esprimo P710 PC | Xbox Series S | iPhone 11 64GB | iPad 2018 32GB \

(#2) Lenry


Lenry
nagyúr
LOGOUT blog

Egyáltalán nem éreztem azt, hogy megdicsért volna a játék amiért végigvittem. Kaptunk egy outro-t, hogy mindenki hepi és vissza rak a bázisra és ennyi.

a HZD-nek is így lett vége, az is marhaság volt abban a formában
ráadásul még az utolsó questet is visszaadja, ami miatt befejezetlenség érzésed van, hisz' ott egy "félbehagyott" quest

Tudom, hogy ez a bejegyzés sem fog nektek tetszeni...

ha nem tetszik, hogy a népeknek nem jön be a véleményed, akkor miért nem tiltod le a kommentelést?

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#3) AuraSync válasza RawrrSoul (#1) üzenetére


AuraSync
senior tag
LOGOUT blog

Ha nem animéztem volna közben akkor még vagy 10 órát bele tudtam volna tolni ennyi idő alatt. :DDD
Mindenkinek arra van ideje amire akarja, hogy legyen én így vélem. Nem kö ejárni k..vázni meg bulizni meg nem kell gyereket csináni aztán nem lesz mi elvegye az időt. 3 műszakba dolgozok szal még azt sem lehet mondani, hogy mert nincs munkám azért értem rá. :B

AIM assist nekem anno a kezdetekkor sokat segített és valóban van, hogy nem azt csinálja amit szeretnék, de pl Far Cry 6-ban Xbox-on egész jól működött.

Lenry:
Na ez egy nagyon jó meglátás.
Az egészben a poén, hogy miután átolvasom a saját irományomat hibák után kutatva én magam ellen is fel tudok sorolni érveket, hogy amit írtam nagy baromság. :))

Amúgy itt legalább eltűnik a fő küldi tehát nem játszható újra.

[ Szerkesztve ]

S21 Ultra 5G / Galaxy Fit2 / Q80T 65" / Crusher EVO / I5 12600K / RTX 3080 / SBZ

(#4) RawrrSoul válasza AuraSync (#3) üzenetére


RawrrSoul
csendes tag
LOGOUT blog

"Nem kö ejárni k..vázni meg bulizni meg nem kell gyereket csináni aztán nem lesz mi elvegye az időt."

Ezen ismét felröhögtem, poénos egy csávó vagy te... :) Bár biztos nem a gaming oltárán fogom feláldozni a stabil házasságom. :D Magyarán kimondva meg dugni jó dolog, jobb mint bármelyik game vagy anime. :DD Időm meg nem azé' nincs mert kurv@zok vagy bulizok, szimplán egyéb más tartalommal kúszik ki az idő a gaming elől. :) De köszi az általánosítást.... :)

Bár, azzal maximálisan egyetértek, hogy mindenkinek arra van ideje amire akarja. :K

AIM assistra visszatérve, azé' is kapcsoltam ki már az elején mikor elsőnek lett Xbox-om, hogy ne lustuljak be vele, aztán szép lassan megtanultam úgy kezelni a joy-t, mint, ha egérrel nyomatnám. Nem ugyanaz, de közel hasonlóan megy vele a célzás... :B

[ Szerkesztve ]

/ Fujitsu Esprimo P710 PC | Xbox Series S | iPhone 11 64GB | iPad 2018 32GB \

(#5) Lenry válasza AuraSync (#3) üzenetére


Lenry
nagyúr
LOGOUT blog

hány éves vagy?

Amúgy itt legalább eltűnik a fő küldi tehát nem játszható újra.
gondolom elegen panaszkodtak.

más is javult? pl engem rohadtul zavart HZD-ben a felhasználható potik felhasználásának módja.
hogy egy bizonyos sorrendben vannak, csak egymás után lehet váltani, nem tudom belőle kidobni, amit nem használok, hogy nem tudok kedvencet beállítani, minden load után visszaugrik a kődobálásra (amit a tutorialban használtam először és utoljára).
aztán a legnagyobb csata közben még azzal is bohóckodjál, hogy odapörgetsz az épp szükséges potikhoz.
gyűlöltem, nem is tudom hogy ment át a QA-n, de remélem a Forbidden Westre kitaláltak valamit helyette

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#6) AuraSync válasza Lenry (#5) üzenetére


AuraSync
senior tag
LOGOUT blog

Nem tudom mi köze van az évnek ahhoz, hogy valaki bejegyzést írjon vagy önállóan gondolkodjon, esetleg legyen ideje játszani, de elmondom neked:
35 vagyok és igen, se gyerekem se barátnőm.
Furcsa mi? Nem is vagyok ember ha 35 évesen még nincs nőm. Huh miről maradtam le. :U
Van több 40+ -os munkatársam is akiknek szintén nincs senkije még is élnek vígan és még csak törekvés sincsen bennük a család alapításra.

Lehet erről is kéne írnom egy bejegyzést, hogy mennyivel jobb az agglegény élet mint a házas.

Most már testre lehet szabni a poti listát és nem ugrál össze vissza. Ez is egy nagyon jó újítás volt. :K

[ Szerkesztve ]

S21 Ultra 5G / Galaxy Fit2 / Q80T 65" / Crusher EVO / I5 12600K / RTX 3080 / SBZ

(#7) Lenry válasza AuraSync (#6) üzenetére


Lenry
nagyúr
LOGOUT blog

Nyugalom, csak megkérdeztem, vegyél vissza kicsit az idegből...

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#8) icemad válasza AuraSync (#6) üzenetére


icemad
nagyúr

Lehet erről is kéne írnom egy bejegyzést, hogy mennyivel jobb az agglegény élet mint a házas.

Hú, na ez engem sokkal jobban érdekelne, mint random játék tesztje. ;)

Az élet egy nagyon szar videojáték, de baromi jó a grafikája...

(#9) UnA válasza AuraSync (#6) üzenetére


UnA
Korrektor

"... nincs senkije még is élnek vígan és még csak törekvés sincsen bennük ..."

Ez egy gonosz és kontextusból kiragadott idézet. :)

(#10) AuraSync válasza Lenry (#7) üzenetére


AuraSync
senior tag
LOGOUT blog

Sok volt ma az olcsó TESCO-s tojáslikőr bocs. :P
Igen még ezzel is spórolok, hogy játékokat vehessek. :D

S21 Ultra 5G / Galaxy Fit2 / Q80T 65" / Crusher EVO / I5 12600K / RTX 3080 / SBZ

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.