2023. január 28., szombat

Gyorskeresés

Dying Light 2 avagy Az idegesítő Zombis játék

Írta: | Kulcsszavak: Dying Light 2 . idegesítő . zombis . játék . xbox

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Sejteni lehetett, hogy még ennyi várakozás után is hulladék... na jó azért nem lett annyira rossz a játék, de tele van tömve töménytelen baromsággal ami olyan szinten fel tudja húzni a pléjert, hogy néha a kontrollert verné a falhoz.

Lehet öregszek vagy csak én vagyok már ennyire tapasztalt, hogy meg tudjam mondani mennyi minden el lett b...rintva ebben a játékban és most tekintsünk el a bugoktól ami nem egyszer megakasztotta az egész játékmenetet.

A játékot X Szériás XDoboz-on vittem végig 40 óra alatt. Ebben azért volt jó pár mellék küldi és felfedezni való izé is.

Na de kezdjük is az elején már ami a rossz tulajdonságokat illeti illetve az érthetetlen dolgokat.

-Nem működő ajtókilincsek:
Észrevettétek, hogy az egggész játékban egyetlen egy ajtókilincs sem működik? Csak úgy simán lökős ajtó az összes. Most nem tudom, hogy egy bug vagy csak szimplán kifelejtették ezt a dolgot a játékból.
Ha már egyszer van ajtónyitás animáció akkor miért nem működnek a kilincsek? Azt már nehéz lett volna meganimálni? Komolyan rossz volt nézni és érthetetlen.

-Miért nem fogja meg azt a ku...a párkányt???????
Hú gyerekek ez a parkőrözés.... park őr. Na szóval az megint egy kriminális dolog. Egyszer irreálisan messziről elkap mindent egyszer meg semmit nem akar megfogni hiába nyomom a ku..a gombot.
Ez csak akkor nem volt vicces amikor már 5x-örre csinálja ezt és ez miatt leesik az ember a death-be és érdekes módon 6. alkalommal meg megfogja amit kell. Ja meg nem tudja magát feljebb húzni ha felette már kicsit távolabb van a platform amibe meg tud kapaszkodni normál esetben ha fentről érkezünk rá.
Ezt még a leggagyibb Assa játékban is meg tudták oldani itt csak húzódzkodik vagy mit csinál, nehéz meg mondani mert van baj animációs ez is.

-Hol a fegyver javítás?
Hát igen hol van? Csak úgy lehet fegyvert javítani ha fejleszted, de ki az aki előbb használja aztán fejleszti?
Nem értem ebben a koncepciót... Ha már van egy csomó gyűjthető kacat a játékban akkor MIÉRT NEM LEHET FEGYVERT JAVÍTANI BÁRMIKOR? Ezt ki találta ki hogy így legyen? Kajak mintha valami tegnap verbuválódott kocka csapat csinálta volna a játékot akik még életükben nem láttak ópen wörld gémet.
De bezzeg a fegyver fejlesztések fejlesztését nem hagyták ki. De tudjátok mit? Ki is hagyhatták volna mert sztem csak időpazarlás. Ki a fene az aki azért kockáztatja az életét écaka, hogy kacatot gyűjtsön a fejlesztések fejlesztéséhez? Jaj komolyan mondom...
De azt sem értem a fejlesztésekhez miért kellenek spec zombi "trófeák"? Ezt honnan melyik játékból szülték ide? Vicc kategória. De majd biztos csak ezért 5 órán át zombikat csapkodok a játékban nem? De azt benézte a Tekland.

-Ugráló zombik:
Huh hát ez megint kriminális volt főleg amikor 3-an jönnek rád esélytelen vagy leblokkolni őket, vagy belemozdul az ember vagy rád bugoznak, de olyan nem volt hogy legalább egyszer rád ne ugorjanak és ez meg tudja akasztani a pörgős akciót meg fel tudja ba..i az ember agyát főleg hogy a falról is lepattanva rád csúsznak sőt még a lépcsőforduló sem akadály nekik.. mint valami béna MMORPG-ben amikor elkasztolnak egy varázslatot és az követi a célpontot. -.-'

-Paraglájder:
Hát nem tudom a fejlesztők mit szívtak amikor ennek a valaminek az irányításán dolgoztak. Mindenfelé tud menni csak arra nem amerre az ember akarná. Pár reál life siklóernyős videó után meg tudom mondani mennyi minden volt itt a hiba.

-500 órás végigjátszás?
Persze simán lehet ennyi ha még a porszemet is kilútolod a falból, de a valóság csak ennyi és ehhez nem is akarok többet hozzáfűzni: [link]

-Ruha tulajdonságok is minek?
De tényleg minek kellett? Egy másik fajta kabátban miért kapok másik tulajdonságokat? Vagy ha éppen sapka vagy szemüveg van rajtad akkor mi változik? Ezt a baromságot már más játék is eljátszotta köztük a FC6.

-Kötélmászásról halottatok készítők?
Ami az egyik legnevetségesebb dolog a játékban az a kötélmászás hiánya. Ezt nem is értem, hogy gondolták a készítők de tényleg, szánalom. Erre más szó nincs.

-Grafikai butítás konzolon:
Ahogy láttam a konzolosok kevesebb bug-ot kaptak viszont kaptak mellé elég erős grafikai butítást ami a Performance módban mutatkozik meg.
Azt megértem ha alacsonyabb lesz a felbontás és nincs RT de, hogy az AO-t (Ambient Occlusion) mi a fenéért kellett kikapcsolni azt máig nem értem meg. És mind2 konzolon ez van nézzetek csak róla graf összehasonlító teszteket YT-on.
Szóval ja enyhén szánalmas a dolog, hogy a Next Gen konzolok csak ennyit tudnak vagy csak a fejlesztők voltak lusták optimalizálni rendesen a játékot. Értem én, hogy folyamat 60FPS-t akarnak Perf módban de azért mindennek van egy határa. Így is van hely ahol droppol az FPS és ahogy hallottam PS5-ön még rosszabb a helyzet.

-A lopakodással is van baj:
De tényleg volt olyan aki úgy tudta a dark zónákat megcsinálni, hogy soha nem látták meg őt?
Egyszerűen nem lehet felmérni azt, hogy mi alapján látnak meg a zombik. Go asztal alá ott nem lát meg hisz jelzi a játék is ikonnal. Aha hát pár mp és már rajtam is az egész terem. Értelmetlen ebben a játékban bujkálni. Szépen lekaszabolok minden zombortát aztán csinálom tovább a dolgomat. Úgy is ad annyi szemét fegyvert a játék, hogy csapkodhatnék akár órákon át is mindent.

-Copy-Paste:
Rengeteg dolog a copy-paste a játékban. A tetőkön elhelyezett safe zónok, a víztornyok, a kifosztható konvoj-ok amik csak időpazarlás a kifosztásuk mert semmi értelmes cuccot nem adtak soha, mind mind ugyan úgy néznek ki még a lútolható dolgok is ugyan úgy vannak elhelyezve rajtuk/bennük.
Már a fejlesztők sem vették a végén komolyan dolgot aszonták jóvanazúgy.

-A zombik és ellenfelek fizikája:
Emlékszetek még az első részben ha a zombit vagy ellenfelet rálöktél egy csapdára akkor az ott ragadt?
Hát ezt itt most felejtsétek el. Rálököd, meghal és összecsuklik a földön.
De ott is megmutatkozik egy egy fizikai baki, hogy ha egy zombi ráhal egy csapóajtóra akkor miután kinyitod azt, akkor a zombi nem esik át rajta, hanem ott marad a levegőben. Jaj ez olyan amatőr hiba már amit még 10 évvel ez előtt simán elfogadtam volna de manapság már... inkább trehányság.

-Hol van az AIM?
Szinte minden olyan játékban van AIM amiben van távolsági fegyver. Tudjátok az amikor céloz a karakter és kicsit belezúmol a képbe vagy legalább úgy tartja a fegyvert hogy az AIM-nak hasson. Na itt az sincsen, rossz volt nézni...

-Felesleges Challenge-k:
De tényleg. Azok. Egyet sem kell megcsinálni ahhoz hogy végigvigyük a játékot mind csak idő pazarlás. Sőt kihulló hajat is megspórolsz vele mert egyik másik rettentő idegesítő és a Gold ki van centizve.
Nekem egyszer sem sikerült egyik sem gold-ra ezért a harmadik ilyen után többet nem is próbálkoztam.
Semmit nem tesz hozzá a játékhoz amúgy sem és csak ePenis méregető.

-Idegesítő ellenfelek:
Húh gyerekek... ez megint megér egy misét.. főleg amikor jön a mindent blokkoló álarcos paraszt és röhög miközben már ég az én agyon modolt soha ki nem fogyó tüzes bunkósbotomtól. Dash dash dash ez ment harc közben. Ja meg a dropkick amit már unalmamban használtam tömegoszlatásra.
Aztán a játék a kezembe adja a Grappling Hook-ot amivel még a nagy böcek ellenfél is két gombnyomásra megölhető ha a földre húzom mert szinte súlytalanok lesznek tőle. Mondjuk ez a fícsör csak engem segített.

-Béna béla fő karakter:
2000 mérföldet utazó barátunk olyan szinten béna, hogy minden alap dolgot meg kell tanulnia már ami a parkőrözést illeti. Nem is értem, hogy élte túl azt a nagy távot mire oda ért a koszfészek Viledórba.
Ez a stamina dolog is már annyira szánalmas, hogy lassan minden játékba bent lesz... itt dash amott dodge egykutya mind.
Ja szal ekkora táv alatt semmit nem tanult nekünk kell megtanítanunk mászni meg ugrani.

-Pocsék mentési rendszer:
Egyszerűen nem tudja eldönteni az ember, hogy mikor mentett utoljára a játék. A játék elején ki van írva, hogy milyen jel jelenik meg a mentésnél, de ezt a jelet én csak akkor láttam ha aludtam egyet.
Amúgy sem értem miért nem lehet bármikor menteni egy open world játékban? Ez más ilyen stílusú játékban is iszonyat zavaró tud lenni.
Na szóval ezt a csekpontos rendszert mindenhol utálom főleg amikor visszadob 600 méterre onnét ahol meghótam. Időhúzásnak mondjuk pont jó.

-Végső boss.
Na ez volt a játék legnevetségesebb és egyben legidegesítőbb része is komolyan főleg akkor amikor a második kör volt és futkosott jobbra balra bent a gőzben mint ha valami Benny Hill bohózatot néztem volna alig lehetett eltalálni. De azok a területi meg egyenes skill-ek amiket elnyomott is valami förtelem volt... kajak úgy éreztem magam mintha egy Souls játékban lennék. Na végre megdöglött erre jön még egy kör.. hát nagyon élveztem, kb mintha úthenger alá tettem volna a lábam annyira.

-Félkész játékot kiadni már már alap:
De tényleg ez mi akart lenni úgy őszintén? Ezen a játékon még lazán ülhettek volna 1 évet és akkor talán jó is lett volna.

-De mi az ami még kellett ide?
Hát bicikli Challenget aztán muszáj volt belerakni a játékba. Még ha csak húsvéti tojás is. De erre pazarolták meg a Doom fegyverre a fejlesztők az idejüket ahelyett, hogy az ajtó kilincseket meganimálták volna meg vagy bug mentesen adják ki ahogy az elvárható lett volna ennyi fejlesztési idő után.

Hát ennyi lenne az én szerény véleményem a játékról. Nem lett rossz játék de tele van baromságokkal és ez meg is látszik a nagyobb oldalak értékelésein.

Na de mind1 már csak pár nap és végre tolhatom az év játékát PéeS5-ön: [link] ( :B előrendelve :B )

Hozzászólások

(#1) Samus


Samus
addikt

Az első rész ugyanígy bugtenger volt megjelenés után jó egy évig. Mondtam is, hogy na, ezt tuti ki se próbálom, nem hogy pénzt adni érte. Aztán megvettem 17 euróért, és sajnáltam, mikor végeztem vele. Kikalapálták, iszonyat élmény volt az első rész nekem. Remélem a másodikkkal is hasonló lesz a helyzet, mire eljut erre az árszintre.

Az 500 óra egyértelmű túlzás volt, már akkor írtam alatta, hogy valószínű úgy számították, hogy kétszer felszántod az egész térképet oda-vissza, akkor talán ennyi...

[ Szerkesztve ]

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

(#2) F_Peter


F_Peter
őstag

Hát, erről a cikkről legalább ugyanilyen hosszan lehetne írni hogy mik a hibái.
"Te vagy tapasztalt", de a cikk felében a saját hiányosságaid okozta gondokról írsz.

(#3) AuraSync válasza F_Peter (#2) üzenetére


AuraSync
senior tag
LOGOUT blog

Húú mennyi hiányosságom lehet alig várom, hogy valaki leírja ezt nekem hátha akkor újra végigviszem mosollyal az arcomon miközben azt mondom magamban de jó hogy egy random jött ment egy random fórumon megmondta mit kell benne csinálni.

A Forza bejegyzésemnél sem hatott meg senki irománya. :N

Ez nem cikk ez csak egy vélemény bejegyzés.

Huh az Elden Ring-et hogy fogom majd szidni gyerekek. :))

S21 Ultra 5G / Galaxy Fit2 / Q80T 65" / 13600K / 32GB DDR5 / RTX 4080 / R2850DB

(#4) Zolás válasza AuraSync (#3) üzenetére


Zolás
addikt

Egy random jöttment egy random fórumon beszól valakire, hogy random jöttment...
Érzed az iróniát? Vagy te vagy valaki, mindenki mással ellentétben?

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#5) F_Peter válasza AuraSync (#3) üzenetére


F_Peter
őstag

A kutya se akarja megmondani neked hogy hogyan kell játszani. Ellenben hogy hogyan kell írni... az már kicsit más eset.
Pl. Írhatnék egy cikket amiben sírok mondjuk, hogy a Fallen Order sz*r ment nincs benne fénykard (sőt, se lézerkard se fényszablya), csak evvel magamat járatnám csak le. Más értelme nem sok lenne.

[ Szerkesztve ]

(#6) AuraSync válasza F_Peter (#5) üzenetére


AuraSync
senior tag
LOGOUT blog

Írj te is egy bejegyzést aztán megyek megnézem, hogy kell "írni". :DDD

Ha nem tetszik akkor lehet menni fizetett profin kidolgozott cikkeket olvasgatni a neten, de sztem még abban is találnál hibát mert hát te ilyen vagy. Ez olyan mint amikor elfogy az érv és jön a helyesírás bla bla, ha az is elfogy akkor jön az anyázás.
Az a baj túl jól ismerem már a magatokfajtát. :K

Na meg jött nagyZolás is. :D
Mondjuk jogos amit írtál. :K

[ Szerkesztve ]

S21 Ultra 5G / Galaxy Fit2 / Q80T 65" / 13600K / 32GB DDR5 / RTX 4080 / R2850DB

(#7) F_Peter válasza AuraSync (#6) üzenetére


F_Peter
őstag

Még egy cikkbe se kötöttem bele szerintem soha, de te biztos jobban ismersz. 😀
Szóval nem mondtam hogy profinak kéne lenni, csak egy minimálisan kompetensnek és/vagy egy kicsi odafigyeléssel készíteni.

(#8) RawrrSoul


RawrrSoul
csendes tag
LOGOUT blog (1)

"Nem lett rossz játék"

Ha ennyi mindent kifogásolsz, mégis mi tetszett benne? :) :F

n o p e !

(#9) AuraSync válasza RawrrSoul (#8) üzenetére


AuraSync
senior tag
LOGOUT blog

Minden más, a jó atmoszféra, a nyílt világú zombi város, jó zene és hangok és ha munkából hazajövet ideges vagyok akkor le tudom vezetni a dolgot azzal hogy zombikat csapkodok széjje. :D
Ez egy jó játék csak tele van idegesítő baromságokkal ennyi.

Nyilván a Horizon új része sem lesz tökéletes gém, mert olyan nem létezik számomra (legalább is még) csak az nem mind1, hogy hány %-ban rossz.

Ez úgy 50-50% arányú a jó és rossz tulajdonságokban.

S21 Ultra 5G / Galaxy Fit2 / Q80T 65" / 13600K / 32GB DDR5 / RTX 4080 / R2850DB

(#10) freeknight


freeknight
őstag

Tényleg ez a legjobb kifejezés rá, egyszerűen idegesítő a játék.
Főleg a mozgás miatt, az lenne az egész játék központi eleme. Baromi furán, lassan, vontatottan mozog a karakter. A parkour emiatt rohadt kényelmetlen. Nincs egy futás gomb, hanem egyszer csak úgy dönt a karatkered, hogy felgyorsul kicsit, de így nehéz időzíteni egy ugrást, amikor nagyobb távolságot kéne áthidalni. A mászás egy rémálom, ahogy te is írtad néha egy 10 méterrel feljebb lévő kiszögellésre simán felhúzza magát, néha egy 5 centivel feletted lévő párkányra már képtelen. Aztán nem mindent tudsz megmászni sem, mert néha elfogy a stamina, csak azt nehéz belőni, hogy most ezt a falat meg tudom-e mászni, mert van, hogy egyszer egy 20 emeletes házat gond nélkül letudsz az alap stamináddal, máskor meg egy 2,5 méter magas válaszfal nem megy, mert nincs elég karakterednek szimpatikus fogódzkodó. Agyrém.

Aztán ott van a játék legidegesítőbb része: az első részben meg se fordulhatott a fejedben, hogy kisszintűként kimerészkedsz éjszaka, jópár órának el kellett telnie, míg eléggé megerősödsz, hogy tartsd a lépést a hordával, így ez egy nagy eredmény volt, amire büszke lehettél, hogy 10 óra után képes voltál lerázni egy volatile-t, vagy egyenesen meg tudtál velük küzdeni. Itt ezzel szemben gyakorlatilag az első perctől ki vagy kényszerítve éjszaka az utcára. Ezzel nem lenne baj, mert izgalmas az éjszakai játék, erre rá is erősít, hogy tovább tart az este, mint az első részben. Aha, csak éppen sok sikert, hogy 3 db parkour skillel meg 120 staminával lerázd a hordát, úgy, hogy ha leesnél az utcára, nem biztos,hogy vissza is tudsz menni a tetőre a fentebb már részletezett okokból. Pedig muszáj vagy éjszaka kimenni, mert csak este beszerezhető dolgokkal tudod fejleszteni magad. Ez ráadásul még a lore-nak is ellentmond, mert már a játék legelején megjegyzik, hogy Villedorban évekkel ezelőtt kihalt az utolsó nightrunner, és nincs már ember, aki elég tökös lenne ahhoz, hogy kimerészkedjen éjszaka. De azért téged már az első küldetésben kiküldenek esti kirándulásra, mert akkor kevesebb zombi van az alagutakban :D . Mindezt teljesen természetesen, mintha csak egy kis kellemes séta lenne, pedig a történet szerint igencsak bátor és tiszteletreméltó dolognak kellene ennek lenni.

Az első részben valahogy sokkal folyamatosabb, jobb élmény volt a parkour, még skillek nélkül is, itt valahogy olyan darabos, természetellenes az egész mozgáskultúra. És ismétlem, ez a játék magja, az idő 80%-ban parkourozni kellene, még harc közben is.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2023 PROHARDVER Informatikai Kft.