Történt egyszer, egy forró nyári délután hogy megszületett egy ötlet a fejemben, miszerint a régi konfigom eladom és így vagy úgy de egy újra teszek szert. Természetesen nem sejtettem hogy miféle ellenállásba ütközök a PCX.Hungary Kft. személyében.
Régóta ismerem a céget, rendeltem már párszor főleg apróbb dolgokat, nem volt afelől kétségem hogy egy
megbízható partnerrel van dolgom.Mindent innen rendeltem tőlük.A gépháztól az egérig.Kivételt képzett a VGA, még nem döntöttem el hogy milyet veszek. Versenyben volt a HD7770 és a HD 7790.Hosszas gondolkodás után megkockáztattam az Asus egyik kiemelt ajánlatát a HD7790OC-t. Kicsit féltem hiszen egy köztes megoldásról beszélünk. A kártya , a 7770 és a 7850 közé ékelődik mértani pontossággal.
2013.07.21.-én vásároltam a PCX.Kft-nél. Megérkezett a PC utolsó alkatrésze örültem összeraktam.
A számítógép hibátlanul üzemelt négy napon keresztül, majd egyszer csak a VGA megadta magát.Nem bírta a gyári túlhajtást. Nem akadtam fent a problémán, 8 napon belül voltam de nem a vásárlástól való elállási jog motivált, hanem az hogy minél hamarabb garanciális cserét bonyolítsak a PCX-el. A kártya erős volt kellően halk és összességében tetszett is.Írtam nekik egy hibabejelentő e-mailt. Gyors választ kaptam és a csere is hamar megtörtént. Kaptam egy szalon új VGA-t. Örültem a kártyának és a megbízható partnernek.De biztos ami biztos telefonon egyeztettem a PCX-el hogy a garancia honnan érvényes, illetve a 8 napos elállás újra számít a cserétől. A válaszuk igenleges tehát a garancia és a 8 napos elállás is újraindult a cserekártyával. Bizakodó voltam.
Jött a hideg zuhany, a kártya az első pillanattól kezdve produkálta a már ismert gyári túlhajtás okozta
hibákat. Kicsit furcsállottam hogy egy neves gyártó, mert az ASUS annak mondható - egymás után egy üzletből vásárolt két VGA-ja is hibás lenne. Nem bíztam a véletlenre próbáltam mindent. Másik táp másik processzor másik alaplap ramok BIOS frissítés de csak az órajel csökkentése járt eredménnyel. De még így is léptek fel sorozatosan olyan anomáliák mint a villogás, random melegedés 100°C-ig vagy fagyásig. Driveres segítséget is kértem a support-tól. Minden létező,alkalmazható driverrel jelentkeztek a hibák.
Elértem a 8. napot.Semmi nem segített így előző nap beszéltem velük telefonon illetve levélben is egyeztettem velük hogy másnap felviszem (tehát a vásárlástól számított 8. munkanapon) a VGA-t és és élnék elállási jogommal.Felmentem az üzletükbe a saját költségemen annak ellenére hogy igénybe vehettem volna a garanciafutárt. Úgy gondoltam hogy ilyen különc eset ritkán fordul elő, így fair.
Felmentem hát Szolnokról Budapestre. Az üzletben csak kínra és szenvedésre leltem na meg két címeres baromra akit valamilyen felkent iskolában eladónak vagy informatikusnak de egyáltalán értelmes embernek csúfoltak. Tudjátok létezik az ostobaság, ennek és a cinizmusnak olyan nemes penészben érlelt formáival találkozhatsz a Népfürdő utcai üzletben hogy ihaj! Akárhogyan magyaráztam nekik hogy egyeztettem a kollégájukkal a visszáruról és az eddigi ügymenetről, nem ilyen nincs menjek a francba majd bevizsgáltatják türelem rózsát terem a 8 nap elállás már nem érvényes de a cserével újraindult a garancia stb stb. Összevissza beszéltek arrogánsan modortalanul.(megjegyzem ekkor 2013.08.30.-a volt péntek)
Írtunk jegyzőkönyvet hogy mi lehet a hiba elküldik az ASUS-nak bevizsgálásra pont úgy mint ahogyan az első kártyát is elküldték állításuk szerint! Megegyeztünk immáron szóban is hogy bármi van felhívnak,tájékoztatást adnak így vagy úgy! Mondták hogy sürgetik a dolgot meg hogy intézik minden oké lesz.(a jegyzőkönyvezést követően kezesebbek voltak mint 2 kiscica) Két hét 3 nap múlva kaptam egy emailt ami jelezte hogy másnapra küldeményt várhatok, na persze nem a PCX től, csak a szerződött futárszolgálatuktól.A 2 hét 3 nap alatt több tucat telefonhívást indítottam és legalább 10 e-mail-t írtam. Mivel jól bánok a kézi szúró vágó illetve lőfegyverekkel, gondoltam a személyes találkának véres vége lenne,így azt halasztanám.Másnap jött a futár egy A5 ös méretű kartondobozzal a kezében ami kevésbé szakszerűen mint az eddigiekben de valamiféle csomagolással is bírt. Nos nem kell nagy gógyi hozzá hogy az ember lássa ez messze nem egy új VGA dobozának a mérete.Kibontottam a csomagolást. Vettem egy mély levegőt és realizáltam a látottakat. Egy kartondoboz volt,se több se kevesebb. Benne egy körülbelül 100 éves kopott több helyen szakadt antisztatikus zacskóval amit még talán egy IDE Maxxtor 80GB-os
HDD-hez adtak.A zacskó tartalma nem más volt mit az általam először megrendelt majd visszaküldött hibás termék. Tehát, 40 ezer forintért, 3. garanciáztatásra egy üzemképtelen VGA, egy zacskó és egy kartondoboz ami OEM terméket megszégyenítő módon feslett. (Ezt külön köszönném az Asus Csehországi szeretetszolgálatának)
Még egy hétig vagy másfélig próbáltam keresni őket telefonon,a munkatársaikat szégyen szemre privátban illetve e-mail en. A mai napig nem érkezett válasz.
2013.09.26.án feljelentést tettem a szolnoki fogyasztóvédelmi hatóságnál a Kft. ellen. Közölték hogy megyei szinten tucatnyi eljárást indítottak ellenük a hónapban. Felszólításukra 30 napon belül válaszolniuk kell. Ezt pofás módon az utolsó napokban meg is tették, hisz oly elfoglaltak. Csomagolnak kávézgatnak üldögélnek és persze verik a pelyhes faszukat a karosszékükben. Amibe egy feltehetően szintén nagyon okos ember ültette őket. Válaszukban meglepettségüket és értetlenségüket fejezik ki. Ők nem tudnak ilyen problémáról én nem értesítettem őket semmiről, az ügyet lezártnak tekintik részükről.
Részemről most 2013.11.18-án nemigazán van lezárva az ügy, 40,000 HUF csengő pengő magyar forintom áll az ügyben valamit egy kehes használhatatlan VGA a fiókomban.
Ha hónap végéig nem kapok választ pénzt fejleményt a PCX vagy a Fogyasztóvédelmi Hatóság részéről, szépen fölkerekedek, magamhoz veszem a legtompább vadászkésem és amellett hogy felkoncolom a PCX.Kft valamennyi dolgozóját még a szart is kiverem belőlük jó előre hiszen a késem életlen s így nagy fájdalmakat okoz, miket enyhíteni szeretnék.Természetesen viccelek, azt hiszem...
Viccet félretéve nem kis felháborodással fogok megjelenni!
Köszönöm hogy időt szakítottál rám és hogy elolvastad!
Update! [2013.11.20]
Sziasztok!
Elsősorban köszönöm az olvasók,fórumozók közbenjárását! Sok kicsi sokra megy!Megtört a jég, telefonon keresett meg a PCX.Kft Garanciákért felelős munkatársa, készséggel áll rendelkezésemre, elődje hibáiért tartva a hátát.A futár jön a kártya megy.
A tanulságot mindenki szűrje le maga, a gyors precíz szállítás és az alacsony árak nem minden!
Szvsz nem lesz jobb vagy rosszabb egy bolt a többinél mert gyorsan vagy lassan szállít.
De hol marad a becsület,szavahihetőség,elkötelezettség? Soha nem késő...
De a pénzem kérem vissza!
Update! [2013.11.26]
A teljes vételár megtérítése megtörtént.
A PCX.Kft új csapattal veselkedik neki a karácsonyi dömpingnek, és a jövő évnek.
atomanti19