Mint oly sokaknak, nekem is elromlott a Fanatec kormányom, a gyors és segítőkész support pedig pótalkatrész küldésével próbálta megoldani a problémát.
Lévén nem vagyok egy barkácsolós, gyakorlatias ember, megpróbáltam rákeresni, hátha akad valahol egy jó és kellően részletes leírás a weben.
Nem akadt és mivel A nagy kormányos topik-ban egyébként is javasolták egy gyors leírás összeütését, fogtam a fényképezőgépem és minden bátorságom, belevágtam.
Első lépés a kormány házának alján levő 5 csavar kiszedése, pirossal karikáztam helyüket:
Hosszú és vékony csillagcsavarhúzó fog kelleni, ami nem lehet túl vaskos, ám a két felsőhöz jó mélyre be kell érjen. Figyelem! Ekkor a ház burkolata még nem távolítható el, ne feszegessük, ezt majd csak az utolsó, 6. csavar oldásával tesszük lehetővé, ám ahoz még egy fő darabot le kell szerelnünk.
Ezután jön a kormánykerék leszedése a házról, ezt a fém felületen jól látható és bekarikázott 4 csavar kiszedésével kezdhetjük meg, melyhez imbusz csavarhúzóra lesz szükségünk:
Ha ezzel megvagyunk, óvatosan kezdjük leemelni a fedelet, belül látni fogjuk a nyákra dugott csatlakozót, melyet az "okos" gyártó jól be is ragasztózott. Ezt lehúzni csak akkor fogjuk tudni, ha egy csipesszel a szűk résen keresztül lekapargatjuk a gumiszerű anyagot, majd benyúlva a két műanyag végződést szétmozgatjuk.
Sikeres művelet után a kormánykereket helyezzük el magunktól jó távol, biztonságos helyre - nem fog kelleni egy ideig. A feltáruló belsőben ismét négy, ezúttal csillagfejű csavarhúzóval oldható csavar kapja a főszerepet - tekerjük ki ezeket az egyébként rendkívül kapaszkodó egyedeket is:
Érdemes megjegyezni, hogy egyikük nagyobb, lapos fejjel rendelkezik, ő megy a jobb felső, kissé "nyílt" furatba. A pillangóváltókat tartó rész egyébként nem szedhető le teljesen, ugyanis a kábel nagy műanyag csatlakozója nem bújtatható sehogyan sem át az apró lyukon.
Mielőtt feltárulna a kormány belseje, a fényes, műanyag fedelet tartó utolsó, Torx csavart is szedjük ki:
Szezám tárulj! Az optikai érzékelő helyét apró piros nyíl mutatja, a kábeleket kábelkötöző rögzíti (amit érdemes már most szétvágni).
Apró csillagcsavar tartja helyén:
A motort hűtő ventillátor egyik csavarját oldanom kellett, hogy elmozdítva ki/be tudjam nyomni az érzékelő kábelét a nagy nyomtatott áramkörre:
A csavar alatt a kis fehér csatlakozó immár üresen várja a cseredarab kábelét. Ha azt bepattintjuk, a kis csavarral pedig az új érzékelőt rögzítjük, a lényegi résszel meg is vagyunk. Már csak a kábelek újrakötözése, a burkolat visszacsavarozása, a kormányt tartó 4 csavar, a kormánykerék nyákjának visszadugása és a kereket rögzítő négy Torx behelyezése marad.
Kormányunk remélhetőleg immár jól működik!
(Az enyém továbbra is a linkelt videón látható hibajelenséget produkálja, de ez az én egyéni tragédiám... már írtam a Fanatec supportnak, hogy hogyan tovább. Remélem nem kérik, hogy egy másik alkatrészt is cseréljek, bízom benne, ezúttal komplett cseredarabot küldenek.
szerk (június 19.): Fanatec küldött egy cserekormányt, ami végre jól működik. 26 napnyi "kálvária" ért ezzel véget.)