2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Minecraft modok 2019 JAVA

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Régen a modok kezelése merőben más volt, ideje egy friss bejegyzést írni róla.

Általában véve, a modok a minecraftban új blokkokat, díszítő elemeket, funkciókat, segédeszközöket, szerszámokat, varázslást, szörnyeket adhatnak a játékhoz.
Jelenleg csak a PC-n és MAC-en JAVA JRE8 környezetben futó játék moddolható (Minecraft JAVA Edition). A konzolok, Win10 Edition, kézi eszközökön nem moddolható (natívan futó program, a Bedrock Edition illetve manapság már csak simán ezt hívják Minecraftnak, sajnos sokszor keverik a változtatás miatt)
A modokat is emberek készítik, ráadásul nem sok bevételt kapnak érte, így nem tökéletesek, ezt sose felejtsük el!

Modokat telepíthetünk kézileg, illetve modpakk kezelő programok segítségével is, ezekben előre összeállított, kitesztelt, egymással összhangban működő (khm..) modcsomagokat egyben tehetünk magunkévá. A legelterjedtebb jelenleg a Twitch csomagkezelője, de ebben sokminden egyebet is megtalálhatunk. Más modpakk kezelők: MultiMC, FTB, AT-Launcher, Technic. Ezek mind eredeti játékot kívánnak meg, be kell lépni rajtuk a minecraftos accounttal. Ezek használatát külön nem részletezem, azon felül, hogy a sok modból (100-240) álló modpakkokhoz arányosan több ramot kell adni a kezelőjükben, különben nem indulnak el rendesen, misztikus hibajelenségeket produkálva. Ajánlott a 4GB-tól 8GB-ig terjedő beállítás, a windows rendszernek hagyjunk szabadon legalább 1GB-ot.

Kézi telepítés:
A Forge alkalmazása képes felkészíteni az alapjátékot arra, hogy kezelje a modokat. Innen lehet letölteni ennek különféle verzióit, mindig az Installer-ként jelölt linket keressük. Most a stabil verzió (Recommended) ez, a nevében: forge-1.14.4-28.1.0-installer.jar látjuk az 1.14.4 alapjáték verziót, illetve a forge saját 28.1.0 verziószámát. Miután letöltöttük, a parancssorban
java -jar forge-1.14.4-28.1.0-installer.jar paranccsal indítható a telepítése, jobb esetben duplaklikkel is elindul. Itt kliensként telepíthetjük rá az alapjátékunkra, de választhatjuk a szerverindítást is, ez egy másik bejegyzésben lesz tárgyalva.

A játékunknak a c:\Users\Felhasználó_neve\AppData\Roaming\.minecraft\ helyen kell lennie, ide teszi az indítója. Lefut, egyszer el kell indítanunk aztán a játékot, hogy létre jöjjenek az új könyvtárak mint pl a mods is, és készen vagyunk a környezettel, ideje megkeresni a belevalót.

Mostanság a Curse weboldalán van a legszélesebb modgyűjtemény.
A kisebb modok egyetlen modnév.jar fileból állnak, a nagyobb kiegészítéseknél néha úgynevezett Core Modok-ba szedik ki az alap dolgokat, és amellé jön a tényleges modfile, mindkettő szintén *.jar .
Általában egy adott modból különféle verziók érhetőek el, amik az alapjáték verziójához kell igazodjanak, azzal kompatibilisnek lenniük (1.12.2, 1.13, 1.14.4, stb vanilla verziók), valamint a Forge verziójával is kompatibilisnek kell lennie.
Ezeket a java (*.jar) fileokat letöltés után mindössze be kell másolni a játék fentebb említett
c:\Users\Felhasználónév\AppData\Roaming\.minecraft\mods\ könyvtárába. Aztán indítható is a játék, közben mutatja, hogy hol tart.

Amikor kivártuk és végigért a 7/7 lépés (nem annyira penge gépen lehet ez több mint 5 perc is, de mutatja hogy halad közben), megkapjuk a jól ismert játékmenüt.

Egyéb említendők: új mod hozzáadása nem jár problémával általában, de amikor kiveszünk modokat, akkor a pálya betöltésekor jelezni fogja, hogy immáron ismeretlen blokkokat/tárgyakat stb talált a mentésben (ha voltak használatban) amiket eltávolít a mentésből. Vagyis, megoldja a helyzetet. Régebbi alapjáték verzióknál (talán 1.10 alatt) még nem volt egységes a blokkok ID kezelése, így ott előfordulhattak kavarodások a modlista módosításakor, nem azt a cuccot találjuk bent, ami volt.

A bejegyzés a minecraft topik nyitó hozzászólásához készül külső támogatásként, ott kommentelhető.

  • Nem lehet hozzászólni
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.