2022. október 7., péntek

Gyorskeresés

Autóriasztó - másképp

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Mostanában úgy alakult az életem, hogy az M1-es autópályán elég sokat közlekedem Pest és Móvár között, egy ezres régi Swift-el. Tudom, hogy nem autópályára való, ez van most, ennek megfelelően is vezetem, 90%-ban a külső sávban. :) Amikor előzésre kerül a sor, igyekszem úgy nekifutni, senkit ne tartsak fel, de ha megszakadok sem megy 130nál többet, leginkább csak 120-at, és lassan gyorsul.

Többnyire jók a tapasztalataim a körülöttem közlekedőkkel kapcsolatban, általában mindenki bevárja, amíg befejezem, ha van két kamion között hely egyébként is behúzódok elengedni 1-2 autót.

De néha jön egy két majom, aki nem gondolja, hogy a létezésem indokolt. Akár a külső, akár a belső sávban megyek, képes 10 centire mögöttem haladni annak érdekében, hogy az ÉN autóm gyorsabban menjen. Sajnos nem tudom elmagyarázni nekik, hogy türelem, mert nem fog. És azt sem, hogy 40 liter propán van hátul, vagyis egy koccanás ilyen tempónál rám (ránk?) nézve egészségtelen lenne.

Gondolkodtam rajta, hogy hátra, a kalaptartóra beszerelek 2 erős ledes lámpát, és felpattintom ha valaki rámjön, hátha az agyához kap. A második ötletem egy plusz duda/kürt beszerelése lenne, ami olyan hangos, hogy minimum foltos lesz a körülöttem autózók ülése. Nem tudom melyik lenne a hatékonyabb. Kit melyik zavarna jobban?

Félreértés ne essék, nem akarok balesetveszélyes helyzetet teremteni, de valahogy fel szeretném ébreszteni a követési távolságot figyelmen kívül hagyó autósokat/motorosokat.

Valami egyéb ötlet? Esetleg keressek egy bontott T72 lövegtornyot és szereljem a Suzuki tetejére? ;]
Tervezem egyébként lecserélni a jó öreg konzervdobozt valami masszívabbra, mondjuk erre:

;]

Hozzászólások

(#1) TheLázs


TheLázs
csendes tag
LOGOUT blog

Mátrixos LED panel, előre programozott üzenetekkel.

"Ha közelebb jössz, nem megy gyorsabban"

"Ha elég közel jössz, láthatod a gázpalackot a kalaptartó alatt"

"Lám de szép autód van, kár lenne, ha valaki előtted befékezne"

"Kedves az életed? Az enyém legalább legyen! Tarts követési távolságot!"

"Hogy szállítják a néger rabbit? Sehogy, mert nem tartott követési távolságot"

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#2) Fecogame


Fecogame
veterán
LOGOUT blog

Autóriszató? :)

Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

(#3) andris1602 válasza Fecogame (#2) üzenetére


andris1602
aktív tag

Eh, köszi :R :R

(#1) TheLázs: Nem rossz ötlet, de akkor szereznem kell román, szerb, ukrán fordításokat is. :DDD Köszi :R

(#4) Syl válasza andris1602 (#3) üzenetére


Syl
nagyúr

Univerzális jelet kell rá rajzolni. Például tatabike aláírását: ┌∩┐ (◣_◢) ┌∩┐
;]

The past tempts us, the present confuses us and the future frightens us. And our lives slip away moment by moment… lost in that vast, terrible in-between.

(#5) ncc1701


ncc1701
addikt

A hátsó szélvédő mosó spricnit állítsd be úgy, h egyenesen a mögötted levőre spricnizzen. Azzal majd lefoglalja magát kicsit.

(#6) Gdi válasza ncc1701 (#5) üzenetére


Gdi
senior tag

Vagy rögtön, mint a kémfilmekben és a Knight Riderben olajfolt vagy szögszórót be hátra.
Az sem kevésbé balesetveszélyes :)

''Milliárdnyi meggyilkolt csillag sikolya elhal az éj békéjében, és a kétségbeesésnek csak néhány, törékeny, kőbevésett szó áll ellen.''

(#7) draco31


draco31
veterán

Ha van hátsó ködlámpád, nyomd fel. Az is tud zavaró lenni.

ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 9 pro /\/\ Pi 4 2GB /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit t-Rex Pro

(#8) Hieronymus


Hieronymus
őstag
LOGOUT blog

Amúgy mekkora sebességgel előzöl?
Ha jól számolok a kamionok számítógépe, nagyjából 100-nál vágja be. Persze van néhány százalék eltérés a példányok között. Ezért szokott elhúzódni az előzés 10 km hosszra is.

Ha megvan a 20 százalék sebesség többleted, nem sokáig tartod fel a mögötted jövőket.
Ha nincs meg, akkor többet ér a kamion mögött megtakarított üzemanyag. (Ha nem kell sietni, én szívesen beállok valamelyik mögé. :) )

A megtartott követési távolság nagyon személyfüggő. Pontosabban attól függ, mekkora méretű településen él az autó vezetője.
A nagyon nagy városokban már kicsit öngyilkos távra rövidül a távolság.

Nullától - harmincig pontosan akkora, hogy ne látszódjon az útszakasz, a másik autó mögött. A torlódásban nagyon kell figyelni. Egy pillanat alatt kész a koccanás. (Ennek megfelelően gyakoriak a nagyon alacsony sebességű koccanások.)

Hatvanig, pontosan akkora a távolság, hogy egy jármű véletlenül sem férhessen be, a kettő közé.
Nagyjából százig ennél valamivel nagyobb.

Gyorsforgalmi út és autópálya. Maximum kettő autónyi szabad hely, a két jármű között. :DDD
Ennél nagyobb távolságot csak a 160+ sebességgel közlekedők tartanak. Már megtanulták a követési távolság helyes becslését. (A szerencsésebbek ütközés nélkül.)
Németországban a sebesség mérésen túl a követési távolság mérése, a leggyakoribb ellenőrzési fajta az autópályákon.
Szóval nem minden mögötted haladó kérdőjelezi meg a léted értelmét. Csak a megszokott módon közlekedik a többség.

PS:
Az ingyenes ablakmosás ötlete zseniális.

ruszkik, haza!

(#9) Syl válasza Hieronymus (#8) üzenetére


Syl
nagyúr

>a kamionok számítógépe, nagyjából 100-nál vágja be

A kamionok autópályán maximum 90-nel mehetnek, a számítógépük általában 85-87-re van belőve.

The past tempts us, the present confuses us and the future frightens us. And our lives slip away moment by moment… lost in that vast, terrible in-between.

(#10) lsebestyen


lsebestyen
addikt

A legegyszerűbb az, ha egy hangyányit rálépsz a fékpedálra. Ekkor még nem fékez az autó, de a féklámpa felkapcsol. Nekem ez 90%-ban bejön. A duda szerintem nem jó, attól csak idegesebb lesz, rosszabb esetben annyira megijed, h berántja a kormányt, stb. Olyan ledet sem raknék fel ami kiégeti a mögötted levő retináját...

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.