2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Irodai Túlélőkészlet: Company Survey

Írta: | Kulcsszavak: irodai túlélőkészlet . survey

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A company survey, avagy céges felmérés egy olyan online játék, amiben fontos kérdésekre adott válaszok segítségével kifejtheted azt a véleményedet, hogy mennyire jó itt dolgozni.
Igazán szerencsések több indokot is bepöttyinthetnek, fontossági sorrendben. (Van, ahol még a kollégáidat is beköpheted!)

A régi, elavult kérdőívek még nem voltak profik, de hála a kapitalizmus jól fizetett isteneinek, az innováció ide is utat talált.
A Survey Történelem során volt például olyan szerencsétlen konstrukció, amelyikben voltak nyitott kérdések, meg nyilvánosan elérhető volt az eredmény, erre pár túlbuzgó bodobács tényleg leírta a véleményét, meg kínos kérdéseket tett fel, szóval ezt a műfajt félre kellett tenni, míg kipiheni magát.
Voltak egyéb hibák is, némelyik korai kérdőív például anonim volt, ott a HR meg a középvezetés sokat sérelmezte, hogy pusztán a panasz jellege, az említett nevek és tények, az írásbeli stílusjegyek és nyelvhasználat alapján tovább tart megállapítani az illető nevét, mintha alapból oda lenne írva. Szerencsére ennek vége, ma már nem kell három embert kirúgni, ha mégse jól találják el elsőre az elégedetlenkedő rinyagépet.

Ha te a kitöltő oldalon vagy, ez a kis történelmi áttekintés is elég a Túlélőkészletedbe, na de mi a helyzet akkor, ha te az eredmény-olvasgatós vagy a kérdés-összeállítós részlegre kerültél?
Hogy rakjál össze egy kérdőívet? Mit kérdezz egyáltalán? Mi legyen az eredményekkel? Ugye ugye, nem is olyan könnyű! De hát szokás szerint itt vagyok én, hogy utat mutassak neked, mint jelzőlámpa a GTA-ban.

- Hagyj teret a kreativitásnak. A nem teljesen egyértelmű kérdések üdítő távlatokat nyitnak az utólagos értelmezésnek.

- Hagyj teret a flexibilitásnak. Kérdezd meg ugyanazt többféleképpen. Ha minden kérdés-variánsra adott válasz pozitívba tolja a mérleget, akkor lazán összevonhatod őket, kiváló statisztika-booster. Ha negatívba húznak, akkor viszont törölheted az egészet, hát egyértelműen ugyanarra a kérdésre más válaszok jöttek, mérési hiba, az eredmény saaajnos nem érvényes. Rutinosak kiválasztják a jobban tetsző eredményt, a kevésbé fényeset meg beküldik utólag a devnullba, duplikáció címen.

- Hagyj teret a döntésnek. “Mikortól vezessük be a fizetéscsökkentést, keddtől vagy szerdától?”

- Hagyj teret a javaslatoknak. A survey a barátod, ha neked épp fingod sincs, hogy mit kéne csinálni. “Mi nyitottak vagyunk az ötleteidre! Te hogyan oldanád meg 2 emberrel az új géppark biztonsági auditálását, a hozzá tartozó marketingkampány levezénylését és egy új mikrobiológiai kutatólabor részleg elindítását, nettó 18 óra alatt?”

- Hagyj teret a témák sokszínűségének. Kérdezz a csapat rutinjáról, belső képzésről, távmunkás internet sebességről, lehetséges karrier útról, aktuális projektről, hogy szép-e a zoomos háttered, hogy mennyire érzik magukat megbecsülve, tartanak-e szünetet napközben, beszereztek-e otthonra ergonómikus széket, fasza-e a slack vagy inkább valami más kéne, hogy van-e idejük sportolni. Bármiről, mindenről. Ha csak a juttatásokról kérdezel, a végén még kiderül, hogy tenned kell valamit az ügyben.

Tipp:
Ugye te is egyetértesz azzal, hogy az irányított kérdésekre előre definiált válaszok megkönnyítik a válaszadók dolgát, lerövidítik a kérdőívvel töltött időt és a kiskutyák cukik?
{ }Igen
{ }Főleg a tacskók.

Hozzászólások

(#1) Jack Hunter


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Abba ne hagyd! A csípős humor és a hasznos útmutatók tökéletes keveréke!Respekt!
haha,nyolc év óta először enyém az első hozzászólás!

(#2) Amea válasza Jack Hunter (#1) üzenetére


Amea
újonc

Köszi :B

dehogy van rendbe'

(#3) #90088192


#90088192
törölt tag

Főleg a Tacskó, de abból is a Mini (törpe) verzió, mert 2db is van itthon.

Az utolsó volt a banknak leadott Felmérés, amit nem munkahelyen csináltam.
Házra hitel, elintézve, igaz ez volt az első az életemben, aztán felhívtak, hogy mondjam el milyen volt az élmény. Én adtam mindenre közepest hiszen ez a bázis pont.

5 percre rá hív az ügyintéző hölgy, hogy hogyan mertem, mert minden ami nem 9/10 az bukta neki.
Mondom nagyon sajnálom, de ha hülye a rendszer, az nem az én hibám, a másik, honnan tudjam, hogyan kellett ennek történni, ha ez volt az első?

Megfogadtam többet sosem, ha a fene fenét eszik akkor sem. :DD

(#4) nemlehet


nemlehet
őstag

Fúú ezek a survey-k akkora baromságok. Pont ahogy agyturbina írja, többnyire 8-9 pont alatt rossznak számít és pl nálunk azonnal hívják a teamleadeket rapportra meg improvement tervet kell írjanak... Ami baromság mert eleve miért 10-es a skála, ha 8 az alap? Így mindenki hazudni fog, főleg az aki nem akar kiszúrni a közvetlen főnökével.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#5) Amea válasza #90088192 (#3) üzenetére


Amea
újonc

Meg is értem a logikádat, ha egy bank hitelezéssel foglalkozik, és azt megfelelően képes kezelni, az bizony az alapelvárás.
Ha az ügyintéző kedves és lehetőségein belül megtesz mindent, az végülis része az üzletnek. (Ha lenyírja a füvet, meg átköltözteti a dobozaidat, mire mész az új házba, az lenne ahhoz mérten a plusz)

Ismert üzleti fogás, hogy a flottul menő folyamat és a jól végzett munka nem ér annyit, mint az előbb elrontott, de látványosan megjavított helyzet. A legjobb értékelések ebből lesznek.
Arra emlékeznek a kollégák/ ügyfelek, hogy valaki milyen jó fej volt valaki, mert hogy lekezelte a reklamációt, kijavította a hibát, kicserélte a rossz terméket, de arra, hogy "csak működik'... hát ja, az a dolga.

Az értékelés szubjektív.
Lehet, hogy a pontozás helyett egyszerűbb lenne megkérdezni, hogy elégedett vagy-e. :U

dehogy van rendbe'

(#6) Luck Dragon

“”A company survey, avagy céges felmérés egy olyan online játék, amiben fontos kérdésekre adott válaszok segítségével kifejtheted azt a véleményedet, hogy mennyire jó itt dolgozni.””

Ohh igen , nálunk is van minden évben . Állítólag névtelen online kérdőívet adnak a nyakamba , ez így is van. DE! Ha már névtelen akkor miért kapom a belépéshez szükséges nevet és felhasználónevet külön borítékban ami az én nevemre szól egyedi belépőként az adott oldalra . Itt már meg is dőlt a dolog. Bármikor le vagyok ellenőrizve hogy mit mire adtam pontot vagy épp írtam .
Vagy húsz oldalon kérdeznek majd a végén kapsz bónusznak egy komment szekciót amiben leírhatom ,észrevételeimet. .... fantasztikus . :DDD

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#7) thesound válasza Amea (#5) üzenetére


thesound
őstag

"Ismert üzleti fogás, hogy a flottul menő folyamat és a jól végzett munka nem ér annyit, mint az előbb elrontott, de látványosan megjavított helyzet. A legjobb értékelések ebből lesznek."

Ez nagy igazság és hogy mennyire rühellem ezt, azt elmondani nem tudom.

[ Szerkesztve ]

Vannak a léleknek régiói, melyekbe csak a zene világít be. - Kodály Zoltán

(#8) e-newsee


e-newsee
addikt

IHM, Napló című műsor paródiája:
"Mai kérdésünk:
Önök szerint manipulatív-e a műsorunk?
Ugye nem?"

:D

"Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/

(#9) sonar válasza thesound (#7) üzenetére


sonar
addikt

A fogalmatlan vezetők egyik ismérve. Illetve a low-cost-olás. Amikor ugye nincs pénz vagy erőforrás esetleg tudás a normális folyamatok, üzemvitel kialakítására vagy a kedves vezetők nem akarnak konfrontálódni.

Amúgy meg aki még egy anonym (vagy annak látszó) felmérésen sem vállalja a véleményét az erőssen gondolkozzon el azon, hogy jó helyen dolgozik-e.

A tudást mástól kapjuk, a siker a mi tehetségünk - Remember: Your life – Your choices!

(#10) Lenry válasza Amea (#5) üzenetére


Lenry
félisten

ha így nézzük, akkor a "8 az alap" teljesen logikus, hisz' az az alap, hogy minden szinte tökéletes, de hagyunk egy kis fejlődési lehetőséget, meg hibahatárt, ezért nem 9 az alap, csak 8 :D

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.