2024. április 16., kedd

Mini Sarti blog 2.

Írta: | Kulcsszavak: nyaralás sarti görög körút

igaz már itthonról írom a bejegyzést, de emlékeim még nem koptak meg...
szóval, rengeteg kavarás, szervezkedés után, szerdán voltunk Thesszalonikiben. iszonyat szép a város, nagy, és mégis családias hangulat áradt. megnéztük a szokásos turista látványosságokat amit 3órába be lehet sűríteni ( Városfal, kilátás a városra, Szent-Demeter templom, Arisztotelész-tér és szobor, piac ) igazából, csak kutyafuttában láttuk a helyeket, volt évfolyamtársam szerint, aki fél évig tanult az egyik ottani egyetemen, még az az idő is kevés volt, amit ő töltött ott. másnap Sithon körúton voltunk, amikor is körbejártuk a félszigetet, ami Chalkidiki félsziget három nyúlványából a középső. voltunk mézfeldolgozó üzemben Nikitiben, kóstoltunk különleges mézeket, melyek közül nekem legjobban a kakukkfű és narancsméz ízlett, a legkülönlegesebb pedig a gesztenye méz volt. következő állomás Neos Marmaras volt, ami szintén egy nyaralóhely.itt is piacoltunk, ez is nagyon tetszett, olívás, boros, fűszeres és ruhás standok között lófráltunk. innen felmentünk egy közeli faluban lévő kilátóhoz, majd Porto Carras és Porto Kouffo következett. előbbiben borkóstolás és vásárlás, utóbbiban gyönyörködés és fotózás volt terítéken. hazafelé vettük az irányt, út közben megálltunk még néhány helyen fényképezni, és csak nézni a tájat. bár mindkét kirándulás szervezett volt, nagyon jól éreztük magunkat, és viszonylag nem is kerültek sokba. ha valakinek ideje és pénze van, nézzen szét ezeken a tájakon. :))