2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Azért legalább szezon végére ,,kész,, lett...

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A pénznyelőt végre eltudtam vinni egy tesztkörre, 1 év munkája és rengeteg pénz ment el a felújításra/átépítésre, és még rengeteg fog elmenni rá.
Fogyasztása 11km-es tesztkör alatt( nyélgáz, 7ezres fordulatnál váltás) 2 LITER benzint benyelt. Igazán meghajtani még nem tudtam, mivel egy 8 üzemórás bejáratás jár neki, hála az 160-as Polini hengerszettnek.

Bár még lesznek rajta módosítások bőven :) (Aprilia RS 125/160)

Hozzászólások

(#1) BoB


BoB
veterán

Nem tudom, csak kérdezem mert sohasem járattam be kétütemű motort, de nyélgázon kell csinálni?

You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

(#2) KaiotEch


KaiotEch
nagyúr

Senkinek nem turkálok a pénztárcájába, de ennyi pénzt beleölni egy vasdarabba, ami 2 év múlva a negyedét sem éri :)

(#3) AllTheBest válasza BoB (#1) üzenetére


AllTheBest
senior tag

A fordulatszám a lényeg, itt nincs semmi komoly elektronika, a nagy gázzal csak több benzin+levegő jut az égéstérbe ami kárt nem okoz. 12,500-13000-ig forog a motor, ahol én elváltottam az mindig az a fordulat volt, ahol a powerszelep nyitna. Ettől a motornak baja nem lesz :)

Mondjuk alumínium a henger, nicasil bevonattal, szóval ezt még járatni sem nagyon kéne, viszont az öreg mester aki a hengert csinálta az mondta, hogy nem kell sokat járatni, viszont mivel az egész blokk fel lett újítva, ezért az elején kíméletesen használom, mert nincs sok kedvem megint darabokra szétszedni az egészet :)

Simsonos korszakban még annyira nem értettem ezeknek a motoroknak a működését, akkor félve húztam a gázt is.

KaiotEch:

A motort friss műszakival vettem 155-ért, nagyon le volt rúgva. Jelen pillanatban vételárral együtt kb 400ezernél tartok, amiért gyári rs-t lehet csak kapni, amiről helyszínen nem is egyszerű megmondani, hogy van-e baja, mivel gyárilag burkolt motorok, blokkot látni sem lehet. Én ezt a motort direkt azért vettem, mert tudtam, hogy sokat nem fogok bukni rajta ha olyanra megcsinálom amilyenre szeretném és ráadásul amikor megvettem a motoron egy 160ezer ft-os elég komoly hengerszett volt és a gyárinál jóval nagyobb karburátor :)
Meg hát persze ott van az egészben az is, hogy imádok szerelni :)

[ Szerkesztve ]

Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb

(#4) csoki46 válasza AllTheBest (#3) üzenetére


csoki46
aktív tag

Azért az nem egészen igaz, hogy nyélgázon kis fordulaton kell bejáratni a motort. Pont az a lényege, hogy minél kisebb terhelést kapjanak a dugattyú gyűrűk. Szóval finom gazadással kell közepes fordulatig húzni majd ott váltani. De ez csak az én véleményem :)

(#5) Kolondrum válasza BoB (#1) üzenetére


Kolondrum
félisten

Én járattam, azon túl, hogy a külön olajzó adta a kenést még a benzinbe is öntöttem és nem pörgettem nagyon fel, a hirtelen gázokat is el lehetett felejteni. :DD

(#6) AllTheBest válasza csoki46 (#4) üzenetére


AllTheBest
senior tag

Nyilván a nyélgázt nem kell úgy elképzelni, hogy a motorral mindig úgy mentem, mert a karbi még nincs hozzáállítva a hengerhez, ezért alacsony fordulatnál nagy gázadásra sokall és leginkább a karburálás miatt játszadoztam így a gázzal.

Meg én az öreg szavában megbízom :) Harmadik henger és sokadik motoralkatrész amit hozzá vittem javíttatni. Ez nem a simsonokon megszokott vas hüvelyes henger... Nicasil bevonatból lett csak ,,lefaragva,, pár század mm, hogy a B méretes dugattyú beleférjen. Ezeket járatni sem szokták, mert a nicasil az pont a nagy kopásállósága miatt van rajta a komolyabb hengereken, ez a bejáratási időszak alatt nem igazán fog kopni. [link]
Én jelen pillanatban csak azt az utasítását követem, hogy 9-10 üzemórán keresztül ne forgassam ki a powerszelep nyitásáig. Na akkor tényleg lenne terhelés a gyűrűkön, mivel a henger megfelelő kipuffal 40 lovat le tud adni. Nálam gyári van, másik végdobbal így talán 35-36 lovat tud leadni elméletben, míg power alatt kb 10-11-et. ami szerintem egy 125ccm-es 120 kilós motorhoz nem rossz párosítás :)

Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.