Iskola után elkezdtem dolgozni, napi 50km utazással jár, a család régi autóját, egy csodálatos Skoda feliciát örököltem meg, bár ezt nem tartottam sajátnak, egyrészt mert családon belül is gyakran kellett( a másik autónkon nem volt vonóhorog, a skodán meg volt), másrészt meg apám is mindig beleszólt, hogy mi hogy legyen.
Ekkor kezdtem el nézelődni, hogy mit érdemes venni, alapvetően 1 millióig akartam max elmenni, és német autó volt a cél, bár kis ideig még hondán is gondolkodtam, de szerencsére hamar elvetettem az ötletet.
Végül a szemem az MK4-es Golf-on akadt meg, azon belül is nyilván a gti-k irányába húzott a szívem. Nyilván akkor még nem állt rendelkezésemre az összeg, de szeretem ha van egy cél amire tudok fókuszálni.
Ekkor szólt az egyik ismerősöm, hogy tud egy eladó négyes golfot 350k-ért, de én egyből vágtam rá, hogy az valószínűleg nem az öreg ,,egynyócté,, szóval nem érdekel.
De végül rábeszélt, hogy legalább nézzem meg, mert azok alapján amiket megtudtam arról a bizonyos autóról, gyanúsan olcsónak tűnt: 1.6sr(8 szelep), 3 ajtó, esp, abs, elektromos ablakok, fűtött tükrök, klíma, jó állapotú belsőtér, friss vezérlés, felújított futómű, kis rozsda.
Azért 350-ért ilyen felszereltségű autót, jó állapotban ennyiért nem igazán találni...
Nem ez volt a cél, de tőlem kb 20km távolságra volt az autó, gondoltam, hogy legalább ránézni megéri, max megveszem és tovább adom ha olyan.
Le lett a tulajjal beszélve a találkozó, direkt az egyik rokonom autószerelő műhelyébe beszéltük meg a találkozót.
Időben megjött az autóval, tesztkör megvolt, eddig jónak tűnik. Aztán felvittük emelőre, előtte hibakód olvasás, elektromos rendszerek tesztelése megvolt. Egy a3-as lapot teleírtunk hibakódokkal, aki hozta az autót, az nagyon meg sem lepődött( a tulaj apja hozta, mert épp elutaztak), először kicsit megijedtem, de ettől függetlenül tetszett az autó, nem volt törve, a rozsdásodás javíthatónak tűnt, a futómű tényleg újnak érződött és látszódott, a motor csendes volt, nem kopogott, nem ette az olajat, nem ette a vizet sem.
És akkor a hibák amiket észrevettünk: Egyenetlen alapjárat, rángatott az autó, a bal hátsó rugóból egy menet le volt törve, kb 2 centivel alacsonyabban ült az autó hátulja, mindkét lambdaszonda hibás volt, vezető oldali ajtó zárban az egyik mikrokapcsoló nem működött, a fékek is eléggé a végüket járták.
Átnéztem a hibakódokat és szerencsére a legtöbb az egyik másik hibának votl a következménye, és valószínűleg régen is volt már törölve, mert olyan dolgokra is dobott hibák amik teljesen jól funkcionáltak(pl,: ablakemelő kapcsoló).
Kértünk 5 perc gondolkodási időt, ami alapján arra a döntésre jutottunk, hogy ez egy alapvetően jó autó, ha a fentebb leírt hibákat számítsa vesszük, még akkor is.
Telefonon tettem egy ajánlatot a tulajnak, ami 300ezer volt, amire kis gondolkodás után rábólintott.
Elintéztük a papírmunkát, és nem sokkal utána már vezettem is haza az új szerzeményt
Ez volt 2017 november végén, azóta használom az autót, ha van rá igény, szívesen leírom egy következő bejegyzésben, hogy az olcsó húsnak híg lett-e a leve.