Úgy éreztem, hogy lassan itt lesz az ideje leváltani kis mk4 golfom. Szegény sokat evett a teljesítményéhez képest és sajnos elkezdtek rajta előjönni a tipikus rozsdafoltok, német autó volt, nem igazán figyeltem oda a sárvédőív megfelelő tisztítására sajnos.
Pedig nagyon szerettem, jól vezethető volt, 2017 novemberében vettem, egészen június elejéig használtam, egy rokonom kezdőautója lesz amint befejezi a jogsit
Kicsit néha hiányzik amikor éppen meglátom valahol.
És, hogy mi lett utána? Viszonylag hosszas keresgélés után maradtam volna ugyan ennél a ganerációnál, csak 1.8t motorral, ami egyrészt ritka, és nagyon túlárazott volt az összes, szóval sajnos hamar letettem az ötletről.
Ezek után jött az első generációs Audi A3(8p) szintén az 1.8t motorral.
Ebből már kicsit többet lehetett találni, a legtöbb még olcsóbb is volt a gti golfoknál.
Találtam egyet a közelben, képek alapján jónak tűnt, 650ezer volt az ára, ha jól emlékszem, motorikusan rendben volt, bár az ajtók alja rohadt és több helyen pattogzott a fényezés, nem is hoztam el, de közel voltam hozzá.
Eddig úgy voltam, hogy inkább megveszem olcsóbban és majd helyrerakom én, jobban szeretem azt, amikor én rakok mindent az autómon, egyrészt legalább kiismerem és tudom is, hogy mi mikor került bele.
Mivel nem igazán sikerült találni normális ,,kiindulási alapot,, , ezért úgy döntöttem, hogy akkor inkább keresek egy patikát és megveszem azt kicsit drágábban.
Veszprémben találtam is egy jól felszerelt 1.8t quattro-t, 180ló, viszonylag kevés km, korrektül nézett ki a képek lapján is.
Beszéltem telefonon a tulajjal, korrektnek tűnt, annyit el is mondott telefonon, hogy mivel messziről megyek az autóért, annyit elmond, hogy a tetőkárpit az már lóg, ezért le lett szedve, de adja az autóhoz, a felújításához szükséges összes alapanyaggal együtt.
Gondoltam magamban, hogy az nem nagy gond, típushiba, kb az összesnek lóg a kárpitja, vagy amelyiknek nem az már javítva volt.
El is mentem érte, ahogy az autó közelébe értem, majdnem rosszul lettem, 2 órát vezettem az autóért és egy szétrohadt, megtört, össze-vissza foltozgatott fosdarab volt, nincs rá más szó. A csomagtartó tele volt dobálva az autó belterének pár alkatrészével, valami zsákkal, meg még pár hulladékkal. nem volt olyan panel az autón, ami nem rozsdásodott volna, de tényleg, a küszöbök, a sárvédők, az ajtók, MINDEN!.
Be se ültem az autóba, megköszöntem a lehetőséget és el is mentem. Ezt az autót kicsivel több mint 1 millió forintért árulták... Amit 650k-ért néztem a közelemben, az ezerszer jobb állapotban volt...
Pár napig még nézegettem a hirdetéseket, de mivel nem találtam megfelelőt, ezért úgy gondoltam, hogy inkább kicsit kijjebb tolom a keretem és veszek egy második generációs a3-t, az mk5 golf az nem tetszett, se a beltere, se az autó külseje, valamint úgy gondoltam, hogy itt az ideje kipróbálni, hogy milyen az, ha az ember traktorral jár melózni, szóval dízeleket keresgéltem.
Viszonylag hamar találtam a közelemben egy oké darabot, az autó nem hibátlan, de legalább a hibái nagy része könnyen és olcsón javíthatók.
Így került hozzám ez az olaszból behozott, 2005-ös 2.0 pd tdi A3.
Itt van pár kép, még a régi golfommal együtt
Mivel elég hosszúra sikeredett az iromány, ezért ha van rá igény, akkor később írok egy külön posztban pár mondatot az autóról, javításokról és az eddigi tapasztalatokról
Ha eddig eljutottál, akkor köszönöm, hogy elolvastad