2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Mi történt a Mustanggal 7 hónap alatt?

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Egész tartalmas volt ez az elmúlt 7 hónap. Szerencsére nem negatív élmények tarkították ezt az időszakot, bár volt 1-2 kellemetlenség is, de semmi durva.

Az üzemanyag rendszert érintő démon után elszabadulhatott az agyam, és jöhettek az átalakítások.
Már nem is emlékszem időrendi sorrendben a dolgokra teljesen. Elkezdődött a kipufogó rendszer elemeinek cseréje. Először mentek fel a hengerenkénti leömlők, és március elején egy pár Roush 427 R Axle-back végdob is megérkezett. Májusban végül megépült a teljes dual pipe rendszer egy X-pipe középdobbal. Bár még most is irdatlan hangos tud lenni bizonyos fordulatokon, majd később foglalkozom ezzel a témával újra.

Kifogtam nagyon jó áron egy cold air intake rendszert az ebayről (Spectre performance), így tulajdonképpen az eltervezett tuningokat meg is csináltam, majd a szoftvert állítjuk hozzá egyszer. Így cirka 260ló 360nm lesz elérhető. Jelenleg is elég szépen tud kilőni rajtnál, meg is lepődnek néha, hogy egy ilyen primitív, tohonya autó hogyan tud ekkorát ugrani.

Persze akadt olaj és szűrők cseréje, eldugult lefolyó miatt beázás, illetve megelőző karbantartás is. Meg is lepett, hogy egy benzines motoron gumi csillapított főtengely szíjtárcsa van. A gumi réteg már nagyrészt távozott belőle, idő kérdése volt, mikor szakad le.

Aztán klímát töltettem, az első jó idő eljövetelekor a tető úgy döntött, hogy neki elég volt. Nem tudtam rájönni a hibára, így május közepén elment szakemberhez. Szerencsére csak eloxidálódott érintkezés lehetett.

Most utoljára meg az első szélesség jelzőket kötöttük vissza gyárira, hogy ne a primitív módon befaragott helyzetjelző világítson.

Jelenleg inkább csinosítás a fő cél, meg majd a felnit szeretném vibro-políroztatni. Várhatóan a felni már csak télen kerül sorra, amikor úgyis pihenni fog az autó és az Opel lesz kizárólagos üzemben. Apropó, jól kicsesztem magammal, egyszerre jár le a 2 autó műszakija. :B

Hozzászólások

(#1) nemlehet


nemlehet
őstag

Szép hobbi ez, csak a tárcát is hatékonyan vékonyítja :D Amúgy nem volt csalódás a verda amikor megszerezted?
Egyik főnökömnek volt nagy vágya egy mustang, végül meg is vette, de látszott rajta, hogy nem boldog. Nem volt elégedett a minőséggel és a műszaki megoldásokkal, főleg a felső kategóriás német prémium után.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#2) alkatraz3000 válasza nemlehet (#1) üzenetére


alkatraz3000
senior tag

Én tisztában voltam vele, hogy egy minőségügyi vicc az autó, főleg német prémiumból átülve. Never meet your hero, ahogy szokták kint mondani. Nekem is volt egy ilyen hidegzuhany, mikor töményen kaptam meg az élményeket, de aztán átment a szerelembe. Tökéletesen átadja az amerikai elnagyolt, céltalan pazarló szemléletét. Gondolok itt a hatalmas méretére, ami akkora, mint egy A6-os audi, mégis mindenféle praktikumot nélkülöz a beltere, én 187 centivel is alig látok ki az autóból. Parkolni érzésre lehet vele (a radar sem volt rendelhető) , és 2 ember fér el benne kényelmesen :D

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#3) Dilikutya válasza alkatraz3000 (#2) üzenetére


Dilikutya
félisten

Ez melyik? Úgy néz ki innen, még valamelyik facelift előtti verzió, aminek nem olyan bumfordi az eleje. 2013-14
előtti?

Városban nem rossz? Ez tipikusan ilyen országúti autó, countryzenére csapatni a 66-os úton. :)
Műszakilag nem épp a legmodernebb még most sem, bár a merev hátsó felfüggesztést elengedték már pár éve. :)

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#4) nemlehet válasza alkatraz3000 (#2) üzenetére


nemlehet
őstag

Szép :D És mégis milyen birtoklási vágyat tud kelteni... De lehet ez inkább csak a mitosz ami köré épült főleg itt keleten.

Mindenesetre kívánom a legjobbakat, remélem egyszer eléri azt az állapotot az autó hogy úgy érezd már csak 10-20 dolgot kéne megbütykölni rajta és egész jó lenne :P

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#5) alkatraz3000 válasza nemlehet (#4) üzenetére


alkatraz3000
senior tag

ohhh, nincsen semmi komoly igazából. tényleg a tökéletességi mániám, hogy még a patentek is stimmeljenek.

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#6) alkatraz3000 válasza Dilikutya (#3) üzenetére


alkatraz3000
senior tag

Ez az MK5 2007-ből. Városban is nagyon jó, de igen, ez cruiseolós autó.
Műszaki részhez pedig: A benne levő Cologne motort már a 60-as években használta a ford, persze ez már befecsis és SOHC, de a blokk 60 éves technika. Ez a szépsége, hogy egy F astra hasonlóan primitív, ez az egész adja meg a romantikáját.

A felfüggesztés meg hát igen, nagyon figyelni kell. Se ABS, se ESP (mert akkoriban ez fizetős extra volt), és a seggét könnyen eldobja.

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#7) moorland válasza alkatraz3000 (#6) üzenetére


moorland
csendes tag

Nagyon meg tudlak érteni :) Nekem egy 2015-ös V6-os amerikai kivitelű Mustangom van.
Lehet rajta bütykölni, de egyébként nem olyan bonyolult technika.
Az érzés meg mikor mész vele, na az utolérhetetlen. Igaz egyre többet látni az utakon belőle, de azért nem egy tucat német prémium, amiből 4-5 áll a lámpánál és esetleg csak a színük más.
Én hosszú utakra használom leginkább, autópályán 130-as tempónál szinte semmi hangja, és még kényelmes is. Szól a zene, hűt a klíma, nem esik be az eső... mi kell még?

[ Szerkesztve ]

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.