2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Ha valaki ezt mondja nekem, kiröhögöm - A Bitchwagon története

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Ha év elején, vagy tavaly valaki azt mondja nekem, hogy veszek egy ezüst színű, automata váltós, ráadásul dízel autót, akkor kiröhögöm és elzavarom.

De mindig az élet írja a legjobb sztorikat (klisé alert) és végül az lett amit nem akartam. Megint BMW-t venni nem volt tervben egyáltalán, de volt még egy titkos favoritom, amit ki akartam próbálni egy bizonyos párosításban. A Bertonét már nagyon utáltam. A 600km-es út autópályán nyitottrendszerrel meghozta a végső elhatározást, elég volt a hülyegyerekes játékból.

Nagy nehezen el is vitték tőlem, ami hálisten azóta sem lett átíratva az új tulaj nevére. Nem akartam a szokásos elhamarkodást, amikor égeti a zsebemet a pénz, de azért előre készültem már néhány találattal. Barátok, haverok is adtak rengeteg tanácsot. A fent említett titkos favorit az E87-es 1-es BMW, a méltán híres M47TU2D20-as motorral. Hogy miért? Az N-es motorkódok annyit érnek, amennyi súlyt nyomnak a méhtelep mérlegén, mindegy, hogy dízel vagy benzin. Persze a 163 lovas változatot kerestem, mert az Opel magasra tette a lécet. Másik nagy előnye ennek a csajos autónak, hogy a rövidtengelytáv+hátsóhajtás miatt irdatlan jókat lehet vele autózni. A dízelek magas fordulaton jelentkező erőtlensége nem jellemző a motorra és természetesen az okmányiroda után a chipelés következett.

Előreszaladtam a sztoriban. Elég sok hirdetőt hívtam fel, akik "hibátlan" autót akartak rámsózni, de mindig kiderült, hogy a kettőstömegű+kuplung+kinyomó szentháromság legalább egyik tagja már haldoklik. Barátom meggyőzött, hogy ezek az automaták (ZF 6hp19) már nem azok a típusok, melyek két fokozat között hagyják elolvasni a Gyűrűk Urát. Egy hölgy elég erősen próbálta eladni az autóját, ami full fapad és ezüst volt. A hideg rázott, ha ránéztem, főleg a rozsdás lemezfelnivel. Előzetesen felkerestem Facebookon a leányzót, hogy egy cca. 20%-al alacsonyabb árat beajánlva megnézném az autót. Belement, és másnap este (szigorúan kp nélkül) elmentem megnézni. Néhány esztétikai hibán kívül nem tudtam fogást találni az autón, de azok is olyanok, hogy közelről se nagyon látszódnak.

Megegyeztünk, hogy holnap találkozó, ami a megbeszélteknek megfelelően akkor meg is történt. Ez március 7-én volt egy hűvös este. Azóta 6000km-t tettem meg az autóval és az olaj és szűrők cseréjén kívül nem kért mást az autó. Rögtön neki is estünk az autó szétcseszésének magamhoz híven. Professional fejegység, 18-as "Mparkettás" felnik, komplett beltércsere, F1 váltós multikormány, ezüstbetétes váltógomb, bőr kézifék stb stb stb. Mostanra nagyjából olyan lett, amilyennek szerettem volna. Sokakban felmerül a kérdés, hogy miért nem vettem drágábban egy extrásabb modellt. Nos, műszakilag mondhatni hibátlan az autó. Igazolható 230.000-es futás, gyári új turbó, és még rengeteg apróság. Másrészt eleve a legolcsóbb 1-es BMW volt ilyen paraméterekkel, és én még ebből egy igen tisztességeset tudtam alkudni. Az autó leszervizelve, és felpimpelve, átírással mindennel 1.4 körül áll jelenleg.

A chiptuning hallatán sokaknak kifordul a gyomra. Mindenkit szeretnék megnyugtatni, hogy a folyamat során az volt a kikötésem, hogy amennyiben kormol az autó, én nem fizetek. Más módosítást a hajtáson nem tervezek egyáltalán, így az EGR és kipufogó is marad gyári.

Végezetül. Mára megszoktam a váltót, sőt a színét is az autónak. Ilyen keveset fogyasztó autóm sosem volt, 12 liter alatti világ számomra nem létezett. Most az egyszer kifogtam... hiszek a nagyszámok törvényében :D

Megint jól összecsaptam és ez így jó.

Funfact: A chipelést követően belerohantam egy kamerába a Budafokin, így megkaptam első büntetésem.

Ciao Bella.

Hozzászólások

(#1) Killer Queen


Killer Queen
friss újonc

Faszér' csapod össze :(((

(#2) icemad


icemad
nagyúr
LOGOUT blog

Képek? :F

Itt csorgatom a nyálam kép meg sehol! :DDD

(#3) Hieronymus


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"A dízelek magas fordulaton jelentkező erőtlensége nem jellemző a motorra ..."

Az csak az agyon hajtott dízel motorra jellemző.

Belinkelem két azonos teljesítményű motor nyomaték és teljesítmény diagramját
Otto motor vs. Diesel.


Forrás: www.dmot.at

A diagramból látszik, hogy a két azonos teljesítményű motor eltérő fordulatszámon adja a maximális teljesítményt. És az is, hogy a dízel motor sokkal jobban képes gyorsulni, mert több forgatónyomatékot ad le a motor.

A modern motorok esetében a turbó képes kiegyenesíteni a nyomaték görbét, de a dízel előnye még így is megmarad.
Nekem kínszenvedés volt volt átülni egy 1.6 TDI autóból egy 1.2 szívómotoros benzinesbe.
Folyamatosan alacsony fordulatszámon próbáltam használni.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#4) alkatraz3000 válasza Hieronymus (#3) üzenetére


alkatraz3000
senior tag

Elotte egy 2.0t opelem volt szanaszet huzva. Jelenleg a bmw 200lo es 400nm (ennyi a valto max). Persze ezt nem tudom forgatni 7200ig, de felso tartomanyban sem erzodik egyaltalan verszegenynek az auto. A bmw 1800nal mar 380nm-el tol, 2000-tol mar 400al, pontosan nem tudom meddig.

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#5) bul07


bul07
nagyúr

Persze minden változtatásról megvan a hivatalos papír ;]

[ Szerkesztve ]

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#6) alkatraz3000 válasza bul07 (#5) üzenetére


alkatraz3000
senior tag

Egyedul a chip nem lenne legalis 🤷🏻‍♀️

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#7) bul07 válasza alkatraz3000 (#6) üzenetére


bul07
nagyúr

Bármifajta átalakítás már szabálytalan ha nincs lepapírozva
Nem gyári méret felni, gumi
Ha a kormány nem szerepel a típusengedélybe

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#8) alkatraz3000


alkatraz3000
senior tag

Belevaló, gyári bmw kormány került bele, és gyári bmw felni került fel, ami a típusmatricának tökéletesen megfelel.

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.