2019. december 10., kedd

Gyorskeresés

Pár Ferrarival több

Írta: | Kulcsszavak: ferrari . 250gto . 206gt . 246gt . testarossa

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Az előző bejegyzésben szó volt néhány gyönyörű Ferrari-ról, most folytatom.

Kezdjük talán a 250 GTO-val. Ez egy homologizációs modell, vagyis azért építették ezeket az utcai autókat, hogy a GT sorozatban versenyezhessenek velük. Összesen 36 darab készült, így ez az egyik legritkább és legdrágább utcai Ferrari. 100 darabot kellett volna gyártaniuk, de Ferrari ezt megkerülte úgy, hogy nem sorozatosan számozta a modelleket, így elhitetve az FIA-val hogy megvan a 100db. A 250 SWB-re épül, Scaglietti tervezte a karosszériát. Természetesen V12, 3 liter, 300 lóerő. Youtube videók: [1] [2]

A következő a Dino 206 GT és 246 GT. Dino-nak azokat a Ferrarikat hívták, amik kevesebb mint 12 hengeresek voltak. Valamint a név utal Enzo Ferrari 24 éves korában elhunyt fiának nevére is, Alfredo-ra, akinek a beceneve Alfredino volt. Ez volt az első utcai középmotoros Ferrari, leszámítva a 250 LM-t. Ferrari-s mércével olcsó volt, V6-os motorja kevesebbet is fogyasztott mint a V12-esek, az egyre szigorúbb emissziós korlátoknak is jobban megfelelt, így ez tartotta életben a 70es években a márkát. Érdekes az Egyesült Államok autóiról mindenkinek a benzinzabáló, nagy V8-as autók jutnak eszébe, mégis ott annyival szigorúbbak voltak a környezetszennyezési korlátok, hogy az amerikai piacra szánt Ferrarik rendre gyengébbek voltak európai társaiknál, hogy tudják ezeket a korlátokat tartani. Kénytelenek voltak, mert ez volt az egyik legfontosabb piac számukra. Youtube videók: [1] [2]

A 70es évek végére a Lamborghini Countach, és az olcsóbb, de hasonló tudású 911 Turbo komolyan megszorongatták az akkori top modellt, az 512 BB-t. Egy olyan modell kellett, ami könnyebben vezethető, gazdagabban felszerelt, és megfelel a szigorú emissziós korlátoknak. Ez lett a Testarossa. 1984-től 1991-ig gyártották, utána két frissítést élt meg 1996-ig, 512 TR, és F512 M néven. Legjellegzetesebb az autó két oldalán végigfutó rácsok, ezek mögött voltak a hűtők. Az 512 BB-n elöl volt a hűtő, így a vízcsövek miatt rettenetesen melegedett az utastér. Először annak az 5 literes V12 motorját kapta meg, 390 lóerővel. 289 Km/h volt a végsebesség. Később már 428 Le és 314 Km/h-ra nőttek a számok. Ez a modell szerepelt a Miami Vice-ban, miután összetörték a Daytona replikát. Egy üldözés a sorozatból. Itt pedig a német autópályán egy Testarossa és egy 512 TR.

A következő részben jönnek a hardcore Ferrarik...

Hozzászólások

(#1) Aggregátor


Aggregátor
(nagyúr)

lekérések sokasodjatok :B

(#2) keldorpapa88


keldorpapa88
(félisten)

Egyedül at 512-es tetszik, bár nekem a mostaniak jönnek be leginkább.
360, F430, 599, 612, California na meg az új F450.:)

The Dark Side of the Force is a pathway to many abilities some consider to be unnatural.

(#3) Aggregátor válasza keldorpapa88 (#2) üzenetére


Aggregátor
(nagyúr)

Direkt a régiek kerestem :)
Nekem is tetszenek az újabbak (456, 575, F430, 599, 612, stb stb), azok majd talán később lesznek ha lesznek.

(#4) dabadab


dabadab
(félisten)

A Dino meg a "The Persuaders!" (magyarul: "Minden lében két kanál") c. sorozatban szerepelt egy Aston Martin DBS társaságában (meg Tony Curtis és Roger Moore is ott voltak :) ).

DRM is theft

(#5) Xirtam válasza keldorpapa88 (#2) üzenetére


Xirtam
(veterán)

Az 458 italia! nem új f430 igaz utobbinak a leváltására szakosodot!

(#6) Aggregátor válasza dabadab (#4) üzenetére


Aggregátor
(nagyúr)

Arról én is olvastam. Csak azt nem tudom hogy csak a főcímben látható, vagy rendesen mutogatják is a sorozatban? Mert ha az utóbbi, akkor lehet érdemes lenne nézni.

(#7) #43960832


#43960832
(törölt tag)

Szerintem a Testarossa a legszebb Ferrari amit valaha készítettek. Nagyon durva a német autópályás videó. :R

(#8) dabadab válasza Aggregátor (#6) üzenetére


dabadab
(félisten)

Ezekkel az autókkal rohangálnak, kb annyit látszanak, mint Magnum 308 GTS-e, de szerintem nem emiatt érdemes megnézni :)

DRM is theft

(#9) Vakegérke

Egyszer vettem egy 250 GTO összeragasztgathatós modellt. Tetszett a kép a dobozon, ennyi volt az ok. Ragasztgattam lelkesen, matricáztam is, hiszen minden volt a dobozban.
Élmény volt, öröm volt, kész lett, ment a polcra.
Naponta gyönyörködtem benne, aztán a feleségem letörölgette róla a port, nem túl sikeresen. Leverte, és bizony rálépett.

Lehet, hogy az új csodák mindent űberelnek, azonban a nosztalgikus formák dobogtatják meg a szívemet.

Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

(#10) Aggregátor válasza Vakegérke (#9) üzenetére


Aggregátor
(nagyúr)

Ezt ismered?

A 250 GTO ellen építették Volpi grófnak, több Ferraris mérnök segített a kifejlesztésben. Gyorsabb lett mint a GTO... Enzo Ferrari nem kicsit lehetett ideges. :)

dabadab: no akkor majd belenézek.

[ Szerkesztve ]

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.