2023. február 7., kedd

Gyorskeresés

Hazaút a fél világon át 2020-ban

Írta: | Kulcsszavak: új-zéland . dubai . emirates . covid

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Nem a legszerencsésebb évet választottam Magyarországon rekedt családtagjaim meglátogatására, de már nagyon időszerű volt a dolog. Az új-zélandi kiküldetés végén, a légitársaságok és a különféle országok által bevezetett intézkedésekkel megismerkedve vágtam neki a kb. 22 órás repülőútnak.

Az aucklandi nemzetközi repülőtér kihalt tranzitja.

Az aucklandi nemzetközi repülőtér kihalt tranzitja.

Új-Zéland eddig relatíve jól megúszta ezt az egész vírus dolgot, bár a március-áprilisi országos kijárási korlátozások után augusztusban Auckland megint a frászt hozta mindenkire, de végül akkor is sikerült úrrá lenni a helyi fertőződés terjedésén. Szóval a hatalmas nemzetközi elismerés mögött azért nem túlzás kijelenti, hogy ott, ahol nem fél fő per négyzetkilométer a népsűrűség, ott Új-Zéland is pengeélen táncol(t).

A tranzit az előző képen látottakhoz hasonlóan zsúfolt térrésze.

A tranzit az előző képen látottakhoz hasonlóan zsúfolt térrésze.

Mindezektől függetlenül Új-Zéland tényleg az egyik legbarátságosabb hely mostanában, még úgy is, hogy a tömegközlekedésen ismét kötelezővé vált a maszk.

Ennek megfelelően én is rendesen felpakoltam maszkokkal az útra, hiszen később a repülőn, illetve a dubai reptéren szintén kötelező volt a maszkviselés.

Az Aucklandből induló nemzetközi repülőjáratok az elkövetkező 24 órában. A kínálat még annak ellenére sem volt túl izmos, hogy ekkorra már létrejött Új-Zéland és Ausztrália közt az „egyirányú travel bubble”.

Az Aucklandből induló nemzetközi repülőjáratok az elkövetkező 24 órában. A kínálat még annak ellenére sem volt túl izmos, hogy ekkorra már létrejött Új-Zéland és Ausztrália közt az „egyirányú travel bubble”.

A viszonylag zsúfolt belföldi terminált elhagyván egy elképesztően kihalt nemzetközi terminál képe fogadott, a legzsúfoltabb helyszínt a „karanténtöltelékek” napi testmozgásának számára kijelölt Novotel hotel kordonokkal gondosan körbevett parkolója jelentette.

A reptér többi része, ahogy az a mellékelt képeken látszódik, sem volt sokkal élettel telibb, a beszállókapuig tartó utamat elparavánozott kötelességmentes üzletek, éttermek szegélyezték, végül az egyetlen nyitva tartó szeszboltban sikerült 1-et fizet 3-at kap akció keretében némi bort is begyűjtenem.

Az Emirates egyik Boeing 777-es gépének utastere.

Az Emirates egyik Boeing 777-es gépének utastere.

Utamat furfangosan nem Budapestre, hanem Münchenbe terveztem, melynek egyik oka, hogy Németországba menet nem volt szükség előzetes Covid tesztre. Ez nem egy kimondottan nagy összeg Új-Zélandon sem, de tudok jobb helyet is annak a pénznek, amit tesztre költöttem volna. Másrészt így, mások beszámolói alapján, volt némi esélyem, hogy Hegyeshalomban nem vágnak majd otthoni karanténba, noha pár napig ettől függetlenül is a seggemen maradtam volna.

De ne szaladjunk ennyire előre… Hűséges Emirates utasként ismét nem kellett csalódnom a társaság szolgáltatásaiban, így az út gyakorlatilag eseménytelenül telt el. Az egyetlen érdekességet a Kuala Lumpur-i megálló jelentette, ahol meglepetésemre nem lehetett kiszállni. Ha valaki érdeklődik a repülés iránt, annak a „levegő 5. szabadsága” mondhat valamit, ám ekkor, tapasztalataim szerint mindenkit kitessékelnek az utastérből a megálló idejére. Erre ezúttal nem került sor, a személyzet ehelyett minden egyes csomag gazdájának jelenlétéről meggyőződött indulás előtt, de még az ülések zugait és egyéb nyílásokat is átnézték. A biztonsági ellenőrzést és a személyzetcserét, valamint 10 óra repülést követően még további 6 óra volt hátra Dubai-ig.

Ez már a müncheni gép, indulásra készen Dubai-ban.

Ez már a müncheni gép, indulásra készen Dubai-ban.

Hála az égnek a müncheni csatlakozásomat eltolták 2 órával, így 4 helyet 6 órám volt válogatni a datolyás ajándékcsomagok között.

Életemben először repültem olyan viszonylaton, melyről a Balaton is látható volt.

Életemben először repültem olyan viszonylaton, melyről a Balaton is látható volt.

Szerencsére ez az út sem nyújtott semmi izgalmat, így pár órával később már a német határőrségnél sorakoztam, ahol egy automatikus kapu és két biomechatronikus berendezés ellenőrizte az útleveleket és osztotta ki a karanténkötelezettséggel kapcsoaltos tudnivalókat (Új-Zélandról érkezvén Németországban szerencsére nem kellett attól tartanom, hogy karanténba vágnak).

A müncheni szállás már trükkösebb volt, hiszen a vonatom csak másnap indult, így kénytelen voltam fedelet keríteni magam fölé egy éjszakára. A Booking-on előzőleg lefoglalt hotelnek (Drei Löwen, ajánlom mindenkinek) címzett kérelmemben ugyan először megerősíthették, hogy a „turistamentes” időszakban is megszállhatok, a bejelentkezés alatt mégis azt a tájékoztatást kaptam, hogy csak „egészségügyi, tanulmányi vagy munkaügyi okok miatt lehet hotelben megszállni”. A goriuszi csomót végül egy nyilatkozat aláírásával oldottuk meg, melyben kijelentettem, hogy „nem turistaként szállok meg”.

A Drei Löwenben bejelentkezést követően még egy ingyenes „upgrade”-t is kaptam, így az eredetileg lefoglalt egyfős szoba helyett kétfős szobában tölthettem el a vonatom indulásáis tartó kb. egy napot.

A Drei Löwenben bejelentkezést követően még egy ingyenes „upgrade”-t is kaptam, így az eredetileg lefoglalt egyfős szoba helyett kétfős szobában tölthettem el a vonatom indulásáis tartó kb. egy napot.

Új-Zélandról még rövidnadrágban indultam el, hiszen a nyár közeledtével délutánonként akár 30°C-t is élvezhetett az érdeklődő, Münchenbe érvén azonban gyorsan farmerban és nagykabátban találtam magam. A köd és a hideg így kiválóan megalapozta a hangulatot a koronavírás által megtépázott öreg kontinens meglátogatásának első óráiban… A 12 óra időeltolódás okán a szervezetem már a belváros felé tartó vonaton is alvásért kiáltott, így végül egy gyors vacsorát követően már este 7-kor elaludtam, hogy aztán hajnal 3-kor relatíve kipihenten ébredjek.

Münchenből első ízben utaztam Railjettel Magyarország felé, ráadásul ezúttal Business Class-en, hogy azért mégse legyen emberhosszúságú a kontaktlistám. (Végül egyébként tényleg csak a három jegyvizsgálóval, a pacalomat kihozó felszolgálóval és max. talán 2-3 utassal találkoztam).

A Railjeten található Business Class ülések egyike. A kb. 80€-s viteldíjban egy üdvözlő ital is benne volt.

A Railjeten található Business Class ülések egyike. A kb. 80€-s viteldíjban egy üdvözlő ital is benne volt.

A Münchenből Kelenföldig tartó utam kb. 7 órát vett igénybe, a német – osztrák határon valóban semmilyen ellenőrzésre nem került sor (pedig ilyesmire nemcsak a vírus, hanem a közelmúlt lövöldözős eseményeinek tükrében is számítottam). Vonatom így Németországban és Ausztriában végig tartotta a menetidőt, így kvázi késedelem nélkül jutottam el Hegyeshalomig.

A Railjet fedélzetén elérhető vonatkövetővel pontosan láthatjuk, hogy merre járunk.

A Railjet fedélzetén elérhető vonatkövetővel pontosan láthatjuk, hogy merre járunk.

Hegyeshalomnál aztán a készenléti rendőrség munkatársai vették igénybe a vonaton maradt utasokat, akiknek, velem ellentétben, szinte kivétel nélkül volt valami alibijük a házi karantén megkerülésére.
Miután a rendőr elvtárs alaposan kikérdezett az új-zélandon lévő migránsokkal kapcsolatban, én is megkaptam a kis piros matricámat és a határozatot, mely szerint egyébként csak 9 napig vagyok köteles jóanyámék házában kuksolni.

Hozzászólások

(#1) UnA


UnA
Korrektor

Akkor üdvözlünk itthon :)

(#2) Snowy_owl válasza UnA (#1) üzenetére


Snowy_owl
őstag

Üdv itthon! :)

régen minden jobb volt, régen még a "régen minden jobb volt" is jobb volt.

(#3) nullpoint


nullpoint
senior tag

Remélem kiwit hoztál!

Nem a madarat vagy a bennszülöttet, hanem a gyümölcsöt. :DDD

(#4) kraftxld


kraftxld
nagyúr

Ismerős, augusztus elején mi is toltunk egy Blenheim-Auckland-Brisbane(szintén csak személyzetcsere)-Dubai-Bécs utat.
Pirospont a pacalért, jó volt? :D
Akkor nem volt semmi a határon.

Auckland-ben mi megszívtuk, két gyerekkel és 150 kiló csomaggal átmentünk a nemzetközi terminálra, tök üresség, hullaszag, aztán visszadúródtunk a belföldire kajálni :D

Ráadásul a csibész kínai nekem nem adta ide a 3 üveg akciós gint mert ő szerinte csak 18 éven felüliek vihetnek 1 liter piát. És mindenki a vírusra volt ráállva akár egy raklap piát is átvihettem volna. Ráadásul az EU csatlakozás előtt egy khhmm.. délalföldi duty free-ből piát szállító export-import Bt-m volt :DDD és nem akartam összeveszni , hogy kinek van több tapasztalata az EU-ba való piahordás ügyében.

[ Szerkesztve ]

| MCSE+M/S, MCITP, VCP6.5-DCV - ''Life can be hard, but Scooter is harder :)'

(#5) szabonagyur


szabonagyur
félisten

Meddig maradsz? Hogy mész vissza? Kíváncsi vagyok arra is majd :)

(#6) Doky586


Doky586
nagyúr

Szerintem visszafelé már vonattal fog menni Pesttől Szingapúrig, majd ott hajóra száll.. :U

(#7) adlersson


adlersson
tag
LOGOUT blog

#1-2: Köszi, köszi! :D

#5: Nem megyek, Tajvanra fogok majd visszamenni asszonyhoz az ünnepek után.

#6: Ha nem lenne lezárva minden simán elvonatoznék Oroszországon meg Kínán át, csak ugye azért nem tudok, mert pénzem és időm is van. Ha ezek közül megint nem lesz valamelyik, akkor megint lenne lehetőségem utazni. Murphy törvénye...

毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。

(#8) szabonagyur válasza Doky586 (#6) üzenetére


szabonagyur
félisten

Látod látod nem olyan egyértelmű az, hogy ki hova vagy hogy megy vissza :)

(#9) UnA válasza adlersson (#7) üzenetére


UnA
Korrektor

Vonaton mennyi idő lenne? 3-4 nap?

(#10) szabonagyur válasza UnA (#9) üzenetére


szabonagyur
félisten

Szerintem bőven több.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2023 PROHARDVER Informatikai Kft.