2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Min kellene a hazai konzol üzleteknek változtatni, hogy magasabb vevői elégedettséget érjenek el?

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Az írás címe magért beszél, vevőként megpróbálom leírni, hogy számomra mik a zavaró pontok az itthoni konzol üzletekkel kapcsolatban, amin ha változtatnának, akkor sokkal elégedettebben költeném náluk a pénzem (és esetleg újra őket választanám :)) ):
Az alábbi tapasztalatok hosszabb időszak alatt, és nem egy helyet figyelembe véve születtek, és egy üzletet se szeretnék nevesíteni.

Felhasználóbarát, könnyen átlátható weboldal: ez ugyan a legtöbb üzletnél megvan, de sajnos még ma is találni olyat, aminek a weboldalán nem túl egyértelmű a tájékozódás

Pontos készlet a weboldalon: ez az egyik legfontosabb pont. Ha valamelyik terméknél ki van írva, hogy raktáron, akkor tényleg legyen raktáron, illetve ha oda van írva, hogy jár mellé valami extra ajándék (kulcstartó, stb.), akkor ne az üzletben derüljön ki, hogy: "ja, bocs, az már elfogyott." Nem, 2014-ben nem akarok ezért telefonálgatni.

Használt termékek állapotának feltüntetése: aki rendszeresen vásárol használt termékeket, azoknak gondolom nem kell elmondani, hogy nem mindegy, hogy egy doboz szakadt/sérült/kilapított, vagy egy kazettáról félig hiányzik a matrica. Illetve jártam már olyan helyen is, ahol pár nem is olyan régi használt játék kifejezetten koszos volt.

Az új termékek bontatlanok legyenek: ez azt hiszem magáért beszél, ha egy új terméknél kifizetem a teljes árat, akkor elvárnám, hogy fóliás legyen (és ne utólag legyen visszafóliázva).

Elhelyezkedés: hatalmas plusz, ha egy üzlet jól megközelíthető tömegközlekedéssel és/vagy autóval (főleg, ha parkolóhely is van a közelben)

Eladók: tudjanak kerek egész mondatokban beszélni, ismerjék a termékeket (ne úgy, mint aki azt hitte, hogy az Xbox 360 E-vel kompatibilis a régebbi VGA kábel). Szerintem ez egy kritikus pontja egy üzletnek, elvégre mint vevő, velük állok kapcsolatban, ők a cég arcai (házhozszállítással a világ bármelyik pontjáról tudok vásárolni, miért támogassak egy céget, amelyiknek még az eladóival se vagyok elégedett???)

Kártyás fizetés: persze tudom, hogy ez valószínűleg drágább, mint a készpénz kezelése, de az ember szívesebben fizet kártyával, mint hogy nagyobb összegekkel a tárcájában rohangáljon. Ha nincs, akkor pedig inkább írják ki korrekten, mint hogy a honlapukon reklámozzák, és sokszor az üzletben derüljön ki, hogy: "bocs, most nem megy a kártyás fizetés" (vagy váltsanak szolgáltatót).

Árak: főleg itt jönnek ki leginkább a fent már említett hiányosságok. Ameddig a zavviról sokszor fél áron meg lehet venni a pár hónapos játékokat, addig legalább a többi területen lenne jó, ha megfelelnének a boltok, hogy ezt a különbséget elfelejtve inkább oda menjen vásárolni az ember.

Egyelőre nagyjából ennyi jutott eszembe, remélhetőleg bővülni nem fog a lista. :)
Fontos még hozzátennem, hogy van pár üzlet, ahova a hiányosságok ellenére szívesen megyek be újra és újra (náluk inkább plusz lenne, ha ezeket kijavítanák), és van ahova csak akkor megyek, ha nagyon muszáj (náluk pedig ahhoz kellene, hogy egy alapvető szintet elérjenek).

Hozzászólások

(#1) Dr.F.E.R.I.


Dr.F.E.R.I.
addikt

Weboldalak naprakészségével tényleg sok helyen probléma van, még a 'normálisabb' helyeken is. Pont ma délelőtt néztem a GS oldalán a Wii U gépeket, egyiknél oda volt írva, hogy se készleten, se raktáron nincs. Belekattintottam a termékbe és a saját lapján már oda volt írva, hogy van raktáron. Akkor vajon most kapni vagy nem kapni? Ez itt a kérdés... :)

Két lehetőség közül mindig a harmadikat válaszd

(#2) Cifu


Cifu
nagyúr

...hogy ez (a kártyás fizetés) valószínűleg drágább...

Nem valószínűleg, hanem biztos. Elvi szinten se nagyon működik, hogy a kártyakezelési költséget (0,3-2% függően a körülményektől) átterhelje az bolt a vevőre, ráadásul sok esetben a kártyáról lehúzott pénz nem jelenik meg egyből a bolt számláján, csak órák (korábban napok) múlva. A vevőt meg nem érdeklik az ilyen apróságok, őt a jó ár érdekli. Innentől kezdve a boltnak alapvetően nem érdeke a kártyás fizetés erőltetése - de nyílván a vevők igényei miatt ezt kénytelen bevállalni.

...Ha nincs, akkor pedig inkább írják ki korrekten, mint hogy a honlapukon reklámozzák, és sokszor az üzletben derüljön ki, hogy: "bocs, most nem megy a kártyás fizetés" (vagy váltsanak szolgáltatót)...

Két irányba is el lehet indulni. Nyílván az tényleg csúnya lépés, ha hírdetik, valójában pedig nincs.
A másik oldalról viszont anno nekünk is volt olyan gondunk, hogy akadozott, nem ment a kártyás fizetés, és erről nem mi tehettünk, pedig nem valami kókler céggel voltunk szerződésben (OTP Bank).
A szolgáltatóváltás meg nem úgy működik egy cégnél, mint egy magánfelhasználónál a telefonszolgáltató váltás, hiszen a POS terminál általában adott bankhoz van kötve, szóval ha a cég számlavezetése egy adott banknál van, akkor értelemszerűen oda is meg a pénz. Ha X banknál van a cég pénzügye kezelve, akkor átvezetni azt egy másik bankhoz kisebbfajta tortúra, ha pedig X banknál van a számlavezetés, Y banknál meg a POS terminál, akkor Y-ból X-be utalni is pénzbe kerül (már a kártyahasználati költség levonásán felül), szóval ismét plusz költséget generál magának a cég - amit értelemszerűen nem szívesen vállal be senki.

Természetesen mindent meg lehet oldani, csak akarat, idő, és pénz kérdése. De aki annyival el akarja ezt a problémát intézni, hogy "váltsanak szolgáltatót", annak nyilván nincs hozzávetőleges rálátása se az ilyen ügyekre, szóval legalább ne akarjon a problémára a partvonalról megoldásokat javasolni...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#3) ldave


ldave
félisten

Nekem árak helyzete az egyik legfontosabb kérdés. A legtöbb játékom nem a megjelenés napján veszem (kivéve Nintendo, mert az 5 év múlva is ugyanannyi), hanem később és ahogy telik az idő egyre nagyobb lesz a különbség az itthoni árak és mondjuk az angol webshopok árai között, nem ritkán fele annyiért tudom megvenni a fél-egy éves játékokat külföldről, mintha itthon vásárolnám.

A Slime draws near! Command?

(#4) Cifu válasza ldave (#3) üzenetére


Cifu
nagyúr

Ez a másik nem éppen marginális kérdés. A piac nagyon árérzékeny, de ez azt is jelenti, hogy a boltnak ott kell költséget csökkenteni, ahol csak tud. Ez pedig nyílván kevesebb fizetést jelent az eladóknál (a jobb képességű eladók nem ott fognak azt ajtó előtt tobbzódni, hogy itt akarnak dolgozni), olcsóbb bérleti díjjal bíró, kevésbé jó helyen lévő boltot (parkolás, megközelíthetőség), és különféle szolgáltatásokon való spórolást (kártyás fizetés, honlap minősége, raktárkészlet adatbázis frissitése/követése, stb.) jelent.

Szóval azt megoldani, hogy mindenki másnál olcsóbban kell a termék, de a drágább boltokban megszokott minőség / kiszolgálási színvonal is meglegyen, az egy hosszú távon kivitelezhetettlen helyzet (legalábbis többé-kevésbé legális körülmények között). Persze mi sem természetesebb, hogy a vevők meg ezt várják el (lásd a posztot), és fel vannak háborodva, ha ezt nem kapják meg... :DDD

nem ritkán fele annyiért tudom megvenni a fél-egy éves játékokat külföldről, mintha itthon vásárolnám.

"Kicsivel" nagyobb és pörgősebb a piac, így értelemszerűen alacsonyabbak az árak, ráadásul nem csodálkoznék, ha arányaiban alacsonyabb működési költséggel menne egy angol üzlet, mint egy magyar... :DDD

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#5) adalbert1 válasza Cifu (#2) üzenetére


adalbert1
veterán

Örülök, hogy valaki a másik oldalról is megvilágítja a problémát. Nem gondoltam, hogy annyira egyszerű lenne, de gondolom az látható, hogy a végfelhasználó szemszögéből bosszantó, ha egy szolgáltatás kint van a honlapon, és mikor ott jár, szinte sose működik.

Dr.F.E.R.I.: az írást végül az triggerelte nálam (igaz már régóta érlelődött bennem), hogy ma 2 üzletben is úgy jártam, hogy honlap szerint raktáron volt nekik valami, de ez nem fedte a valóságot.

ldave: az ár alapvetően nekem is nagyon fontos, főleg így, hogy alig pár helyen látom azt, hogy van valami plusz, amiért érdemes ott költeni a pénzemet, támogatni az adott üzlet hosszú távú fennmaradását. 0day dolgot amúgy is alig veszek, de a teljes árú N játékokat én is mindet itthon vettem meg.

Cifu #4: én pl. pár játékért szívesen fizetnék a zavvis árnál többet, ha a többi körülmény megfelelő lenne, úgy érezném, hogy megéri ott költeni a pénzemet. Illetve mivel a legtöbb játék ugyan az, mint amit a zavviról megveszel, így az itthoni vásárlás az adott bolton kívül kb. semmilyen hozzáadott értéket nem jelent számomra (persze aki nem szeret neten vásárolni, nem tud angolul, nem akar 5 munkanapot várni a postára, stb., annak biztos).

[ Szerkesztve ]

(#6) ldave válasza Cifu (#4) üzenetére


ldave
félisten

Nézzünk egy frissen megjelent PS3 játékot, mondjuk a GRID Autosport itthon ~13000 Ft, Amazonon 30 font, ami hasonló ár, szóval ez rendben van. Ugyanebben a magyar boltban az egy éves GRID2 7000 Ft-os listaáron van, Amazonnál pedig 10 font, ami nagyjából a fele. Nem tudom mi van a háttérben (angoloknál lehet jóval drágább raktározni és inkább kiszórják vesztességgel, csak hogy ne maradjon rajtuk?), de ez jelentős különbség szerintem.

[ Szerkesztve ]

A Slime draws near! Command?

(#7) Cifu válasza ldave (#6) üzenetére


Cifu
nagyúr

A különbség a működési költség. Az Amazon, de még csak annak Angliai leányvállalata is egy brutálisan hatalmas cég, hatalmas raktárakkal, végletekig leoptimalizált működéssel. Ezt egy magyar viszonylatokban működő kis cég képtelen lekövetni, még ha megfeszül is.

Egy Amazon méretű, forgalmú és működési költségű cég megteheti, hogy egy egy éves játékot "kiszórjon" akár veszteséggel is, a kis magyar bolt esetében viszont legalább az önköltséget igyekeznek kitermelni rajta (nem lennék meglepve, ha az egy éves GRID 2 a boltnak ~7000 Ft körüli összegbe fájt volna anno). A fentiek miatt pedig ráadásul feltehetően az Amazon már eleve olcsóbban kapta meg a játékot, mint a magyar bolt.

Bele lehetne menni még mélyebben, de hogy hazai példával éljek: szupermarket vs. kis boltok...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#8) HuMarc


HuMarc
addikt

Remek összefoglaló... :) Én most a második ponttal szívok, ahol megrendeltük a PS3-at, visszaírtak, hogy ja bocs, nincs raktáron, majd lesz valamikor a héten. De könyörgöm, megrendeltük kedden este (technikailag szerdán, mert kedden munkaidőn túl), és a honlapon ma (pénteken) még mindig az szerepel, hogy raktáron. :U

(#9) Cifu válasza HuMarc (#8) üzenetére


Cifu
nagyúr

Ilyenkor fogod, lemondod a megrendelést, és keresel másik boltot, ahol valóban van raktáron... :P

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#10) adalbert1 válasza Cifu (#4) üzenetére


adalbert1
veterán

Kicsit még visszatérve a hozzászólásodnak ehhez a részéhez:

"Szóval azt megoldani, hogy mindenki másnál olcsóbban kell a termék, de a drágább boltokban megszokott minőség / kiszolgálási színvonal is meglegyen, az egy hosszú távon kivitelezhetettlen helyzet (legalábbis többé-kevésbé legális körülmények között). Persze mi sem természetesebb, hogy a vevők meg ezt várják el (lásd a posztot), és fel vannak háborodva, ha ezt nem kapják meg... :DDD "

Én az árat abból a szempontból kifogásoltam, hogy ha már a többi körülmény nem klappol, akkor azért lehetnének olcsóbbak is (lásd fél éves játékok esete a zavviról). Mármint bemegyek valahova, ahol a honlappal ellentétben nincs is raktáron a termék, vagy ki van bontva, vagy esetleg az eladó nem túl szimpatikus, és fizessek ki majd 2-szer annyit, mintha megrendelném egy másik országból? Megértem, hogy sokkal drágábban működnek, de ezek után inkább máshol költöm a pénzemet.

Illetve amit nem értek, tényleg akkora erőfeszítés lenne egy pontos készletet kijelezni (főleg, hogy sok helyen webshop is van)? Ennyivel többe kerülne egy normális üzleti logika elkészítése és implementálása? Vagy ha ez nem megy (mert mondjuk több különböző rendszerük van, ami nincs összekötve, vagy az üzleti logika gyatra), akkor egy folyamat kidolgozása, hogy eladás során az eladó manuálisan frissítse a készletet?

Tehát egyáltalán nem azt várom el, hogy dirt cheap áron megkapjak egy iszonyú magas színvonalú szolgáltatást (persze nem tagadom, nem rossz érzés néha a media marktban megvenni valami fél árra leakciózott, kiszórásra kerülő játékot), de sokszor azt érzem, hogy szerintem az itthoni árak nem arányosak a szolgáltatások színvonalával, ha már ár szempontjából közelítjük meg a kérdést.

Hogy pozitív példát is írjak: a Playmania-nak pl. nem túl naprakész a honlapja (de állítólag készül az új), ennek ellenére mindig szívesen megyek be oda, mert itthon nekik van a legnagyobb retro választékuk, és az eladók is jó fejek. Ezen kívül ott van pl. a Gamepark is, ami ha a központot nézem, akkor eléggé messze van, viszont volt nekik elég ritka termékük raktáron, és az eladó úr is nagyon segítőkész volt.

HuMarc: ebben az esetben én is azt tenném, hogy a megrendelést lemondom, majd megrendelem egy másik helyről.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.