2022. május 21., szombat

Gyorskeresés

Hardveraprós panaszkönyv

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Sziasztok!

Mindenkinek a háztartásában előfordulnak olyan hardverek, amelyeket vagy megunt vagy más okból (költözés, érdeklődési kör megváltozása, anyagi okok) szeretne eladni. Manapság már rengeteg olyan fórum létezik, ahol erre mód van, de a leghatékonyabb és egyben legköltséghatékonyabb megoldás még mindig a hardverapró. Nem kell jutalékot fizetni (a Vaterán megszabott 6% szerintem nem kevés, hacsak olyan cuccról van szó, ami máshol eladhatatlan), mivel egy szakmai oldal apróhirdetési részlege, ezért itt a legnagyobb kereslet az ilyen cuccokra és okkal bízik (lehet csak bízott..?) az ember benne, hogy mivel a vevők többsége tudja mit szeretne venni és az eladók tudják mit szeretnének eladni felesleges körök és ismeretterjesztő órák tartása nélkül folyhat az üzletmenet. Szóval az írásom nem az oldalról üzemeltetői oldaláról szól, mert biztos vannak hibái, de én elégedett vagyok vele. Viszont magunkkal, felhasználókkal, akik használjuk már inkább akadnak gondok, amelyeket gondolom más is tapasztal, hogy vevői vagy eladói oldalról szerintem leginkább az határozza meg, hogy az ember inkább eladni vagy inkább venni szokott, tehát a virtuális pult melyik oldalán áll.

-Privát üzenetes érdeklődésre napokig nem érkezik válasz annak ellenére, hogy míg a válasz megérkezik (ha egyáltalán..) többször is használta az eladó az oldalt. Így ha írsz egy kell nekem-megveszem üzenetet utólag magyarázkodhatsz, hogy bocsi, de már találtam másikat.

-Fix áras cuccnál az első üzenet már arról szól, hogy mennyit engedsz a feléből. Több stratégia létezik eladásnál, én a magam részéről azt preferálom, hogy akkora összegre lövöm be az árat, amennyit szeretnék érte kapni. Abból a szempontból következetes vagyok, hogy venni is ez alapján szoktam. Megnézem a kínálatot, az abban szereplő legolcsóbb olyan ajánlatot ami olyasvalakitől származik akitől bármit is vennék, annak majdnem biztos tudatában hogy azt kapom amit vettem és ha látom, hogy nem szeretne engedni még belőle, akkor nem próbálom meggyőzni az ellenkezőjéről. Speciális válfaja a dolognak, amikor elhangzik a "mi az alja" örökbecsű. Külön öröm ilyenkor, hogy saját magaddal alkudozhatsz a saját pénztárcád terhére.

-Az előzőhöz kapcsolódik, de a külön kiemelést is megérdemli mikor a találkozó lefixálását célzó üzenetben kerül rögzítésre az "azért még kétezret elengedsz belőle" félmondat. Jártam már úgy nem is egyszer, hogy ennél is tovább mentünk, mind súlyosságban mind pedig az időt tekintve, mivel a találkozó fizetési részénél szerettek volna olcsóbban hozzájutni a cucchoz úgy, hogy erre nem szolgáltattam okot, tehát a leírásnak megfelelő volt a termék, de jól esett volna a vevőnek hogy még két korsó sörre meghívtam volna. A non plus ultra az, mikor az előzőre hajlandóságot nem mutatva kiderült, hogy nem hozott a kolléga magával elég pénzt. Mikor közöltem, hogy sajnálom, de akkor nem tudom neki odaadni (már csak elvből sem), akkor mégiscsak előkerült a kesztyűtartóból a hiányzó kétezres. Micsoda szerencsés véletlen!

-Hogy ne csak a vevőket említsem meg. Felkerül valami olcsón, a kedves eladó kap fél óra leforgása alatt 15 üzenetet és így szembesül vele, hogy többért is elmenne. Ekkor megkezdődik a licitáltatás, illetve érkezhet egy konkrét ajánlat is, hogy Károly megvenné, de ha adsz még háromezer forintot, akkor lemondom. Persze ebben magára valamit is adó ember gondolom nem vesz részt, hiszen ki akarna a becsület licitáltatós, a szájából ****et csináltató dicső lovaggal üzletelni.

-Az adott szónak már semmi jelentősége. Sürgősen kellene valami, ezért direkt rákérdezel, hogy eltudja e küldeni valami másnap, a válasz persze igen. A kézbesítés vélt napján indítod az üzenetet, hogy sajnos nem érkezett semmi és akkor jön a sánta történet, elhunyt tengerimalac, munkahelyi vagy magánéleti nehézségek. Jegelteti a hirdetést, rugalmas vagy, két nap nem gond és mire találkozni kellene vagy a megkapott fizetés után utalnia, felszívodik emberünk. Még annyi sincs benne, hogy elnézést kérjen, pénz szűkében van és talált egy jobbat, így annak ellenére hogy a korrekt üzletmenet híve, muszáj lemondania.

Rengeteg ponttal ki lehetne még egészíteni a történetet, gondolom mindenkinek van olyan sztorija, ami böki a csőrét és ha más mesélné neki, lehet el sem hinné. Régen sem volt jószívű és becsületes unikornison vagy szivárványos tündérpónik hátán lovagoló herceg és hercegnő mindenki az aprón, de mintha mára sokkal több idegszál sérülne egy-egy cucc eladása közben. Szerintetek?

Hozzászólások

(#1) deske76


deske76
csendes tag

Szia

Teljesen egyet értek veled, én is állok mind két oldalon, adtam és vettem én is termékeket és azt kell mondjam, hogy eddig, mindig minden gördülékenyen ment, nem volt fennakadás. Inkább többet olvastam ilyen esetekről.

Az írásod mindent elmond a mai hardveraprós kereskedelemmel, de más oldalon is fellelhetőek ezek az esetek. Szerintem nem lehet nem elkerülni ezeket az eseteket, mert mindig lesz valaki, akinek valami miatt nem jó, vagy mert rossz napja volt, vagy valamiért csak akkor érzi jól magát, ha ezeken a pontokon végigment :D

Sajna a postázást már sokan kezdik elhagyni, vagy eleve olyan dolgokhoz kötni, ami meg másokat sért, mert még nincs nekik mondjuk xy pozitív értékelésük, stb. De aki az ország másik feléből vesz meg valamit, nem tudja elkerülni, de itt inkább használatos a csomagküldő vagy csomagpontok használata.

Engem igazán az bosszant fel, amikor az illető írja, hogy privát üzeneteket többet olvassa, majd ezekre az üzenetekre cseszik vagy csesznek válaszolni, ha én el szeretnék valamit adni, akkor mindent megteszek, hogy elérhető legyek, esetleg írja ki mikor tud válaszolni, munkaidő vagy egyéb ok miatt, vagy akkor írjon ki más elérhetőséget is, hogy könnyebb legyen a kommunikáció.

Én amondó vagyok, hogy igenis, be kellene iktatni a hirdetés feladásánál, hogy kötelező legyen egy telefonszám vagy egyéb elérés beírása, így aki üzletelni szeretne, had ne várjon már órákat esetleg napokat ha a feltett termék mindenképp kell neki. Telefonon hamarabb le lehet bonyolítani mindent és gyorsabb is.

[ Szerkesztve ]

Xiaomi Redmi Note 7 4/64 -PFGEU6XM - MIUI Global 12.0.2.0 Stabil

(#2) Freiherr


Freiherr
őstag

6%-os jutalék a Vaterán?Menjenek a picsába akkor...

Back to the future

(#3) nullpoint


nullpoint
senior tag

Itt is be kéne vezetni hogy személyigazolvány és lakcímigazoló, adókártya a hardveraprós regisztráció feltétele.

Akkor könnyebb lenne a csalókat kiűzni, és az újrareget megakadályozni.

Persze ehhez nagyon nagy szükség lenne arra hogy az oldal üzemeltetői is biztonságossá akarják tenni a piacteret.

(#4) Lauda válasza nullpoint (#3) üzenetére


Lauda
félisten

Ezt hogy valósítanád meg? Photoshoppolok egy személyit és lakcímkártyát. Te hogy szűröd ezt ki?

(#5) SunyaMacs válasza Lauda (#4) üzenetére


SunyaMacs
aktív tag

Tavaly adategyeztetéskor állami adatbázisból nézte a hitelességet

(#6) Gdi válasza SunyaMacs (#5) üzenetére


Gdi
senior tag

Akkor kinéz egy hiteleset és arra photoshoppolja.

''Milliárdnyi meggyilkolt csillag sikolya elhal az éj békéjében, és a kétségbeesésnek csak néhány, törékeny, kőbevésett szó áll ellen.''

(#7) janeszgol


janeszgol
nagyúr

Csak pontokba szedve reagálnék.

1, én nem szoktam nézegetni, mikor lép be az eladó/vevő és mikor nem. Lehet más dolga van csak benézett vagy én többedik vagyok a sorban. Elfogadom.
2, Írd ki a nincs alkut. Még akkor is jöhetnek Biznisz Menek, de a többség érti.
3, Ez a pofátlanság legalja. Az ilyen emberekkel nem kell foglalkozni, csak tiltóra tenni.
4, Ezt a licitálós dolgot meghagynám a vaterára. Az eladónak legyen egy elképzelése arról, mennyiért akarja eladni. Ha alul árazott és még nem foglalta le senki, vegye le a hirdetést, majd tegyen ki újat (és nem a régit átírva). Ha foglalták, akkor meg adja oda annyiért.
Az utolsóra nem reagálok.

Én már inkább csak vásárolok, eladni macerásabb lett. Hál istennek tényleg korrekt eladókat fogtam ki. Egy panaszom volt, letiltott telefon, de mivel áron alul vettem (bőven alatta, minden másban tökéletes volt), így nem érdekel a dolog.

(#8) janeszgol válasza Freiherr (#2) üzenetére


janeszgol
nagyúr

Soknak tűnik, de cserébe ellenőrzöttebbek az emberek, plusz telefonszám kötelező megadása kell a vásárláshoz (még a regisztráción kívülihez is). És mindet csak egyszer fogadja el a rendszer, mert tiltólistát vezet. (Ezt nem merem biztosra írni, de logikus lenne, ha X időnként - mondjuk 1-2 évente - levennék, mert egy idő múlva mind elfogy.)

(#9) petipetya válasza janeszgol (#7) üzenetére


petipetya
nagyúr

Szintén.
- Ha 24 órán belül nincs válasz, akkor nem foglalkozom a dologgal, legyek eladó vagy vevő.
- Vevőként mindig megkérdezem, odaadja-e ennyiért vagy annyiért (fix összeget mondok). Nagyjából annyival kevesebbet ajánlok, amennyit én is engednék. Például egy 3.000 Ft-os cuccot eleve 3200-ért tennék fel az alku miatt. Ha pedig le van fixálva az összeg, akkor az szent és sérthetetlen.
- Ha eladóként több üzenetet kapok, akkor az érkezési sorrendet vetem össze az illető hardveraprós/mobilarénás múltjával, és ebből kialakul egy sorrend. A második helyezettnek pedig elmondom, hogy van egy vevő, de szólok ha nem veszi meg és még aktuális - vevőként ugyanezt elvárnám.

Nagyjából ennyi.

[ Szerkesztve ]

"nincs rá lezsóidő"

(#10) djyuri válasza janeszgol (#8) üzenetére


djyuri
őstag

Ellenőrzöttebbek???
Úgy vágtak át 3-szor is tavaly, hogy csak pislogtam :D
Indok1: Bocsi,de építkezem. Kellett a pénzed.
Indok2: Nem érdekel!
Indok3: Sajnálom, így alakult.

A Vatera és a rendőrség se csinál semmit :D Kinyomtattam a beszélgetést, adatokat, Címet, telefonszámot. Két esetben a személyit és bankszámla számot is. Úgy elhajtottak dunakeszin a rendőrségről, hogy én éreztem magam elszégyellve :D Milyen ellenőrzés??? :D :))

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.