Hirdetés

2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) MongolZ


MongolZ
addikt

Remélem a gyakorlati hasznát is fogjuk látni.

(#2) idegen lény


idegen lény
őstag

Az új Windows 10-es követelményekről miért nincs hír?

AVerMedia Game Capture HD C281 játékfelvevő olcsón eladó! Xbox360, PS3 és Wii játékokhoz! Pesten házhoz viszem!

(#3) R9DEON válasza idegen lény (#2) üzenetére


R9DEON
senior tag

Ezt miért itt kérdezed, van a Windowsnak rendes topikja.

(#4) Z10N


Z10N
veterán

A Mantle API akkor tovabbra is tamogatva lesz a Frostbite-nal? A Firaxis atter dx12-re vagy mantle is supportalva lesz tovabbra is? A Doom4 vulkanAPI supportot varnam mar.

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#5) idegen lény válasza R9DEON (#3) üzenetére


idegen lény
őstag

Gondoltam, hogy egy hírt azért megérne, ahol rendesen le van írva, és ki van elemezve, de majd megkeresem a Google-ban.

AVerMedia Game Capture HD C281 játékfelvevő olcsón eladó! Xbox360, PS3 és Wii játékokhoz! Pesten házhoz viszem!

(#6) Dare2Live


Dare2Live
nagyúr

egyre kevesebbet értek ABU cikkeiből... :(

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#7) Abu85 válasza Dare2Live (#6) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Kérdezhetsz. Erre van a fórum. :)

(#9) Hiftu: Ki. Done. :R

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#8) R9DEON válasza idegen lény (#5) üzenetére


R9DEON
senior tag

Ezt értem de itt nyugodtan kérdezhetsz mert Windows topik:
[link]

[ Szerkesztve ]

(#9) Hiftu válasza Abu85 (#7) üzenetére


Hiftu
senior tag

Ki lehetne szedni a Nem mellesleg kifejezést a cikkből?

Tessék mondani, lehet itt hazudni? - Kaszt: Decker, Faj: Troll, Működési Terület: Prohardver

(#10) Shing


Shing
őstag

Ebből még fognak profitálni a régebbi szériák? pl. HD5/6000, GTX4/500... vagy itt már igazából GCN+, DX12 kártyák fognak értelmes gyorsulást kapni?

(#11) R9DEON válasza Shing (#10) üzenetére


R9DEON
senior tag

Itt a GCN a kulcsszó gondolom az R9-2XX felfele.

(#12) Madárpók válasza Shing (#10) üzenetére


Madárpók
aktív tag

HD7XXX sorozat és annál újabb

(#13) idegen lény válasza Shing (#10) üzenetére


idegen lény
őstag

A cikkben szó van a DX 11-ről is, meg az NVIDIÁ-ról és az Intelről is.

"A hatékonyságon túl ugyanis jelentős igény a konzolok képességeihez közelebb vinni a PC-t."

Jól hangzik, csak ez nehogy a PC lebutításával járjon. Meg én lehet, hogy jobban örülnék annak, ha ez inkább fordítva történne. Ha a konzolokon is olyan minőségben lehetne játszani, mint a PC-ken. Elvégre egy konzolnak csak ennyit kéne tudnia, semmi mást. Játékgép, vagy mi a szösz?

[ Szerkesztve ]

AVerMedia Game Capture HD C281 játékfelvevő olcsón eladó! Xbox360, PS3 és Wii játékokhoz! Pesten házhoz viszem!

(#14) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

Fordítva jobb lenne, vagyis hogy a PC-s játékok futtathatóak lennének konzolon.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#15) idegen lény válasza Tigerclaw (#14) üzenetére


idegen lény
őstag

Itt sem arról van szó, hogy PC-n futtatni lehet majd konzoljátékokat. Amúgy meg már most is lehet.

[ Szerkesztve ]

AVerMedia Game Capture HD C281 játékfelvevő olcsón eladó! Xbox360, PS3 és Wii játékokhoz! Pesten házhoz viszem!

(#16) R9DEON válasza idegen lény (#13) üzenetére


R9DEON
senior tag

Játékgép, vagy mi a szösz?

Túl sokba kerülne és sem a Sony sem a Microsoft nem egyezne bele, de lehet a játékosok is mérgesek lennének.

(#17) Ribi válasza Tigerclaw (#14) üzenetére


Ribi
nagyúr

Az sosem lesz, mert akkor kellene bill+egér. Az meg tilos.

(#18) idegen lény válasza Ribi (#17) üzenetére


idegen lény
őstag

Nem tilos. Az új konzolokon már lehet használni.

AVerMedia Game Capture HD C281 játékfelvevő olcsón eladó! Xbox360, PS3 és Wii játékokhoz! Pesten házhoz viszem!

(#19) Gabesz84 válasza idegen lény (#18) üzenetére


Gabesz84
őstag

ja, böngészőben.

(#20) Ribi válasza idegen lény (#18) üzenetére


Ribi
nagyúr

Érdekes, a PS4-re téynleg azt írják. Az már más kérdés, hogy kb 4 játékkal lehet is hasnzálni az egeret. Lolka bolka.

[ Szerkesztve ]

(#21) jacint78


jacint78
addikt

A szokásos történet folytatódik gondolom. A fejlesztők arra vágynak, megkapják, majd nem tudnak vele mit kezdeni...

type your text here..

(#22) idegen lény válasza Gabesz84 (#19) üzenetére


idegen lény
őstag

[link] [link]

[ Szerkesztve ]

AVerMedia Game Capture HD C281 játékfelvevő olcsón eladó! Xbox360, PS3 és Wii játékokhoz! Pesten házhoz viszem!

(#23) Tigerclaw válasza idegen lény (#18) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Azt tudom, hogy nem akarják, de technikailag semmi akadálya. Gondolom van egy egyezség a hardver és szoftvergyártók között, hogy a desktop PC-nek fenn kell maradnia minden áron...és a vásárlókra csak így tudnak hatni valamennyire. A játékfejlesztők egyre jobban közeledtek a konzolok felé az elmúlt években és sok nagy cím megjelent erre is és arra is. Pl. Blizzard-tól a Diablo, vagy az Overwatch, vagy a TESO, amit direkt a konzolos irányításhoz butítottak le. A VR viszont visszaviheti a PC-re a játékosokat, amíg a Sony és az MS nem dob piacra kifejezetten VR-re optimalizált konzolt.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#24) Gabesz84 válasza idegen lény (#22) üzenetére


Gabesz84
őstag

cronusMax nem ér, nem hivatalos megoldás, ami vagy jól működik, vagy nem. Főleg egérnél nem.

(#25) idegen lény válasza Tigerclaw (#23) üzenetére


idegen lény
őstag

Októberben állítólag már jön a PlayStation VR, bár szerintem még korai. [link]

AVerMedia Game Capture HD C281 játékfelvevő olcsón eladó! Xbox360, PS3 és Wii játékokhoz! Pesten házhoz viszem!

(#26) Ribi válasza idegen lény (#22) üzenetére


Ribi
nagyúr

Googlet már tudod használni, csak meg kéne nézni mi van a link alatt. :U
Egér emulátor az egér mozgást konzolosítja. És a videó alapján elég gyengén. :P

(#27) csongi


csongi
veterán

A frosbite jo hogy lelkes. A BF1 mar nem erre motorra epul. A SW be nem tud szebb statikus kepet megjeleniteni mint a DOOM, es a doom motorja szebben fut joval. Lehet lelkesedni, a nagy BF motor megsem olyan nagy..? Van mit hegeszteni rajta. Az uk Crytek enginre kivancsi leszek, vajon ebbol atvesz e valamit is, melyik API tamogatast teszi be es milyen modon.

A PC agazatbol notte ki magat a konzol, az online jatekok emeltek fel a konzolt a dobogo elso fokara, ennek az iranyat a cod4 hozta el. Hatalmas igeny mutatkozott ere, es eztan a konzolokat is online allapotba hoztak. Innen mar egyenes ut volt, hogy a pc fejleztesek le lesznek xarva. Szomoru, hogy most a pc lett a mostoha gyerek, mikozben pc-n irjak a konzol programot. 😞

[ Szerkesztve ]

(#28) VTom


VTom
veterán

Most lehet, hogy én értettem félre a(z egyébként eléggé kínai nyelvezetű) cikket, de nem arról van szó, hogy ez a lépés a konzolra fejlesztett játékok PC-re portolását könnyíti meg jelentős mértékben?

Attól még a PC-n lévő minőségbeli előny megmaradna, már csak a hardware ereje miatt is.

Vagy nem jól gondolom?

Everybody has a plan until they get punched in the mouth.

(#29) Abu85 válasza VTom (#28) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ami pénzt költött az adott fejlesztő konzolon effektekre, optimalizálásra, spéci trükkökre, stb., azt ezzel hozhatja PC-re. Nem mindet persze, mert a konzol még ennél is többet megenged, de a leginkább elterjedt funkciókat elérhetővé tették. Értsd azokat a funkciókat, amelyeket szinte mindenki használ konzolon.

Akik ezeket használják konzolon, azok az eredeti kód felhasználásával szimplán áthozhatják azt a sebességelőnyt, amit konzolon képesek biztosítani, és esetlegesen azokat az effekteket, amelyeket konzolra megírnak, de PC-re már nem tudják portolni.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#30) jacint78 válasza csongi (#27) üzenetére


jacint78
addikt

Abu is mindíg az egekig dícsérte a BF motorjait, de úgy tűnik nem játszott még olyannal. :D Az, hogy betöltés után várni kell a hangra, na meg a textúrákra, hogy mennyire hajlamos megakadozni/laggolni, szerintem ezek nem egy jó motor jellemzői, pláne úgy, hogy szinte teljesen mindegy milyen vas van alatta.. Persze fürgébb egy gyors géppel, de az alap problémái mindíg megmaradnak a frosztbitnek, amikor először kezdtem ezekkel játszani, kapásból azt mondtam, hogy "miféle pisitke motorja van ennek"...

[ Szerkesztve ]

type your text here..

(#31) VTom válasza Abu85 (#29) üzenetére


VTom
veterán

Vagyis ez mindenképpen jó hír, mert a konzolos átírást jelentősen megkönnyíti, így az eddig rászánt idő alatt (vagy még kevesebb) egy normális PC-re átírt játékot tudnak fejleszteni, ha jól értem?

Everybody has a plan until they get punched in the mouth.

(#32) Abu85 válasza VTom (#31) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Igen. A port önmagában mindenképpen megvan PC-re, ha az adott eljárás nem támogatott, akkor keresnek alternatív megoldásokat, de pont az a baj, hogy ezeknek az alternatív irányoknak az optimalizálására már nem marad pénz. Szóval sokkal célszerűbb a konzolra költött optimalizálást áthozni, csak eddig nem tudták megtenni, mert túl sok dolog hiányzott az API-kból. Most már meg tudják tenni. Kvázi azokból a dollárszázezrekből, amit betolnak konzolba a PC is direkten képes lesz profitálni. Lehet hogy nem a konzolos gyorsulás 100%-át, de annak a jó 70-90%-át mindenképp, ami már jobb a mostani 0%-hoz képest.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#33) VTom válasza Abu85 (#32) üzenetére


VTom
veterán

Szuper, köszönöm, hogy elmagyaráztad. :C

Még annyit, hogy azt jól veszem ki a cikkből, hogy ez elsősorban AMD PC hardware-re értendő? az Intel+Nvidia nehezebb lesz?

[ Szerkesztve ]

Everybody has a plan until they get punched in the mouth.

(#34) R9DEON válasza jacint78 (#30) üzenetére


R9DEON
senior tag

Érdekes nálam miért nem akad a BF3-BF4.

(#35) jacint78 válasza R9DEON (#34) üzenetére


jacint78
addikt

Gondolom lowon játszol 200FPS-el... Vagy akad, de nem látod.

type your text here..

(#36) idegen lény válasza R9DEON (#34) üzenetére


idegen lény
őstag

Mert te AMD-s géppel játszol. :)

AVerMedia Game Capture HD C281 játékfelvevő olcsón eladó! Xbox360, PS3 és Wii játékokhoz! Pesten házhoz viszem!

(#37) #52815360 válasza jacint78 (#30) üzenetére


#52815360
törölt tag

Nálam mindig a képre kellett várni. Fekete kép, hang már volt, lövöldözött mindenki... majd 1-2 perc múlva vagy betöltötte, vagy befagyott a hang és kivágott a lobbyba valami random hibaüzenettel :D
Ha hozzá értem egy fához, egyből bevillant a textúra, hogy ki van törve, de ha elléptem tőle már a helyén volt. A távolban meg ilyen tüske szerű glitch-épitmények álltak ki a földből, és ahogy mozogtam, úgy villogtak :DDD

[ Szerkesztve ]

(#38) R9DEON válasza jacint78 (#35) üzenetére


R9DEON
senior tag

Nem, Hight beállításon játszom.

(#39) Gpety


Gpety
tag

Végül is abból próbálnak élni, amiből meríteni tudnak, a konzol piacon az olcsón gyártható (és nem túl acélos) SOC egységeivel pedig egyeduralkodó az AMD.
A gond: "Az AMD újításai minden GCN architektúrára épülő Radeonon üzemképesek." A PC piac pedig nem az AMD-ből áll egyedül, ezért volt bukta a Mantle is. Értem én hogy próbálkoznak, de a felhasználók inkább örülnének használható CPU és GPU-knak. Jelenleg mindkét fronton erős hátrányban vannak a konkurensekhez képest, ezen pedig az sem segít, hogy ők adják a konzolok szívét. Vagyis lehet nekik is érdekük - akár közvetve is - hogy a PC-k ne húzzanak el a konzoloktól. Milyen hiba, hogy az Nvidia és az Intel kimaradtak a bizniszből és viszik előre a fejlődést, teljesítmény növekedést...

Intel Xeon X5650, 12Gb RAM, RX480 8Gb

(#40) jacint78 válasza #52815360 (#37) üzenetére


jacint78
addikt

Ja igen, az összevissza villogó textúrákat, meg eltűnő objektumokat már nem is említem. A betöltés végén lévő tökölés akkor szokott általában előfordulni és a megakadozás is, ha elfogy a VGA ram, de ezeknél nem erről van szó, legalábbis nálam, már többször ellenőriztem.

R9DEON

Én javarészt ultrán játszom AA nélkül, a nanóhoz képest a high elég gyengécske, még jó, hogy úgy nem akadozik meg.... Szerintem normális elvárás, hogy, ha 60-100FPS között megy a játék ne akadozzon meg...

[ Szerkesztve ]

type your text here..

(#41) R9DEON válasza jacint78 (#40) üzenetére


R9DEON
senior tag

Azért játszom hight beállításon hogy én is lőjek néha valakit ne csak fordítva amúgy feltehetnem very hightre és akkor is menne 60 FPS -t amennyit tud a monitor, most multira értem mert a single az egy másik mese.

(#42) Xelo válasza R9DEON (#34) üzenetére


Xelo
addikt

itt is vajsima, semmi microstutter vagy egyébb akadás. bf4 64player multi, 1080p lightning illetve effects high többi ultra 4×msaa nagyon ritkán esik 60 alá az fps és ténylegesen simán fut. ellenben az új doom 50-70 fps és sokkal kevésbé folyamatos érzés a szememnek. várjuk a vulkanos patchet :D

(#43) sayinpety válasza Gpety (#39) üzenetére


sayinpety
tag

Nincs egyedul AMD valoban. Am multi platform piacvezetok.
Egy honapos felmeresunk:
GCN target 63 millio gamer
Maxwell target 17 millio gamer
Kepler target 9 millio gamer

Mas architecturet nem tamogatunk mar.

NVtol regota kerunk built-in functionst. D3D12re Ballot lesz! Hasznaljuk majd.
Intel iGPU nem szamit. Nem eleg gyors.

(#44) Gpety válasza sayinpety (#43) üzenetére


Gpety
tag

Vesszek meg, ha értem amit írsz, de igazat adok. :D

Intel Xeon X5650, 12Gb RAM, RX480 8Gb

(#45) távcsőves válasza Gpety (#39) üzenetére


távcsőves
senior tag

Milyen hiba, hogy az Nvidia és az Intel kimaradtak a bizniszből és viszik előre a fejlődést, teljesítmény növekedést...

Ezen percekig nevettem! Köszi! :D

(#46) Gpety válasza távcsőves (#45) üzenetére


Gpety
tag

Nevetni lehet, azon is megteheted, hogy van, aki 5 éve ugyan azt a CPU-t gyártja (ami már megjelenésekor is gyenge volt) és a GPU-i is ordas teljesítmény/fogyasztás lemaradásban vannak, az abszolút csúcskategóriában pedig labdába sem tudnak rúgni. Ja, ez inkább siralmas.
Jobban belegondolva egyébként ki tudja milyen megállapodások vannak a háttérben, lehet hogy az AMD pont azért bénázik annyit mostanában, mert akiknek a konzoljaihoz SOC egységet szállít, azok azt szeretnék, hogy a PC piac ne is haladjon előre...

Intel Xeon X5650, 12Gb RAM, RX480 8Gb

(#47) Tigerclaw válasza idegen lény (#25) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Igen, de maga a PS4 valószínűleg túl gyenge lesz az AAA kategóriás VR címekhez. Ez nem hiba, csak ahogy ma egy középkategóriás gamer konfig sem lesz elég erős a jelenlegi konzolok sem. Ha a PC-n sikeresen szerepel majd a VR, a Sony-nak muszáj lesz lépnie és ha a Sony lép, az MS-nek is kell.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#48) Gpety válasza Tigerclaw (#47) üzenetére


Gpety
tag

Már léptek, októberben jön a PS4 Neo is. Ezzel gyakorlatilag az olcsó húsnak híg a leve bukást ismeri el a Sony. Durván erősebb GPU lesz a NEO-ban, kb 3-4 szeres teljesítménynövekedést várnak. A CPU-k állítólag a harmatos Jaguar magok maradnak, de legalább már nem 1,6, hanem 2,1 Ghz-n.
Akár PS5-nek is hívhatnák, de attól önérzetesebb a Sony, minthogy egy ilyen buktát nyíltan bevalljon...

Intel Xeon X5650, 12Gb RAM, RX480 8Gb

(#49) Abu85 válasza VTom (#33) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

DirectX 11 és 12 esetében ez teljes egészében csak AMD GCN-en működik.

A Vulkan API-val a SPIR-V már eleve tartalmazza a readFirstInvocationARB-t, a ballotARB-t és a gl_SubGroupInvocationARB-t, csak nincs még olyan GLSL specifikáció, ami ezeket kihasználhatóvá teszi. De elvben a SPIR-V szabványossága miatt az a shader, amit az AMD-re lefordítottak és a fenti három funkciót használja futtatható Intel és NV hardveren is. A többi funkció viszont itt is csak AMD GCN-en működik.

Annyi adalék, hogy az NV a GDC-n mondta, hogy egy ballot shader kiterjesztést elérhetővé akarnak tenni DX12-re még idén, amihez ugyan nem lesz jó a konzolos shader, de a funkció legalább meglesz.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#50) jacint78 válasza sayinpety (#43) üzenetére


jacint78
addikt

Az a vicces, hogy isten tudja hány évre visszamenőleg GCN mindegyik. :D

type your text here..

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.