Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Strezi


Strezi
őstag

Majd belejonnek ;) A ket .exe elegge bena megoldas, lehet detektalni az Occulus jelenletet, meg a user is valaszthat akarja-e hasznalni.
pl. ha Occulus van, akkor nem szabad a megjelenito frissitesi frekvenciajat (VSYNC) babralni, mert akkor elbaxodik a kesleltetes is.

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#2) Jim Tonic


Jim Tonic
nagyúr

Szerintem a szédülés amúgy is sokaknál meg fog jelenni, egyszerűen azért, mert átvered az érzékszerveidet.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#3) BiP válasza Strezi (#1) üzenetére


BiP
nagyúr

Szerintem is béna.
Egyszerűen elé kell dobni egy launchert, és az megoldja, hogy mindig jó legyen indítva.

(#4) flashpointer


flashpointer
őstag

Aki egy másolt játékot fel tud crackelni annak szerintem nem okoz majd technikai nehézséget, úgyhogy Magyarországon nem lesz probléma :D

(#5) Dark Archon


Dark Archon
addikt

Szvsz egyébként is halva született ötlet volt, így meg aztán végképp LOL. Egyesek már a látószög miatt is rosszul lesznek, erre csak jött a 3D, ami nem terjedt a várt ütemben. Vajon meddig próbálkoznak még, míg rájönnek, hogy még a PC-ben jártas felhasználó sem akar órákig babrálni a beállításokkal és a fejére húzni egy kényelmetlen valamit?

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#6) 7time


7time
senior tag

Olyan 3D deja vu érzésem van, még 2-3 ilyen eset meg nyilatkozik 1 orvos aki elmondja mennyire káros és minden gyártó kihátrál.

[ Szerkesztve ]

(#7) #16939776


#16939776
törölt tag

Forduláskor elég durva képtorzítást/hullámzást csinál, a fordulás megállása után áll meg a kép. Vannak zavaró berángások főleg a konzolos résznél. A videót, teljes képernyőre rakva, közelről nézve, nekem sem esik jól :(
Szerintem a játékkal is baj van, nem csak a "késleltetésekkel".

[ Szerkesztve ]

(#8) BiP válasza #16939776 (#7) üzenetére


BiP
nagyúr

Ettől a kameramozgástól Oculus nélkül is megszédülök, nagyon nem jó.

(#9) Feketelaszlo


Feketelaszlo
senior tag

3D meg VR nélkül is képes jópár játék fejfájást és szédülést okozni az arra hajlamosoknak - ún. "motion sickness" jöhet elő az alacsony látószög (FOV) miatt. S láss csodát, a készítőket mégsem zavarja különösebben a dolog.

(#10) stefi76 válasza Dark Archon (#5) üzenetére


stefi76
tag

"Szvsz egyébként is halva született ötlet volt, így meg aztán végképp LOL."

Az hát.
Azért nyomják orrba-szájba már a dev kiteken is a szimulátorokat és áradoznak róla, hogy milyen baromi jó.
Meg hát lássuk be, Fb is csak pénzkidobás miatt vásárolta fel az egész pakkot, a hülye Zuckerberg dobhatott volna neked előbb egy privit, hogy meglelje a Szent Grált és ne bukjon vele, de így járt.

(#11) Jim Tonic válasza #16939776 (#7) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Ez borzalmas. Szó szerint.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#12) proci985 válasza Dark Archon (#5) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog (1)

gondolom sose probaltad gyakorlatban, ugye?;) nem kenyelmetlen egyebkent.

ez a megoldas NEM a szokasos 3d, tobbek kozott azert, mert a ket kijelzo miatt ez latasproblemaknal is mukodik rendesen.

---

emelyges egyebkent mas fejlesztoi studioknal is elojott, ez az egyik ok hogy a retail varians csuszik.

stefi76: jaja, meg amiatt hasznaljak aktivan kutatasi celokra.

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#13) stefi76 válasza BiP (#8) üzenetére


stefi76
tag

Van pár régi játék, amit kíváncsiságból bedobtam az új gépem összeszerelése után, konkrétan a Witcher 1 és a Fable első részénél van olyan kamerakezelés, hogy rosszul vagyok tőle.
Szóval az alapot is el lehet cseszni, nem kell hozzá VR.

(#14) Bandi995 válasza Dark Archon (#5) üzenetére


Bandi995
aktív tag

Te nem akarsz, Én akarok :)

(#15) D1Rect válasza #16939776 (#7) üzenetére


D1Rect
félisten

Egyértelműen a játékkal van a baj, ez katasztrófa monitoron is.

(#16) Jim Tonic válasza stefi76 (#10) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Ez a 3D nem az a 3D. Nem egy kijelződ van, ami hol az egyik, hol a másik szemednek jelenít meg képet, hanem mindkét szemednek saját tere van. Gyakorlatilag valóság közeli élmény lehet a végeredmény.
Pontosítok, egy kijelződ van, de kettéosztva a két szemre.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#17) Pekkk válasza BiP (#8) üzenetére


Pekkk
aktív tag

+1. Nem kell ehhez VR, hogy rosszul legyek tőle. Ez a kameramozgás valami iszonyat.

(#18) Reggie0


Reggie0
félisten

Szerintem csak kifogas az egesz es arrol van szo, hogy nem tudtak tisztessgesen megirni a jatekot OR-re.

(#19) oriic


oriic
HÁZIGAZDA

Mondjuk érdekes, én az Oculus Rift próbája után tényleg szédültem.

Live-Die-Respawn

(#20) Pantok válasza BiP (#8) üzenetére


Pantok
aktív tag

Ott a pont.
Egyszerűen a lúzerek csináltak egy játékot ami egy monitoron is émelyítő, így aligha csoda hogy a Riftben hányattató lesz.

(#21) Plazmacucci


Plazmacucci
félisten

Ha ezt a videót valaki a szememre tapasztaná, azonnal behánynék :DDD

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#22) Televan74


Televan74
nagyúr

Mindenkire másképp fog hatni az OR.Sokan órákon át fogják élvezni,mások rosszul lesznek tőle,tán még a róka sem lesz kizárt.

Mondjuk én kicsit szkeptikus vagyok a készülékkel szemben.Nem tartom annyira nagy világmegváltó dolognak, mint ahogy azt sokan beállítják.Lehet 5 év múlva a kutya sem fog róla beszélni.

Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!

(#23) Findzs válasza Televan74 (#22) üzenetére


Findzs
addikt

"Mondjuk én kicsit szkeptikus vagyok a készülékkel szemben.Nem tartom annyira nagy világmegváltó dolognak, mint ahogy azt sokan beállítják.Lehet 5 év múlva a kutya sem fog róla beszélni."

egyetértek :K

anno kb. 13-14 évvel ezelőtt a kollegákkal próbálgattuk az asus féle 3d -s szemüveget [link]
akkoriban az volt a jövő, mindenki azt mondta, hogy hűha
aztán lecsengett, eltelt 10 év és megint előkapták a 3d -t de ismét úgy néz ki nem igazán nyűgözi le az embereket, pont mostanában olvastam valahol, hogy amerikában többen váltanak a mozikban hagyományos 2d -re jegyet mint a 3d -s vetítésekre

"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."

(#24) Jim Tonic válasza Findzs (#23) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Én nem értek egyet. Mint írtam, azok időben osztották meg a képet a két szem között, ez a szemüveg térben osztja meg. Ebben nagy potenciálok vannak, csak gyerekcipőben jár.
Az mondjuk igaz, hogy anno volt már hasonló projekt, ami kifulladt, de akkor még más volt a technológia, mint most. Egyszer már a tabletek is kifulladtak, most hasítanak. Talán most is kifulladnak majd, de nem kihalnak, csak átalakulnak.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#25) pakriksz válasza Dark Archon (#5) üzenetére


pakriksz
őstag

ahogy látom lila gőzöd sincs miről beszélsz, nyilván ezért kevered össze a kamu "3D"-t ezzel...

Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

(#26) pakriksz válasza Findzs (#23) üzenetére


pakriksz
őstag

ez nem 3d hanem szokásos dzsunkASUS marhaság... még annyira sincs köze a 3D-hez mint a mozis kamu3D-nek, amihez nincs köze az oculus 3d-jéhez, mert az tényleges 3D 2 szemre külön képpel különböző kameraállásból, nem olyan tákolmány mint a mozis vagy a tv-s fake 3d.

Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

(#27) negro válasza Findzs (#23) üzenetére


negro
őstag

azert valtanak inkabb 2d-re mert rengeteg parasztvakitos "3d" film van amiben csak a jelenetek 10%-15% 3d-es ilyenre meg nem eri meg a 1,5x -es felar! na meg sok ember van aki keptelen kibirni masfel-ket orat, fejen a szemuveggel. a sajat korlatozotsaguk miatt meg jon a "jaj de szar a 3d..."

egy avatar, gravitiy jellegu film tenyleg jo es megeri.

''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''

(#28) BiP válasza negro (#27) üzenetére


BiP
nagyúr

Tényleg így van. Túl drága ahhoz, amit esetenként nyújt. Sok az olyan film, ami nem éri meg a felárat.
Ill. sokakat valóban nem érdekel. Pl. feleségem sincs oda a 3D-ért, így nem fogom berángatni, ha nem szereti.
(Ehhez mondjuk hozzátesz, hogy szemüvegesek vagyunk, és míg engem nem zavar a dupla szemüveg ilyenkor, őt igen)
Otthon a tévén van 3D, de macerás. Pl. csak akkor nézhetek így, ha egyedül filmezek. Mivel passzív, a felbontás feleződik, és ez sajnos film közben érződik is - főleg az mkv-knál van bénán kódolva, és a minőség is romlik, Blu-ray-nél nem vészes.
Tehát hiába a 3D, kompromisszumos, és az emberek nagy többsége az egyszerűbb dolgok felé megy.

És sajnos ez lesz az Oculus Rift elterjedésének legnagyobb hátráltatója is. A játékosok (sokat játszók) meg fogják venni, főleg a szimulátorosok, de a többségnek ez kényelmetlen.
Az a réteg, aki bőven elvan egy flashjátékkal, hogy pártíz percet, 1-2 órát elkattintgasson, azt ez nem fogja érdekelni.

(#29) Reggie0 válasza Jim Tonic (#24) üzenetére


Reggie0
félisten

Az teljesen mindegy, a legtobben a szemuveg miatt rinyalnak, felteve, hogy nem napszemuvegrol van szo.

(#30) M@trixfan


M@trixfan
addikt

Egyértelműen játéktervezési hiba. VR-hez más módon kell megközelíteni a narratívát. Ott nincs kamera, egyszerűen hagyni kell a játékost interaktívan megfigyelni, nem lehet a látótérrel variálni, hiszen az a játékos észlelt valóságának ide-oda cibálása. Nem igazán értem őket, hogy ennyit nem bírnak megérteni. Az összes filmszerű kameramozgás és kameralátószög alapú ijesztés pont a nem nteraktív és szűkös betekintést hivatott felturbózni, mintha ezt látná a szereplő is. VR esetében egyszerűen benne van a játékos a világban, elég ijesztő csak úgy észre venni valamit ami csak úgy mellesleg valós méretű és közelít.

twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n

(#31) Habugi


Habugi
addikt

Elég sokan kamera mozgásnak tituláltátok a videón látottakat, emlékeztetőül, ez valakinek a fejmozgása. :R

A látószög egyébként bármilyen valamire való játékban állítható dolog, még ha nem is ingame, de némi ini/cfg stb keresgélés/haxolás után. Egyébként a Occulust használó személynek jószerivel most volt először a fején ez a "doboz". Sosem hordtam még ilyet, de szerintem kéne pár nap mire megszokom a hordását/súlyát annyira, hogy se jómagam se az adott esetben a fejem mozgását videón követők ne érezzék úgy magukat mint a részeges karatemester.

Ezzel csak azt akartam mondani, hogy a látott videóban azért van ám a technikán kívül fennálló emberi változó is rendesen. Mindettől függetlenül nyilván lesz olyan, aki rosszul lesz tőle akkor is ha "tökéletesre" sikerül a cucc, nem hiába nem VR sisakban másztunk le a fáról.
Temetni azért marha korai, pláne a látottak/hallottak/olvasottak alapján, ez így kb semmi.
Mintha Győzike új szemölcséről cikkezne a Blikk.

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#32) Lomha 8V


Lomha 8V
addikt

Vérzik a szívem miatta.

(#33) M@trixfan válasza Habugi (#31) üzenetére


M@trixfan
addikt

A fókuszálás az amit nem lehet megcsinálni ezzel a technológiával. Sok ember egyébként azért nem bírja a 3D-t, mert nem bír csak úgy belenézni, állandóan fókuszálgat, ide-oda nézeget, nem a tartalomra figyel. Ligtfield alakalmazása lehet erre a megoldás, de annak részletessége kérdéses és a számítási teljesítmény nagyon durván megnő.

twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n

(#34) Akula


Akula
őstag

Oculus Rift? Soha nem hallottam róla :U De azért kipróbálnék egy ilyet.

"Akula Sub, ready for the deep!"

(#35) D.Va


D.Va
senior tag

Akkor vonjuk be a forgalomból az összes buszt és autót sőt az összes járművet meg a repülőket is mert van akire rájön a hányinger és a szédülés utazás közben... :U

(#36) 7time válasza D.Va (#35) üzenetére


7time
senior tag

Azért a 2 nem ugyanaz, a tómegközlekedés nélkül megbénul a gazdaság az Oculus nélkül meg nem történik semmi, legfeljebb kevesebben kötnek ki a pszichiátria osztályon.

(#37) vivanto válasza D.Va (#35) üzenetére


vivanto
tag

*Vonjuk ki, nem be. De grammar naciskodást félretéve, a fejlesztők nem vonták ki az oculust, nem tiltják be, és nem is szorgalmazzák ezt, csak ők maguk nem támogatják. Ahogy neked is jogod van nem utazni tömegközlekedéssel.

(#38) Z_A_P


Z_A_P
addikt

En probaltam az OR-t, elkepeszto elmeny volt. Rovid idore csak, hihetetlen elethu volt az egesz. Hogy hosszu ideig (1-2ora) hogy birnam, azt nem tudom.

OK

(#39) arn


arn
félisten

Alapvetoen akkor szoktak ilyentol szedulni, ha a latott kep nincs osszhangban a tobbi erzekszerv altal kuldott infoval. Tehat ha eltero dolgot erzekel, amit megszokott az agy. Ezt tuti sokminden befolyasolja swhw oldalrol is, de egyeni adottsag is, ki mennyire erzekeny. En pl akkor szedulok, ha nem tudok mihez viszonyitani - pl pesten a metrolejaronal a ferde kepek, nincs egy fuggoleges resz.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#40) 7time


7time
senior tag

Édesapám autóbuszon dolgozott 40 éven keresztül és sokszor elkísértem amikor lehetett, 47-50 emberből mindig volt 2-3 aki hányt mint a lakodalmas kutya és 4-5 aki csak szimplán rosszul volt, ezek biztosan nem fognak sokat játszani az Oculusal, ennél a 3D lényegesen kisebb gondot okozott mégsem fogadták el.

(#41) BiP válasza arn (#39) üzenetére


BiP
nagyúr

Na igen. Ez így van.
Nekem pl. ringlispilen volt mindig hányingerem, mert minden mozgott, de ha kinéztem egy stabil pontot (pl. egy közeli házat, fát, bármit, amit tudtam bámulni), akkor javult a helyzet.
Fura, mert máshol nincs ilyen bajom, metrón sem.
De aki érzékeny az ilyenre, Oculussal nincs esélye stabil viszonyítási pontot találnia, hiszen a fején a cucc, nem tud félrenézni.

(#42) arn válasza BiP (#41) üzenetére


arn
félisten

Itt jon a kepbe a jo sw. Biztos rengeteget kiserleteztek vele.

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#43) #65675776 válasza #16939776 (#7) üzenetére


#65675776
törölt tag

Direkt egy túlmozgásos alannyal kellett ezt a videot felvenni? Egyébként meg így kb olyan, mint egy rolling shutter szimulátor.

(#44) Ga


Ga
tag

Egyre inkább realisztikus virtuális valóságban hentelni tömegesen. Ettől sztem minden józan eszű ember rosszul lesz...
SzVSz.
Ha nem, akkor irány a zárka, mielött a kolléga a valóságban is kipróbálja...

(#45) Callisto


Callisto
őstag

Egyik nagy probléma, hogy a nem tudsz fókuszálni és ez jelentős oka annak, hogy sokan kellemetlenül érzik magukat. Igazán akkor lesz jó ez a technológia, ha majd érzékelők figyelik a szemeket , hogy hova fókuszálnak és úgy változtatják a képet. Na ha ezt megvalósítják az lesz a durva.

[ Szerkesztve ]

"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

(#46) Reggie0 válasza Ga (#44) üzenetére


Reggie0
félisten

Ja es gondolj bele, hogy voltak akik katonak voltak, na azok milyen beteg emberek lehetnek...

(#47) Loha válasza #65675776 (#43) üzenetére


Loha
veterán

Szerintem ráengedték a Youtube képstabilizátort a videóra, azért lett ilyen.

A hányinger oka ugyan az mint a utazási betegség esetén: Az utazási betegség, orvosi nevén kinetózis egy tünetegyüttes, amit többnyire a látási ingerek és az egyensúlyérzékelés közötti ellentétek okoznak.

[ Szerkesztve ]

(#48) Ga válasza Reggie0 (#46) üzenetére


Ga
tag

Mármint voltak, akik katonák --akartak-- lenni. Ők tényleg azok...

Akiket pedig sorkatonaként háborúba vittek: Nekik őszinte részvétem!
Bye

(#49) Reggie0 válasza Ga (#48) üzenetére


Reggie0
félisten

Azert az onjellemzesbe csak roviden menjel bele, de a helikopterekrol mi a velemenyed?

(#50) saelin


saelin
veterán

A videót elnézve nem is csoda a rosszullét... Imbolyog a kép összevissza.

"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.