Időről időre lenyűgöz a japán technológia és életmód. Megdöbbentő időnként, hogy mit össze nem tudnak hozni, örömmel faltam a szavaidat.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [parandroid:] KerékPH!áros 2024 tavaszi balatoni megmozdulás
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- [Re:] Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [aquark:] Milyen „light” RPG-t ajánlanátok kezdőnek?
- [Re:] [Lenry:] Windows 11 telepítése inkompatibilis gépre
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
zolee5016
őstag
Nagy vasútmániás vagyok ...köszi..remek képek és leírások
Ha meghalsz,te nem tudod,hogy halott vagy,csak a környezetedben élők tudják..és nekik nagyon nehéz...namost ez a helyzet akkor is: ha hülye vagy---
lapa
veterán
azt jól értem, hogy 1965-től 2008-ig járt a (majdnem) első széria?
szuper összefoglaló, hálás.
Wa2x_
veterán
Ezek a japánok mindig lenyűgöznek.. számomra már "csoda" volt egy 20 éves autóban az elektromos ablakemelő, főleg hátsó ajtónál.
Grat a cikkhez és nagyon jók a képek!
..: Old Honda's never die - they just get faster :..
DIESELPOWER
aktív tag
Gyönyörű szépek. Made in Japan
[ Szerkesztve ]
djgeg
őstag
Jó cikk. Köszi érte.
[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
TK36
aktív tag
Jó írás. Köszönöm szépen a mellékelt fotókat.
A Shinkansen jelene cimű résznél " a következő lépcső az E8 kódjelű fejlesztés, ami majd 2013. március 16-án fog bemutatkozni." - ugyan ezen oldalon a kép alatt:"Az új E6 modell. Hivatalos bemutató 2013.03.16.".
Akkor most melyik vagy én értelmezem rosszul?
Az a JR-Maglev meg mintha idegen űrjármű lenne.
"Egy kis luxus 1934-ből." c. képen hátul középen az a kék mi? Ajtó lenne?
Mondjuk én már annak is tudnék őrülni, ha idehaza az átlagsebesség 100 km/h környékén lenne minden vonalon.
[ Szerkesztve ]
(#8) donjohnson
donjohnson
addikt
durvák ezek a japánok
köszi a cikket! nélküled talán sose ismerjük meg az ottani vasutas dolgokat.
ThinkPad P51 | ThinkPad X250 | http://www.youtube.com/watch?v=Hp6UjOL0s2Q
aAron_
őstag
teljesen más világ ez a Japán, kicsit hihetetlen, hogy ilyen nagy bajban vannak gazdaságilag miközben ennyire fejlettek, kb 20 évvel járhatnak előttünk érdekes cikk volt
What is your ikigai?
Sziasztok!
Köszönöm szépen mindenkinek!
Valóban, elismerésre méltó amit a japánok a technológia egy-egy területén képesek elérni. Meg, persze a rendszert működtetni.
lapa:
Igen, jól érted, bár egyes forrásokban találtam 2001-es kivonást is, de a 2008 a múzeumból való adat, esélyes, hogy ők tudják jól. Nem a leggyorsabb Nozomi járatként, de Hikari, és Kodama járatokként közlekedtek. Az, amelyik kisiklott 2004-ben, szintén elég régi darab, a 200-as széria, ami 1982-ben lett bemutatva, és még mindig használják.
De, ha megnézed, a JR East 485 Noto is 1959-ben került először forgalomba, és még mindig fut pár példány.
Miért vonnák ki, ha egyszer működik.
gyuri844: ja. Made in Japan, természetesen japán technológiával (Panasonic FZ-150).
TK36: a modell az E6, javítottam, köszi.
"Egy kis luxus 1934-ből." c. képen hátul középen az a kék mi? Ajtó lenne?
Igen, az egy ajtó ablaka, ami le fedve valami nagyon kék szövettel. A kabin ugyanis csak a vagon fele volt, a másik oldala teljesen le volt takarva, gondolom, azt nem újították fel.
"Mondjuk én már annak is tudnék őrülni, ha idehaza az átlagsebesség 100 km/h környékén lenne minden vonalon."
Hát igen... Meg, ha mondjuk ha nem is hat másodperc, de hat perc lenne az átlagos késés. Egyébként, vicces, hogy itt 2-3 méteres (!!!) hó ellenére is sokkal pontosabbak a szerelvények, mint otthon 20-30 centisben.
aAron_: még nincsenek akkora bajban gazdaságilag, legalábbis, ahogy én látom. A jen nem véletlenül gyenge, mesterségesen tartják alacsonyan a dollárhoz képest, hogy a japán cégeknek kedvezzenek. Állítólag az az ideális, ha 1 dollár 90-100 jenbe kerül, 80 jen körüli árfolyamon már nem nyereségesek a külföldre gyártó vállalatok.
Icewolf || kósza ||
Ha még cask az, de egy 1960~70-es amerikai autóban elektromos ablakemelő meg stb. Nekünk meg volt trabantunk, meg wartburgunk amire éveket kellett várni... És nem volt benne ilyen kütyü...
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
ViZion
félisten
Fain írás, köszönjük!
A metrós-tömeges mondjuk elég durva lenne, ha van a közelben pár jó csaj
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
Nagyon jó írás, köszi!
Üdv. core2
moonlight115
tag
Remek cikk, jó volt olvasni. Köszi.
"Holdfényszonátának összedőlt a könyvespolca, mert bétóven sors szimfóniát rakott rá..." /by old rocker/
Wa2x_
veterán
Erről nem is beszélve...
..: Old Honda's never die - they just get faster :..
atee
őstag
Nagyon jó volt olvasni! Gratulálok jó lett!
D-day 2002-01-04 01:54
myckie2
őstag
Nagyon jó cikk! Nagyon bejön Japán, a vasút meg főleg.
ng0ofy
KORREKTOR
Nagyon jó kis kedvcsináló, köszönjük!
TK36: az a kék lehet, hogy valami érintőkijelző az 1950-es évekből. Ki tudja? Elvégre japánok (:
hopi1960
újonc
Remek írás, kiváló olvasmány még így 33 év vasutasság után is. Élőben lehet igazán csodálatos.
Várom a folytatást ....
adler741
tag
shinkansen 500 női vezetővel:
https://www.youtube.com/watch?v=WKNsBCwYfiQ
Maglev:
https://www.youtube.com/watch?v=Dh1ap8M8VeE
Mi mikor leszünk ilyen technikai színvonalon? DD.
TK36
aktív tag
"kb 20 évvel járhatnak előttünk" - egy 5-6-os szorzót elfelejtettél hozzászorozni.
@ng0ofi: "TK36: az a kék lehet, hogy valami érintőkijelző az 1950-es évekből. Ki tudja? Elvégre japánok (:" - azért kérdeztem, és néztem sokáig értetlenül azt a kék valamit a képen, hogy a japánok már akkor kifejleszthettek valami kezdetleges nagyképernyős kijelzőt.
[ Szerkesztve ]
TK36
aktív tag
Köszi a videót.
Milyen egységruhában van a hölgy, és milyen jó kis fotel van alatta.
Szerintem már olyan technikai/technológiai színvonalon vannak, hogy nyugodtan elhagyhatnák a vezetőt.
TheCif
tag
Bár nem japán, de gyorsvonatok:
[link]
A TGV volt a leggyorsabb, az 327km/h-val ment, a hangja meg nagyjából nulla volt.
Rhino666
őstag
Még egy vasúti múzeum is jobb a MÁV-nál? Bár ez inkább siralmas.
Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.
adler741
tag
A franciákat nemtom ki hogy van vele nem nagyon csípem,
Bármilyen egyenruhás szép japo kislánynak meg szívesen khmmm
TK36
aktív tag
Ahogy látom a videkből, Japánban és máshol sem festik össze/graffitizik a szerelvényeket csak nálunk.?
Még több ilyen Japánról szóló képes írás, beszámoló jöhet. Szívesen olvasnám.
@adler741: "'Bármilyen egyenruhás szép japo kislánynak..." azért ott sem minden lány "fenékig tejfel". Van egy magyar ismerősöm, akinek van egy - nem kimondottan szép - japán felesége. Született egy kislányuk, na az szép.
[ Szerkesztve ]
m1sk4r
aktív tag
Ez egy igazán érdekes írás volt számomra, köszönöm.
Aurea mediocritas
Luzso
tag
Nem tudom legenda-e hogy az egyik késésnél a helyi "Máv" vezető vagy lemondott, vagy öngyilkos lett...
XBox: TannishComa036, LG G3
dchard
veterán
Ez a 6 másodperc 160.000 utazásra vetítve brutális.
A MÁV-nál szerintem évekig mérni sem tudtak percen belüli pontosságot, de még a mostani GPS-es rendszernél is 5-6 perc késésig a vonatot jelölő gömböc zöld színű a térképén.
Eddig a svájci vasút volt az etalon, pedig úgy látszik, a fasorban sincsenek a japánokhoz képest.
Dchard
A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]
PR0JECTNR56
addikt
Kiváló cikk, most csak átfutottam rajta, de ma még mindenképpen elmerülök benne köszönjük.
adler741
tag
Tudom hogy nem fenékig tejfel ott sem mindenki,azért írtam hogy "szép".
Az a valaki aki öngyilkos lett az nem egy Máv vezető volt ,hanem egy sima mozdonyvezető,aki nem tudta magát túltenni a több "másodperces késésen" amit produkált. Egyébként japánban nemzeti "hősként" tisztelték ezért.
lapa
veterán
azért a holland is szépen ráver a svájcira, azok azért elég szépen nyiszegnek-nyöszögnek. most konkrétan a kétszintesről (virm, a svájci nevét nemtom) beszélek.
meg hollandoknál már elég hosszan ki van építve a hs pálya. most azt meg nem mondom használatban van-e, thalys korábban még a sima vonalakon közlekedett.
[ Szerkesztve ]
Sziasztok!
Ismét köszi mindenkinek, örülök, hogy tetszik.
adler741:
köszi a videókat, jók. Mondjuk, a shinkansen pilóta élete nem túl izgalmas...
Pár érdekesség:
Nem csak shinkansen vonalakon, mindenhol a pilóták ilyen egyenruhát viselnek télen nyáron. Fehér kesztyű kötelező, így óvják a műszereket.
A helyi járatos vonatok fülkéje ennél sokkal puritánabb.
A videón is látszik, hogy a műszerfalon van egy zsebóra. Minden JR sofőrnek van egy ilyen szolgálati órája, és mindig beleteszi a műszerfal megfelelő mélyedésébe. Ma már nincs akkora jelentősége, mint korábban, de ez hozzátartozik a dologhoz.
Szintén látszik, hogy a sofőr "mutogat". Ezt nem csak úgy vaktában teszi, hanem egy jól betanított ellenőrzési folyamat részeként. Mintegy begyakoroltatják velük, mikor, mire kell figyelniük, és a mozgás, azaz a mutogatás segít nekik, hogy ne hagyjanak ki semmit. Minden állomásra érkezésnél, és elindulásnál is van egy-egy ilyen rituálé.
Hallani, hogy a hölgy beszél. Nos, nem a felvételt készítőnek, hanem csak "magában". Ez is hozzátartozik a vezetéshez. Van pár helyi járatos masiniszta, aki szinte kiabál már a kabinban elinduláskor. Ez kissé ijesztő volt először.
Minden vonaton két vasutas van. Egyik elöl, ő vezeti a vonatot, és egy hátul, aki a gépi utastájékoztatón felül is tájékoztat, illetve, az ajtókat kezeli.
TK36:
"Szerintem már olyan technikai/technológiai színvonalon vannak, hogy nyugodtan elhagyhatnák a vezetőt."
Nagyjából ez igaz, minden vonalon van ATC, tehát elvileg a vonat képes lenne önagától is közlekedni. Persze, azért a váratlan helyzetek miatt kell az ember is.
"Ahogy látom a videkből, Japánban és máshol sem festik össze/graffitizik a szerelvényeket csak nálunk.?"
Itt nincs graffiti. Illetve, néha van elvétve egy-egy tag, azért elvétve itt is akad egy-egy barom aki összekarcolja az üveget. De tényleg csak elvétve. Mondjuk, a vasút, mint olyan teljesen elzárt, bekamerázott terület, nem lehet csak úgy álló vonat közelébe jutni.
TheCif: köszi.
Az angol Class 395 a Southeastern High Speed 1 vonalon shinkansen technológia alapján készült. Aki esetleg utazik rajta, lényegében Japánban érezheti magát.
Luzso, adler741: volt valami ilyesmi igen, de még évekkel ezelőtt. Azóta már sokat lazítottak a rendszeren, nem annyira durván stresszes a meló, ma már ilyen nincs. Mondjuk, még mindig nem lennék itt vasutas...
Meg, Japánban eleve kicsit máshogy állnak az öngyilkossághoz, mint máshol.
Egyébként, Japánban elég kevés dolog működik pontosan. Az egyik ilyen a vasút. Hogy erre pontosan hogyan képesek, számomra rejtély, mert más területeken azért van fejetlenség itt is.
Icewolf || kósza ||
hemaka
nagyúr
Mennyire bírom, hogy szép egyenruhába és fehér kesztyűbe vezeti.
Ami hangot ad ki és a jobb kezével valamit csinál az mi, valami éberségfigyelő?
A városi járatokon az a sebességszabályozó, de nem szokták azt ilyen vadul kezelni, nem tudom miért játszott vele a csaj.
Icewolf || kósza ||
TK36
aktív tag
A videón nekem is feltűnt, és meg is akartam kérdezni, hogy mi az a kar, mivel elég sűrűn használta-mozgatta a hölgy. De megelőztek.
A mozdonyvezető fülkében van kamera; figyelik a vezetőket?
Mennyire beszélsz japánul, mave?
[ Szerkesztve ]
mrhitoshi
veterán
az itteni helyzettel azt hiszem eddig kevés magyar találkozott.
Azért egy reggeli csúcsforgalom sem semmi a Nádudvar-Debrecen Volán járatokon, és persze délután vissza.
PS4
"A mozdonyvezető fülkében van kamera; figyelik a vezetőket?"
Nincs. Legalábbis, ha van, akkor jól elrejtették, még nem fedeztem fel.
Az állomásokat figyelik, a vonatokat nem.
"Mennyire beszélsz japánul, mave?"
Leginkább semennyire. Csak amennyi itt rám ragadt egy év alatt, szóval egy két kifejezés, meg pár dolgot megértek, de annyi.
Icewolf || kósza ||
old rocker
veterán
A japán vasút lenyűgöző. És ez az írás is. Erről a cikkről csak szuperlatívuszokban lehet véleményt nyilvánítani. A szerző figyelme még akkor sem lankad, amikor a hézag nélküli sínekről ír: itt sincs dilatációs hézag. Kiválóan felépített, megszerkesztett és megírt cikk. Külön tetszenek a szemléltető összehasonlítások a japán és a magyar vasút között. Még a MÁV szakaszirányításnál dolgoztam, amikor bekövetkezett a szajoli tragédia. A balesetről oktatást tartó VBO-s (Vasútüzem Biztonsági Osztály) kolléga hozzáfűzte: ilyen baleset miatt, amiért nálunk a politikai és felső vezetés hárította magáról a felelősséget egészen az utolsó láncszemig, a fiatal, első éjszakás váltókezelőig, a japán közlekedési miniszter szeppukut követne el.
Szóval hihetetlenül informatív, gazdagon illusztrált és jól fogalmazott írás, ami messze túlmutat az itt elfoglalt kategóriáján.
A windows rendszerű telefonok a microsoftnak köszönhetően lassan az enyészet útjára lépnek
.mf
veterán
Szép összefoglaló írás
Apró észrevétel:
"És itt elérkeztünk a jelenhez, ugyanis ezután a komplett japán vasúthálózatot privatizálták, és 1987-ben létrejött a JR, azaz a Japan Railway Group (グループ Jeiāru Gurūpu),"
A fordításból kimaradt vagy a JR, vagy ennek fonetikus átirata, ジェイ・アル・グループ (magyarul J R Csoport).
De emellett más privát vasúttársaságok is vannak. Pl. én Oosakában voltam többnyire, s ott a Nankai a domináns helyi járat, viszont távolabbra már JR járatokat kellett keresni.
---
"A nagyszabású fejlesztésekért azonban a cég nagy árat fizetett. Bár a JNR állami tulajdonú volt, mégsem tartozott az országos költségvetésbe, és mint a tömegközlekedés általában, veszteséget termelt. 1987-re 27 billió jen adósságot halmozott fel, és minden megkeresett 100 jenre 147 jen kiadás tartozott, így nem meglepő módon a vállalat kissé csődbe ment. Ennek legfőbb oka épp a nagyon népszerű, de hatalmas költségekkel járó Shinkansen rendszer volt."
Nájsz. Pedig már így is borzasztó drága a hosszabb távú vasúti közlekedés...
"Az első vonal, tehát az igazi Shinkansen a Tōkaidō volt, Tokyo és Osaka között. Hogy miért pont ez?"
Mivel Oosaka az üzleti élet második legfontosabb városa Tokió után (az is csak azért, mert főváros, különben Oosaka lenne).
"A kezdeti egy vonal után ma már lehetőség van Honshu legészakibb pontjáról Kyushu legdélibb csücskébe is eljutni a szuperexpresszel, persze kérdés, hogy anyagilag megéri-e. Jelenleg Shinkansennel utazni mondjuk Fukuokába nem sokkal olcsóbb, mint repülni, ellenben tovább tart, a fapados járatok terjedésével pedig ez az arány könnyen megfordulhat."
Jaja, már egy Tokió-Oosaka út is gondolkodós, pedig ezek még viszonylag "közel" vannak egymáshoz. Shinkansen gyorsabb, de egy fél-fapados repülő olcsóbb. Pl. Kiotó-Tokió utat Shinkansennel tettük meg (N700 ), de vissza Oosakába már repülővel.
" A japánok megszokták, nem tudnak ellene mit tenni, mindenki a mobilját cseszegeti, és nem vesznek tudomást egymásról (ez nem csak a vonatokon van így, hanem úgy általában jellemző a lakosságra)."
Tokióiakra. Mégiscsak egy túltelített, 25 milliós nagyváros, városon belül többórás távokkal, mindenki rühelli a közlekedést.
Nézz majd el egyszer máshová is, kisebb városokba, esetleg falvakba, teljesen más. Sőt, bár az Oosakaiakra is azt mondják, hogy eléggé sietős népesség, de még ott is több tudomást vesznek egymásról.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
ledgeri
nagyúr
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
mark77
tag
Érdekes a vasúti teherszállítás nincs? Ha van vajon hogyan oldják meg?
Éjszaka, vagy van erre nekik külön hálózat ahol csak tehervonatok mennek.
Futómű=forgóváz minden nagysebességű vonaton hasonló. A tárcsafék másodhegedűs, csak a vonat megállítására használják, amíg lehet visszatáplálnak a hálózatba.
Ha jól tudom a sinkanzen bedől a kanyarban (billenőszekrényes kocsi), hogy ne kelljen nagyon lassítani a kanyarban.
Nálunk is kurva drága a vonat, a szolgáltatás színvonala sajnos elég alacsony.
Cannibal Corpse
TK36
aktív tag
Akkor hogyan milyen nyelven tájékozódsz, angolul?
Pedig azt hittem, hogy tudsz folyékonyan beszélni japánul és - a cikk folytatásaként - interjút készítesz egy szép japán (mozdony)vezető hölggyel. Többünk nagy megelégedésére képes riport formájában.
Ez a japán mozdonyos témának lesz folytatása?
Zsocó
aktív tag
A "Minden vágánypár más és más járathoz tartozik." című képen az égen mintha lenne egy UFO!
Murphistic
aktív tag
Van vasúti teherszállítás, főleg éjszaka. Viszont nem jelentős a kamionok és a hajók miatt. Ha jól tudom elég rugalmasan működik és akár egy konténert is elszállítanak.
Itt látszik tehervonat is: http://www.youtube.com/watch?v=UH5iMFtdBy0
"A türelem hatalom: idővel és türelemmel selyem lesz az eperfa leveléből."
.mf
veterán
Dehogyisnem, a cikkben is van rá utalás.
Viszont Japán egy szigetország, a hajózás bonyolítja ott az igazi teherforgalmat kifelé. Belül pedig a domborzat miatt közúti szállítás. Vonat sok helyre nem is jár. Először én is csodálkoztam, amikor repülőről láttam, hogy milyen hegyes-völgyes.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
GabN73
addikt
Már hiányoltalak
Nissanékhoz nem szeretnél ellátogatni?
Sziasztok!
old rocker:
Nagyon köszönöm az elismerő szavakat, igazán jól esik egy írótól ilyet hallani.
Dilatációs hézag. És valóban. Nem jutott eszembe a neve, amikor írtam, aztán meg elfelejtettem a dolgot.
Szajol biztos, hogy emlékezetben marad még sokáig, mint ahogy Komárom is. Bár ott szerencsére nem történt személyi sérülés. Japánban is voltak durva balesetek, ugyan nem shinkansen vonalakon. Viszont, itt gondolom azonnal elismerte, aki hibázott, általában nem egy ember, hanem egy munkacsoport vállal felelősséget a vezetőtől a legutolsó emberig. És a legfontosabb, hogy tanulnak ezekből a balesetekből, és fejlesztenek, átszerveznek annak érdekében, hogy ne ismétlődhessenek meg.
.mf: köszi, igazad van, a JR valahol elveszett, pótolni fogom. Ugye, aki nem tud japánul, ne akarjon úgy írni.
Vannak privátok, én csak a tokiói cégeket ismerem, azokat említettem meg. Több tíz társaság van országszerte, de elég kevés vonal tartozik hozzájuk.
"Nézz majd el egyszer máshová is, kisebb városokba, esetleg falvakba, teljesen más."
Jó lenne, viszont ezt erősen korlátozza a japántudásom hiánya. Kisebb településeken komoly gondban lennék. Majd április első hetében azért eltávolodok kicsit Tokiótól, kíváncsi vagyok milyenek az emberek. A fővárosiakról elég negatívak a tapasztalataim.
mark77:
Van teherszállítás, bár, ahogy a többiek is írják, nem olyan jelentős. Elvétve láttam eddig tehervonatokat, azok a keskeny nyomtávú helyközi vonalakon haladtak. Értelem szerűen a shinkansen pálya ezeknek a szerelvényeknek tabu, a nagy tokiói vonalakon meg napközben 2-3 percenként járnak a szerelvények, nincs lehetőség teherforgalomra. Éjszaka lehet, hogy több tehervonat jár, ezt nem tudom. Minden esetre, nagy teherrendező pályaudvarral Tokióban még nem találkoztam.
TK36:
Főleg angolul, ez a fővárosban nem akkora probléma, persze nyilván azért hátrány. Éttermek, kocsmák 90%-a ezáltal kilőve, és a boltban is elég ciki kézzel-lábbal kommunikálni, nem nagyon szeretem. Utazásnál is hátrány, mert a jó ajánlatok japánul érhetőek csak el, az angol oldalak kissé magas árfolyamon dolgoznak. Buszozás is kizárva, nem tudom elolvasni az állomások nevét, meg ilyen apróságok. Azért, eddig amikor nagyon kellett mindig sikerült megértetnem magam, de nem előnyös így japánba utazni.
"Ez a japán mozdonyos témának lesz folytatása?"
Vonatos folytatás biztos nem lesz, ahhoz túl amatőr vagyok, hogy mélyebbre menjek (már néha így is úgy éreztem, feszegetem a határokat), meg, akit érdekel Wikipédián rengeteg infót találhat. Gondolkodok olyan témán, mint közlekedés Tokióban úgy általában, de ez nagyon halvány ötlet, lehet, hogy az csak egy szimpla blogbejegyzés lesz, mint a többi. Képanyag van hozzá rengeteg, személyes tapasztalat is akad, tehát egy laza hangvételű személyes beszámoló lehet kijönne belőle, csak a háttér hiányzik.
GabN73:
"Nissanékhoz nem szeretnél ellátogatni?"
Yokohama, és Nissan? De, tervben van, utána kell néznem, mennyire komoly is az a múzeum, vagy kiállítás, amit múltkor találtam. Egy gyárlátogatás sem lenne rossz (persze, teljesen kizárt), az Audi is nagyon király volt Győrben... Nagoyába lenne jó eljutni, ott van a Toyota múzeuma, de az esélytelen.
Icewolf || kósza ||
.mf
veterán
Igen, japán nyelv ismerete nélkül kicsit bátor Akkor pl. Oosaka, az azért elég nagy város, s mivel üzleti központ, ezért angolul is sokan beszélnek. Vagy Kiotó, a turizmus miatt ott is sokan beszélnek, s Kiotó ősszel a momijikor gyönyörű. Sőt, többnyire, ha beszélni/beszélgetni kezdtem, először angolul válaszoltak (még ha japánul is kérdeztem), mert annyira bennük volt, hogy külföldi vagyok, tehát angolul fogok beszélni A helyek nevei, főbb útvonalak irány-táblái még a kis-közepes falvakban (~100 ház) is ki vannak írva angolul, s egyetlen olyan eset sem volt, hogyha valakitől útbaigazítást kértem (mielőtt még realizálták volna, hogy beszélek japánul), ne segített volna, sőt, volt, hogy kérés nélkül is odajöttek, hogy tudnak-e segíteni
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
Helyszíni riport Tokió blog - Japan Railways
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- - MAKULÁTLAN - Samsung Galaxy S24 ULTRA 12/512GB - TITANIUM GRAY - FÜGGETLEN - 3 ÉV GARANCIA
- Eladó Lenovo M70q Gen 3 Desktop ThinkCentre 12GEN
- Iphone 13 mini 128Gb Green Garancia: 2025.12.21-ig
- Utolsó darab - 670.000 Ft helyett - 465.000 Ft MacBook Air Retina 13" M2 8GB / 512 SSD / Magyar
- Apple iPhone 13 Midnight 256GB iSTYLE 2025.03.26. GARANCIA