Hirdetés

2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) radi8tor


radi8tor
MODERÁTOR

Üdv a Logouton!

Mi lesz a következő? :)

⭐ Stella

(#2) hcl


hcl
félisten
LOGOUT blog (1)

Ügyes :)

Mutogatni való hater díszpinty

(#3) beldeczki


beldeczki
aktív tag

Jól megoldottad. Sokkal jobb kevesebb kábellel, és ha halkabb is akkor meg pláne.

(#4) Taifa Díaz


Taifa Díaz
őstag

Szuper kis okosság, gratula, találékony a magyar, mindig az is volt :C

Life's a game I cannot win (Type O Negative: Everyone I Love is Dead)

(#5) macilaci78


macilaci78
nagyúr

Nem teljesen vágom. Szóval nem történt más, mint hogy egy működő Acorp nyákra felkerült némi FSP kábel, ami 4db merevlemezt lát el táppal?

Oké, persze, ügyes munka, van benne know how, cél, amit elért, meg minden, de valahogy hiányosnak érzem. Teljessé próbálnám tenni például úgy, hogy a táp ventis része fölé élére állítva a 4db HDD-t beraknám, e köré fából, lemezből, plexiből, bármiből egy kis házat, a tápventi az egészen keresztülhúzná a levegőt hűtve az egységet. Még 3db rack-ből kiszuperált elektronika, az egységben elhelyezett usb-HUB, méretre igazított kábelek, és megvan egy kis dizájnos belső tápos USB-s 4 lemezes tároló. Kezdésnek. Ha bátrabb a delikvens, egy 25$-os kis ketyerével NAS-t húzhat rá gigabites hálózattal idővel. :K

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#6) ZetorGumi válasza radi8tor (#1) üzenetére


ZetorGumi
addikt

(#1) radi8tor1: Köszi.
A gépházam, holnap költözök bele. :)
(#2) hcl: Köszi.
(#3) beldeczki: Hát halkabb lett, még bátyám is tud tőle aludni, aki azt meghallja, ha megy a laptop az ágyneműtartóban. :)
(#4) Taifa Díaz: Mindig muszáj valamit kiokoskoni. :)
(#5) macilaci78: Egyenlőre még nem történt más, csak annyi, hogy az Acorp táp bele, rövidített FSP kábelekkel beleköltözött a halott FSP házába.
Nem vagy rokonom véletlenül? :D Ugyanez a tervem, csak ez az első fázisa. :)

[ Szerkesztve ]

New Mixes: http://www.mixcloud.com/ZetorGumi | VW Passat B8 2.0CRTDI CRL

(#7) fkosa


fkosa
tag

Ezzel az erővel meg is javíthattad volna az eredeti tápot. Nem nagy ördöngösség - ha nem pukkan szét teljesen :))
A PC tápok sok mindenre jók, nem kell egyszerűen kidobni őket. A neten sok kapcsolás található, még szabályozhatóra is meg lehet csinálni.
Dicséretes, hogy nem a környezetet szennyezted vele, hanem újrahasznosítottad :C

(#8) ZetorGumi válasza fkosa (#7) üzenetére


ZetorGumi
addikt

Elreppentek a tranyók benne sajnos. Ezért nem is álltam neki matatni vele.:) Meg ez a tápegység, amit beleraktam, kevesebbet fogyaszt, mint az FSP hőskorában. Meg van egy "problémájs" is az FSP-nek: Nem kapcsol be adott terhelés alatt. És ez nem kapcsolt be kb 100W-nyi terhelés alatt. (Netes infók alapján.)
Nem dobtam ki még eddig semmi ilyen dolgot, úgy vagyok vele, hogy ha másra nem is, de valami alkatrész belőle jól jöhet. :))
Köszi. :R Hát ez tényleg hasznosítás volt, mert hasznos. :D

New Mixes: http://www.mixcloud.com/ZetorGumi | VW Passat B8 2.0CRTDI CRL

(#9) izriot


izriot
tag

Heheee pont ilyen blankoló fogóm van (amerikai konstrukciós) nekem is, nagyon szeretem!
Ilyen tápkábel átforrasztás nekem is tervbe van véve, de más okokból, én vastagabbat akarok berakni, na meg sodrott réz vezetőből, mert 2012-ben ne alumínium legyen már benne...
Amúgy azt nem tudja valaki hol lehetne olyan köldökös krimpelőt (kézi prés szerszámot) venni olcsón, ami a "PC molex"-szerű érvéghüvelyekhez jó volna? A HAUPA katalógust néztem, de ilyen 500 ojró alatt nincs, persze ezek már komolyabb többfunkciós váltható fejű krimpelők, nekem elég volna egy kőegyszerű is.

(#10) ZetorGumi válasza izriot (#9) üzenetére


ZetorGumi
addikt

Tényleg jó.:)

Alu volt, réz van. :)

Kombináltfogó, meg kézügyesség. :) Az olcsó az olyan, hogy 3 perc alatt porráhullik a kezedben, hiába bánsz óvatosan vele.

New Mixes: http://www.mixcloud.com/ZetorGumi | VW Passat B8 2.0CRTDI CRL

(#11) fkosa válasza ZetorGumi (#8) üzenetére


fkosa
tag

Az USB-s RACK-ére gondoltam. Az enyémet most sikerült életre keltenem.
Érdekes, mennyire jól tudják tervezni az élettartamát: alig bírt többet, mint a garancia lejárta.

(#12) ZetorGumi válasza fkosa (#11) üzenetére


ZetorGumi
addikt

Jah, nem lehet szétszedni, ilyen egybeöntött retek. :W
Azt meg tudják tervezni, hogy kb 1, vagy 3 évet bírjon ki, és utána lényegtelen, mert úgyse törődnek vele.

New Mixes: http://www.mixcloud.com/ZetorGumi | VW Passat B8 2.0CRTDI CRL

(#13) Kriza válasza ZetorGumi (#8) üzenetére


Kriza
őstag

Azért erre az Acorp belsős tápra ne bízz értékes hardvert, mert igen gyenge konstrukció (az elektronika felépítésére értem, nem a Te munkádra), valószínűleg nélkülöz mindenfajta védelmet (túlfeszültség, túláram, túlmelegedés), ráadásul ezek a régi tápok eléggé kis áramerősséget tudtak csak leadni 12V-on, ami több vinyónál és újabb hardvereknél nagy probléma.

Gondolom gyanús az, hogy mennyire kevés alkatrész van az Acorp panelen az FSP-hez képest...

Fenntartom magamnak a jogot, hogy a kéretlen reklámban szereplő terméket nagy mennyiségben, kamu címre rendeljem.

(#14) ZetorGumi válasza Kriza (#13) üzenetére


ZetorGumi
addikt

Nem is szándékszom rá drága vinyókat kötni, meg nagyokat, csak párezer forintos cuccokat. :)
Persze,hogy nélkülöz, megfigyeltem a panelt, és csak a főbiztositót találtam meg, és fakereszt.
Nem is fog vinni sokmindent, attól függ, hogy hogy jön össze a pénzügy, ha nem jön össze, akkor viszi azt az egy vinyót, ami rá van kötve, ha összejön, akkorsem fog vinni többet 3-4db-nál (azok sem újak, és nem drága 5000000Tb-osak, hanem max fél Tb-sak.)

Gyanús, dehát most nem tudok neki mit csinálni, ez volt itthon, ebből kell megélni. :)

New Mixes: http://www.mixcloud.com/ZetorGumi | VW Passat B8 2.0CRTDI CRL

(#15) fkosa válasza Kriza (#13) üzenetére


fkosa
tag

Egy vinyó nem eszik olyan sokat (5V-ról és 12V-ról is 1A alatt). Egy 200W-os táb elbír néhányat....
Ha nem ugrál a terhelés (nem "rángatja" nagyobb terhelés, mint pl. egy alaplap), még a stabilitással sincs nagy gond. Az újabb tápokban is ugyanaz a TL431 van a kimeneti fesz szabályzásra - esetleg külön-külön minden feszültségre.
Persze a munkáimat én sem bíznám egy ilyen tápra, de néhány régebbi HDDt rá lehet akasztani.

(#16) Paci.


Paci.
tag

Hmm.. Úgyis van itthon kihasználatlan félhulla táp. És nekem is kinyiffant az IDE-s külsővinyó-ház téglatápja. Most úgy használom, hogy egyik döglött tápról levágtam az egyik kábelköteget amin a floppy tápja van, tömtem bele rézdrótokat és összedugtam az asztali gép floppy-tápjával. Így van kivezetve az áram a vinyónak + a külsőház elektronikájának. Tanyamodding rulez :D
Lehet összeszedem magam, és valami hasonlót én is mókolok mint Te. De előbb megvárom hogy befejezd és leszel olyan kedves hogy publikálod :P

Vétkezz csak, gyónni ráérsz...

(#17) ZetorGumi válasza Paci. (#16) üzenetére


ZetorGumi
addikt

Ismerős helyzet, először ez igy úgy volt. :D
Maga a táp be van fejezve, működik, csak a merevlemezek hiányoznak még, meg a doboz, amiben lesz. :)
A dobozt mihamarabb meg szeretném csinálni, és az ideje is közeleg, (nemsoká kész vagyok a másik projektemmel, és utána már rárek dobozt csinálgatni. :) ) de a merevlemezek beleköltöztetése odébb lesz. De biztosan publikálva lesz ide. :)

New Mixes: http://www.mixcloud.com/ZetorGumi | VW Passat B8 2.0CRTDI CRL

(#18) Paci. válasza ZetorGumi (#17) üzenetére


Paci.
tag

Helyes, szeretem az ilyen írásokat. Főleg ha vannak rendesen képek is.
(látom te is "kupista" vagy :P mindig minden van mindenhol)
Mondjuk arra még gyúrnom kell, mit kell megméregetni egy félhulla tápon hogy merjem használni. Vagy lehet kapni ilyen túlfeszvédő bigyót molex-csatira, az a tuti.

Vétkezz csak, gyónni ráérsz...

(#19) mr_ricsi válasza ZetorGumi (#6) üzenetére


mr_ricsi
veterán

Szia!

Te azért kényszerülsz az Acorp tápot használni, mert nincs fegyvertartási engedélyed?
[link]

[ Szerkesztve ]

Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!

(#20) staccato


staccato
tag

bravo :K

üdv

(#21) ZetorGumi válasza Paci. (#18) üzenetére


ZetorGumi
addikt

Paci.: Köszi az elismerést, első irásom, próbáltam olyanra csinálni, mint a többi, amiket olvastam itt. :)
(Én csak rendezett káosznak hivom. :) )
Nem nehéz megtanulni, csak idő kell hozzá. :)
Az se biztos, de a semminél több. :)

mr_ricsi: ahhoz képest, hogy acorp, még ugyancsak jól birja, és még eddig nem vágott haza egy hdd-t sem *kopp-kopp*. Pedig szerverként használt gépben volt eddig. Szóval nem minden a név, meg a márka számit, hanem az is, hogy milyen "előélete" volt, és hogy milyen kinzást kapott.

staccato: Köszi. :)

[ Szerkesztve ]

New Mixes: http://www.mixcloud.com/ZetorGumi | VW Passat B8 2.0CRTDI CRL

(#22) macilaci78 válasza ZetorGumi (#6) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Nem vagyunk rokonok és örülök, hogy nem kötekedésnek vetted, amit írtam.
Ha beleláttam a jövődbe, akkor csak így tovább! :)

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#23) hcl válasza mr_ricsi (#19) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog (1)

Különben nekem még a világon semmilyen táp sem vágott haza HW eszközt. Sem munkahelyi gépekben (párszáz darab Codegen...), sem otthoniakban. Az sem, amibe fordítva tettem be a 220-as puffert... :D

(Viszont zárlatos alaplappal más sikerült elküldenem tápot ;) )

[ Szerkesztve ]

Mutogatni való hater díszpinty

(#24) Bari válasza ZetorGumi (#21) üzenetére


Bari
Modder

Ügyes átalakítás , igazi lom felhasználós :D.
Várom a következő írásod.

Üdv: Bari

(#25) mr_ricsi válasza hcl (#23) üzenetére


mr_ricsi
veterán

"Különben nekem még a világon semmilyen táp sem vágott haza HW eszközt."
Nekem viszont volt Vargáné tápom. (És azért csak az alaplapot vitte, mert a 12 és az 5V-ján éppen komoly LC szűrők voltak, mert éppen tápszűréssel kísérleteztem. Ha a HDD-imet is elviszi, biztosan elsírom magam.)
[link]

"Az sem, amibe fordítva tettem be a 220-as puffert..."
Ez szakmai érvnek gyenge, ugyanis a 220-as puffer egy elko, fordított polaritással vezet, vagyis a táp bemenetén csinál egy rövidzárszerű állapotot. Így a táp el sem indul, a kimenetén a gép felé nem jelenik meg semmi feszültség. A 0V meg nem tudja károsítani.
Max a kondi robbanhat fel, de jó esetben csak a biztosíték megy ki.

[ Szerkesztve ]

Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!

(#26) haddent


haddent
addikt

Jó lett :D Bár én a 230V -os részével azért nem szórakoznék, ha nem lenne megfelelő profi felszerelésem. (Lehet, hogy neked van, csak mondom..)

(#27) hcl válasza mr_ricsi (#25) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog (1)

OK, érteni, de annyian hördülnek fel egy Codegen hallatán, hogy MEGFOGHALNIAZALAPLAPOD, hogy azért kicsit érdemes visszarángatni az embereket a földre. Pár A terhelést az is kibír.
Különben ha valami bezárlatosodik, és kikerül rá a 220, az akár egy FSP is lehet, az is viszi a cuccot, ami a kimenetén van :)

@haddent : A 220-as részre egy szabály van : ha be van dugva, nem fogdosni :) (Kihúzva is óvatosan, mert a pufferekben maradhat delej...)

[ Szerkesztve ]

Mutogatni való hater díszpinty

(#28) haddent válasza hcl (#27) üzenetére


haddent
addikt

Ja hát nem úgy értettem ám :D Hanem hogy eleve nem forrasztgatnék olyat, amin aztán jó hosszú ideig biztonságosan 230V kell fusson megfelelő cuccok nélkül.

(#29) ZetorGumi válasza macilaci78 (#22) üzenetére


ZetorGumi
addikt

macilaci78: Ugyanmár, dehogy vettem kötekedésnek. :)
Hát beleláttál. :D
Bari: Köszönöm. :R Készül a következő, úton van, a gépház lesz az, amihez vezérlőt tőled vettem. :)
haddent: Köszönöm.: R Különösebben nem kellett vele molyolni, csak pár dolgot kellett kicserélni. :)

New Mixes: http://www.mixcloud.com/ZetorGumi | VW Passat B8 2.0CRTDI CRL

(#30) mr_ricsi válasza hcl (#27) üzenetére


mr_ricsi
veterán

"Különben ha valami bezárlatosodik, és kikerül rá a 220, az akár egy FSP is lehet, az is viszi a cuccot, ami a kimenetén van "
Egy FSP-nél nem kerülhet a 230V a kimenetre. Azért vannak a szigeteléssel elválasztott tekercselésű trafók, és az optocsatolók benne.

"Pár A terhelést az is kibír."
Te egyáltalán nem látod át a lényeget! Az olcsó cuccok tervezésekor nem foglalkoznak azzal, hogy mi történik, ha az alkatrészek bármelyike meghibásodik, vagy a tulajdonságai megváltoznak az idők során. Ha ez bekövetkezik, akkor valami váratlan dolog következik, ami akár a táplált gép károsodását is okozhatja.
A minőségi kapcsolások tervezésekor akár minden egyes ellenállásra megvizsgálják, hogy az milyen irányba változhat az idők során, és ezek a változásoknak milyen hatása lesz. Ha ez kárt okozhat, akkor raknak valami kiegészítő védelmet.
A márkás tápban is történhet előre nem látható hiba, és ekkor akár kárt is okozhat, de ennek az esélye 100-szor, 1000-szer, akár 10000-szer kisebb, mint egy nagyon gazdaságosra tervezett cucc esetén.

Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!

(#31) hcl válasza mr_ricsi (#30) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog (1)

"A minőségi kapcsolások tervezésekor akár minden egyes ellenállásra megvizsgálják, hogy az milyen irányba változhat az idők során,"
Hááááát azért ez egy kicsit túlzás :)

Hiszen akkor ez nem lenne :
"A márkás tápban is történhet előre nem látható hiba, és ekkor akár kárt is okozhat, de ennek az esélye 100-szor, 1000-szer, akár 10000-szer kisebb, mint egy nagyon gazdaságosra tervezett cucc esetén."
...éspedig lehet, mert van, akinek márkás táp küldte el a gépét.

Csak arra próbáltam rávilágítani, hogy nem feltétlen kell megdöglenie egy óccó tápegységnek. Főleg nem magától.
Aki meg egy 4-6-8-sok magos gépet 400W-os Codegennel hajt, az amúgy sem normális...

Mutogatni való hater díszpinty

(#32) hodostamas válasza hcl (#23) üzenetére


hodostamas
addikt

Nekem már vitte magával a codegen az alaplapot, illetve havernál is vmi hasonló csúcs márka szintén a lapot :)

(#33) Taifa Díaz válasza hodostamas (#32) üzenetére


Taifa Díaz
őstag

Esetleg Vargáné és Tsa Bt. pawa szappláj? Ez volt a legdurvább, amit használtam, egy Tualatin Celeront hajtottam vele 1.3 GHz-en az alap 1 GHz helyett, és úgy nyugdíjaztam, hogy akkor még működött, tehát soha nem vitt magával semmit :C

Life's a game I cannot win (Type O Negative: Everyone I Love is Dead)

(#34) ZetorGumi válasza Taifa Díaz (#33) üzenetére


ZetorGumi
addikt

Hála istennek ilyen táppal még nem volt szerencsém találkozni, nem is áll különösebben szándékomban. :D

[ Szerkesztve ]

New Mixes: http://www.mixcloud.com/ZetorGumi | VW Passat B8 2.0CRTDI CRL

(#35) Paci.


Paci.
tag

Hozzám olyat hoztak, ahol egy M-tech nevezetű csoda pukkant el, és vicces módon csak a memóriákat vitte magával. Egyébként érdemes volna valami statisztikát csinálni, -mert sokan számolnak be (én is) low-end tápok haláláról, ugyanakkor hallani hih-tech tápok pusztulásáról is- hogy az eladott/megmakkant arány hogy áll mondjuk gyártókként. Nem lennék meglepve, ha kb ugyanannyi lenne.

[ Szerkesztve ]

Vétkezz csak, gyónni ráérsz...

(#36) Taifa Díaz válasza Paci. (#35) üzenetére


Taifa Díaz
őstag

Igen, jó lenne, de azért ez attól is függ, ki mit köt rá, és milyen tápra - tehát valahogy jó lenne az ilyen statisztikából az úgynevezett alulméretezési halálokat kiszűrni :DDD

Life's a game I cannot win (Type O Negative: Everyone I Love is Dead)

(#37) beldeczki válasza Taifa Díaz (#33) üzenetére


beldeczki
aktív tag

Nekem már egy M-Tech táp vitt magával egy alaplapot, és egy merevlemezt pedig megrongált egy nagyon kicsit (1 bad sector) Az egyik ismerősömnél pedig Vargáné és Tsa Bt. táp vitt el szintén egy alaplapot. Azóta használok normális márkájú tápegységet.

[ Szerkesztve ]

(#38) hcl válasza Paci. (#35) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog (1)

Az is érdekes lenne, hogy mi baja volt ezeknek a tápoknak :) FSP-k egy jó részében 1db visszacsatoló elkó szokott elmenni, és sok kodegány is megy tovább újrakondizás után.
Szóval az sem mindegy, hogy szénné ég az adott táp, vagy egy 20Ft-os elkó cseréje után megy tovább...

Amúgy M-Tech -ből láttam már 500-550W-osat, ami elég szörnyű volt : színvonalban a 300-as gagyitápokén állt... De rá van írva, hogy 500-at tud... Meddig... :S

[ Szerkesztve ]

Mutogatni való hater díszpinty

(#39) mr_ricsi válasza hcl (#31) üzenetére


mr_ricsi
veterán

""A minőségi kapcsolások tervezésekor akár minden egyes ellenállásra megvizsgálják, hogy az milyen irányba változhat az idők során,"
Hááááát azért ez egy kicsit túlzás"

Az "elektro CAD"-féle progik korában? Hogyan lenne már az? Az áramkör szimulációknak része kell legyen, hogy a különféle haváriákra is lefuttassák. Az más kérdés, hogy a gazdaságos dzsunkagyártók ezt is elsprórolják, vagy nem is használnak CAD progikat.

A Codegen tápokban évekig lehetett figyelni, hogy az újabb verziókban hogyan másznak miliméterenként arrébb a legforróbb bordák tövébe telepített elektrolit kondik. Tesztelték a vásárlók, és amikor gariban már nem érkeztek vissza a tápok, akkor a kondik megtalálták a helyüket.

"Hiszen akkor ez nem lenne :"
Minden eseményt lehetetlenség előre látni. Néha a repülőgépek is lezuhannak, és akkor a tervezők mosakodnak, hogy bocs, de arra nem gondoltunk, hogy működő vulkán felett is vezethet légifolyosó, például.

"...éspedig lehet, mert van, akinek márkás táp küldte el a gépét."
Merciben vagy BMW-ben is halnak meg emberek, de Marutiban kicsit nagyobb eséllyel...

"Csak arra próbáltam rávilágítani, hogy nem feltétlen kell megdöglenie egy óccó tápegységnek. Főleg nem magától."
A Vargáné vagy az Acorp magától halt. Minél többet álltak áram alatt készenlétben, annál nagyobb volt az esélye, hogy a szent háborúban az al kaida oldalára álljanak.

"Aki meg egy 4-6-8-sok magos gépet 400W-os Codegennel hajt, az amúgy sem normális..."
Itt egy teszt, ahol a 460W-os Codegen fél terhelésen kilehelte a lelkét.
Itt pedig egy link egy másik tesztre, és a hevenyészett fordítás.
Szerintem a Codegenre mást sem érdemes bízni, de úgysem tudlak meggyőzni, felesleges is próbálkoznom.

[ Szerkesztve ]

Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!

(#40) hcl válasza mr_ricsi (#39) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog (1)

Nem győztél meg, mert a saját szememmel láttam több száz gépet (P4 és Core2-k) Codegen tápokkal üzemelni évekig, 24/7-ben... Akkor az biztos fotosop volt :) És ugyan persze, nem minőségiek, de azért közel sem annyira gáz, mint ahogy kialakult egyesekben ez a kép. Nyilván nem valók nagy fogyasztású gépekbe. Ez van, elavult áramköri design.
Elektrocad meg talán annak a cégnek is van, ahol ezeket a szarokat tervezik :D

[ Szerkesztve ]

Mutogatni való hater díszpinty

(#41) fkosa válasza hcl (#40) üzenetére


fkosa
tag

Nem akarok bele okoskodni, de mindkettőtöknek igaza van.
A táp minőségét csak kisebb részben határozza meg a kapcsolás (egyébként a legtöbb tápban ugyanaz a TL494-TL431 páros határozza meg a stabilitást, ráadásul csak 1 fesz-re szabályoz - pl. a 3,3V-os kimenetre, ezek egyike sem mai darab).
Az viszont nagyon nem mindegy, milyen alkatrészeket építenek be. Sajnos FSP-ben is voltak minősíthetetlen kondik - saját tapasztalat - de ez inkább jellemző az olcsóbb tápokra.

A tápok élettartamát elég jól lehet méretezni (mint minden áramkörét), ezt már jó 10 éve nekünk is tanították a főiskolán. Ma már mindenhol úgy gondolkodnak, hogy 2-3 év után úgyis lecseréled.

Szóval a Codegen tápok valóban elmennek sokáig, de arányaiban több hibásodik meg belőle a silány alkatrészek miatt.

(#42) ZetorGumi


ZetorGumi
addikt

Mit inditottam el.... :DDD

New Mixes: http://www.mixcloud.com/ZetorGumi | VW Passat B8 2.0CRTDI CRL

(#43) ronson


ronson
őstag

Az én statisztikám már ha ez a mennyiség számít már valamit.
Bőven több mint 100 gagyi tápcsere után, egyik se vitt magával semmit csak egyszerűen a táp halt.
Ezek alapján a sokak által hangoztatott "életveszélyben van a géped" pont annyira lehet valószínű, mint hogy nagyvárosban rendszeresen kerékpározva az úttesten elütnek.

(#44) mr_ricsi válasza fkosa (#41) üzenetére


mr_ricsi
veterán

"egyébként a legtöbb tápban ugyanaz a TL494-TL431 páros határozza meg a stabilitást, ... ezek egyike sem mai darab"
Az FSP-kben, Chifikben és más márkás tápokban úgy az AT-s idők óta nem fordultak elő ezek az IC-k, vagyis a személyes tapasztalataid -ha vannak- csupán a nagyon gagyi tápokra korlátozódhatnak. Ezért aztán inkább ne mondj véleményt olyan dolgokról, amit nem ismersz.

"ráadásul csak 1 fesz-re szabályoz - pl. a 3,3V-os kimenetre"
A 3.3V-ra soha nem szabályoznak. Ami kapcsolást láthattál, ott az 5V a fő ág, de a 12V-ról vett hibajellel korrigálják bizonyos határok között. Ezzel foglalkozik a TL494, míg a TL431 kizárólag a 3.3V-ot stabilizálja.

"Szóval a Codegen tápok valóban elmennek sokáig, de arányaiban több hibásodik meg belőle a silány alkatrészek miatt."
Ez sem igaz. A Codegen az évek során többféle noname kínai kondigyártóval próbálkozott. A jelenleg használt HEC kondik meglepően jól bírják.

"A táp minőségét csak kisebb részben határozza meg a kapcsolás"
Aha... Vagyis ha egy tápból elkezdem kihajigálni a felesleges részeket -zavarszűrők, védelmek, ventiszabályzó, stb- akkor nem lesz sokkal rosszabb a minősége szerinted? Tehát a márkás gyártók tök feleslegesen raknak 2-3x annyi alkatrészt a tápjukba, mint a dzsunkáék :F

Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!

(#45) ZetorGumi válasza mr_ricsi (#44) üzenetére


ZetorGumi
addikt

Lehetne egy kérésem felétek? Ha lehet, ezt privátban, vagy a tápos totyikon belül vitassátok meg, mert ez nem arról szól, hogy milyen márkás, meg ilyenolyan táp, hanem az átalakitásáról. Köszönöm.

[ Szerkesztve ]

New Mixes: http://www.mixcloud.com/ZetorGumi | VW Passat B8 2.0CRTDI CRL

(#46) domperke


domperke
HARDVERAPRÓD

Találékony a magyar :R

http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=domperke

(#47) ZetorGumi válasza domperke (#46) üzenetére


ZetorGumi
addikt

Ez mindig is így volt. :)

New Mixes: http://www.mixcloud.com/ZetorGumi | VW Passat B8 2.0CRTDI CRL

(#48) domperke válasza ZetorGumi (#47) üzenetére


domperke
HARDVERAPRÓD

Tudom :)

http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=domperke

(#49) K.Zsolti válasza domperke (#48) üzenetére


K.Zsolti
tag

Jó kis írás, remélem lesz folytatás is :R :K

üdv, K.Zsolti

(#50) ZetorGumi


ZetorGumi
addikt

Szándékomban áll. :) Csak ugye nincs "kedv", ha érted milyen kedvre gondolok. :)
Elment a másik projektre, meg a Volános birságra. :W

New Mixes: http://www.mixcloud.com/ZetorGumi | VW Passat B8 2.0CRTDI CRL

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.