Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Lauda


Lauda
félisten

Az a 6 literes fogyasztas mese habbal. Ekkora auto benzinnel varosban 8-10 kozott, vegyes 8 liter.

[ Szerkesztve ]

(#2) sdd2 válasza Lauda (#1) üzenetére


sdd2
veterán

Nyugtával és km állással kiszámítva 6.1 liter/100km fogyasztás jött ki.

Jó térerőt mindenkinek. iPhone 15

(#3) Pityu. válasza Lauda (#1) üzenetére


Pityu.
nagyúr

Én is olvastam anno fogyasztásról,de nézd meg az autó meg a motor méretét ez csak egy fos személyautó,köze nincs egy igazi vitarához.Nagynénéméknek pl ilyen grand vitarájuk van,na ez még vitara,benzines és 8 és 11 liter körül fogyaszt
Ezek meg a mostaniak el lettek személyautósítva,itt is divat lett a kisebb köbcentis motor és a kisebb súly.Amúgy nem rosszak a suzukik biztos de nekem ez nem vitara és nem is jön be.

Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.

(#4) Motion_Blur válasza Lauda (#1) üzenetére


Motion_Blur
félisten

80-90es tempóban sík úton meg lehet csinálni.

De vegyes használatban valóban inkább 8 lityi a reális: [link]

Amúgy köszi a tesztet :R

dízel: [link]

[ Szerkesztve ]

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#5) Lauda válasza sdd2 (#2) üzenetére


Lauda
félisten

Dizellel nem jonne ki ennyibol.

(#6) danih


danih
addikt

Nagyon furcsa ott középen felül az analóg óra - nagyon nem passzol az összképhez ilyen árkategóriájú kocsinál...
A velúrral pedig a világból ki tudnak kergetni :)

[ Szerkesztve ]

(#7) Pityu. válasza Lauda (#1) üzenetére


Pityu.
nagyúr

Ja és igen,mindenre oda figyelve tojás a pedál alá,lehet hozni azt a fogyasztást vele,na de nem sok olyan ember van aki úgy közlekedik.

#6danih

Mert milyen ár kategóriájú,már egész "olcsón" is lehet venni ez inkább olyan mint egy személyautó,ez már nem az a vitara amit vitarának hívunk

[ Szerkesztve ]

Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.

(#8) Sanchez638 válasza Lauda (#1) üzenetére


Sanchez638
addikt

Tesztpadon kijön, ahogy szokták mérni..

Utalásnál mindig írj tárgyat. Számom az adatlapomon. Privát számot nem veszek fel!

(#9) vodkaboy22 válasza Sanchez638 (#8) üzenetére


vodkaboy22
addikt

Kollégám 2wd 1.6-os szívóval város + heti 5*ódb 2*20km-es úttal hozza a 6litert...
Én most rendeltem 1.6-os 4wd-met miután egy 230km-es vadász túra után is 7.3-at hoztunk ki a 4wd 1.6-osból amiben volt 40-42km erdei vadász út (20-40km/h átlag tempó 4wd mód) és hárman voltunk a kocsiban + csomag + tető csomagtartó. És halálpontosan ugyannyit mutatott a komputer mint amit tankolásnál számoltunk... :R

Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.

(#10) Sanchez638 válasza vodkaboy22 (#9) üzenetére


Sanchez638
addikt

Autószerelős környezetbe voltam fél évig, és mennyi veszekedés volt meg agyalás, hogy mennyi mennyit eszik. :D

Utalásnál mindig írj tárgyat. Számom az adatlapomon. Privát számot nem veszek fel!

(#11) vodkaboy22 válasza Sanchez638 (#10) üzenetére


vodkaboy22
addikt

Én meg gépész és villamos mérnök vagyok és nem tudnak eladni műszaki hülyeségekkel BME-n kapott nevelésből eredően.. Saját kocsim (jelenleg 16 éves citroen xsara II 1.4-es 8 szelepes benzines 55kw). nyári gumival 6.5 - 7 liter. Ha 2 hete azt mondják, hogy a vitara amivel vadászni megyünk meg lesz (körülményekhez mérten) 10 liter alatt akkor mindenkit kiröhögök!
Most pedig már rendeltem egyet magamnak... MIvel 4wd 1.6 benziens tényleg 7 liter alatt tartható sőt a 6.5 liter is reális! :Y

Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.

(#12) sdd2 válasza Motion_Blur (#4) üzenetére


sdd2
veterán

Csak városban használva rövid távokon nem agyonpörgetve 7.3 volt az átlag, de a Lengyel úton ami hosszabb volt országút, faluk, városok vegyesen ennyi lett az átlag. Nem fogyasztási vitát szerettem volna elindítani, ha ennyi lett akkor ennyit írok ha 7 liter lett volna a Lengyel kiruccanás átlaga annyit írtam volna, erre megesküszöm, sőt nyugodtan próbálja ki!

Sőt saját autómmal tavaly nyáron Budapest- Velence oda vissza országúton az átlag 4.8 liter volt ( induláskor tele, visszaérkezéskor tele) és az egy 1.3 as 8 szelepes 96-os swift. Ez a fogyasztás nagyon vezetési stílus fügvénye. 3 különböző embernél 3 féle fogyasztás jön ki ugyan azon a távon, ugyan azzal a kocsival ezt szerintem mindenki tudja.

[ Szerkesztve ]

Jó térerőt mindenkinek. iPhone 15

(#13) Pityu. válasza vodkaboy22 (#9) üzenetére


Pityu.
nagyúr

Én csak egy valamit nem értek nekem renault fluence van 1,6 os szívó benzines na jó nem tojás van a gáz alatt eddig amit ki hoztam kis fogyasztás olyan 6,3 liter volt 100km en de általában 6,4-6,5 ha úgy hajtok,hogy jó legyen szerintem a vitara szívóbenzinnel nagyon nagyon óvatosan kellet bánni,hogy ki jöjjön az a 6 liter,de ki az a hülye aki úgy autózik?Egyébként ez a város meg 6 liter ne hari de bűzlik 1,6 os motor várossal 100km en min 7 liter.Én is folyton számolgatok.Nem hiszem,hogy egy renault fluence súlyosabb egyéniség lenne :)

Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.

(#14) vodkaboy22 válasza sdd2 (#12) üzenetére


vodkaboy22
addikt

4wd-t használtátok? Vagy végig AUTO módban vezetettek? Ha igen akkor milyen tapasztalat volt vele?

Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.

(#15) sdd2 válasza Pityu. (#13) üzenetére


sdd2
veterán

Motorféket használod? Elég sokat számit ha sebességben hagyod és úgy lassítasz vagy egyből kinyomott kuplunggal fékezel.

Jó térerőt mindenkinek. iPhone 15

(#16) sdd2 válasza vodkaboy22 (#14) üzenetére


sdd2
veterán

Snow módban a hegyen átmenetelkor volt, amúgy végig Sport módban (azaz élénkebb gázreakció, automata kerekek közötti nyomatékelosztás) mentem vele.

Az összkerékhajtást ha rá is zárod a Lock funkcióval 60km/h ig engedi utána kiold a 4 kerék hajtás, ezért is csak a hegyen átmenetelkor használtam abban.

[ Szerkesztve ]

Jó térerőt mindenkinek. iPhone 15

(#17) Pityu. válasza sdd2 (#15) üzenetére


Pityu.
nagyúr

Hogyne még van saját fékezési szokásom is ,úgyhogy még a fékpofák se kopnak annyira :)

Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.

(#18) vodkaboy22 válasza Pityu. (#13) üzenetére


vodkaboy22
addikt

Hát amit írsz azon nem lepődök meg. A renault 1.6 16v motorja jellemzően "jól" fogyaszt :W Amihez a fluencben alulméretezet váltott tettek (130km/h ~4500-as fordulatszám) Ehhez még pluszba jön a fluence 1225kg önsúly míg a vitara 2wd 1.6-os 1075kg.. Az barátok közt is 150kg különbség ami bizony sok.
És 1.6 16V és 1.6 16V motorok között nagy nagy különbség lehet. Lásd Honda 1.6 type-r sport motor és suzuki swift sport 1.6 VVTI motor. (Ok hogy a swift kisebb is de a kettő között kb 2.5 liter fogyasztás különbség van gyakorlatban mellesleg a swift sport motor került a vitara-ba is csak át lett hangolva)

Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.

(#19) Pityu. válasza vodkaboy22 (#18) üzenetére


Pityu.
nagyúr

Tőlem nézhetsz hülyének,de a fluence akkor sem rossz autó,na majd most nézel hülyének de nem cserélném el egy vitaráért :) kategóriában szerintem jól fogyaszt.

Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.

(#20) vodkaboy22 válasza Pityu. (#19) üzenetére


vodkaboy22
addikt

Miért néztelek volna? Egy percig se nézlek. Neked az a kocsi tetszett és kész! Más az igényed / felhasználásod ez normális! Nekem meg sajnos már régóta egy 4wd kellett ami normális körülmények között használható évi 15ekm-re és ha néha elmegyek föld útra akkor ki tudjak jönni egy egy sárból. Ha nem ez lenne az igényem lehet mást vettem volna. Én is nézegettem a fluence-t és még erősen gondolkoztam a duster-en is mindkettő tetszett. :R

Kategóriáról meg annyit, hogy ford focus 2-es (2007-es) kombi 1.6-os benzinessel az istennek se tudtunk 8 liter alá menni anyám/apám/én se 50% pálya 50% város vezetés mellett. Pedig anyám havi 4-5000km-ével tud vezetni... Most az 1.6-os 115lovas dizel ford focus 3-massal 5.3-mat megy ugyanezen felhasználással.

Ez van. De a fogyasztás csak egy adat! Ha nagyon ezt néztem volna akkor egy hibrid rav4-est kellett volna vennem vagy valami megbízható dízel suv-ot :W
Különben ott van még egy érdekes adat 2.0 16V xsara vts-el anno (2200km-re volt nálam kölcsönben) pályán 130-al 6.5 literrel mentem gond nélkül városban meg 9. Pedig az 167 lovas volt. :C

Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.

(#21) sdd2 válasza vodkaboy22 (#18) üzenetére


sdd2
veterán

Sok a különbség persze, meg hozzá kell tenni, hogy ebben az 1.4 Turbós verzióban 6 sebességes váltó van, de a légellenállás és a gördülés ellenállás is sokat számít, de fontos megjegyezni, hogy kvázi majdnem mindeggyik Suzuki motor keveset eszik a versenytársakhoz mérten is. De függ a sofőrtől is meg a forgalomtól is!

Jó térerőt mindenkinek. iPhone 15

(#22) apaszka válasza sdd2 (#21) üzenetére


apaszka
veterán

:K

szerk!
(#14) vodkaboy22 v
Barátom a fórumomon ezt írta róla!

" Fogyi: 6,17 l/100 km. 667 km-s távon, ebből kb. 420 km országúton és lakott területen, 80-90 km-s sebességgel, lakott területen 50 km/ óra. Most kb. 3500 km van a kocsiban.
Ez nagyon jó fogyasztás, automata és négy kerék hajtás, benzines motor 1.6.
Elégedett vagyok!

Lauda#1

Nekem SX4 em van!
Magas autó,de 7,1 -7,4 et nálam eszik pályán tempósan haladva!

Ha odafigyelek akár 5 körül jön ki! Persze 100 at nem átlépve városon kívül!
De tény,hogy evett alatta egyszer. Nagyon betartva mentem 200 km et,és ráértem odaérni! De csak teszt miatt volt. Most 8 éves múlt 92000 km van benne.

[ Szerkesztve ]

https://hardverapro.hu/apro/hp_14-am100nh_laptopom_billentyuzetet_szeretnem_ja/hsz_1-200.html

(#23) Pityu. válasza vodkaboy22 (#20) üzenetére


Pityu.
nagyúr

Jók azok a terepjárók,nekem még úgy ahogy a dacia duster tetszik ami úgy külsőleg is szépen fel vannak szerelve,de igaz mások az igényeim,néha csak a dízel fogyasztását irígylem,de amúgy elégedett vagyok a fluencel,na meg ár érték arányba is ez volt a legjobb,meg nem is akartam többet költeni új autóra mint ennek az ára.

Amúgy nem azt mondom,hogy városban sokat használom a fluencet de biza előfordul párszor így vegyesben is egyszer volt max 7liter amúgy olyan 6,6-6,7 ből kijött

#sdd2

Hát azért as kevés fogyasztással vitáznék mert többen is pl az SX4 fogyasztását mondták ,hogy sok,meg talán mg az ignis re is volt panasz de azt nem merem bizton állítani.

[ Szerkesztve ]

Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.

(#24) apaszka válasza Pityu. (#23) üzenetére


apaszka
veterán

Ha nem pályán járok,és vegyesben használom,6,7 et eszik!
Nyomom neki,mert szereti.
Pályán 130 felett már a magassága miatt is jobban eszik ,és a zaj már előjön rendesen! 190-200 nál már nem igen élvezhető a zene a fogyi meg......
De szeretem a magas autót,és nem vennék újra alacsony kivitelt mint annó!

Hogy többet eszik? Amennyit adok neki. Annyit mindig megeszik!

Vitara tetszene,és majdnem sikerült átülnöm bele. Sajna a Merkantil Bank :W :W :W :W

[ Szerkesztve ]

https://hardverapro.hu/apro/hp_14-am100nh_laptopom_billentyuzetet_szeretnem_ja/hsz_1-200.html

(#25) Pityu. válasza apaszka (#24) üzenetére


Pityu.
nagyúr

Hát én hál isten nem bankoztam az autó vásárlással,aztán lehet ez az első és utolsó új autóm.Amúgy meg lepődtem mikor a fluencébe ültem megane classic után,sokkal magasabb meg tágasabb.Meg váltogatás is hülyeség szerintem.

Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.

(#26) Kaiku válasza sdd2 (#12) üzenetére


Kaiku
senior tag

Hagyd rájuk úgy is jobban tudják. Nekem anno a Jetta 1.4 TFSI, négy személlyel 140-150km/h között Magyarország-Szlovénia-Magyarország csak autópályá (1100km), nem Tescos szutyok benzinnel evett 6,9L-et. Amúgy, szerintem a 6,2m ezért a 2WD-s változatért nem túl sok, mivel egy hasonló felszereltségű, igaz 1.6 diesel Focus SW 7m felett van. Igaz az is listaár.

(#27) apaszka válasza apaszka (#24) üzenetére


apaszka
veterán

Most tettem bele 270 km et!
Oda fele 100-110 el végig 5,6 lett a fogyim,vissza fele kicsit jobban nyomtam,így 6,2 lett!
SX4 1.5 benzines! [link]

Jól eszik tényleg! :K

https://hardverapro.hu/apro/hp_14-am100nh_laptopom_billentyuzetet_szeretnem_ja/hsz_1-200.html

(#28) Pityu. válasza apaszka (#27) üzenetére


Pityu.
nagyúr

Úgy látszik el kell adnom a fluencet túl sok az a 6,4-6,5 literes fogyasztás,igaz nincs csak 5 sebességes váltóm.

Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.

(#29) Motion_Blur válasza Pityu. (#28) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Kolléga fogyijára számolj rá fél litert mert kb annyi a különbség az óra által kiírt és a valós fogyasztás között.

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#30) apaszka válasza Pityu. (#28) üzenetére


apaszka
veterán

Ne add el. Jó 🚗 az. Van egy kollégának, tetszik nekem is.
Annak ellenére, hogy 15 éve csak Japán autókat veszek.

https://hardverapro.hu/apro/hp_14-am100nh_laptopom_billentyuzetet_szeretnem_ja/hsz_1-200.html

(#31) Tanisz


Tanisz
senior tag

Nem tudom, ki hogy van vele, de valahogy én szkeptikus vagyok ezekkel a kis hengerürtartalmú turbós motorokkal kapcsolatban. Nem tartom egészségesnek, hogy egy kis motorból kifacsarjanak minden erőt.

Mind benzines, mind dízelben, főleg a szervizelés miatt.

Biztosan jók, nem megcáfolni akarom más véleményét,tapasztalatát, saját véleményem.

Decemberben adtam el az 1.8 vvti Avensisem, szívó benzines, 16 szelep, 128 paci, 1320 kg, de valahogy ezek után sem szeretnék kisebb hengerürtartalmú autót, sem turbósat.
Anno mikor megvettem tartottam tőle, hogy magas lesz a fogyasztása, de meglepett. Előtte mondig 1,4es autóim voltak, igaz nem turbósak.
A városban persze, dugóban, megette a 7,5-8L-t, viszont vegyesben 6,5 bőven elég volt Neki. Sőt 1200 kmes úton, nyaralni mentünk meglepett, mert volt 5,1 L is két tankolás között, igaz utazó sebességnél 60-100 km/ között mentem. Bár először azt hittem rossz az óra, valamint rosszul számoltam, de nem.

Most is szívó benzineseket nézek, kombiban, bár olyan ritka mint a fehér holló, sajnos.

A tendencia miatt sajnos lehet be kell vállalnom a turbós motorral szerelt autókat, nem jó szívvel, mert már a szinte mindenki csak azokat gyártja :(

http://projekt.azigazikincs.hu/ ''Homo loquax nonnumquam sapiens''; "Nam et si ambulavero in valle umbrae mortis, non timebo mala, quoniam tu mecum es. Virga tua et baculus tuus, ipsa me consolata sunt. "

(#32) 8th válasza sdd2 (#2) üzenetére


8th
addikt

Hogy jött ki ez a 6.1L? 70km/h + tempomat? :D

(#33) Zsolto válasza Tanisz (#31) üzenetére


Zsolto
őstag

Nézd meg a 2.0 DCi Lagunát. Nissan motor, láncos vezérlés, 175 ló, országúton és autópályán nagyon jó fogyasztás. Ott van köbcenti is és lóerő is :)

Ez vagyok én: https://sites.google.com/view/zsoltkaldos/home

(#34) sdd2 válasza 8th (#32) üzenetére


sdd2
veterán

90-110 km/h ügyelve a váltásra, motorféket használva tempomat nélkül.

Jó térerőt mindenkinek. iPhone 15

(#35) sh4d0w


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog (1)

Probaltam az elozo Vitarat, 2L-es diesel. Erzesre olyan volt, mint a Stift: szuk, gyenge, hangos. 7 millaert meg autot is lehet venni - lehet, hogy kategoriajaban olcsonak szamit, de hogy senki nem tudna rabeszelni, az tuti.
Nem mellesleg azt tapasztaltam a kornyezetemben, hogy aki igazolni akarja, milyen jo vetelt csinalt, annak kijon a 6 liter koruli fogyasztas Suzukira, akit nem erdekel, annak masfel ket literrel tobb.
Kiprobaltam Ignist is, az sem gyozott meg rola, hogy a Suzuki az en autom.

Ja, a 6.2-es fogyit azert sem akarom elhinni, mert ha 1500-as fordulatnal mar megy a turbo, akkor gyakorlatilag nincs olyan hasznalhato fordulatszam-tartomany, ahol nem megy, az pedig lenyegesen nagyobb uzemanyag felhasznalast jelent.

Tanisz: sajna a hulye euro-normak miatt keptelenseg kicsi, turbo nelkuli benzines autot venni.

[ Szerkesztve ]

https://www.coreinfinity.tech

(#36) Pityu. válasza Motion_Blur (#29) üzenetére


Pityu.
nagyúr

Tudom én,hogy csalnak a fedélzeti komputer mutatói vettem észre pl mikor én tankolok a fluencébe az elfogyasztott benzin mennyiségre mindig többet mutat 1,5-2 literrel de inkább többet mutasson mint kevesebbet :)
Meg olyan is szokott lenni nem megy le hosszú távon se a pillanatnyi fogyasztásmérő 7 liter alá aztán meg kiszámolva tankolásnál meg 6,5liter a fogyasztás.

#apaszka

Nem adom el,hülye lennék :)

[ Szerkesztve ]

Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.

(#37) 8th válasza sdd2 (#34) üzenetére


8th
addikt

Csak ezért kérdeztem mert ismerősöm is ilyet hajt lent délen (Baja) ahol még pici dombocskák sincsenek nemhogy komolyabb emelkedők és annak ellenére hogy egy 50+ éves higgadt sofőrről beszélünk neki még 1x se ment le a vegyes fogyasztása 7liter alá. Hosszabb távokon országúti tempónál (51-es út, Baja - Budapest) kér 6.5 litert de úgy, hogy annak az útnak nagyon max. a 15%-a a lakott terület ahol lassítani kell a többin végig lehet teperni egy kényelmes egyenletes tempóval. Nálad pedig "ugyanaz" az autó elmondásod szerint 80-110km/h között a kanyargós, sok emelkedővel településekkel tarkított úton 4személlyel plusz némi csomaggal 6.1L? Megbántalak vele ha azt mondom hiszi a piszi?

(#38) Rusi válasza 8th (#37) üzenetére


Rusi
senior tag

Nem muszáj elhinni, de én is igazolom a valódiságát, mivel én voltam az egyik a 4 személyből, aki benne utazott (és vezettem is az autót, bár nem a lengyel út során). Ráadásul a kanyargós-emelkedős útviszonyok miatt a hatodik sebesség szinte alig volt használva, mert annak a hosszú áttételezése nem ilyen körülmények közé való. A klímát keveset használtuk, inkább fűtöttünk, mivel elég hűvös volt.

Amúgy a turbó levegőt tol a motorba, nem pedig üzemanyagot, szóval nem értem, miért lenne ettől automatikusan nagy a fogyasztás is, ha mondjuk 2000-nél már elváltok (mivel épp az a lényeg, hogy nem kell 4-5-6 ezerig kiforgatni, mint egy szívómotort, hogy toljon a nyomaték).

[ Szerkesztve ]

Mobilaréna (2010-2017)

(#39) Rusi válasza sh4d0w (#35) üzenetére


Rusi
senior tag

Nem tisztem védeni a Suzukit, viszont az előző Vitara egy 2009-ben, az Ignis pedig 2003-ban bemutatott autó, azaz egy 7 és egy 13 éves konstrukció alapján alkotsz véleményt. A Swift egyébként is kisautó, a jelenlegi változata is (ezzel együtt nem szar, de azért ez sem mai gép már), tehát nulla köze van a Vitarához vagy mondjuk az S-Cross-hoz. A 7 milliós ár persze hogy soknak tűnik, csak épp ez már egy kvázi csúcsmodell, a turbós motor, a legnagyobb felszereltség és az összkerék kombója azért sokat jelent árban. A szívó motorral (ami szintén nagyon korrekt, bár nem megy ilyen jól), kétkerekes hajtással és közepes felszereltséggel kicsivel 4 millió felett hazaguríthatod. Ez olyan, mint mondjuk a Mercedesnél. Nagyon cool, hogy már 8-9 millióért van C-osztály, csak épp vehetsz belőle 25 milliós kivitelt is, persze az már AMG cucc, rommá tömve extrákkal és persze brutális motorral.

Mobilaréna (2010-2017)

(#40) 8th válasza Rusi (#38) üzenetére


8th
addikt

"Amúgy a turbó levegőt tol a motorba, nem pedig üzemanyagot, szóval nem értem, miért lenne ettől automatikusan nagy a fogyasztás"

Jó, hagyjuk. :D

(#41) apaszka válasza Rusi (#39) üzenetére


apaszka
veterán

Igen és abba ni készítjük az üléshuzatokat.
AMG, Porsche,BMW, Merci. :B

https://hardverapro.hu/apro/hp_14-am100nh_laptopom_billentyuzetet_szeretnem_ja/hsz_1-200.html

(#42) JoeYi


JoeYi
őstag

néha azt gondolom a 8 éves Ford Fusionömről hogy egy rakás szar, de most elnézve ezt a kocsit, aminek annyi számomra lényeges extrája van hogy 40 literrel nagyobb a csomagtere, viszont 5.5 millióba kerül (ha jól látom). Ez majdnem 5 millával több mint amiért a kis fusionomet vettem. Persze nem fair használt autót újhoz hasonlítani, de így holnap sokkal boldogabban ülök bele :D

(#43) Motion_Blur válasza JoeYi (#42) üzenetére


Motion_Blur
félisten

8 éves Fusion-t fél misiért én is vennék :)
A lelakottak mennek 1M körül, az igényesebb darabok inkább másfél.

Én 2010-ben vettem az Swiftemet (2005) 1,4 misiért, ha most el akarnám adni 1.1-ért lenne rá vevő :P pedig pár éve még jó ha 900-at kapta volna érte... változik a piac, most kéne eladnom :)

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#44) JoeYi válasza Motion_Blur (#43) üzenetére


JoeYi
őstag

enyémbe 280e valós km van. De teszi a dolgát. Belül szinte gyári állapot, kívül meg azért a természet rajta hagyta a nyomát, köszi UV és kavicsok :) Motorikusan meg elketyeg, kopkopkop. Ami a legjobb ezekben a régi szarokban, hogy meg se rezzenek ha reggel új karcolást látok, vagy előre hajtott tükröt, mert kit érdekel, de egy új 5 millás gépnél azért ráncolnám a szemöldököm

mellesleg a gumiztatás se lehet filléres 17-es felnikre. Ez a suzuki már rég nem a gazdaságosságról szól

(#45) sdd2 válasza 8th (#40) üzenetére


sdd2
veterán

Kezd nagyon idegesíteni hogy hazugnak nevez ittnem tudom már hány ember a fórumon, aki nem hiszi el olvassa el máshol is a tesztet illetve jelentkezzen nyugodtan, visszakérem az autót és nagyon szívesen elviszem egy útra majd utána beállok a kútra és számolgathat. De mégegyszer senki ne hazuttoljon meg mert nem valótlan adatot írtam hanem tényt!

Ha valakit nagyon érdekel Agip benzinkúton 95 ös benzinnel tankoltam tele az út elött, majd kinn a Lengyeleknél szintén 95 ös benzinnel tankoltam tele Lukoil kúton, majd itthon ugyan azon az Agip kúton tankoltam tele mint ahol legelőször. Ja és az Agip kúton Szlovák benzin volt akkor (ott dolgozom tehát még az adalékot is én öntöttem az üzemanyagba és én is vettem át az üzemanyagot a tanker autóstól). Szóval aki ezek után sem hiszi el nyugodtan jelentkezzen megmutatom hogy nem hazudok.

A turbóról pedig annyit hogy egy turbódízel autót miért turbótartományban kell használni? Azért hogy ne erölködjön az autó és ne egyen több gázolajat. Kvázi miért nem kell pörgetni a turbó benzines autót? Azért mert a kellő erő alacsony fordulatnál megvan, kisebb fordulaton kevesebb üzemanyagot kap illetve könnyebben mozgatja meg a mondjuk 1200kg os kasznit mint egy szívóbenzines motor aminek jóesetben 4000es percenkénti főtengelyfordulatnál van meg a csúcsnyomaték, míg a turbósnál ennek a fele mondjuk átlagban.

Jó térerőt mindenkinek. iPhone 15

(#46) sh4d0w válasza Rusi (#38) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog (1)

Ertem en a viccet, csak nem szeretem.

Ha csak plusz levegot tolsz a motorba, akkor uzemanyagban szegeny robbanokevereket kapsz, amitol nem jobban, hanem rosszabbul teljesitene a motor.
Bizony, a turbo plusz levegoje melle plusz uzemanyag is kell.

https://www.coreinfinity.tech

(#47) Stanlee válasza sdd2 (#45) üzenetére


Stanlee
őstag

A Spritmonitor erre a gepre atlag 7,4-et mutat, van persze olyan, aki 6 literes atlagot hozzott ki, de van aki meg 9,6 literes atlagfogyasztassal hajtja. Ez nem azt jelenti, hogy hazudnal, hanem azt, hogy normal hasznalat mellett (amibe az autopalya is beletartozik) valoszinuleg magasabb fogyasztast hozna a gepsarkany.

Az utolso 3 kolcsonzesem Ford Focus 1 l ecoboost volt, 1800 km mindegyik ut atlagban, amibol 1700 volt autopalya, nekem 6,7 literes atlagfogyasztast hozott. Spritmonitoron ugyanerre az atlag 7,6 liter (gyari 4,6). De hozza kell tennem, hogy nem hajtottam agyon oket, 140 fole ora szerint sose toltam es nagyon ovatosan hajtottam, mert alacsonyan akartam tartani a fogyasztast.

A bejegyzesert koszonet, jo neha ilyeneket is olvasni.

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#48) Rusi válasza sh4d0w (#46) üzenetére


Rusi
senior tag

Igen, nyilván kell hozzá az üzemanyag is, csak épp 1800-as fordulaton nem fog ugyanannyi benzint befecskendezni, mint mondjuk 4000-re kihúzatva. Rengetegen azt sem tudják, hogy kell/lehet egy turbós autót vezetni, elég csak megnézni, hogy mennek a dízelekkel is. Minden nap azt látom, hogy agyatlanul szétpörgetik őket (és utána gyorsan leparkol és leállítja), mert ugye a következő pirosig különösen fontos elsőnek odaérni. Aztán megy a sírás, hogy a 2 éves Audi, BMW, meg akármilyen dízel így fos, úgy fos, már háromszor volt turbó cserélve, zabálja az olajat, sokat fogyaszt és különben is, szar az egész. Mondom ezt úgy, hogy a dízel technikának az autókban egész biztosan hamarosan vége, plusz gyűlölöm a kormot/füstöt okádó autókat (legyen az vadiúj vagy valami 20 éves nyugatról behozott bonntóba való hulladék, baromira NEM menő, ám sokkal szánalmasabb látvány).

stanlee

Pontosan le van írva, milyen körülmények között fogyasztott 6,1 litert. Senki nem mondta, hogy ennyit eszik mindig és mindenhol, nyilván autópályán 140-nél többet fog (itt a légellenállás már sokat számít), de nem mentünk vele autópályán, csak egy rövidebb szakasz volt autóút, egyébként meg klasszikus országút, így lett a teljes oda-vissza út átlaga 6,1 liter. Nem komputer szerint (az kicsit kevesebbet mutatott), hanem ténylegesen.

[ Szerkesztve ]

Mobilaréna (2010-2017)

(#49) JoeYi válasza Rusi (#48) üzenetére


JoeYi
őstag

a lényeg: jöhet még autó teszt :R

(#50) Tanisz válasza Zsolto (#33) üzenetére


Tanisz
senior tag

Köszi.
Nehéz eset vagyok ilyen tekintetben :D
Még a Mazda-val is szkeptikus vagyok, amiben Ford alapokon nyugszik a motor, nemhogy egy nissan-renault motorral :)

Egy Honda Accord kombi 2.4 benzin vagy 2.2 dízel lenne a legjobb, de annak meg kicsi a csomagtartója :( 408 liter egy kombinak, elképesztő, a sedan Avensisemnek volt 520 liter :D Csak abba babakocsit + kutyadobozt nem tudok berakni, ezért adtam el :(

[ Szerkesztve ]

http://projekt.azigazikincs.hu/ ''Homo loquax nonnumquam sapiens''; "Nam et si ambulavero in valle umbrae mortis, non timebo mala, quoniam tu mecum es. Virga tua et baculus tuus, ipsa me consolata sunt. "

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.