Követni kell az nVidiát ebben is.
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
Követni kell az nVidiát ebben is.
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
Náluk már van nvcp szinten ilyen fps szabályzó? 2 hónapja adtam el a zöld kártyámat, akkor nem volt még azt hiszem.
D4 klán: HunPH - invért privát rám
Nincs nekik ilyen , mit kellene követni???
eddig is volt v-sync, gondolom az lesz az újdonság hogy hozzá igazítja a szükséges teljesítményhez az órajeleket.
De ha lenne is nekik ilyen, akkor miért ne lehetne követni?
A jó dolgokat miért ne lehetne továbbfejleszteni vagy NeAdjIsten lekoppintani? Erről szól a világ, így haladnak előre a dolgok...
Bár manapság már a szabadalmi háborúról szól az élet...
Mellesleg gondolom neked Nvidia-d van
Náluk is van ilyesmi csak Battey Boostnak hívják és notinál korlátoz 30 fps-re a hosszabb üzemidőért.
Akkor végre véget érhet sok felhasználónál a "coil whine" (már akinél a sok FPS okozza). Nekem is csak akkor jött elő a 7970-nél, amikor 200+ FPS-em volt. Az (lehet csak nekem) nem derült ki a cikkből, hogy ezt globálisan is be lehet álítani? Tehát, hogy sehol sem legyen mondjuk 100 FPS-en felüli érték, vagy CSAK programonként? Mert az én szememben ennek globálisan lenne értelme. Beállítanám, hogy mondjuk maximum 150 FPS legyen globálisan és akkor akár mit is csinálok, akkor is csak 150 FPS lesz.
Engem a tetszôleges érték fogott meg benne. Pl.WoW-ban már pár éve van egy fps csúszka amivel 8 és 200 között 3-asával lehet lépkedni és fps-t fixálni.
D4 klán: HunPH - invért privát rám
nvidia inspectorban (amivel a driver eldugottabb beállításaihoz lehet hozzáférni) pedig régóta elérhető. mondjuk nem igazán értem miért nagy dolog, msi afterburnerrel települő rivatunerben is egyszerűen állítható játékonként a max frame.
Már csak egyetlen AMD-s cucc van itthon (Lenovo netbook E-450-nel). Annak konkrétan semmi szüksége nincs "lassítóra"...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Na jó, ok. De gondolom az nem is pörgeti a Far Cry-t 230 FPS-el..... Mondjuk a jelenlegi gépemnek nekem sincs ilyen gondja. Félpasszív Celeron diszkrét VGA nélkül. Bár a Just Cause 2-vel még így is elvagyok.
Meg aztán ez amúgy sem csak AMD betegség. Nekem a GTX 670-680 is csinálta, meg a GTX 570-em is. Pedig mind a három más-más gyártótól volt. És elég sokan panaszkodnak erre más kártyáknál is, például GTX 970-nél.
[ Szerkesztve ]
A driverben senkinek nincs ilyen. Alternatív kiegészítőprogramokban elérhető. Azok működnek bármilyen GPU-val. Az AMD azért csinál sajátot, mert az alternatív kiegészítőprogramok nem tudnak olyan hatékonyan működni, mintha maguk oldanák meg a driveren belül.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Az egy FPS limiter de itt pont arról van szó hogy a fogyasztástól függően állítja az FSP-t.
Azaz fel kell telepítened hozzá egy harmadik féltől származó programot. Ez így pontosan annak a definíciója, hogy nem érhető el a driverben.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
felfogtam hogy bonyolultabb valamennyivel, csak túl sok értelmét nem látom. laposok alapból visszavesznek a teljesítményükből ha aksiról mennek ami majdnemhogy garantált FPS csökkenést eredményez. persze eltudom képzelni hogy egyes csillagászati árú termékeknél nem így történik és éppenséggel jól jöhet ez a funckió, de ott is megoldható manuálisan a limit.
@Abu85: az hogy átlagfelhasználónak "nem érhető el" és az hogy a "driverben senkinek nincs ilyen" nem feltétlenül egy és ugyanaz. nyilván erre jöhetne a reakciód hogy node nem "dinamikus" az nvidiáé amivel meg is fognál. hogy kukacoskodjak még egy kicsit: az inspectort telepíteni se kell csak futtatni.
(#5) szunyika
Nincs nVidia kártyám jelenleg, de a következő valószínűleg az lesz, ha az AMD nem tud jobbat felmutatni.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
Jóval egyszerűbb itt a helyzet. Ilyen megoldása még senkinek sincs, mert ha belemész a driverbe, akkor képtelen vagy korlátozni az fps-t. Ez nem csak az átlagfelhasználók számára van így, hanem mindenkinek, mert a driveren belül hiányzik ez a funkció. Ez tény.
Az is tény, hogy alternatív programokban bárkinek elérhető, csak ez nem a driver része. Ennyire egyszerű a dolog.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Nagy vagy ABU, köszi szépen a cikket!!!
„Nem kell megtenned, a túlélés nem kötelező.” W. E. Deming
Az csak egy fps limiter. Elolvastad a cikket, vagy csak nem érted mire jó az AMD megoldása?
[ Szerkesztve ]
Hogy ki mit olvasott és és mit ért ne menjünk inkább ezután bele...
Részemről a téma amugyis zárva már.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
nVidia-nál van adaptív V-Sync. Az nekem erre a célra pont megfelel.
dgabor80 (#19)
Bocs, ez nem válasz akart lenni, csak félrenyomtam
[ Szerkesztve ]
Érdekes megközelítés. Én eddig azt hittem, hogy a VSync, amely programból vagy éppen a driverből is bekapcsolható, pontosan betölti ezt a funkciót az adott monitornak megfelelően.
Mivel a fentiek alapján nyilvánvalóan semmi szükség FPS-limiterre, ennek beépítése a józan logika szerint egészen más okra vezethető vissza. Konkrétan a felhasznált alkatrészek minőségére, amelyek nem bírnák a terhelést, esetleg ciripelnének... Leszabályozott VGA-n persze kisebb eséllyel jönnek ki hardveres (ne adj isten, driveres ) hibák, ergo lehet szemetet teríteni, nagyobb a haszon, amire meg égető szükségük van.
Akinek nem kell magas FPS, vegyen olcsó kártyát, ha meg az AMD korlátozza a VGA-m kihasználhatóságát, akkor térítse vissza az árkülönbözetet, amennyivel kevesebbért megkaphattam volna egy ugyanezt a teljesítményt nyújtó karit.
Remélem, nem lesz szükségem más okból frissebb driverre, amíg nem lesz ismét normális támogatással bíró VGA a gépemben.
[ Szerkesztve ]
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
Hmm, Vertical sync limitalja a framerate-et, power management - nvidia driver controlled-ra allitva allitgatja az orajelet (meg a feszultseget is). Nagyon regota minden nv driverben benne vannak ezek.
AMD-ben is van VSync és Power Ctrl is. A többi előző hszomban.
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
Erre a célra pont nem - ha jól értem a ciket meg a screenshot-ot, akkor ennél a technikánál a lényeg az, hogy úgy limitálják a fps-t, hogy a fogyasztás is csökkenjen.
Példa:
X játékot egy 120W TDP-jű VGA negyed gőzzel is elvisz 60fps-en
Ha ezzel a technikával limitálod az fps-t, a fogyasztás is kb. a negyedére esik, vagy még kevesebbre, mert ugyen nem egyenes az arányosság, ha pl. feszültséget és órajelet is csökkent.
Ezzel el lehet érni pl hogy a kis teljesítményigényű játékoknál ne egyen annyit a gép, és ezzel párhuzamosan akár halkabb is legyen.
Ha rosszul értettem, remélem Abu kijavít...
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
Ha neked a V-Sync kell, akkor használd azt. De ott nem tudsz a monitorod alá menni tetszőleges frissítéssel. Itt azt állítasz be, amit akarsz. Másrészt a V-Sync egyik hátránya, hogy nem mindig működik. Persze ez programhiba, mondhatjuk azt, hogy csinálják meg jóra a programot.
(#24) lenox: Ugyanezt csinálja a többi gyártó hardvere is, csak a PowerTune alapján kontrollálni az AMD számára hatékonyabb, mert a Radeonok sokkal sűrűbben válthatnak órajelet.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Konkrétan a felhasznált alkatrészek minőségére, amelyek nem bírnák a terhelést, esetleg ciripelnének... Leszabályozott VGA-n persze kisebb eséllyel jönnek ki hardveres (ne adj isten, driveres ) hibák, ergo lehet szemetet teríteni, nagyobb a haszon, amire meg égető szükségük van.
Szerintem ezt a "gyenge minőséget" nem szabad leszűkítened még gondolatban sem csak az AMD-re. Csak én legalább 3 darab NV csúcs kártyával és 2 AMD csúcs kártyával szenvedtem a "coli whine"-tól (mivel ez általában csúcs kártyákat érintő probléma). Akkor az mi? A fórumok most is teli vannak a GTX970-es nyavalygásokkal is. Mert én meg mondhatnám a te gondolatmeneteden elindulva, hogy térítse vissza az NV a pénzemet, mert 180.000 Ft-ért "hibás" hardvert ad el..... (ahogy ilyen szempontból az AMD is). Szóval ez a "gyenge minőségű komponensek" problémakör színtől függetlenül megtalálható. Egyébként pedig a legtöbb ilyen kártya NV és AMD oldalon is a gyártópartnerektől jön, nem az anyacégtől nem referencia kártyák, tehát ezért őket okolni eleve balgaság.
És pont emiatt a hírhez kapcsolódva az AMD sem foglalkozna ezzel, ha mondjuk a ciripelő Sapphire kártyákkal lenne a probléma, akkor azt oldja meg a Sapphire. Vagy, hogy NV oldalról is mondjak akkor az ASUS vagy az MSI (az én esetemben pl. GTX 680 volt ilyen és egy MSI 970).
Épp ezért én azt gondolom, hogy ténylegesen a fogyasztás csökkentése a cél. És mondjuk amikor CSS-zek (amit már a mákdarálóm is 180 FPS-el futtat), akkor akár maradhatna passzívban is a dVGA (lásd ASUS Strix).
[ Szerkesztve ]
Pont de. Ha benyomom az adaptív V-sync-et és 60 fps-t számol a kártyám 150 helyett, akkor lényegesen kevesebbet fogyaszt.
Ez tök jó ha a user tudja beállítani mennyi képkockát szeretne látni, és nem egy háromfokozatú csúszkán lehet majd beállítani hogy mennyire legyen takarékos.
Fix:120FPS elég egy közepes sebességű játékhoz, de egy pörgősebbhez 250-300-nál nem raknám lejjebb.
Ha nagyon gyakran és drasztikusan kell változtatni a GPU órajelén az bőven érezhető lesz a reakcióidő változásában vagy microlagban.
"úgy limitálják a fps-t, hogy a fogyasztás is csökkenjen"
bármilyen megoldással limitálod az fpst a fogyasztás csökken. egyértelmű hogy ha nem kell 150fpst nyomnia a vganak csak 60at mondjuk akkor kevésbé lesz kihasználva -> kevesebb enerdzsi kell neki. tudomásom szerint a vsyncelt 60 kicsit jobban izzasztja a kártyát mint a natúr limitált, tehát ebből a szempontból mindenképp jobb megoldás a korlátozás. az AMD annyit csinál hogy létrehoz egy, a kártyáira jobban optimizált megoldást, ami elérhető lesz bárkinek driverből.
Indie játékoknál jól jön, hogy majdnem 2D órajelen mehet a kártya.
Ezzel lehet majd kordaban tartani az uj 3xx szeria vegtelen etvagyat?
..szerintem jónak tűnik
Ez szuper, én a Radeon Pro-ban használok ilyet. Azért is nagyon jó, mert amikor a képkocka 60 körül ingadozik, kicsit lejjebb véve, én 45-öt állítottam be, nem lesz tearing, sokkal egyenletesebbnek tűnik a futás, pedig a képkockaszám alacsonyabb! Ezt pedig úgy, hogy driverből, szuper, és reméljük alkalmazásonként profilozható is lesz!
Abu egy kérdés!
Az Ubinál kreálták ezt a HRAA nevű dolgot, amit PS4-en A FarCry4-ben használnak. Na a kérdésem az lenne, hogy ezen az alapon nem lenne lehetséges kreálni egy hasonló minőségű élsimítási eljárást a driverbe? Amit minden (vagy legalább néhány) alkalmazásra rákényszerít a felhasználó. Pl az Alien Isolation AA-ja tök mindegy melyiket nézzük, de egy fos. A BioShock Infinitbe is le tudnék viselni jobbat.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
Kíváncsian várom az Nvidia megoldását erre a célra.
Az lenne a frankó hogy trükközés nélkül lehetne csökkenteni az input lagot vsync mellett, én pl 60HZ monitoron stabil 60fps-el nem tudok BF4-ezni mert akkora az input lag mint az állat. 59FPS mellett nincs ilyen azóta mindenhol 59-es limitet állítok. Nyilván egy 144HZ monitorral nem lenne gond, vagy nem ekkora.
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
Nem. A HRAA nagyon komplex. Fél tucat AA megoldás összegyúrása, nem csak egymáshoz kell ezeket igazítani, hanem a játékhoz is, mert analitikai megoldás. Ezt csak a program oldalán lehet implementálni. De jelenleg ezt sem lehet megtenni PC-n, mert a DX nem engedi meg a geometriai adatok kiolvasását az LDS-ből a pixel shadernek. Sok hardver még a dedikált SAD4 utasítást sem támogatja, mert az is egy opcionális fícsőr a DX API-n belül.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Az lenne a frankó hogy trükközés nélkül lehetne csökkenteni az input lagot vsync mellett
G-Sync. No need to thank me.
Köszi. Szomorú vagyok. Amik most vannak AA-k azok gyalázatosak!
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
Jó, akkor is csökken valamennyire a fogyasztás, de nem vesznek vissza az órajelből. Ebben az a pláne, hogyha egy játék régi, és nincs benne V-sync opció, akkor azt bekapcsolva akár 200 MHz-en pörgeti 75 FPS-sel, mert régebbi a játék. Mert én most is használok RadeonPro-t a Sims 3-hoz, mert abban nincs V-sync, de ettől biztosan nem veszi vissza az R7 250-em órajelét. Bár, nem tudom, hogy ebben megvan-e az említett PowerTune.
Ha eddig is volt már olyan szoftver, ami visszavett az órajelből, az egy 3rd party alkalmazás volt. Ahogyan Abu is mondta itt - ebben az lesz a poén, hogy nem 3rd party lesz, hanem gyári megoldás, ami az övék, driverből megy, így hatékonyabb lehet. Bár, ennek én asztalon is örülnék, de tényleg az ultramobil fronton van a legtöbb ember számára jelentősége.
Szerk.: typo
[ Szerkesztve ]
FreeSync.
Nem hiszem hogy 20nm túl nagy étvágya lesz.
Semmit
Ez egy nagyon jó ötlet és nagyon-nagyon-nagyon rég óta csodálkozok hogy nincs benne alapból.
Dehogynem. Csak arra AB-t használok. De ÉN akarom állítani. Ha az AMD meghajtója tudja majd mindazt, amit az AB, akkor érdekel, addig viszont lehetőleg igyekezzenek minél kevesebbet újítani és javítani, minden AMD-felhasználó érdekében.
Minden játékban lehet VSync-et állítani, nem kell feltétlenül driverből.
Az viszont 100%, hogy a ma is rengeteg órajelváltogatás okozta hibát az újítás csak soxorozni fogja.
imibogyo: Igazad van, csakhogy az nV-nál tudni fogod, hogy szar kártyát vettél, AMD-nél meg nem. Első esetben reklamálhatsz, másodikban eszedbe sem jut. Gagyi gyártótól nyilván nem szabad semmit megvenni, és igen, aki olyat gyárt, az maga javítsa. Én sosem okoltam az AMD-t olyasmiért, ami nem az ő saruk, de ha hivatalosan támogatják a gagyi cuccokat amire az egész terv egyértelműen mutat), akkor felelősnek tartom őket érte. És persze nem változtat azon, hogy egy 290X kártya adott esetben egy 270 szintjén totyogjon 3x áron. Ilyen nV kártyát nem hiszem, hogy láttál.
Mondjuk, ha eladhatom a 7870XT-met, hogy az új meghajtókkal majd ugyanazt a teljesítményt tudja, mint egy 290X, hiszen ma is mindent visz fullban (-PX), akkor ez kevésbé fog zavarni.
Amilyen hibát te tapasztaltál, az nem csökkentette a VGA-id teljesítményét, ahhoz meg nem kell csúcskártya, hogy egy magas FPS-számú játék cicergést okozzon.
[ Szerkesztve ]
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
És persze nem változtat azon, hogy egy 290X kártya adott esetben egy 270 szintjén totyogjon 3x áron. Ilyen nV kártyát nem hiszem, hogy láttál.
Olyan szinten tolod a hülyeséget hogy az már katasztrófa.
Nyilván a smiley jelentéséhez is kell egy kevés ész. Iróniáról meg még nem is hallottál. De segítek, hogy fogd a lényeget: az AMD leszabályozza az FPS-számot, ami azt jelenti, hogy egy jóval gyengébb kártya teljesítményét kapod a drágább VGA áráért. Mutasd meg, hol csinált ilyet az nV. Vagy inkább ne, mert ez itt nagyon OFF, mások meg mind értik, miről van szó.
[ Szerkesztve ]
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
Nem muszáj szabályoznod ha nem akarod, ennyi.
Már linkelték: [link]
Meg úgy általában csinálja mindenki aki bekapcsolja a v-syncet. Azt hittem csak szórakozol, de komolyan gondolod amit írtál... Ez aggasztó.
De hát ez a te döntésed, hogy használod-e vagy sem. Nem kényszeríti rád senki sem. Ráadásul már többen jelezték, hogy nV-nél is van ilyen lehetőség driverben. Magyarul mind a két cég driverében megtalálható lesz (és már) ugyanaz. Próbálhatod tovább savazni egyoldalúan a pirosakat, de akkor légyszíves tedd ezt a zöld oldallal is, mert így igazságos. Szóval DE, ezek tényleg butaságok, amiket összehordasz, mert nagyon zöld szemüveget viselsz.
Ráadásul már ott nagyot hibázik a logikád, hogy nem lesz a 290x-ból 270. Mert mondjuk ha beállítasz 150 FPS-es limitet, akkor az összes nagy címnél izzadni fog a 290x-es kártyád, nemhogy 150 FPS-t kicsavarjon magából, hanem hogy mondjuk 60-70-et (csak hasra példa). De ott ahol meg mondjuk 2000 FPS-ed lenne (Supermario 3D ), ott meg ne menjen már a kártya feleslegesen, mert egyrészt ciripelhet (és ismételten mondom, hogy zöld és piros oldalon egyaránt), másrészt meg minek fogyasszon? Mert ugye átkapcsol a játék miatt "teljesítmény módba" a vga, csak épp az nem fogja meg a hardvert, akkor meg minek pörögjön? Hogy Pistike jókat masztizzon a bazi nagy FPS számokra?
CSAK AKKOR lesz a kártyád visszafogva, amikor majd a felhasználó úgy dönt és CSAK ANNÁL a programnál aminél így dönt. És ez nagy különbség. Persze elképzelhető egy globális beállítás is (ennek én örülnék), de ezt majd meglátjuk. Az szinte 100%, hogy lehet majd paraméterezni/profilozni a dolgot. Ha meg majd nem, akkor majd úgyis jól meghőzöngjük a dolgot. De majd csak akkor...
És erre a V-sync sem megoldás, mert mi van, ha mondjuk 60-nál (60 Hz-s monitor), vagy 144-nél (lásd előbbi) én többet akarok FPS-ben, de mondjuk 200-tól meg kevesebbet (mert mondjuk ott kezd el ciripelni a GTX 970-em)?
Igazad van, csakhogy az nV-nál tudni fogod, hogy szar kártyát vettél, AMD-nél meg nem
Ne haragudj, de ez oltári nagy hülyeség... Te nem ugyanazzal a füleddel hallgatod az egyik kártyát, mint a másikat (bár a hsz.-ediből úgy látom, hogy tényleg nem). Az meg eleve hülyeség, hogy ha az egyik gyártónál hibaként tekintünk valamire, akkor a másiknál miért is nem? Egyébként azt mondják a nagyok, hogy ez működési sajátosság (elsősorban a csúcs kártyáknál), de annál zavaróbb. Csak bizonyos hardver-összeállításnál (táp, alaplap és vga kombinációknál) és ehhez még ráadásként csak bizonyos programokkal jön elő (ráadásul például játékok esetén, csak bizonyos FPS tartományban). Ettől még nem lesz kellemes.
Ráadásul az ASUS és MSI nV kártyámat sem gariztatták alapból (ők gagyi gyártók ugye???), mert ez NEM HIBA. Volt amelyiket végül sikerült kicseréltetnem, és kaptam egy még ciripelősebbet, ráadásul pont nV-ből (GTX 680 referencia). Ja, akkor az nV is gagyi gyártó. Értem.
De segítek, hogy fogd a lényeget: az AMD leszabályozza az FPS-számot...
Nem. Neked kellene fognod, hogy nem erről van szó. Arról van szó, hogy ha a user úgy dönt, hogy neki elég mondjuk 80 FPS, akkor aföllött ne teljesítsen a kártya. Ezzel energiát spórolva meg és a kártyát jó esetben halkabban járatva van a céljánál. Talán akár még a vga életét is meghosszabbítva.
Szóval SZERINTEM nem arról van szó, hogy innentől a BF4-ben 50 FPS-ról leveszi a teljesítményt mondjuk játszhatatlan 20-ra. Hanem arról van szó, hogy mondjuk 400 FPS helyett beállítasz magadnak mondjuk 144-et maximumnak a 144 MHz-es monitorodra. Ami meg amúgy is alaposan leterheli a gépedet, arra meg jól nem húzol rá limiter profilt. Ennyi.
Mutasd meg, hol csinált ilyet az nV. Ide akartam írni egy hosszabb részt az átcímkézgetésről, de inkább nem teszem, mert úgy látom felesleges.