szerintem teszt nélkül is meg lehtett volna hozni ezt a konklúziót:
-amelyik programnál a processzor a szűk kresztmetszet (nem nehéz ilyet találni), ott lineárisan fog gyorsulni a tuninggal
-ahol a processzor és a memória sávszélesség is szűk keresztmetszet, ott a lineárishoz képest a memória órajel viszonyának megfelelően fog többé/kevésbbé gyorsulni
-egyéb esetekben, amikor a HDD, vagy a VGA lesz a szűk keresztmetszet, akkor a tuning nem hoz kellő mértékű gyorsulást.
-a fogyasztás az órajellel és a feszültségemeléssel is lineárisan nő, tehát végeredményben egy exponenciális növekedést tapasztalsz
-a hőtermelés az órajellel egyenesen-, a feszültségemeléssel négyzetesen arányosan nő.
Már azért jár a pofon, hogy PH! Addiktként meg merted kérdőjelezni a tuning értelmét.
Rermészetesen laikusoknak nagyon informatív a cikk, és rávilágít a tuning lényegére, tényleg szép munka. Viszont belevennék a dologba több típusú programot: túl sok volt a konvertálás. Mehetne mellé pl. egy-két játék, vagy egy renderelő program. Esetleg megnézhetnéd a játékok gyorsulását a különböző komponensek tuningjának a függvényében. Ezek érdekes és tanulságos dolgok, képbe rak egy kezdőt, hogy mire számítson, mit reméljen, ha tuningos alkatrészeket gyűjtöget össze és a gép (a játékok) gyorsulásában reménykedik.
A tuning többletköltségéről mi lett a konklúzió? Nem láttam a cikkben, pedig az elején ígérted.
Ja és grat, szép munka, igényesek és informatívak az ábrák is
A vér nem válik VAZZE!™