Egy ciginyi időmbe telt, mire rádjöttem, hogyan lehet egy relének két lába. Ez egy alap esetben záró, gerjesztésre nyitó relé, aminek gerjesztését tényleg egy beépített vezérlés oldja meg. Konkrétan egy zsír kis kondenzátor. Ugyanúgy mőködik mint egy bimetálos neon gyújtó (azaz az elve ugyanaz), csak korrektebbűl vezérelve. No mindegy, jó műszerész holtig tanúl.
Aszt nem mondod komolyan, hogy a hatóság beleköt a LED lámpába... elmondanám neked, hogy az új autókban egészen pontosan nulla darab hagyományos izzó van. Beleértem a fényszórót, a helyzetjelzőt, mindent. Ha jól tudom már az izzókészlet sem kötelező.
Az indexet azért kérdeztem, mert nemrég upgrade-ltem egy aszem Cateye névre hallgató bringa lámpát. Eredmény: minimum 3X-os fényerő mellett, több mint 70%-os üzemidő javulás. Egyszer ha ellátogatsz, megmutatom a szerelőlámpáimat. Mindkettő 12V-ról megy, és kb. 0,75A-t eszeik (elvileg 1A-s terhelhetőségű dugasztápról mennek). De ha belenézel, a szemkárosodás gyakorlatilag garantált.
Mostanában látom érdeklődsz az elektronok iránt, majd priviben külök valamit, amitől imába foglalod a nevemet ;-)
Ami nem számít, az nem érdekel