Hirdetés

2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Azharel


Azharel
aktív tag

"Ezzel egy időben a Telekom az összes értékesítési pontjára kiterjesztette a készülékek átvételének és gyártói javításra küldésének lehetőségét"

Ahhoz képest 4000ft-ért be kellett utaznom Pécsre mert csak ott adhattam le a készülékemet javításra....

[ Szerkesztve ]

(#2) thozoo válasza Azharel (#1) üzenetére


thozoo
tag

Velem pedig az "Online rendelés" elhangzása után nem voltak hajlandók foglalkozni két üzletben sem, így maradt a posta, meg a három hét várakozás az új készülékre.

Jóval július elseje után történt.

Thozoo

(#3) Dilikutya válasza thozoo (#2) üzenetére


Dilikutya
félisten

Az online rendelt telefonnal a Telenornál sem foglalkoznak helyben. Nem saját, de családon belüli tapasztalat. Azért olcsóbb online, mert utána szóba sem állnak veled. :)

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#4) kali válasza thozoo (#2) üzenetére


kali
legenda

nem szabad hagyni lerázni magad, ha a vonatkozó szabályozás szerint nem a megfelelő módon járnak el, de legalábbis megpanaszolandó utána.
engem is passzoltak le anno, hogy üzletben nem veszik át a leadásra bevitt szolgáltatós eszközöket, és küldtek a postára, de ugye egyértelműen rögzítve van az általános szerződési feltételekben, hogy személyesen is intézhető a szolgáltató ügyfélszolgálatán, nem pedig csak postai úton, a vonatkozó ászf megfelelő pontját be is hivatkoztam az írásos panaszomban, így a kivizsgálás során nem tudtak olyat írni, amiben nem lett volna igazam.

Dilikutya; a telekom esetén nincs ilyen, és nem véletlenül szűnt meg a webshop "általános" kedvezmény sem.
nem csak szervizelés, de még elállás esetén is kötelesek átvenni és továbbítani a korábban online vásárolt készüléket, még ha nem is szeretnek foglalkozni vele, és gyakorta lepasszolják a kevésbé tájékozott ügyfeleket...

[ Szerkesztve ]

(#5) mbalint987


mbalint987
aktív tag

Gratulálok Telekom, most már egy könnyen, üzletben javítható készüléket nem a helyszínen javítjátok 20 perc alatt, hanem külditek fel vakációra (3 hétre) a telefont. De cseretelefont nem mindig tudtok adni.. :U

„Így száll hát sírba a szabadság... tapsvihar közepette.” /Star Wars Episode III/

(#6) kali válasza mbalint987 (#5) üzenetére


kali
legenda

eddig is meggondolandó volt, hogy a szolgáltatók szervizeseire bízza az ember a készülék javítását - én például nem nagyon, bár jellemzően csak megbízásból vittem be készüléket ilyen ügyintézésre -, de eztán nem is lesz döntési lehetőség.
cseretelefont nem kötelesek adni, de sokan írták akár itt a fórumon is, hogy jellemzően kaptak, ha kérték és volt is épp az üzletben.

(#7) Cs1csó


Cs1csó
félisten

Szomoú, elöttem is megfogalmazták a legfontosabbakat - pl. van egy laikus ember minimális problémával - amit akár egy kis kompersszoros levegővel kifujkáls, akku kivétel stb.megold, vagy kisebb szoftvers gondok.
MOstantól kb. egy hónap mire visszajön, jobb esetben nem mondják azt hogy - nem volt gondja és még te fizess azért hogy utaztatták a telefont, cseretelefon pedig nem lesz (elég se) úgyhogy elő a régi telefonokat :)

[ Szerkesztve ]

(#8) Lars


Lars
őstag

Elképzelhető, hogy idővel a szolgáltatói telefon vásárlás nem lesz vonzó ? ( Jelenleg sem mindig az mondjuk, némi irónia volt a kérdésemben :U )

Hát mind1, legalább egyel kevesebb ok, ami mellettük szól ...

(#9) Kornel


Kornel
veterán

Szerintem szép lassan maguk alatt ássák az egyre mélyebb gödröt.
Csodálkoznak, hogy lassan senki nem vesz tőlük telefont, amikor aranyáron mérnek mindent.
Ha így haladnak, akkor üzleteket is be kell majd zárniuk, és ez mindháromra igaz.
Akinek van egy kis esze, nem vesz szolgáltatótól telefont.

(#10) Dilikutya válasza Kornel (#9) üzenetére


Dilikutya
félisten

Pl. Szolnok belvárosában most is indokolatlannak érzem, hogy két T-Pont is van 500 méteren belül. Anno az egyikben elhajtottak, a másikban simán vettem akciós tabletet az ADSL-em mellé, tehát vagy azon múlik, ki mennyire akar valamivel foglalkozni, vagy mennyire van tisztában vele. De mindkettőben meg akartak győzni, hogy nincs kedvezményes ADSL a lakhelyemen (pedig volt, telefonon meg is kötöttem), és egyikben sem tudtam lakossági csomagra váltani a munkatársiról, csak a telefonos ügyfélszolgálaton.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#11) kali válasza Kornel (#9) üzenetére


kali
legenda

korábban sokszor volt szó erről a telekom mobilos témában is, még szolgáltatós illetékes is hozzászólt - persze nem hivatalosan -, hogy a szolgáltatónak másodlagos/sokadlagos szempont a mobiltelefonok értékesítése, azért is teheti meg, hogy nem adja olcsón, bár még így is sok potenciális előfizetője van, akik ennek ellenére sem gondolkodnak más forrásokban, hanem rendre a szolgáltatójuktól vásárolják a készülékeiket.
nagyon sok esetben megéri a szolgáltatónál venni a mobiltelefonokat, és nem feltétlenül arra gondolok, hogy kamatmentes részletre kihozható, akár 0 ft befizetése mellett, hanem mert sokszor csak bizonytalan forrásból származó, bolti/külföldi garanciás...stb darabokkal lehetne olcsóbban megúszni, arra meg sokan nem vevők.
bő 17 éve mobilozok, elég sok telefont vettem azóta magam és a családtagjaim részére, és az esetek 99.9%-ában a szolgáltatónál érte meg a vásárlás, csak néhány alkalommal találtam jobb lehetőséget, amikor korrekt forrásból, megfelelő jótállási feltételekkel...stb tudtam beszerezni máshonnan, de olyankor éltem is a lehetőséggel és nem a szolgáltatótól hoztam el a telefont.
több előfizetésem is van a szolgáltatónál, mindig van olyan, amin épp nincs hűség, de sokszor csak kevéssel olcsóbb előfizetéses hűségre a telefon a domino és listaáras konstrukcióktól, ezért nem írok alá további hűséget, viszont akkor is a szolgáltatónál vásárolok, amíg szolgáltatós domino csomagban vagy listaáron jobb feltételekkel kapom a készüléket, mintha függetlenül venném meg egy megbízható forrásból, minimum azonos feltételekkel.
igaz, ettől még kifutnak a hűséges előfizetéseim, és nem köt majd hozzájuk kötelező szál, de emiatt fájjon a feje a szolgáltatónak, hogy legutóbb is inkább listaáron vettem meg náluk az iphone 5s telefonomat, mert 2 év további hűség aláírására csak 5 e ft kedvezményt jelentett volna, ami konkrétan nevetséges egy bő 200 e ft árazású készüléknél...
így is csak néhány ezressel vettem olcsóbban a függő készüléket, mintha függetlenül tettem volna, korrekt forrásból, de a jobb garanciális feltételek a szolgáltatós vásárlás mellett szóltak.

Dilikutya; mióta mindent kiadtak maszekba, azóta folyamatosan romlik a kiszolgálás színvonala, legalábbis az ügyintézők hozzáértését és/vagy hozzáállását nézve. nem általánosítok, de sok a nem hozzáértő, vagy nem érdeke, ezért nem csinálja hozzáállású dolgozó.
a "nem érdeke" vélhetően abban rejlik, hogy mi után kapnak "jutalékot" - nem is feltétlenül dolgozói szinten, hanem az ő cége a szolgáltatótól -, és mi után nem.
jártam már úgy, hogy egy ügyintézéskor lepasszolt a kiscsaj, hogy nem látja a rendszerben az előzményeimet, nem jó a rendszer...stb, menjek vissza másnap, de láttam, hogy kamuzik, ezért telefonáltam az ügyfélszolgálatra és elmondtam a problkémámat, ahol pillanatok alatt átlátták a dolgot és visszaküldtek az üzletbe, hogy hivatkozzak erre a telefonos beszélgetésre, és intézkedni fognak, és úgy is történt, hirtelen képesek voltak az ügyet átvinni a rendszeren...

[ Szerkesztve ]

(#12) Kornel válasza kali (#11) üzenetére


Kornel
veterán

értem amit mondasz, de ezzel a lépéssel is (hogy megszűnik a helyszíni szerviz) csak csökkentik a különbséget a garancia "minőségében" a bolt/külföldi gari és a szolgáltatói/gyári garancia között.
sok esetben, és egyre több cégnél gyártónál nem is lesz magyar szerviz, hanem csak egy centralizált közép európai szerviz, így esetenként lehet majd 1-2, de akár több hónapot is várni a javításra.
laptokoknál ez már bevett dolog, a magyar fogyasztóvédelem semmit sem tud tenni ellene, kiprerkálsz akár egy kisebb vagyont is, és ha nem nézed meg az apró betűs részben a garanciális feltételeket, akkor így járt a kedves ügyfél. (addig kedves, amíg meg nem veszi a terméket)
a bolti garanciáktól én is óvakodnék, sok cég meg se éri az egy évet, vagy más néven születik újjá, viszont vannak bejáratott külföldi webshopok, amelyek korrekten kezelik az esetleges garanciás ügyeket, 1 hónap alatt le lehet rendezni, és általában nem javítgatnak ha valóban rossz a készülék, hanem kapsz egy újat.
persze ki mire esküszik, ha esetleg be is szívom a garival, az eddig megspórolt pénzből sok telefont veszek :K

[ Szerkesztve ]

(#13) Retro DJ


Retro DJ
aktív tag

A lépés a gyártók részéről történő ellehetetlenítés miatt következett be.
Nekik az az érdekük, hogy a legyártott szemetet telefonokat minél nehezebben tudd szervizbe adni. Mert azért neki költsége van. Ha meg van nehezítve a leadás, akkor lehet, hogy inkább veszel egy másikat, ami mindenkinek jobb. Megveszel egy új szemetet telefont, tehát a gyártó elad egy terméket, a szolgáltatónak jó, mert rádakaszt hűséget vagy valami plusz szolgáltatást (ami nem is biztos, hogy kell neked).

Jó emlékeim vannak még abból a korszakból amikor pár perc alatt cseréltünk egy hangszórót vagy egy kijelzőt és sem az adat nem veszett el, sem pedig a kedvenc telefontól nem kellett megválni a csókának. Vagy cseréltünk egy törött kijelzőt töredék áron, és szintén nem kellett messzire utazni a telónak. Arról ne is beszéljünk, hogy hány törött, beázott telónak adtunk még egy új esélyt sokszor még a köszönöm is elmaradt... :D Na mindegy, ez már erősen múlt...

A cégek érdeke, hogy egyre kevésbé fordulj az üzlet felé, csinálj mindent online. Pl. nem tudom, hogy mennyire szabályos, de a telekom nem küld semmilyen dokumentumot a webshopos telókkal, te tudod otthon kinyomtatni. Szerintem ez már szánalmas kategória.

Ha tehetem nem veszek hűségre semmit, inkább fogok venni egy egyszerűbb telefont olcsóbban, de bármikor kirúghatom bármelyik bandát.

Retro

(#14) Outlander


Outlander
őstag

Mert eddig volt? :F :Y

Work until You no longer have to Introduce Yourself.

(#16) kali válasza Kornel (#12) üzenetére


kali
legenda

eddig is javasoltabb volt közvetlenül a gyártói szervizzel intézni a garanciális ügyeket, mert ha a szolgáltatón keresztül került oda továbbításra a telefon, az csak néhány nap többletet jelentett, arról nem is beszélve, ha bizonyos gyártók prémium garanciát biztosítanak, mint például a samsung, ahol a csúcskategóriában a szervizes díjmentesen házhoz megy, illetve az alsó(bb) kategóriában is van díjmentes szervizes futár, aki elviszi a készüléket a szervizbe, ott - lehetőség szerint - egy munkanapon belül javítják, aztán viszi is vissza a futár, házhoz. ilyen esetekben pláne nem érdemes a szolgáltatóhoz vinni!
igaz, az én telefonjaim és notijaim nem szeretnek elromlani - szerencsére -, de ettől függetlenül fontos szempont számomra a vásárláskor az ilyen jellegű támogatás is, legyen korrekt (hazai) szerviz a termék mögött.
nekem az is sok lenne, ha külföldre kellene küldözgetnem a telefont, és egy hónapig tartana a folyamat - igaz, hazai szerviznél is előfordulhat, van ilyen, de azokat kerülöm is.
notiknál is fontos szempont a jó szerviz, hajlandó vagyok többet fizetni a megfelelő támogatásért, még ha nem is kell igénybe vennem, jellemzően hasznos a készülék eladásakor, könnyebben és jobb áron eladhatom majd használtan de még bőven gyártói jótállásosan a jelenlegi dell notimat, amire például 3 év gyártói jótállás van - nem lesz meg addig -, ráadásul next business day opciós!

(#17) Kornel válasza kali (#16) üzenetére


Kornel
veterán

ha jól tudom a samunál pont most változtattak a garancián, megpróbálok rákeresni.
azért a saját oldaluk is sokatmondó: link

Mobiltelefonok2
(kártyafüggetlen) 12 121, 3 ügyfél általi beszállítás
Mobiltelefonok2
(Mobilszolgáltatónál vásárolt) 12 123 ügyfél általi beszállítás

(#18) kali válasza Kornel (#17) üzenetére


kali
legenda

az csak az általános leírás, részletek itt; link és link
igaz, ezt sokan nem tudják, és hurcolásszák a telefonjukat a szolgáltatóhoz, ha probléma van vele...

(#19) Kornel válasza Kornel (#17) üzenetére


Kornel
veterán

és egy két felhasználói vélemény az ügyfélbarát szervizekről.
1
2
etc.

(#20) Retro DJ válasza kali (#16) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Kár, hogy nem látsz bele. Az átlagembernek többet jelent, ha személyesen intézi ügyeit, foglalkoznak az adataival, kap egy másik készüléket.

Ismerem a Samu prémium szolgáltatását, én személy szerint még nem próbáltam, tehát erről nem tudok nyilatkozni.

De a Samun kívül létezik más gyártó is, és ők mit kezdenek?

Amíg a mókuskerékben voltam leghamarabb 7 nap alatt fordult meg egy készülék, jellemző a 10-12 nap volt. Nem gondolom, hogy ez vészesen sok, vegyük figyelembe azt is, hogy nem mindenhol elérhető gyártói szerviz.

Retro

(#21) kali válasza Kornel (#19) üzenetére


kali
legenda

ebbe kár belemenni, minden gyártónál és szolgáltatónál vannak problémás esetek is, de csak itt fórumon is rengeteg pozitív tapasztalat is olvasható - egy hasonló hozzászólásra elég sokat összeszedtem anno -, illetve magam is sokszor megtapasztaltam a korrekt hozzáállást is mind a két részről, amikor megbízásból intéztem garanciális ügyeket.

Retro DJ; valóban nem látok bele, ha az átlagember szeret várakozni a szolgáltatónál - jellemzően többet, mint más módon intézve -, szereti a hosszabb ügyintézést és javítási folyamatot - ez szinte mindig biztos -, a javítás idejére adott készülék okés, már ha épp tudnak adni, de arról ne beszéljünk, hogy milyet.
nem csak a samsung esetén áll a dolog - bár ott a prémium támogatás egyértelművé teszi a dolgot -, más gyártók készülékei kapcsán is van tapasztalatom - nokia, lg...stb -, amikor a szolgáltatós szerviz küldte volna tovább a készüléket a gyártó központi szervizébe, amíg a gyártói szerviz órákon belül, vagy másnapra megjavította, na ez a szolgáltatón keresztül jóval több időt vett volna igénybe.
tudom, hogy sokan csak a szolgáltatóhoz fordulnak, és nem csak a készülék megvásárlásakor, hanem a későbbiekben a problémák orvoslása miatt is, de ha ismernék az egyszerűbb és gyorsabb utat, akkor talán nem lennének a saját maguk ellensége...
vannak persze speciális esetek, amikor csak a szolgáltatón keresztül megy, mert mondjuk nincs a közelben más, direkt gyártói szervizes lehetőség, de amikor adott jobb út is, akkor nem értem meg.

[ Szerkesztve ]

(#22) Kornel válasza kali (#21) üzenetére


Kornel
veterán

én erre annyit tudok mondani, hogy anno vettem valami középkategóriás galaxy-t.
fél év alatt lekopott a kijelző, szó szerint. (műanyag kacat volt)
sajnos vásárláskor nem néztem utána, és EU garanciás független telefont vettem(rendes samsung garancia volt, csak valami EU szürke import), és nem is zug GSM boltban, hanem telenor partner volt az üzlet.
természetesen a hazai samsung márkaszerviz (Budaörsön) nem foglalkozott vele, viszont elárulták, hogy ez ilyen gyárilag, egyszer biztos cserélni kell a kijelzőt (felső részt) az élettartama alatt, persze fóliát nem használtam, ez az én hibám, de akkor is blama szerintem.
Ennél kevesebb pénzért és sokkal jobb hadrverrel lehet kapni telefont, amin minimum dragontrail, de sokszor GG2 van. Persze ha baja van, akkor posta vissza.
kinek mi a fontos :K

[ Szerkesztve ]

(#23) kali válasza Kornel (#22) üzenetére


kali
legenda

mondom, nem érdemes belemenni, minden gyártóra...stb lehet rosszat is írni.
amennyiben mégis, úgy olvass bele az s3, note 2...stb témákba, hogy akinek ütődött/kopott a keret, annak "véletlenül" beégett a kijelző, kihívta házhoz díjmentesen a szervizest, aki a kijelzővel kicserélte a keretet, adott ajándékba fóliát, és még meg is köszönte, hogy igénybe lett véve a szolgáltatás!
továbbá az olcsóbb s advance témájában is találsz olyat, akinek méltányossági, díjmentesen alapon javították az olyan hibát, amit a felhasználó okozott, akár fizikai sérülés formájában!

olyan is volt, hogy a szolgáltató át sem akart venni egy fizikai sérült telefont javításra, de a gyártói szerviz simán megjavította garanciában!

(#24) Kornel válasza kali (#23) üzenetére


Kornel
veterán

nem célom parttalan vitát generálni, ráadásul kicsit el is kanyarodtunk az eredeti témától, de az első hozzászólásom szerintem megállja a helyét, miszerint ez se (mint ahogy sok más) egy ügyfélbarát megoldás a szolgáltató részéről.

(#25) shteer


shteer
titán

Klassz. Megkonnyitettek a dontesem a szolgaltatovaltas temakorben. Maradok a konkurencianal.

..szerintem jónak tűnik

(#26) Dilikutya válasza shteer (#25) üzenetére


Dilikutya
félisten

Nyugi, valószínűleg a többi is így tesz majd előbb-utóbb.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#28) Quentin Ruby válasza #40993792 (#27) üzenetére


Quentin Ruby
senior tag

Biztos csak en maradtam le valamirol, de volt olyan szolgaltatasa a Tre mobilnak ami helyszini volt?

CAPITAL AND COUNTY GOVERNMENT COMMISSIONER

(#30) Snoop-y válasza kali (#11) üzenetére


Snoop-y
veterán

Erdekes itt uk-ben a szolgaltatoi telefonok eladasval csalogatjak be a usereket es adnak el nekik szolgaltatast.Mindenki orul.
Regen ez magyarorszagon is igy mukodott ( adunk olcsobban telefont ha hozzank jossz ) ha ez nem mukodik ki a tokom fog naluk vasarolni? Plane ha majd a roaming dijak leesnek nulla kozelebe...
Lesz csodalkozas meg fejvakaras.

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#31) Snoop-y válasza #40993792 (#29) üzenetére


Snoop-y
veterán

Ezt mar vagy 4-5 eve elkezdtek leepiteni. Tul draga volt mukodtetni a technikusok bere meg a mindenfele keszlet (alkatresz) felhalmozas miatt.

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#33) Retro DJ


Retro DJ
aktív tag

Kicsit árnyalja a javítás végének a tényét az, hogy a rózsaszínben gondolkodó vezetők most már kölcsönkészülékben sem gondolkodnak. Másik változás, hogy futár viszi haza a kész telefont. :)

Ha komolyabb előfizető vesztés nélkül ezt le tudja nyomni a nagy rózsaszín az előfizetők torkán, akkor nagy baj van itt...

Retro

(#34) kymera válasza Dilikutya (#3) üzenetére


kymera
senior tag

De ezt azért nem kötik az orrodra amikor megrendeled :(((

1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.