Hirdetés

2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) tothmaxy182


tothmaxy182
őstag

A sebességmérést még megértem, de a többi képességet már nehezen veszi be a gyomrom, pl a záróvonal átlépését hogy képes egy automatikus rendszer normálisan kezelni? Mi van, ha azért hajtok rá a záróvonalra, hogy elkerüljek egy balesetet?
Mi van, ha épp egy BMW i8-ban ülök amihez rendelhetők undorító kék biztonsági övek, és épp egy kék póló van rajtam? Akkor megbüntet, hogy nem vagyok bekötve?
Mi van, ha épp a szemüvegemet veszem ki a tokjából, és a rendszer azt hiszi, hogy mobiltelefonozok.
Sok a buktató, főleg mivel tudjuk, hogy Magyarországon akkor is kiküldik a csekket, ha egyértelműen hülyeség a büntetés. Pl ha 240-el tolatsz Budapest közepén egy furgonnal.
Arról nem is beszélve, hogy a fellebezés kemény tízezrekbe kerül, így sokszor nem is érdemes nekiállni, hanem le kell nyelni a békát.
Pedig ezt az egész rendszert lehetne pl az autólopások felgöngyölítésére használni, mivel felismeri a rendszámokat is. Persze ezt eddig senki nem erősítette meg, hogy használnák ilyenre is, eddig csak a büntetések biztosak.
Persze amíg ilyen rendőreink vannak, ne is várjunk mást.

Minden szavam magánvélemény!

(#2) Segal válasza tothmaxy182 (#1) üzenetére


Segal
veterán

Rém egyszerű a válasz a lopások felderítéséből nincs pénz a büntetésekből meg van. Ennyi
Nekem 2 éve amikor ellopták a kerékpárom egy bekamerázott panelből (tehát csak úgy vihette ki az illető az épületből hogy minimum 3 kamera rögzítse) és feljelentést tettem akkor még csak avégett sem hívtak hogy nézzük meg a felvételeket hogy esetleg felismerem e az illetőt egyszerűen csak jött a levél hogy sajnálják minden mozgatható ember az ügyemen dolgozott de lezárják az ügyem... Erről ennyit.
Persze én is bementem a szövetkezetbe ahova be vannak kötve a kamerák (még a feljelentés előtt) de nekem meg azt mondták hogy nem mutatják meg mert ha felismerem az illetőt és összeverem akkor bünrészesek lesznek, tegyek feljelentést és majd a rendőrökkel megnézem. Persze kiváncsiságból a lezárós levelem után visszamentem és megkérdeztem egyáltalán járt e náluk rendőr kikérni a felvételeket de szerintem mindenki tudja a választ...

"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)

(#3) Kakaduku válasza tothmaxy182 (#1) üzenetére


Kakaduku
senior tag

Ezekre én is gondoltam, illetve tényleg mi van akkor, ha behajtasz a piros lámpás kereszteződésbe mert el akarod engedni a megkülönböztetett járművet, vagy azért léped át a záró vonalat, mert a busz majdnem letörte a tükrödet (személyes tapasztalat) stb.
Ezek bennem is felmerültek, de nem kell fellebbezni. Amennyiben nem fizeted be akkor megy a feljelentés. Mehetsz bíróságra, ahol bizonyíthatod az igazad... idő...idő és még több idő... :W

(#4) MageRG válasza tothmaxy182 (#1) üzenetére


MageRG
addikt

+1
Rendszámfelismerőt összekötni a rendőrségi adatbázissal. Real-time lehetne nézni melyik lopott, kinek nincs biztosítása vagy lejárt a műszakija.
Már 2011-ben tesztelt a rendőrség egy ilyen fixen telepített rendszert, és tök jól működött. Nem rendszeresítették.

"What is bravery, without a dash of recklessness!"

(#5) this is life


this is life
Ármester

Na akkor indulhat a kopasztas,mert nalunk nem megelőzésre fogjak hasznalni,hanem bevétel optimalizálásra. :O

Aztán a szomszéd tehenének, hogy szolgál az egészsége?

(#6) Kernel válasza tothmaxy182 (#1) üzenetére


Kernel
nagyúr

Ilyen alapon a fekete pólóval, ruházattal is lehetne ugyanannyi gond, de szerintem nagyon erőltetett példát hoztál fel. Az a világoskék öv (amellett, hogy nem mindennapos) elvileg még jobban is látszik a felvételen.

A rendőrös cikkel sem hatottál meg.

- mit lehet? Mögé sorolsz a belső sávba, és ha nem megy a megengedett legnagyobb sebességgel a rendőrautó, akkor egyszerűen ledudálod! (Ha mered.)

Erről van szó, én is találkoztam már azzal a pofátlan mentalitással, amikor tele van a kétsávos autóút mindkét sávja, én is nyomom rendesen, a sebességet már túllépve, de azért mögöttem levillognak szar taknyosok, akiknek baromi sürgős.

Félre ne értsük, én is utálom ezt a helyzetet, amikor nem a fizika törvényei és lehetőségei szerint mehetek, hanem korlátozva vagyok, de ezzel a hozzászólással más okokból nem tudok egyet érteni.

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#7) atike válasza tothmaxy182 (#1) üzenetére


atike
nagyúr

Költötték volna inkább az utak állapotának a javítására ezt a pénzt.... :) Hihetetlen, hogy milyen összegért, milyen mennyiségű "fenyítő eszközt" állítanak üzembe... :(

- záróvonal átlépés.... nem úgy szerepel a kreszben, hogy indokolt esetben átlépheted... durva... :( ergo mindegy mi miatt léped át, ha ott épp egy ilyen drágaság van fizethetsz... vicc...

- az azonos színű ruha és öv történet nem fogja megzavarni... sokkal gagyibb kamerán is jól elkülönül....

- a szemüvegedet nem a füled mellett fogod a tokból kivenni... :)

Kellett ez a rendszer, mint egy falat kenyér.... :(((

(#8) tothmaxy182 válasza Kernel (#6) üzenetére


tothmaxy182
őstag

Azt nem feltételezem, hogy a fekete biztonsági öv fekete pólóval gond lenne. Ezt alapnak vettem, hogy ilyenkor csak nem jelez a rendszer. Ez egy teljesen hétköznapi helyzet. Viszont vannak helyzetek, pl a kék vagy fehér biztonsági öv, ami nem hétköznapi.
"Az a világoskék öv (amellett, hogy nem mindennapos) elvileg még jobban is látszik a felvételen."
Persze hogy nem mindennapos! Pont a nem mindennapos dolgokkal lesz baj, amikre nincs felkészítve a rendszer. Biztos majd ez a magyarázat megvígasztalja azt, akit jogtalanul megbüntetnek.

A rendőrös cikkhez. Sok autó ment mögötte (a cíkk szerint több 10, tehát 10-20-30), tehát valószínűleg 110-el korzózott a belső sávban, ahonnan elvileg rögtön vissza kellett volna térnie a külsőbe. Magyarul szabálytalankodott. Elmondjam mi lett volna, ha ledudálják? Villogó fel, int is ki rögtön a forgalomból:
Papírok rendben? Szondáztatás? Elsősegély doboz? Elakadás jelző háromszög? Maga le akart engem tolni a belső sávban, amikor 130-al mentem? Ne hazudjon, igenis 130-al mentem! Azt is láttam, hogy nem volt bekötve...
A rendőrös eset egyértelmű. Visszaélt a hatalmával! Megelőzni nem lehetett jobbról, ledudálni senki sem merte. Ugyanez a visszaélés megfigylhető a birságolásoknál is.
Ismerősöm apját megállították, és azt mondták, hogy látták hogy mobilozott. Ő esküdözött hogy nem mobilozott, nem is volt jó a mobilja, pont aznap akarta bevinni szervízbe. De ők látták, hogy telefonál, 10ezer. Mit tudott tenni? Kifizette. Ha nem fizeti ki rászállnak, megjegyzik, legközelebb is megállítják. Kisvárosban, falvakban így megy ez.

Összefoglalva: engem meg a Te érveid nem tudtak meghatni. Túl sok a rossz tapasztalatom a magyar hatóságokkal szemben ahhoz, hogy elhiggyem, hogy ez a rendszer az első perctől normálisan fog múködni, a köz javát szolgálva. Mert nem fog...

(#7) atike:
"a szemüvegedet nem a füled mellett fogod a tokból kivenni..."
Azt írtam, hogy mobiltelefonozok, nem azt hogy telefonálok. Kezemben a tok, közben fél kézzel fogom a kormányt, simán tűnhet úgy, hogy nyomkodom a telefonom.
De ne hasogassunk szörszálakat, majd meglátjuk hogy fog működni a rendszer!

[ Szerkesztve ]

Minden szavam magánvélemény!

(#9) Polllen válasza atike (#7) üzenetére


Polllen
nagyúr

Ez nem így működik. A piros lámpás bírságot sem úgy küldik ki, hogy van egy kép, amin átmész és jön a csekk. Több készül és már a piros előtt, hogy relatíve egyszerű legyen eldönteni tényleg történt-e szabálysértés. És elméletileg át is nézik. A záróvonalnál valószínűleg hasonló lesz, hiszen a bíróságon nehezen állna meg egy db kép, a KRESZ nyújtotta lehetőségek miatt.

A gyorshajtás ebből a szempontból más, mert ott nincs kivétel a sebességkorlát alól, hacsak nem jogosan használsz megkülönböztető jelzést.

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#10) this is life válasza atike (#7) üzenetére


this is life
Ármester

Utakra költeni a.trafipaxok arat? Az csak alomorszagban történne meg,amugy se.sok ut javítása építésére lett volna eleg,az m4 autapalya kilometere 4 milliárd környékére van belove,be is intett az ez .

Aztán a szomszéd tehenének, hogy szolgál az egészsége?

(#11) babkukta


babkukta
senior tag

Ne fossatok már, nem olyan nagy cucc ez az új trafi. A biztonsági övet, meg záróvonalat képként küldi el, ahol majd kielemzik. Ha megkülönböztető jelzésű jármű miatt mész be a piroson, nem fognak megbüntetni. Annyira azért nem komoly a rendszer, mint ahogy azt a média visszaadja. + szerintem egy ideig semmi se lesz ebből a biztonsági öv felismerésből meg stb-ből, jelenleg még a szimpla sebességmérés is nehezen megy neki

[ Szerkesztve ]

Üdvözlettel, Tibi

(#12) MageRG válasza babkukta (#11) üzenetére


MageRG
addikt

Szerintem nem emiatt parázik a sok ember, hanem azért mert a jelenlegi jogrendszerben "officer Barbrady"jóindulatára van bízva hogy szívatnak, vagy sem.
Ha tévesen büntetnek meg, az is rengeteg pénzbe és utánajárásba kerül.
Új mérések = több hibalehetőség.

"What is bravery, without a dash of recklessness!"

(#13) Polllen válasza MageRG (#12) üzenetére


Polllen
nagyúr

Még jó, hogy nem a helyszíni bírságokról van szó, hanem egy rendszerről.

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#14) Just_Reboot


Just_Reboot
addikt

Hogy rohadnának meg! :(( :(((

(#15) Hintalow


Hintalow
senior tag

Jól ki kell szúrni velük és betartani a szabályokat :K
Nemré beszéltem egy Svájcban dolgozó ismerőssel, ott kb ismeretlen fogalom a gyorshajtás, hogyan is oldják meg? párszáz méterenként kamera, ha túlléped a sebességet akkor ottani mércével is húsbavágó büntetés. Tehát kb ugyanez a rendszer, és működik...

Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.

(#16) atike válasza Hintalow (#15) üzenetére


atike
nagyúr

...és ott is van egy nagy csomó kint felejtett 30-as tábla...? Vagy épp 50-es, 60-as attól függően hogy milyen útról beszélünk? :U

(#17) Polllen válasza atike (#16) üzenetére


Polllen
nagyúr

Mert nyilván itthon csak ilyen esetben hajtunk gyorsan. ;]

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#18) Braddock


Braddock
őstag

A hírhedt Egér úti mérésükből még visszajár sokaknak az indokolatlanul beszedett 30e forint. Még az ombudsmani állásfoglalás is szabálytalannak minősítette a mérést. A belügyminisztérium szerint ez rájuk nézve csak ajánlás, nem kötelező. 2 éve lenyelték a több száz 30e-s befizetést. Olyan, hogy rend őrség, megszűnt létezni elég régen.

(#19) atike válasza Polllen (#17) üzenetére


atike
nagyúr

:DDD :DDD :DDD ;] ;] ;]

Na igen.

Arra próbáltam - nem túl sikeresen :DDD - rávilágítani, hogy az a baj, hogy nem lehet különbséget tenni a vétlen és a szándékos gyorshajtás között... :) Azaz full gáz az, hogy egy kintfelejtett és esetlegesen jól eldugott 30-as táblánál milyen fájó is az, amikor te szabályosan 50-el mész... És jön a csekk.... :( Az tiszta sor, hogy a száguldozókat és az ön és közveszélyes "pilótákat" meg kell büntetni... :)

(#20) Polllen válasza atike (#19) üzenetére


Polllen
nagyúr

Tiszta sor. Amúgy az ilyen akciók egyszerű pénzbehajtás, nem több, ezeket én is rühellem. Szerencsére nem futottam bele ilyenbe még és ha belefutok, be kell nyelnem.

Egy fixen telepített rendszer viszont nem erről szól. Illetve a fenti esetben teljesen mindegy, hogy sima vagy intelligens trafit használnak.

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#21) atike válasza Polllen (#20) üzenetére


atike
nagyúr

Na igen. Érdekes lenne amúgy egy statisztika arról, hogy a gyorshajtások pontosan milyen paraméterekkel történnek.... :U Milyen korlátot, mennyivel, milyen százalékos arányban lépünk át... ....és mondjuk mellé a bírság mértéke is... :) Érdekes lenne egy (hiteles) táblázatocska erről havi és éves bontásban.... :)

(#22) Stanlee válasza Polllen (#20) üzenetére


Stanlee
őstag

Németországban az önkormányzat eldönti, hogy telepít-e fix, mobil traffipaxot, vagy szerződést köt egy céggel, aki a mobil géppel kimegy, és mér. A bírságok az önkormányzatot gazdagítják. Volt egy dokumentumfilm arról, hogy az egyik autóút mellett az önkormányzat fixre telepített trafit, az első évben 2 millió euró volt a bevétele, és a második, harmadik évben is még milliós, majd százezres nagyságrendben jött/jön be a pénz a gépekből, mivel tranzit forgalmat bonyolít, így az átutazókat lehet kopasztani - a helyiek már tudják hol vannak a gépek. Ugyanígy egy másik településen, a lakott területen kívül van a traffipax, hiába kérik a lakosok, hogy a suli környékén legyen, oda nem teszik ki, mert nem termel annyi pénzt, mint a kinti. Sajnos sok helyen használják pénzforrásként a traffipaxokat, nem csak Mo-n.

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#23) this is life


this is life
Ármester

Annyi előnye lesz ezeknek a.trafiknak,hogy végre lesz egy inteligens is a rendorautokban. :DDD

Aztán a szomszéd tehenének, hogy szolgál az egészsége?

(#24) TeeJay


TeeJay
félisten

akinek elől "véletlenül" leesett a rendszámtábla azokat is meg tudja fogni?
vagy akinek jelez a detektor és gyorsan befordul egy utcába vagy visszafordul? vajon hány méter távolságról tud értékelhető képet lőni? ezentúl az önjelölt fittipaldik meg rámásznak az előttük lévőre hogy ne lehessen bemérni?
szerencsére 2003 februárban szereztem jogsit és még abban az évben nyáron megbüntettek lakott területen 64-el mentem lejtőn lefelé 4 sávos főúton mert hát persze oda állnak ki ahol lejt az út...
4ezrembe fájt akkor, lekopogom azóta engem nem fotózott le kamera és nem is fog mert városban nyugisan megyek inkább, vidéken megy nincs mérés amerre lakom meg amúgy is Mátra és Bükk közötti részeken csak kanyarok vannak :R

[ Szerkesztve ]

Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/

(#25) leeate


leeate
senior tag

Mostantól akkor nem lehet traktort meg biciklist előzni a kilométeres záróvonalnál? Az mondjuk érdekes lesz..

Soha többet nem vitatkozom DSLR témában!!

(#26) babkukta válasza atike (#19) üzenetére


babkukta
senior tag

Nem kell félni, ilyet egyre ritkábban fogsz látni. Jelenleg az első számú cél a baleset visszaszorítása, nem a pénz. A trafi pedig EU-s pénzből van, pont e miatt, ugyanis pontosan nem tudom mikorra, de van egy EU-s egyezség, h mennyire kell lecsökkenteni a balesetben elhunytak számát. Tehát kétlem, h most ilyen 30as táblákhoz, meg egyéb dolgokhoz állnának be mérni, KIVÉVE, ha az tényleg indokolt. Hozzátenném, egészen pontos táblázatot kell csinálni a trafihoz, h mikor, hol, meddig mérnek vele (GPS koordinátával), amit le kell adni, így kb kizárt az, h az új trafik ilyen suttyó módon kerüljenek használatra

Üdvözlettel, Tibi

(#27) this is life válasza babkukta (#26) üzenetére


this is life
Ármester

Úgy ismered a.magyar fakabatokat,mint akik sunyi módon egy ott felejtett 30-as tábla közelébe ne allnanak be,hogy birsagolhassanak. A napi kvótát hozniuk kell,ha mar tervezett ,elore irányzott tétel a költségvetésben a büntetésekből befolyó sarc.

Aztán a szomszéd tehenének, hogy szolgál az egészsége?

(#28) Braddock válasza babkukta (#26) üzenetére


Braddock
őstag

Persze-persze...

(#30) TeeJay válasza #40993792 (#29) üzenetére


TeeJay
félisten

értsd vidéken közlekedek a hegyekben ahol nincs 200méter egyenes sem hanem hajtű kanyarok emelkedők lejtők... illetve olyan kis településeken közlekedek ahol olyan kevés a forgalom hogy meg sem éri kiállni.
nem véletlen hogy Ózd belvárosban büntettek meg 12éve és azóta nem fotózott kamera sehol. városban meg be kell tartani ennyi... nem itt kell jampizni aztán ha kimegyünk a Mátrába vagy Bükkbe akkor 2kört verek rá mert amint kanyar jön megáll a tudomány...

Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/

(#31) janos1988


janos1988
addikt

Én már csak azt a pillanatot várom, amikor civil autókkal fogják járni a kétsávos belvárosi utakat a megengedett sebességgel haladva, indokolatlanul feltartva a forgalmat, a belső sávban egy bekamerázott autóval, hogy szabálytalanságra késztessék a többi autóst, hogy aztán naponta százával küldjék kifele a csekkeket.

[ Szerkesztve ]

https://www.youtube.com/watch?v=mkDSGbRyjz8&list=PLVJH24yGtE_w5Ke4aWmRV8erFQmqRD1dK Minden egyes új rész rátesz még egy lapáttal :-D

(#32) Reggie0 válasza babkukta (#26) üzenetére


Reggie0
félisten

Ez egy kamu. A penzbehajtas a cel, mert a kamerakkal nem tudnak balesetet megelozni. Ennek az az oka, hogy a kameraval csak az abszolut sebessegtullepes buntetheto, mig a gyorshajtasos balesetek sacc 90-95%-a relativ sebessegtullepes.

[ Szerkesztve ]

(#33) Peak válasza janos1988 (#31) üzenetére


Peak
addikt

tehát ha egy autó a megengedett maximális sebességgel halad a KRESZ szabályait betartva, azzal "indokolatlanul feltartja a forgalmat"? :D :D :D

na pont az ilyen sofőrök miatt kell a folyamatos lawenforcement kamerarendszer!!! :D

az egész országot be kéne hálózni, a legutolsó földutat is, hogy a szándékosan szabályszegő személyiségű sofórök jogsiját instant lehessen elvenni. :D a sofőrök legalább 30%-ának a jogsiját instant elvenném ALKALMATLANSÁG miatt, érsd mentális alkalmatlanság. :D

Ryzen 9 5900X / 64GB@3.2XMP / Asus TUF 3080Ti / 2x1TB RAID0 NVMe SSD / AW2721D / HyperX Alloy Elite 2 / Razer Basilisk V3

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.