Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Gusztáv


Gusztáv
addikt

Na akkor ezzel az utasok csak nyernek és végül még a Taxisok is hálásak lehetnek az Uber-nek. Én múltkor teljesen megdöbbentem, amikor kiderült számomra, hogy pl New York-ban nem lehet telefonon taxit rendelni. A másik érdekes dolog az volt, hogy milyen egyszerűen oldják meg a taxisok adóztatását (pár évvel ezelőttig nem fizettek adót a fuvarok után).

Laci

(#2) lysgb


lysgb
tag

Elég szánalmas volt a hisztizés amit levágtak a taxisok. Ideje volt, hogy a rinyálás helyett, inkább csináljanak valamit. Egyszerűen az a helyzet (az én szememben), hogy erős versenytárs érkezett amit könnyebb volt először ostorozni mint magunkkal kezdeni valamit.

(#3) aprokaroka87


aprokaroka87
nagyúr

bravo taxisok...kezdenek rájöni hogy az uber egy iparágat változtatott meg.

(#4) orosznyet


orosznyet
csendes tag

Nembaj, először jól megijedtek és be akarták tiltani, most hogy az első nem járt megfelelő eredménnyel, jöhet a b terv és másolnak. Olyan tipikus.

(#5) Beri78 válasza lysgb (#2) üzenetére


Beri78
őstag

+1 :C

"...a valósággal az a gáz hogy nincsen hozzá háttérzene..."

(#6) BlackPriest


BlackPriest
őstag

és egyúttal a kormányzat is bekaphatja mindenhol, ahol tiltani akarja mindenféle ostoba indokkal az ubert, kapitalizmus van, lehet versenyezni, jobbat csinálni, vagy lemásolni és olcsóbbnak lenni...

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#7) Tapsi válasza lysgb (#2) üzenetére


Tapsi
addikt

Az ugye megvan, hogy a kérdés ennél sokkal összetettebb? Pl. az Uberesek nem fizettek adót, nem feleltek meg a hatósági előírásoknak. Így nem nehéz versenyelőnyhöz jutni. Ugyanez volt a helyzet Budapesten is.

(#6) BlackPriest

Ez neked is szólt.

[ Szerkesztve ]

(#8) BlackPriest válasza Tapsi (#7) üzenetére


BlackPriest
őstag

az is megvan ugye, hogy a szabályozás nem ismer olyat, hogy kiegészítő kereset? ki fizetne be fél milliót engedélyre, ha keres 50ezret vele egy hónapban? miért nem adózik? az nem az uber hibája, hogy nem ad számlát, vagy nem vallja be.

az igaz, hogy összetettebb, csak nem feltétlen az uber a főgonosz

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#9) Tapsi válasza BlackPriest (#8) üzenetére


Tapsi
addikt

Adójogi szempontból dehogynem ismer. Dologi szempontból pedig már miért kéne más szabályoknak megfelelnie annak, aki nem főállásban végzi? Ugyanúgy személyszállítási szolgáltatást nyújt. És nem az engedély a legnagyobb tétel, hanem a megfelelő paraméterekkel rendelkező jármű beszerzése.

...az nem az uber hibája, hogy nem ad számlát, vagy nem vallja be.

Pontosan. Csakhogy legálisan már nem akkora biznisz ez az egész. Meg is fogyatkoztak az uberes sofőrök rendesen.

(#10) cacasz02 válasza Tapsi (#9) üzenetére


cacasz02
aktív tag

Egyet értek! Adójogi szempontbòl ha mellékkereset, nem kell járulékot fizetni stb.

(#11) BlackPriest válasza Tapsi (#9) üzenetére


BlackPriest
őstag

mert miért? mi különbözteti meg az én 3 éves golfomat a taxis 3 éves golfjától? ugyanúgy viszem műszakira, ugyanott vettük.

a nem akkora biznisz és a kurvanagy ráfizetés között azért van különbség. ha a mohó állambácsi nem próbálná a fizetésed nagyobbik részét megszerezni tőled, a gazdaság is fehéredne és máris több adó folyna be, addig meg megy a kockáztatás. nem a vasmarok a megoldás, ezt már láttuk párszor

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#12) wikings2


wikings2
őstag

Én meg csak ülök itt és azon töprengek hogy milyen szar világba születtem bele. Csinálok valamit aztán csak azért mert itt születtem, itt élek, itteni létforma vagyok valaki azt mondja hogy kérem a felét, ja meg ez szabályellenes. uw0t? fuck dis shet.

[ Szerkesztve ]

Talán én is Pest vagyok... Pest a pestiségem. Pest,hogy rég Pesten lakok, s nem lettem pesti mégsem.

(#13) sz.balazs.95


sz.balazs.95
veterán

Ez a korrekt hozzáállás:
nem lenyomni kell a konkurenciát, hanem jobbat csinálni. :R

Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.

(#14) sz.balazs.95 válasza wikings2 (#12) üzenetére


sz.balazs.95
veterán

A fő probléma nem is ez.

a munkáltató odaadja a fizetést = ADÓ
kézhez kapod a fizetést = ADÓ
vásárolsz = ADÓ
eladsz = ADÓ
létezel = ADÓ

mindenért adót kell fizetni gyakorlatilag, ráadásul ugyanazt a pénzt jóformán többször is megadóztatják. :(((

[ Szerkesztve ]

Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.

(#15) BlackPriest válasza sz.balazs.95 (#14) üzenetére


BlackPriest
őstag

nekem a kedvencem, hogyha autót veszek, aminek ugye az értéke jobban romlik, mint a pénzzé, amin vettem, vagyonszerzési illetéket kell fizetnem. könyörgöm, itt vagyon átalakítás történik, ráadásul egy értékvesztőbb formába. ráadásul az autós cuccokon hatványozottan több adót is kell fizetnem

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#16) Vincent_ válasza Tapsi (#9) üzenetére


Vincent_
aktív tag

Aha. Az indexeseknek meg baromi nagy pechjük volt, hogy 4-ből 3 taxis átb*ssza a külföldieket élből, ugye?

Ezt az "adófizető taxis" témát már átpörgettük jópár fórumon. Szeretném látni, hogy Ft-ra lebontva mennyit tesz egy átlag taxis a közösbe (értsd: mennyi a bejelentett, leadózott jövedelme), ha már ennyire magasztaljuk őket. Az is érdekelne, hogy mit csinál az a 4000 taxis a fél millió km-t futott lehasznált autójával 2-3 évente. Nem adja el visszapörgetett órával, ugye?

Ezek tisztázása után lehetne itt érdemben a taxisok védelmében fellépni.

Amúgy meg nem a számlázás miatt fogyatkoztak meg az überes sofőrök, hanem azért, mert központilag ellehetetlenítették a munkájukat (ezt gondolom te is pontosan tudod).

Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html

(#17) big-J


big-J
őstag

Az a helyzet ez a szolgáltatás is %-ot fog kérni ami az utazás árához fog hozzá adódni. Pont amivel az uber nyerő volt.

(#21) Kékes525 válasza sz.balazs.95 (#13) üzenetére


Kékes525
félisten

Egyetértek. A versenyhelyzet versenyt szül. Hajrá, lehet jobban is csinálni! Nemcsak a taxisok, hanem az utasok is nyerhetnek rajta.

Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.