Nagyobb törésre számítottam! Szerencse, hogy nem esett senkinek baja.
Sic Parvis Magna
Nagyobb törésre számítottam! Szerencse, hogy nem esett senkinek baja.
Sic Parvis Magna
Ez is épp elég húzós...legalább 300-400K, de nem kizárt, hogy még az 500K-t is meghaladja a kár értéke. Ráadásul a sok utánajárás...
"A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"
Mondjuk ja, de az emberi élet mindennél drágább.
Sic Parvis Magna
Ezért nem balra "rántotta" anyám a kormányt, mert akkor meg az IFA-t találta volna el frontálisan.
"A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"
Hát hallod örülj, h ennyivel megúsztad Ahogy nézem, lábon hazajött, nem lesz ez olyan para Meg gondolom a biztosító fizeti..
Az a baj, hogy általában úgy kell könyörögni nekik, hogy fizessenek.
Sic Parvis Magna
300nál nem lesz több, és vélhetően az egészet csengeti a biztosító.
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
Igen, hazajött a lábán meg, ha minden jól megy, akkor fizet a biztosító, de ez most nem jött jól.
A másik az, hogy holnap muszály anyáméknak használni az autót, mert menni kell csekkeket befizetni, stb...és í hűtő épphogy nem tört el, hameg esetleg belemegy az autó egy nem várt kátyúba, kap a hűtő még egy pofont és már szét is durrant.
NoLF: Szerinted, vedd figyelembe, hogy ez "új" autó. Tudod mennyibe kerül egy új hűtő vagy egy motorháztető? A hűtő kb 80k egy fényezetlen motorháztető szintén kb 80K és nem számoltam még a többit meg egy konplett fényezést.
[ Szerkesztve ]
"A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"
Kár értük.
Az 500k akkor lehet igaz, ha mindent márkaszervízben csináltattok és fizet a biztosító mindent az utolsó forintig. Az hogy így néz ki az autó semmit sem jelent. Nem vagyok autószerelő, de láttam már ezt azt. Úgy gondolom, hogy amiket leírtál tuti cserések, de lehet egy húzatópad is közre fog játszani a témában. Illetve mivel mostmár gyűrődő zónákból áll minden modern műanyag autó, sose lesz olyan, mint újkorában. Fényezésre nagyon figyeljetek majd a szervízben, mert az idő múlásval egyre nehezebb lesz majd eladni az autót, ha látszik, hogy máshogy fakulnak az egyes elemek. Egy ügyes fényező meg tudja oldani... Ha van klíma benne vajszínű a klímahűtő is cserés lesz.
Ha a biztosító nem fizet valami elképzelhetetlen okból eszetekbe ne jusson gyári alkatrészeket beéppítetni, mert a hajatok kihullik.... annó 3 éve egy 4-es golfhoz a tükör kompletten fújva valami 60k lett volna.... na persze én meg meszet ettem....
Sok sikert a javításhoz és az egész kálváriához! Anyukádnak jobbulást.
Én sem vagyok autószerelő (de 2 év múlva már az leszek, mert most érettségi után irány a szakma ). Nagy valószínűséggel minden márkaszervízben lesz csináltatva, de ez még a napokban kiderül. Húzatópad kicsukva, mert nincs mit húzatni. Lökhárítő, "szutyok" műanyag, így azt nem lehet, motorháztető átesett azon a ponton, hogy kalapálni lehessen. Lökhárító mögött ütközővas meg szintén eltört, így azt is érdekes dolog húzatni.
A fényezéssel nem lehet mit csinálni, a sasszeműeknek fel fog tűnni, hogy az eleje friss, a többi meg "régi" fényezés. Az a minimum, hogy fényezés után az egészet jó mélyen és alaposan át kell polírozni.
Ha minden jól megy, akkor a biztosító fizetni fog, mert nem anyum volt a hibás, még akkor sem, ha ő 200-al ment volna, de 100-nél többel nem ment és ez meg lakott területen kívül volt, tehát max 10km/h-val lépte túl a megengedettet. A rendőr is mondta, hogy a másik volt a hibás, mert nem adta meg az elsőbbséget. Ha más nem, akkor ott a casco, tény, ott lesz önrész ami 10%, de nagy valószínűséggel a másik ember kötelezője fog fizetni...legalábbis nagyon reméljük.
THX!
szerk.: "John Deere"?? Szép nagy darabok
[ Szerkesztve ]
"A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"
Reménykedj hogy a Peugeot nem a MÁV-nál volt biztosítva.Akkor polgári peres eljárásban kell a tulajtól követelni hogy megtérítse az okozott kárt.Ez akár évekbe is telhet...Horror.
Ez borzasztó idegesítő lehet.
És a másik sofőr mit mondott? "Hoppá?"
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
Óra szerinti 100 nem 10-zel több mivel csalnak az órák...
... felfelé.
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
hála a jó égnek fogalmam sincs mennyibe kerülnek ezek. de gondolom nem csak gyárit lehet venni, valamint reményszerint csenget a biztosító, kvázi mindegy mennyibe van.
a biztosítónak csengetnie kell, gondolom betétlap megvolt, blabla.
(nekem zsír ugyanilyen koccom volt anno a tütümmel, mindennel együtt 100ból kijött)
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
Amikor kiértünk apámmal a helszínre ez volt az első kérdés, hogy melyik biztosítónál van. Szerencsére nem ott, hanem egy másiknál, így ezzel remélhetőleg nem lesz gond.
Thunderzolee: A másik sofőr azt hajtogatta, hogy ő nem látta amikor kinézett, meg anyám 150-el ment, anyám nem bírt vele (eredetileg rendőr nélkül akarta megoldani), de az idős faszi azt mondta, hogy 150el jött anyám meg stb..., így kihívta a randőröket. Ők is megmondták, hogy nem mehetett 150-el a Fusion, mert akkor nem ez lett volna a végeredmény meg az a minimum, hogy a légzsák kinyílik. A végére azért béke lett a két fél között.
Winner_hun: Hát...ezt kicsit kétlem. Szvsz ez csak akkor lehetséges, ha az autón a gyárinál nagyobb átmérőjű abroncs van, így nem fordul annyi idő alatt ugyan annyit a gumi, így csal az óra, de itt is lefelé csal (azt hiszem, de lehet, hogy felfelé).
NoLF: Igen, nem csak gyárit lehet venni, de az utángyártottnál ott a veszély, hogy nem olyan, mint a gyári. Felrakásnál elállnak az alkatrészek meg hasonlók.
Tény, ha minden jól megy, akkor a másiknak a biztosítója fizetni fog, de akkor is, rengeteg utánajárás, meg hát...összetört az autó.
"A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"
Uhh szegény autó.Nekem erről az jut eszembe amikor szöke hölgyike telibe kapta opelunk hátulját.Egy S60as volvo egy opel astra-t.Khmm ki sérült jobban?A volvo.Opelnek alig lett baja volvon a motorháztetőt jobb oldali oldallemez csere volt.
Tudom semmi köze hozzá de ugy leirtam .
Gondolom az Opelen vonóhorog volt.
"A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"
Így van és akkor az Opel meg mehet a kedvenc húzatópadomra... Ebben az esetben mégiscsak a volvos járt jobban...
Ha az Opelen volt vonóhorog és ha pont hátulról kapta telibe a Volvo, akkor az ütést felfogta a vonóhorog. Ergo akkor az Opel szépen megúszta míg a Volvo összetört.
Tehát nem a Volvo-s szőke bige járt jobban.
Ismerőssel hasonló volt. Egy F Astrával megállt a piros lámpánál, mögötte meg egy Vito-s elfelejtett fékezni és belement az Astrába. A Vito eleje szétesett (lökös, hűtő, lámpák, hűtőrács) a Astrán meg picit elgörbült a vinóhorog meg picit benyomódott a rendszámtábla.
"A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"
Mérd le GPS-sel. Több kocsiban is volt lehetőségem rá, egyben sem volt még pontos a km óra.
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
Szerencse kérdése is, hogy ki jár jobban. A merev, deformálódni alig képes vonóhorog valaminek át kell adja az őt ért erőket. És mi lesz az? Természetesen a padlólemez. Azt pedig nem szerencsés gyűrögetni. Extrém eset, de hallottam olyanról is, mikor egy ilyen baleset után a látszólag sértetlen vonóhorgos autó szélvédője elkezdett repedni, mert odáig ért az ütközés ereje...
"A Vito eleje szétesett (lökös, hűtő, lámpák, hűtőrács) a Astrán meg picit elgörbült a vinóhorog meg picit benyomódott a rendszámtábla."
Meg egy kicsit meggyűrődött a padlólemez, ami már csak a tömegkülönbség miatt is gyanúsan valószínű... egy pont szerű test nyelte el a Vito mozgási energiájának egy részét (vonóhorog), ami azért nem kevés ismerve a súlyát is a kocsinak. Szóval ennek a testnek át kellett adni az energiát valaminek.... igen ez volt a padlólemez. Nem egy szerencsés helyzet.
Ilyen velem is volt... '84-es 626 mazdával kaptam el egy 'xx opel astrát... 40-50-nel. Csúszott az út egyikünk sem számított rá, hogy valaki kivág elénk. Ő meg tudott állni, én nem...
Szóval nem lehetett kinyitni a két hátsó ajtaját. A vonóhorog kicsit meghajlott... a csomagtér ajtó se nézett ki jól. nekem lökös, műanyag takarólemezek, hűtő volt, lámpa. neki kicsit komolyabb volt a mutatvány. A biztosító valami 300-400k-ról küldött értesítést.
Azóta is szégyellem magam az eset miatt, friss jogsi volt és nem jól válaszottam meg a követési távolságot. Plusz azóta sem akarok matador téli gumit. Bár ami dicsérendő, egyikünk sem volt ideges az eset miatt... elszívtunk egy cigit, aztán töltöttünk egy kék sárgát engem meg eltréleztek.
[ Szerkesztve ]
Hehe...ez érdekes! Majd egyszer ki kell ezt próbálni. Ami érdekes még az az, hogy vannak az út szélén sebességmérők. Ilyen van az Örsön is ahogy a 244-es mielőtt elmenne a Baumax mellett. Párszor játszottunk vele, de nagyjából ua. mutatta mindkét műszer. Persze ennek ellenére nem mondom azt, hogy nem hiszem el amit mondasz.
ABE és kicsee: Igen, erre nem is gondoltam. Az F Astrában ilyenről nem tudni.
"A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"
(#24) Thunderzolee válasza Winner_hun (#20) üzenetére
Ezt nem kell lemérni, ez tény, h a sebességmésők nem pontosak az autókban. Régebben tesztekben is volt egy külön rublika, h a mutató szerinti 80 például az valójában mennyi. Sajnos nem tudok konkrét példákat mondani, nem emlékszem már rá, h hol olvastam, de kifejezetten emlékszem rá, h +/- pár km/h-val más volt a mért és a valós sebesség. Természetesen az óra mutatott többet mint a valós sebesség.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
(#25) Thunderzolee válasza Thunderzolee (#24) üzenetére
Az új Opelok középkonzoli kijelzője mondjuk érdekes, mikor először láttam, leesett az állam, h ennyire részletesen mutatja a pillanatnyi fogyasztást.
Egy időben sokat mentem egy Seat Leonnal, abban is volt pill. fogyasztás mérő, de ennyire nem központi helyen, és ilyen adatokat az nem mutatott. (60Liter/km, meg effélék..)
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
Nem volt rajta.Azóta sincs.Only telibekapta opel meg beütött neki egyet a saját seggével.
[ Szerkesztve ]
Ja, értem.
Hát...akkor így talán rosszabb lett a helyzet.
"A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"
Na, mostmár vége mindennek!
Az autó készen van és a garázsban alszik.
Már csak a rendszám tanuskodik arról, hogy történt valami, ja meg a szobám falán a hűtőrács.
"A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"
60liter/km fogyasztás? Aztakrva!
[ Szerkesztve ]
Gyárilag minden autó sebességmérője felfelé csal egy kicsit, hogy ne lehessen a gyártóra fogni semmit (csak 100-at mutatott, közben letrafizzák 120-al, meg hasonlók). Persze ha valaki eltér a gyári kerékátmérőtől, akkor már nem ez a helyzet.
-= Répahegesztő kisiparos =-
Mákotok volt. Inkább a kocsi törjön.
37k km? Az egész jó arány.
Múltkor totálkáros ssang-yongot szedtünk ki árokból, 480km-el. Néni megijedt, mert nekisúrlódott egy szemből jövő autó, amiben a bácsi már meghalt szívinfarktus miatt, a felesége pedig kórházba szállítást követően hunyt el.
Szóval... Inkább a kocsi törjön.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Ezt már én is hallotta, de ezt kétlem.
Nem egy sebességmérő mellett mentünk már el és az mindig annyit mutatott amennyit az óra is.
Tüzi: Így van, inkább törjön az autó, de ilyenkor amikor egy vén f@szkalap okozza a hibát nem bántam volna ha egy kicsit nagyon megrándult volna a nyaka.
480km-rel? Az igen, gratulálok a néninek, biztos csak kicsit volt ijedős.
"A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"
Elején rosszra gondoltam..
hogy egy kis off is legyen:
Nálunk a bartók béla úton amikor még lehetett a főúton parkolni, akkor oldalról belement a pár hónapos mazdába egy opel, 20 centi hely maradt a két ajtó között.. Senkinek nem lett baja, de rendesen megsírattuk szegény mazdát..
"I use heavy strings, tune low, play hard and floor it. Floor it. That's technical talk." -Stevie Ray Vaughan
bejegyzés Baleset...