Hirdetés

2024. április 17., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) anulu


anulu
félisten

"Mivel pedig az előadásokon általában elméleti alapozás folyik"

akkor ezek szerint brutál nagy változások lehettek az elmúlt ~10 évben, mert amikor odajártam kb a könyv/diasor felolvasása zajlott...

"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB

(#2) weiss


weiss
addikt

Na, szép, most minden idióta bejár majd az előadásra, nem csak azok, akiket érdekel. Nem is értem mit izgatja az egyetemet az, hogy hányan buknak meg, nem óvoda, nem kell fogni az elvileg felnőtt emberek kezét.

I did nothing, the pavement was his enemy!

(#3) Arcanus


Arcanus
aktív tag

Csak nehogy rákapjon a többi egyetem :(

(#4) junkri


junkri
csendes tag

Inkább akkor levelező!

A levelező tagozat nekem jobban bevált, mint a nappali (SZTE-n). A félév során 15 hét helyett csak 7-8 alkalom volt, péntek egész nap+szombat fele. Bent voltam az összes előadáson és gyakorlaton is, sokkal könnyebb volt készüljek vizsgákra is. Nappalin én is kihagytam az előadásokat, csak gyakorlatokra jártam be (3 évig munka mellett), az elég nehéz időszak volt. Az MSc-t is elkezdtem nappali tagozaton, de inkább átmentem levelezőre és úgy fejeztem be. Jó döntés volt!

(#5) Plafoon


Plafoon
tag

Nálunk sok előadás alapból kötelező volt, katalógussal ellenőrizve.

(#6) anulu válasza weiss (#2) üzenetére


anulu
félisten

...a kocsmák meg tönkremennek... :DDD

"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB

(#7) MCGaiwer


MCGaiwer
addikt

aki egyetem mellett dolgozni akar járjon estire vagy levelezőre.
Nem attól lesz valaki jó programozó, hogy tudja hogyan kell kódolni, hanem tisztában van az elméleti résszel és használni is tudja azt.

Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó

(#8) mrhitoshi


mrhitoshi
veterán

Sok diák dolgozik az egyetemi tanulmányai mellett

Lol. Ha ez benne lett volna az első két sorban, akkor máris tudtam volna, hogy nem a BME-ről van szó. ;]

PS4

(#9) pomorski


pomorski
őstag

Hát ez jó nagy butaság. Egyszer megzsaroltam a hallgatóimat (amikor még voltak), hogy járjanak be előadásra, mert ennek hiánya kihatással lesz a kollokviumi jegyükre... Onnantól kezdve bejárt mindenki. Túl nagy lett a hangzavar. Így vissza kellett vonjam eme ostobaságomat, hogy csak a "szokásos" két-három ember járjon be, mint régen, így legalább senki sem zavart senkit...

(#10) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

ha jól tudom a bme-n egészen addig kötelező volt előadásra járni, míg egyszer tényleg bement mindenki és ettől megomlott a jelenlétet kezelő elektronikus rendszer.

egyébként szerintem jó ötlet, hogy a nappali tagozatosok járjanak be. aki nem tud bejárni, átmegy levelezőre és/vagy egyéni tanrendre.

az pedig valahol adócsalás, hogy egyes egyetemközeli cégek arra építik az üzleti modelljüket, hogy a cégtulaj, aki mellékállásban gyakvezér az egyetemen, majd hoz egy csomó diákot, akik jelenleg kedvezőbben adózhatnak a meló után.

a magam részéről nem tudom egyértelműen elítélni a döntést.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#11) #Chris


#Chris
tag

Nem járnak előadásra?! Hát érdekes és hasznos előadást kell tartani. Ennyire egyszerű...

(#12) section9 válasza mrhitoshi (#8) üzenetére


section9
őstag

Ki kell ábrándítsalak, nekem volt BME VIK-es munkatársam, aki nappalin tanult, heti 20 órát melózott, mégis vörös diplomát kapott.

Ilyenkor annyira örülök, hogy már végeztem. Gyakorlatilag a harmadik félév elejétől kezdve folyamatosan dolgoztam, mert a gyakorlaton sem tanítottak olyat, amit otthon nem tudtam volna megtanulni. :(((

(#13) tatararpad


tatararpad
őstag

Régebbi tapasztalataim szerint ahol az előadáson való részvételt jutalmazták, oda minden kretén beült, de nem tanulni: zajongott, evett, ivott, elmesélte hogy dugta/dugott meg xy személy, videózott, zenét hallgatott, gyakorlatilag rengeteg idő elment fegyelmezésre és zavarta azokat akik voltak olyan hülyék hogy tanulni mentek be. A középiskolások azért sírnak hogy ők már nem gyerekek, tessék felnőttként kezelni őket, én megadnám nekik az esélyt erre egyetemen.

(#14) dajkopali válasza tatararpad (#13) üzenetére


dajkopali
addikt

egyetemen fegyelmezni? lol - tényleg régen jártam egyetemre

"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

(#15) tatararpad válasza dajkopali (#14) üzenetére


tatararpad
őstag

Nyilván nem verekedés meg krétadobálózás meg ilyesmi, de volt olyan előadás ahol legalább 10 percként az asztalra kellett csapnia az előadónak és kiabálni hogy kuss legyen, vagy xy ember menjen ki mert zavar, stb. Ilyenkor 2 perc csönd, aztán indult újra. Gyakorlatokon kisebb csoportok voltak és általában volt mit csinálni, nem úgy mint előadásokon a 200+ fős nagyelőadókban a 332. diát olvasva és az előadó monoton altató hangját hallgatva, ahol könnyebben elcsábul a hallgató.

[ Szerkesztve ]

(#16) dajkopali válasza tatararpad (#15) üzenetére


dajkopali
addikt

na jó, nem akarok álszent lenni: sok évig én is tartottam egyetemi órákat, de ha középiskolás viselkedéssel találkoztam, akkor vagy elküldtem az illetőt a francba, ki a teremből, hiányzással ("maga felnőtt ember, el tudja dönteni akar-e ide járni, és én is el tudom dönteni, akarom-e tanítani"), vagy pedig csak csúnyán néztem, és emlékeztettem rá, hogy már nem kölyök - mindkét módszer bejött :)

"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

(#17) Zirowe


Zirowe
nagyúr

Azert vhol elegge elszomorito, hogy azert kell tiltakozni, mert kotelezove teszik az orai jelenletet.
Msga az egyetem nem kotelezo, nem is olcso mulatsaga.
De bezzeg megy a nagy jogvedo erveles?
LoL

We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!

(#18) Gergosz2


Gergosz2
veterán

Én nem tartom rossz ötletnek, teljesen egyet értek vele. Bár a cikk a nem írja pontosan, hogy milyen tantárgyakra vonatkozna a szigorítás, de pl. a kötelező szakmai törsz anyagra szívfájdalom nélkül bevezetném.

Egy nappali tagozatos hallgatóknak az elsődleges feladata, hogy tanuljon és nem az, hogy a cégek kihasználva a különböző foglalkoztatásból származó kisebb adóterheket és az alacsonyabb bérezést őket dolgoztassák. De itt szeretném leszögezni, hogy semmi bajom nincs azzal, ha valaki egyetem mellett dolgozik, tapasztalat, illetve a pénzkeresés szempontjából nem rossz dolog. Csak ne ez legyen a preferencia egy nappali tagozatos hallgatónak, mert neki elsősorban tanulni a kell.

De csak, hogy saját tapasztalatokat osszak meg:

BME VIK Villany MSc: Most kezdik egyre több szakirányon bevezetni, hogy a kötelező szakmai törzsanyag tárgyai esetén az aláírás feltétel legyen , hogy a hallgatók az órák legalább 70%-án részt vegyenek. Egyértelműen azért, mert az órára való bejárás korrelál a szerzett jegyekkel.Meg egyrészt ez a törzsanyag, a lényeg , ezért jöttél ide. Elég abszurdnak tartottam/tartottam, hogy szakmai, kötelező tantárgy előadásán harmadik héttől kezdve hárman, négyen ültünk.

Sok az olyan mentalitású ember, aki úgy áll hozzá, hogy majd ZH előtt lesz valahogy. Ja meg persze a puskázás. Utóbbinál is kezd betelni a pohár az egyes karoknál. Nem is csodálom, mert rettenetesen undorító dolognak tartom. Jó ha valaki info/mérnök szakon az n. gazdasági tárgyon pörget egyet telefonból az annyira nem érdekes. Na de, hogy kötelező, szakmai tárgyakon is baromi sokan ezt csinálják, azért az már nem kicsit felháborító.

[ Szerkesztve ]

Nokia 6030 Hardcore User // I Panic Restaurant by Taito

(#19) #71321344 válasza bambano (#10) üzenetére


#71321344
törölt tag

Hát ja,csak amíg nincs szakirányválasztás/nem morzsolódnak le páran a népszerűbb karokon a 300-400 fős előadások értelmetlenek.

tatararpad: Ez meg a másik.

Nálunk egyszer egy péntek reggeli előadásnál akartak keménykedni, mivel a bulik csütörtök este voltak, hamar feladták :)

(#20) dajkopali válasza #71321344 (#19) üzenetére


dajkopali
addikt

péntek reggelre vagy délelőttre előadást tervezni: öngyilkosság :)
még azok sem tudnak bemenni - vagy bemennek, de elalszanak a csütörtöki buli miatt -, akik egyébként elhivatottak és szorgalmasak :)

"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

(#21) #71321344 válasza Gergosz2 (#18) üzenetére


#71321344
törölt tag

És ellenőrzik is a bejárást, mert ez a 70%-os szabály régen is benne volt a TVSz-be,csak nem sokan foglalkoztak vele?

Puskázás érdekes kérdés, mert alapvetően a magoltatásnak nem vagyok híve (nyilván van, amit muszáj megtanulni, de arra meg ott a szóbeli) és össze lehet olyan ZH-t is állítani, aminél nem vagy beljebb puskázással. Jellemzően azok voltak a szopás tárgyak, ahol mindent lehetett használni.
Engem is felbasztak, akik így vergődtek előre, de szigorlat/diplomamunka általában megfogta őket.

dajkopali: Ráadásul akik messze laktak, szerettek már csütörtök délután hazamenni.
Az első katalógusos előadás valami egyetemi/kari napokra esett. Képzelheted :D

(#22) Yodafon


Yodafon
senior tag

I'm gangsta!

(#23) CPT.Pirk válasza dajkopali (#20) üzenetére


CPT.Pirk
Jómunkásember

Igen, péntek délelőtt mifelénk Pécsett is kongott a most már MIK épülete. Nappalisként viszont volt előadásom valami logisztikai tárgyból, ami este 18:30-kor kezdődött, kb. 2 lukasóra után. Remek volt, mint villamos hallgató rohadt érdekes volt számomra és persze katalógus is volt mindig meg még figyelni is kellett mert nem volt egyszerű...

Amúgy ami neked könnyen ment a fegyelmezés terén, az bizonyos tanároknak egyszerűen nem megy. Nekünk is volt ilyen, azokon az órákon mindig ment a zsivaj. Előfordult olyan is, hogy a tisztelt infó hallgatók kannás bort hoztak be a ZH-ra (már ittasan érkeztek meg) és olyan lármát csaptak, hogy miattuk a ZH-t is újra kellett írni.

Egyébként a legkeményebb katalógus rendszer az az egyik volt tanárnőm fejében létezett. A beiratkozás hetében már arcról tudta a felvett 130 emberből, hogy ki nem volt ott azon a héten a villanytan előadáson! Na az a kemény! :)

pekfiu: kari / összkari rendezvény látogatása időnként felmentést jelentett a másnapi ZH alól, még a legkeményebb tárgynál is volt ilyenre példa. ;]

[ Szerkesztve ]

Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

(#24) weiss válasza Zirowe (#17) üzenetére


weiss
addikt

Sok sikert aztán az álláskereséshez, mikor mész állásinterjúra, és kb. kiröhögnek, hogy semmihez nem értesz, csak az elméleti sz@rt tudod.

I did nothing, the pavement was his enemy!

(#25) mrhitoshi válasza dajkopali (#20) üzenetére


mrhitoshi
veterán

Valószínűleg nem olyan gyilkos a szak. :) Nálunk aki nem járt be előadásra, az csúnyán megszívta. Mindig bent volt a beiratkozottak 95%-a.

(#12) ysengrin: VIK-en nem csodálom. :D Viccet félre téve, én kb ismerek 1-2 embert aki dolgozik az egyetem mellett, pedig a többség akit ismerek, örül ha kap ösztöndíjat. Mondjuk van olyan eset is, mikor a srác mindent tud, de inkább a koliban ül.

[ Szerkesztve ]

PS4

(#26) [LOLDMA] válasza MCGaiwer (#7) üzenetére


[LOLDMA]
csendes tag

Ahhahaha, ez a legviccesebb dolog, amit a héten hallottam, pedig már szerda este van. Várj. Ugye elolvastad, hogy ELTE IK-ról van szó?

(#27) errorcode06 válasza anulu (#1) üzenetére


errorcode06
őstag

Ne aggódj. Elég sokszor most is az megy...

"Well, Blizzard is dead. It is a corpse being puppeteered by Activision and Bobby Kotick" DesignerDave

(#28) izee


izee
senior tag

Kutatóegyetemként már nem azzal kell foglalkoznia, hogy több hallgatót vegyen fel, mint amennyit elbír, hanem feltehetőleg a megszokottnál kevesebbet vesz majd fel és azokból kell kutatókat faragni, akik képesek és akarnak publikálni.

Identicalness is the tendency to propagate to collaborate and to interact only with people who are very very very very very much like you. Epitome of this is the selfie. https://www.youtube.com/watch?v=dmXcjvL9VSc&t=39m45s

(#29) MaUser válasza MCGaiwer (#7) üzenetére


MaUser
addikt

Őőőő, te jártál egyetemre?

Konkrétan az egyetem semmilyen szinten nem járul hozzá ahhoz, hogy milyen programozó leszel. Ahhoz programozni kell, mégpedig valós feladatokban, lehetőleg minél több tapasztalt kolléga keze alatt, majd mellette. Akkor leszel jó programozó, ha olyan projekteken dolgozol, ahol látsz többféle kiváló megoldást ugyanarra a problémára, ahol látod hogyan építenek fel egy architektúrát, hogyan kell egy fenntartható kódbázist felépíteni és e mögé fejlesztési eljárásokat rakni és betartatni, stb. Na most ezekből semmit nem tanulsz meg az egyetemen.

Az egyetem arra való, hogy bizonyítsd, egy adott kihívást teljesíteni tudsz és a diplomáddal egy kezdő programozótól elvárható feladatot meg tudsz oldani. Nyilván ha emellett nem nézel hülyén egy integrálra vagy éppen felismersz egy design template-et az előny, de ezek amúgy is jönnek maguktól. A diploma arra jó, hogy 1000 jelentkezőből ne az első körben dobják ki a cv-det, ahogy a diploma nélküli, meg nem értett kóderekét.

''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

(#30) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

mit sírtok, nekem még orosz órám volt péntek hajnali 8-kor...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#31) bambano válasza MaUser (#29) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

az ugye megvan, hogy ez a hülyeség ásítóan unalmas?
("Konkrétan az egyetem semmilyen szinten nem járul hozzá ahhoz")

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#32) Hiftu válasza MaUser (#29) üzenetére


Hiftu
senior tag

Azt ugye érzed, hogy ezeket nem a cégeknek kellene megtanítaniuk? Ha mégis, akkor mennyit is kellene fizetni az egyetemistáknak a cég felé ezért? A mérnöki órabér elég drága tud lenne. Ugye aki tanít téged az nem ingyen dolgozik a cégnél.

[ Szerkesztve ]

Tessék mondani, lehet itt hazudni? - Kaszt: Decker, Faj: Troll, Működési Terület: Prohardver

(#33) cattus


cattus
őstag

Sajnos a frissen érettségizett hallgatókat, akár kiváló szakmai előképzettség birtokában is, gyakran váratlanul érik az egyetemi követelmények a hirtelen kapott szabadsággal párosulva.

Akkor miért nem csak az első (két) félévre vezetik be a kötelező előadáslátogatást? Nekünk mondjuk kb. minden felsőbbéves azt mondta, hogy az elején járjunk be előadásokra, mert anélkül sok nehézségbe ütközhetünk, igazuk volt.

Do the thing!

(#34) pengwin válasza bambano (#10) üzenetére


pengwin
addikt

Ez mind tök szép és jó, csak mindenhonnan azt hallom, hogy az előadások lélekölően, agyzsibbasztóan unalmasak és haszontalanok. Nekem is ez a tapasztalatom, igaz bölcsész vagyok.

"Aki dolgozni akar járjon levelezőre vagy estire."
Oké, de a levelező és esti szakok legtöbbször fizetősek. Sok képzésből nincs is más, csak nappali tanrend.
Ráadásul sok család nem engedheti meg magának, hogy félévenként 120-250 ezer forintot kifizessen tandíjra, sőt: sokaknak még az is komoly anyagi megterhelés, hogy állami képzésre járassák a gyereküket. Főleg ha vidékiek, és kell pluszba kollégiumot/albérletet, utazást fizetni. Vagyis sokan tényleg rá vannak szorulva arra a pénzre, amit egyetem mellett megkeresnek.
De értem én, illeszkedik ez az intézkedés a jelenlegi oktatáspolitikába, ami az egyetemi oktatást akarva-akaratlanul kezdi a középosztály és az a fölött lévők privilégiumává alakítani.
A jelenlegi egyetemi rendszert meg szerintem nagyon komolyan górcső alá kéne venni, nem véletlenül nem tudja a diákságot kellőképpen motiválni az az öncélú intellektuális maszturbáció, amit a legtöbb helyen az oktatók művelnek. Ez szigorúan a saját tapasztalatom az oktatók többségéről, én is találkoztam már kivétellel, komoly tisztelet jár azoknak, akik tényleg oktatni akarnak, nem pedig megszégyeníteni a diákokat, vagy csak kipipálni egy pontot a havi feladataik listáján.

(#33) cattus
Meg talán az egyetemeknek is itt lenne az ideje alkalmazkodni a változó diák-alapanyaghoz, ahelyett, hogy folyamatosan csak a gólyák tudásának csökkenő színvonala miatt picsognak. 3 év BSc/BA elé nyugodtan be lehetne tolni egy év szakmai alapozást, felkészítést, és csak utána kezdeni a jelenlegi tananyagot. Több sikere lenne, szerintem.

[ Szerkesztve ]

Üdv, pengwin

(#35) ceripapa válasza MCGaiwer (#7) üzenetére


ceripapa
aktív tag

Szia !
Könnyű úgy mondani bármit is , hogy tisztában lennél az ELTE jelenlegi szintjével.
Jelenleg az IK-n (a,b) szakirányokon csak elméleti prog oktatás zajlik, minimális oktatással és inkább gyakorolj otthon napi 3-4 órát / prog tárgy.
Hála égnek utóbbi időben a matekos tárgyak nagy részét értelmes gyakvezek kezdték tanítani, de a prog-s tárgyak nagy része semmire nem jó. Kb olvass referenciát, járj utána gyakorolj. Oktatás a diavetítésből kimerül ( pl ADA, ) .

Sokkal több olyan egyetem van ahol gyakorlatorientált a programozás, és nem ez a bsc és régi képzés egy hibás fúziója.

=> külföldön egyetem majdnem ekvivalens 3 éves szakmai tapasztalattal.. :D ( vagy ez vagy az, persze mindkettő a legjobb :] )

[ Szerkesztve ]

(#36) bambano válasza pengwin (#34) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

nekem négy diplomám van, nem az volt a tapasztalatom, hogy az előadások egységesen rosszak. a négy szakon egyetlen egy olyan előadásom volt, ahonnan egészségvédelmi céllal megszöktem. a többiben semmi agyzsibbasztó nem volt. nem azt mondom, hogy mindegyik pöpec volt, mert nem volt az. a többsége megütötte a jó közepes szintet, vagy jobb volt, és nagyon kevés tárgyra emlékszem, amire most azt tudnám mondani, hogy haszontalan volt.

persze bizonyos szempontból ritka állatfajta vagyok, mint a fehér holló, ugyanis soha nem iszom piát.

tehát a mostani diákok is nyugodtan bejárhatnának az előadásokra.

"Oké, de a levelező és esti szakok legtöbbször fizetősek." amikor utoljára néztem, a levelezőn volt állami finanszírozás is, meg fizetős is.

"Ráadásul sok család nem engedheti meg magának, hogy félévenként 120-250 ezer forintot kifizessen tandíjra": akkor a következő lehetőségei vannak, mint azt már korábbi hsz-emben is említettem:
1. úgy szervezi a munkáját, hogy be tudjon menni órára. két diplomámat munka mellett szereztem, de nem diákként, hanem családfenntartóként.
2. levelezőre megy
3. egyéni levelezőre megy. a második diplomámat én is egyéni levelezőn szereztem.

azt gondolom, hogy van választási lehetősége a diáknak akkor is, ha anyagilag rászorult, nem csak a tiltás ellenére történő lógás.
"De értem én, illeszkedik ez az intézkedés a jelenlegi oktatáspolitikába": az eltén aligha akarnak oktatáspolitikát csinálni... ha elhülyítés lenne a cél, akkor nem köteleznék a diákot olyanra, ami okosítja. ebből a szempontból nézve ez kontraproduktív.

"A jelenlegi egyetemi rendszert meg szerintem nagyon komolyan górcső alá kéne venni, nem véletlenül nem tudja a diákságot kellőképpen motiválni az az öncélú intellektuális maszturbáció, amit a legtöbb helyen az oktatók művelnek. ": oké, de nem elte btk-ról szól a cikk, hanem ttk-ról :P :P :P

az, hogy az oktatáson lehetne javítani, a fentiektől független elképzelés, minden bizonnyal van alapja.

"Meg talán az egyetemeknek is itt lenne az ideje alkalmazkodni a változó diák-alapanyaghoz": ez ugye veretes baromság, ha abból az irányból nézed, hogy te, mint az egyetemisták által készített cuccok vevője, nem akarsz alkalmazkodni hozzá. mert pl. ha infarktusod van és műteni kell, ki műtsön: az az orvos, akit diák korában "vaskalapos" egyetemen rommáfingattak, vagy olyan orvos, akinél már alkalmazkodtak?

a banki szoftvert, ami a fizetésedet fogadja, ki írja? alkalmazkodók? a lifted tartószerkezetét milyen mérnök tervezze? aki alkalmazkodott? szeretnéd, ha rádperegnének a repülők?

nem az egyetemnek kellene a diákokhoz igazodnia, hanem a diákoknak az egyetemhez. már a gimiben, vagy még hamarabb.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#37) truebaba8 válasza junkri (#4) üzenetére


truebaba8
tag

anyad meg nem kapja meg a penzet utanad, es nem lehetsz kollegiumban.
Tehat te budapesti gazdag emberke vagy.

-

(#38) jbush válasza CPT.Pirk (#23) üzenetére


jbush
tag

"Egyébként a legkeményebb katalógus rendszer az az egyik volt tanárnőm fejében létezett. A beiratkozás hetében már arcról tudta a felvett 130 emberből, hogy ki nem volt ott azon a héten a villanytan előadáson! Na az a kemény! :)" - csaknem "Armbróné"-ról van szó? :DDD Ugyanezt tudta és alkalmazta Katits is vállgazdból.

(#39) cattus válasza pengwin (#34) üzenetére


cattus
őstag

Az, hogy a gólyák milyen tudásanyaggal kerülnek az egyetemre a középiskola felelőssége, nem az egyetemnek kéne még azzal törődni, hogy egy minimálisan tényleg elvárt szintre még fel is zárkóztassa a diákokat, ezt már gimnáziumban meg kellene ejteni.

Olvastam mostanában az új középiskolás tantervekről, meg hogy mi folyik ott oktatásreform címszóval, hát elkeserítő. Nekem nagy szerencsém volt, a város legjobb gimnáziumában végeztem, végig nagyon jó tanáraim voltak. Ha viszont a tendencia folytatódik, akkor elég rossz helyzetben lesznek az egyetemek is, hiszen ott nem azt az anyagot kéne leadniuk, amit a diáknak már középiskolában meg kellett volna tanulnia.

Do the thing!

(#42) pengwin válasza bambano (#36) üzenetére


pengwin
addikt

Nyilván van kettőnk tapasztalata között egy elég nagy szakadék, ezért:
1. írtam, hogy a saját tapasztalatom az volt, amit leírtam, és
2. Igazat adok neked. :R
3. hál' Istennek tényleg nem az ELTE BTK-ról beszélünk... ;]

Az alkalmazkodás alatt én azt értettem, hogy jelenleg azért is olyan nagy arányú a lemorzsolódás, mert az egyetemek jelenleg is úgy csinálnak, mintha egy még mindig jól működő közoktatásból kikerülő diáksággal lenne dolguk, pedig ugye a helyzet korántsem ez... Ezért is írtam, hogy a 3 év BSc elé kéne valami felzárkóztatás a szak által megkövetelt szintre, nem pedig a 6 féléves BSc első két félévében kéne ezzel szenvedni. Az egyetemek szerintem nagyon durván csődöt mondtak pedagógiai szempontból, mert a jelenlegi hozzáállásuk már-már ugyanaz, mintha én az angolt középiskolában ugyanolyan módszerekkel próbálnám tanítani, mintha latin lenne, és közben buktatnám azokat, akik tanév végére nem tesznek le egy egynyelvű C2-es vizsgát.
Hiába tartják a követelményszintet, ha közben nekik is világos, hogy a jelenlegi gólyáknak nem elég ugyanannyi oktatás a követelmények teljesítésére, mint a 10-15 évvel ezelőttieknek. Ezután van két lehetőség:
1. csökkentik a követelményszintet
2. igyekeznek jobban felkészíteni a diákokat
Én a másodikat javasoltam-javaslom, és azért gondolom, hogy az egyetemeknek kéne ezt meglépni, mert még mindig elég komoly autonómiával rendelkeznek ahhoz, hogy akár házon belül, saját hatáskörükben meg tudják oldani ezeket a problémákat, sokkal könnyebben és gyorsabban, mint ahogy arra a közoktatás képes lenne.

Üdv, pengwin

(#43) bambano válasza pengwin (#42) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"az egyetemek jelenleg is úgy csinálnak, mintha egy még mindig jól működő közoktatásból kikerülő diáksággal lenne dolguk": mi mást kellene csinálniuk? te meg azt várod el az egyetemről kikerülő diplomástól, hogy tudja, amiről a diplomája szól. nem pedig azt, hogy leszakadjon a híd, minden elektromos kapcsoló birkózó gép legyen, és jól látható különbséget szeretnél a sebészed és a hentesed munkája között.

"a 3 év BSc elé kéne valami felzárkóztatás": jaja, gimnáziumnak hívják.

"Én a másodikat javasoltam-javaslom, és azért gondolom, hogy az egyetemeknek kéne ezt meglépni": ha az egyetem ennél komolyabbat lépne, mint ami van, azzal beavatkozna a közoktatásba és a saját költségvetésébe venne olyan feladatokat, amikre mások már elköltötték a pénzt. nagy öngól lenne. nem az a megoldás, hogy az egyetem belenyugszik a silány hallgatói minőségbe, mert ha megtenné, a középiskolákat semmi nem hajtaná a jobb tanítás felé.

szerintem azt kellene csinálni, hogy eltörölni ezt az emelt szintű érettségi nevű bohózatot és visszaállítani az egyetemi felvételi rendszert. azt vegyék fel, aki oda való. kész. nem kell itt tutujgatni a diákokat, pláne nem kell tutujgatni a gimnáziumokat, hanem aki jó, felveszik, aki nem, kimarad. az életben se mondják azt, hogy oké pistike, semmi gond, hogy eltévesztetted az ajtót és a sebészetre mentél be szabdalni a kórbonctan helyett... az is milyen vicces már, hogy menőbb gimiben van felvételi, egyetemen nincs. rotfl.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#44) CPT.Pirk válasza jbush (#38) üzenetére


CPT.Pirk
Jómunkásember

Talált. :K Persze nem volt nehéz, veled együtt kezdtem kolléga. ;]

Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

(#45) DjFlanker


DjFlanker
aktív tag

"Egyébként a legkeményebb katalógus rendszer az az egyik volt tanárnőm fejében létezett. A beiratkozás hetében már arcról tudta a felvett 130 emberből, hogy ki nem volt ott azon a héten a villanytan előadáson! "

Ezt DATE-n Kis Szendile professzor asszony (aki nagyon jó arc amúgy, ma már talán nyugdíjas) is tudta. Bejött az előadásra, 1 percig "végighúzta" a szemét az arcokon, és januárban a kémia vizsgán katalógus és minden nélkül hajszálpontosan tudta, mikor melyik előadáson nem voltál ott, és azon ő milyen anyagot adott le. Slusszpoénként mindezt 200-nél több elsős (tehát "új") hallgatóval.
És lefogadom hogy ha ma összefutnánk (11 éve látott utoljára), a helyes keresztnevemen szólítana, emlékezne hogyan szigorlatoztam, mit csináltam, stb..

Jó pilóta alagútban nem katapultál

(#46) pomorski válasza jbush (#38) üzenetére


pomorski
őstag

Olyan embert ismerek én is. Fotografikus memóriája van, legalábbis ezt mondják az ilyenekről az okosok.

(#47) dabadab válasza Zirowe (#17) üzenetére


dabadab
titán

"Azert vhol elegge elszomorito, hogy azert kell tiltakozni, mert kotelezove teszik az orai jelenletet."

Tényleg elszomorító, csak teljesen más indokok miatt, mint amit te gondolsz. Egyetemre felnőtt emberek járnak, akiknek illene tudnia eldönteni, hogy érdemes bejárni-e előadásokra, nem ovoda ez.

DRM is theft

(#48) MCGaiwer válasza MaUser (#29) üzenetére


MCGaiwer
addikt

aaha igen, szóval ha építkezésekre járok zuglágerként, akkor egy bizonyos idő után már faszán tudok házat is tervezni gondolom, nem is kell a mérnöki diploma...

aki normális elméleti oktatáson kívül tanul programozni az egy jó favágó lehet, de erdész nem (leszámítva a zseniket).

Tipikus, szükséges, de nem elégséges feltétel.

rengeteg olyan tapasztalt programozóval találkoztam, akik bár használni tudják a technológiát, de nem értik teljesen a mögötte álló logikát. Manapság egy minőségi fejlesztést végző munkahelyen ez már nem elég. Olyan kódot és struktúrát kell csinálni, ami könnyen bővíthető, és olcsón fenntartható. Úgy tekintek az egyetemi info oktatásra mint az általános iskolára a gimnázium előtt, ahol az alapokat megadják, amire később lehet építeni, de magában persze semmire sem jó. Itt mondjuk a gimnázium a munkahely, az egyetem meg az általános.

[ Szerkesztve ]

Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó

(#49) Tikakukac


Tikakukac
titán

RFID kari még mindig a pénztárcámban :B Nem hülyeség volt az a kötelező 1. félévben legalábbis. Egyébként ja, jó tanárhoz bementem később magamtól is. Ami meg hulladék volt sírva kapartam a küszöböt, hogy kérlek ne.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#50) barii86 válasza anulu (#1) üzenetére


barii86
tag

Azert hihetetlen hogy muszaj mindent elcseszni. Egyetemen tessenek szives lenni felnottkent kezelni az embert, mert ha csecsemokent banunk valakivel, csecsemo marad. Koszonom el tudom donteni hogy erdekel-e az eloadas. Nekik csak az a dolguk, hogy osztalyozzanak. Nem az, hogy kenyszeritsenek

Mar az is felhaborito, hogy nem lehet egybol a vizsgara menni

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.