Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) varga.tamas


varga.tamas
tag

A felsővezeték szakadás azért hat ki a dízel mozdonyra, mivel a felsővezetéket a két Pista szereli és úgy nem lehet szerelni, hogy alattuk robog el a vonat. Attól hogy van felsővezeték még nem csak villanyvonat jár sínen...

127.0.0.1 SWEET 127.0.0.1

(#2) mickemoto


mickemoto
őstag

A helyzet pedig exponenciálisan súlyosbodik az átszállások számával.Három négy átszállás esetén egy kezdeti 10-15 perces késés végül akár 3-4 órásra is kerekedhet.Ezt nem egyszer tapasztaltam országon belüli országot átszelő utazásnál.Az viszont felettébb érdekes hogy külföldről belföldre vasúttal történő közlekedés esetén a határig pontosak a vonatok, a határtól pedig rendszeresen összeszednek számottevő késést.

(#3) varga.tamas válasza mickemoto (#2) üzenetére


varga.tamas
tag

Óriási +1 erre.

Mi is voltunk vonattal Oroszországban és vissza. A keletiből az indulás már egyből 1:45 perc késéssel történt meg. A határig kb 2 és fél óra késést szedtünk össze, amit utána Ukrajnában sikerült ledolgozni. Hazafele ugyanez. Záhonyig percre pontosan érkeztünk meg, onnan Pestig pedig 1:30 késés. Nem zavarja a MÁV-ot, hogy a vonatok 1600 km-en nem késnek egy percet sem, de ők behozzák 200-on a másfél órát.

127.0.0.1 SWEET 127.0.0.1

(#4) CloZee válasza mickemoto (#2) üzenetére


CloZee
aktív tag

Ezt a határig pontos dolgot én is tapasztaltam (sok esetben), még akkor is amikor Szicíliából jöttünk fel. Igaz eleve 2 óra késéssel indultunk Siracusa-ból (vagy Palermo nem tudom már, de baleset volt előtte), de Rómánál már nulla perc volt ez a késés. A magyar határra valami 2 percel korábban érkeztünk, viszont onnan a déliig összeszedtünk 2,5 óra késést :D

[ Szerkesztve ]

(#5) tope


tope
addikt

Mivelhogy nincs konkurencia, azt csinálnak amit akarnak. (állam az államban)
10-en éve fejlesztik a vágányokat, hogy tudjanak 160-al menni a vonatok, kérdem én, hol megy ennyivel, ahol már ennyi éve fejlesztenek ?.
Az meg hogy 2 embernél már megéri kocsival menni, arról inkább nem fejteném ki a véleményemet.

UI: Japánban már nem lenne vasutas/vasút, ha ilyen szolgáltatást nyújtanának.

(#6) Geri Bátyó válasza varga.tamas (#1) üzenetére


Geri Bátyó
őstag

A Nyugatiban nem csak 1-2 sínpár van. Hogyha a felénél le is szakad a felsővezeték, a dízel még akkor is el tudna közlekedni 3-4 vágányon, úgyhogy ez az érv nem állja meg a helyét.

Viszont te magad is írod később, hogy Magyarországon te is tapasztaltad, hogy a késés "hétköznapi" dolog. Nincs rá logikus magyarázat. Akkor miért keresel magyarázatot az illogikus késésre? :F

(#5) tope: A GYSEV valami oknál fogva másképp működik, mint a MÁV. Például nyereséges is, ha jól tudom! :D
A 160Km/h azért vicces, mert vagy az új vágány nem bírja mégsem ( :W ), vagy a felsővezeték nem bírja, vagy a menetrendbe nem fér bele! :(((

[ Szerkesztve ]

"Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)

(#7) Goe


Goe
csendes tag

Én napi szinten ingázok és hasonlókat tapasztalok. Ami engem különösen szokott idegesíteni az az utastájékoztatás, pontosabban sok esetben annak a teljes hiánya. Mondjuk amikor 30 percet áll a vonat a menetrendszerinti indulás után és egy szót se szólnak róla (olyan volt, mintha szerintük már elment volna a vonat, egyszer nem mondták be, hogy mi van). A másik bosszantó dolog a kényelmetlenség. Nem vágyom luxus körülményekre, de az egy kicsit sok, hogy a kocsik sokszor úgy néznek ki, mintha telefosták volna (már bocsánat) és már reggel olyan szaga van a ruháimnak mintha valami méh telepen fetrengtem volna egész éjszaka. Az már csak ráadás, hogy nyáron meg lehet pusztulni, főleg ha csak az ablakok fele nyitható (ma reggel ráadásul fűtöttek, igaz kint nem volt nagyon meleg, de így is erősen indokolatlan volt), télen meg nem egyszer fut be jég hidegen a vonat.
Szóval van baj, de érdekes módon a késéseket valahogy tolerálni tudom. A nagyobb késések mindig valami nagy gebasz miatt vannak, az meg előfordul, ez van. A kisebb, szinte mindennapos késésekkel meg szerintem aki ingázik együtt tud élni. Amúgy hozzáteszem, ezeket a késéseket szvsz rendszerint az utasok okozzák. Kedvencem az, amikor a T. utasok kb. 10 méteres sorban állnak egy ajtónál, persze az senkinek se jut eszébe, hogy átsétáljon egy másikhoz, pár méter az egész, de hát ugyan… még a végén lemarad a vonatról. Inkább ott állnak percekig, amivel semmi gond, a baj az, hogy a vonat is . A másik az amikor képtelenek becsukni maguk mögött az ajtót (régebbi kocsikon) és a kalauznak kell hátrasétálnia, hogy becsukogassa. Ez se két perc, és ilyenekből jó kis késés összejöhet.

Steam: hungoe | PSN: HUNGo3e

(#8) kemotox


kemotox
addikt

Az is jó mikor nyugatiba ki van írva, hogy dunakeszi-göd-vác-i gyors, de valamiért inkább Veres fele megy - persze erről senki nem szólt. (20 perc késéssel persze, említésre se méltó :D). Persze mikor Vácon nem vettem jegyet visszafele akkor meg volt sértődve a kaller de hát így járt, nem tudott nagyon mit tenni.

De legalább vicces bolondrészegcsövesek szoktak lenni a vonaton, akik szórakoztatják az embereket - gondolom a fellépés benne van a jegyárban :D (Na jó, ez már nem általános egyáltalán, de mikor középsuliba jártam néhány éve, akkor azért szinte heti rendszerességű látványosság volt)

Közmondás:
20 perc késés nem késés

(#9) ivana


ivana
Ármester

A legrosszabb a Balaton mellett, gyors vonat is megáll mindehol és állandóan késik, múltkor Kanizsáról jöttünk és Fehérvárig 1,5 késés csak úgy. :(

(#10) kemotox válasza ivana (#9) üzenetére


kemotox
addikt

Jajj a "megáll mindenhol"ról jut eszembe... Nyugati előtt az állatkert-megálló. Gondolom mindenki ismeri :D

(#11) mickemoto válasza kemotox (#8) üzenetére


mickemoto
őstag

Hál istennek ritkán utazom vonattal, de ha netán kénytelen vagyok akkor eleve úgy tervezem az utazást hogy korán reggel indulás és bizonytalan időben érkezés ugyanaz nap estig.
Kivételes eset az amikor valamire azt mondom hogy csődbe mehetne és átkerülhetne akár valami külföldi tulajdonba, mert ennél rosszabbul már úgysem működhetne a MÁV.

(#12) kemotox válasza mickemoto (#11) üzenetére


kemotox
addikt

Óó, ne is mondd... Egyszer fizika vizsgára mentünk haverral, csak egy órát állt Rákospalotán... De beértünk időben. Gyakorlottak voltunk és beleszámoltunk 1-1,5 órát, és úgy indultunk.
Van még egy kedvencem: Mikor késésben vagyok, akkor nem szoktam sietni a vonathoz, hanem csak annyit mondok magamban, hogy "bízok a mávban". És szinte mindig bejön. Csak bízni kell benne, hogy szokás szerint késik, és akkor el lehet érni :D

(#13) kmisi99


kmisi99
addikt

Na meg az a durva, hogy min 30 éve nincs erőlelépés. Munkám során 1980 as évek beli újságokkal volt dolgom és ott fel volt tüntetve néhány vasúti menetrend és az a durva, hogy ma is ugyan annyi idő alatt teljesítik mint 30 éve ugyan azt a távot.

(#14) kemotox válasza kmisi99 (#13) üzenetére


kemotox
addikt

Szerintem az első gőzmozdony is hasonló sebességgel tette meg a Vác-Pest vonalat :D
Amúgy meg érthető: 30 éve változatlanok mind a vonatok, mind a vasút..

[ Szerkesztve ]

(#15) fesii


fesii
aktív tag

Milyen érdekes hogy én 99%-ban IC-n utazom (nem sürün) de egyszer volt egy fél órásnál több késésünk (szombathely-keleti pályaudvar távlatban)
Ezekszerint akkor a ti károtokra érek én oda időbe :P

(#16) kmisi99 válasza fesii (#15) üzenetére


kmisi99
addikt

Nagyon szerencsés lehetsz az ICk késnek össze vissza. Barátnőm heti rendszerességgel utazott volt olyan, hogy korán akart jönni haza 8 órakor induló ic vel jött BP ről 10 re lett volna Debrecenbe végül annyit késett, hogy a 10 órakkor induló IC pár percel utána ért be. Szóval laza 2 óra késés és nem egyszeri eset.

(#17) galocza


galocza
aktív tag

ne legyetek annyira kritikusak, van azért növekedés. pl menetidőben.
kb 15 éve felújították a bp-szegedi pályát.

menetidő előtte:
ic kb 2:10
gyors kb 2:30

menetidő utána:
ic kb 2:30
gyors kb 2:50

mi ez, ha nem fejlődés? 8)

(#18) mickemoto


mickemoto
őstag

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.