Bátran!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] Real Racing 3 - Freemium csoda
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] A használt VGA piac kincsei - Július I
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
creation
senior tag
Van esetleg tapasztalatod róla? Érzel velemi különbséget más olajakhoz mérten?
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
P.e.t.ya.
senior tag
Bizony bátran. Japán mociba ez a best of. Hondámban is ez volt Mobil1 után (ég és föld), most a Lexusba is ezt öntöttem.
Doze
aktív tag
Ez placebó, reálisan nem lehet megmondani. A motorodba milyen szabvány kell? API.. SL, SM, SN?
Ha ezeket tudja akkor mind1 mit töltesz bele, a többinek már csak marketing és szubjektivitás kérdése, no meg pénztárca.
Autóba egyébként kiváló az Eneos, ráadásul kedvező árú. (bár mostanában sztárolják ezt is rendesen, kúszik fölfele az ára).
De az biztos hogy hogy 10w40 legalább full szintetikus legyen+nem árt ha tudja a topp szabványokat. (ebben a kérdésben mondjuk egy 5w-40-el jobban járnál, de te tudod, bár ha olajfürdős a kuplungod, akkor nem érdemes mást bele tenni )...
Hagyományosan amúgy a motorra specializált márkák a Motul, Ipone, Repsol
[ Szerkesztve ]
creation
senior tag
Eddig egy negatív tapasztalatról tudok. Az közeli baráti körből való, de nem hiszem hogy releváns az esetemben.
A negatív tapasztalat egy 1.6-os Civic tulajától származik. Neki megégett az olaj... De azt tudni kell, hogy ez a Civic egy turbós ~400 lovas dög... Szóval kicsit "feszített" motor...
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
Doze
aktív tag
Csak ebből nem lehet kiindulni.... ha elkurtak benne valamit, vagy az olaj nem keringett benne rendesen akkor tölthettek volna bele akármit, akkor is odaég.
(egyébként utólagos turbósításnál nem véletlen szoktak olajhűtőt beépíteni, ha neki ez nem volt akkor így járt )
De vissza az eredeti témához, vedd meg töltsd bele és menj... nem érdemes ennyit gondolkozni rajta.
creation
senior tag
A szervízkönyv alapján:
"Genuine Honda Ultra GP SAE 10W40 or 20W50 If the equivalent products is to be used, follow the standards below:
- API classification: SF class engine oil
- SAE standard: select from your operating temperature range"
1,9l szűrő csere nélkül
2,1l szűrő cserével
2,4l teljes kapacitás
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
creation
senior tag
Azért gondolkodok ennyit rajta, mert a legjobbat szeretném a motoromnak (ár/érték arányban is). Az eneos-ról egyrészt mert Japán, másrészt mert olvastam egy csomó beszámolót már próbálok informálódni, vonz az ára.
A másik amiért nem mindegy most nekem mit veszek, az az, hogy júliusban lesz egy 2000km-es túra a kis motorral. És nem szeretnék út közben semmire sem rájönni. Azon kívül, hogy "de jó volt hogy megcsináltam"...
Szóval mielőtt cselekszem, szeretem tudni, hogy jól tettem e, s nem pedig utólagosan mérgelődni
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
Doze
aktív tag
-SF Megszűnt Az 1988-ban vagy régebben gyártott motorokhoz.
nem mai csirke , most elmondom neked, abba még sima ásványi alapú motorolajat is bele lehet önteni, de mivel az már jóformán nincs, így fölfele lehet válogatni mert visszafelé kompatibilis...
Tehát ami jó bele API SG, SH, SJ, SL, SM, SN
Gyakorlatilag a piacon az utolsó négy fut, SJ-től fölfelé, Szóval majdnem mind1 mit borítasz bele, ha valami jobb márkát veszel melléfogni nem tudsz... tényleg csak a tesco márkákat kell kerülni. Max 3000Ft/literig, a fölött meg már csak pénzkidobás.
Pl: [link]
vagy ha drágább [link]
Azért linkelem ezeket mert ezek ezt hiszem motorba lettek fejlesztve, és ha már motor akkor legyen motorba való olaj.
[ Szerkesztve ]
Bátran ajánlom. Amióta bejött csak ezt öntöm a 28 éves japán szekérbe és semmi gondom nincs vele.
Doze
aktív tag
Kimondottan az eneosnak elég szűk a termékpalettája a motorokkal kapcsolatban.
creation
senior tag
Maga a motor 1998-as, de a blokk sokkal régebben készült és alkalmazták a mai napig a legújabb 2008-as modellben is (annyival változtatva, hogy már nem karbi, hanem injector, játszottak még köbcenticel(furat/löket) karbi típusa és sebességek száma). De maga a kenő rendszer és a többi rész (vezérlés pl), maradt a régi.
DOHC V2 90° twin 250ccm 60(furat)/44(lökethossz)
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
creation
senior tag
Jelenleg Motul van benne, pont abból, amit linkeltél.
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
Doze
aktív tag
Én maradnék annál, motorhoz való, és nem is rossz, (nem kell belőle sok, így az ára sem vészes).. Eneossal is eldöcögne, csak az autóhoz való.
wolfnet
tag
Ismerősöm használta régi 91-es 1100 gigszerben, ott az eneost ette egyébként semmi baj nem volt vele. A motult nem csípi annyira. Én motulozok nekem bevált igaz drága, de ez van. üdv
Privátban érdeklődj! :)
creation
senior tag
Azért a gikszer majd másfélszer annyit forog mint szegény kis VTR valaha is fog
Meglátom ma délután mire jutok. Elmegyek aztán meglesem.
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
Retro11
senior tag
Érdekes.. Nekem 450+ két literes sz@rom van, mégse égett meg még benne olaj, kíváncsi lennék én arra a hondára.. Csak súgok, hogy köze nem volt az olaj minőségének, az állítólagos égéshez...
Hogy ON is legyek. Motul is tökéletesen megfelel. Sőt, igazából mindegy. Csak a szabvány stimmeljen, de ezt írták is már előttem.
[ Szerkesztve ]
wolfnet
tag
Ja ja most látom amiket előttem írtak az valóban fontos. Csúszni fog a kuplungod ha nem motorkerékpárba való olaj kerül be, hanem pl autó olaj. Ne kockáztass. üdv
Privátban érdeklődj! :)
creation
senior tag
Igen tudom, a túl híg olajaknak van sok előnyük, de sajnos hátrányuk, hogy az olajban úszó kuplungot nem támogatják
Ma megyek körülnézni olaj fronton, meg kesztyűt venni, meg sisak rögzítő hálót, meg olajszűrőt...
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
wolfnet
tag
Privátban érdeklődj! :)
whbear
senior tag
Japán motorkerékpárba csak JASO MA (MA2,MB de itt a te motorodról van szó) olaj mehet a kuplung miatt. Az Eneos 10W-40 rész szintetikus de ez is többszörösen túlteljesíti a követelményeket amire neked szükséged van.
[ Szerkesztve ]
Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM
JHC
tag
Én motorkerékpárba mindenképpen motorkerékpárba való olajat használok, mert egyrészt a kuplung is megkívánja a megfelelő adalékolást, másrészt a sebváltó fogaskerekeit is megfelelően kell kenni, ahhoz megfelelő nyírási stabilitással kell rendelkeznie az olajnak. Mifelénk a Castrol Power1 Racing 4T 10W50 az Isten, az UNIX-nál kapható, vagy ott ahol nagy kedvezményt kapnak, jó áron lehet szerezni. Motul-t a Bárdi-tól lehet venni jó áron. Jó áron van és használják páran valamelyik Repsol-t a típust nem tudom pontosan 10w50 és a flakonon van "Hoda spec" felirat.
creation
senior tag
Nos...
A tegnapi napon körbejártam a témát pár boltban (motoros). Szinte mindegyikben volt az eneos-ból. Egyértelműen mindenhol állították, hogy az én szöcskémbe bőven sok ez a típusú olaj (az eneos-nak van kifejezetten motoros olaja). Így némi bátorságot szedve, megvettem belőle 3 flakonnal (1850HUF/liter). Mindenestül (olaj + szűrő + sisak háló) fizettem 9820HUF-ot. A háló árát kicsit sokalltam, de minőséginek néz ki (leszámítva a tényt, hogy a kampók végeiről a gumi már le is ugrott első körben), jó erősen tartotta a sisakot még 130-nál is. Viszont az biztos, hogy tankra nem lesz jó, tehát oda még vennem kell egyet (nagyobbat).
Holnap megyek a kesztyűkért, ha minden jól megy. Utána már lesz némi infóm arról, hogy mi változott. Addigra lesz a motorban kb 200km.
Mindenkinek köszönöm az információt.
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
wolfnet
tag
Na majd áruld el milyen. Literenkénti ár különbözet 3-4 rugó a motulhoz képest.
Privátban érdeklődj! :)
creation
senior tag
Én a Motult is elég jó áron (2700HUF/liter) szereztem. Szóval így nekem az ár különbség csak 1eHUF.
Délután már kicsit okosabb leszek, hétvége után meg már sokkal.
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
creation
senior tag
Nos, az olajba és a motorba a csere óta 3500km ment bele (ebben benne van egy Horvát tengerpart oda vissza 1 hetes nyaralással egybekötve, tehát ment egyben legalább 2x több mint 700km-t).
Amiket tapasztaltam:
- Mintha csendesebben járna (alapjáraton nincs az a tipikus V2-es dohogós hangja annyira, kisimult)
- Indulásnál kicsit tapadó kuplung
- Indítás után nehezebben pörög fel, de utána sima
- Színe kicsit sötétebb lett
- A hidegindításnál eddig tapasztalt kis füstölés nyomtalanul eltűnt
- Nem látom fogyását, tehát nem eszi...
Az eladó javasolta, hogy ezzel inkább ne várjam meg a 12000km-t a cseréhez És 6000 környékén tegyek újat. Szóval még 2500km van hátra. Úgy gondolom ez a nyáron simán meg is lesz (még szeptemberben).
A következő olaj tankolásnál is cserélem a szűrőt, mert az az 1000JMF szerintem nem ver földhöz.
[ Szerkesztve ]
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
wolfnet
tag
Jól hangzik
Privátban érdeklődj! :)
bejegyzés Eneos motorolaj