Hirdetés

2024. április 17., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Cucuska2


Cucuska2
őstag

A címben hibát vétettem.

Rock and stone, to the bone! Leave no dwarf behind!

(#2) albert8


albert8
addikt

Én sem :(

Flickr----https://www.flickr.com/photos/113522384@N02/? -----------------------------------Krumplistészta----https://krumplisteszta.wordpress.com/

(#3) Thunderzolee

Nyelvtannak csak addig látom értelmét, amíg a helyesírást oktatják.
A többi utána következő már csak feleslegesen rabolja az ember (diák) idejét. Sokkal értelmesebb dolgokat is lehetne tanítani az iskolákban. :((

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#4) ftc válasza Thunderzolee (#3) üzenetére


ftc
nagyúr

100%-ig igaz az egész..

Bár ez igaz az irodalomra is...minek kell fújni, hogy xy költő vagy író ezen a napon mit tett?

(#5) Huma válasza Thunderzolee (#3) üzenetére


Huma
addikt

Mindig is utáltam a nyelvtant.
Az egyik kedvencem, hogy van ugyebár egy általános szabály ami szinte mindenre igaz.
Természetesen kb minden szabály alól van kivétel a nyelvtanban ilyen-olyan esetben ill szónál.

Ezt mindig kisbetűvel írjuk, kivéve..
Ezt mindig külön írjuk, kivéve...
Ezt mindig kötőjellel írjuk, kivéve...
Stb

Engem inkább ezek a kivételek "készítettek ki".

ftc :
Én a verselemzéseket bírtam. Amikor pl egy olyan teljesen szubjektívan értelmezhető verset kellett elemezni amiről talán még a szerző sem tudta volna megmondani, hogy miről is szól mert épp ópiummámorban fetrengett mikor írta.
Az elemzés pedig nem abból állt, hogy leírtad azt, hogy neked milyen benyomásaid támadtak a vers kapcsán ill, hogy szerinted mire utalhatott a szerző ezzel-azzal, hanem meg kellett tanulni az irodalmárok által elfogadott hivatalos verselemzést az adott művel kapcsolatban és azt kellett emlékezetből lehetőleg minél pontosabban leírni.

Majdnem olyan mint ha egy absztrakt képet csak egyféleképpen lehetne értelmezni.

[ Szerkesztve ]

Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

(#6) Thunderzolee

Hát igen, a másik amit utáltam, az az irodalom..

"A fákon a levelek zizegése a költő szabadságvágyát fejezi ki.." 'nyád! :W

Érdekes, akik zsír tanulók voltak irodalom-nyelvtanból, azok általában kémiából alig kaparták össze a kettest. Legalábbis volt pár ilyen (stréber) osztálytársnőm.. :P

[ Szerkesztve ]

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#7) Huma válasza Thunderzolee (#6) üzenetére


Huma
addikt

Ja. Attól még hogy valaki tud magolni nem lesz okos.
Sok olyan embert láttam már aki egy többszáz oldalas könyvet képes volt bemagolni két nap alatt, de két számot már nem tudott elosztani egymással.
Az egyikhez memória kell a másikhoz intelligencia.

Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

(#8) Apollyon


Apollyon
Korrektor

A nyelvtan azért van hogy ismerd és meg is értsd, ezáltal még hatékonyabban használhasd a nyelvet amit beszélsz. Mivel tudományág ezért vannak benne kissé nehezebben értelmezhető részek. Továbbá azért is kell tanulni, hogy legyen miből érettségizni, esetleg később vizsgázni. Hidd el előrébb vagy mintha egyáltalán nem tanultad volna ;)

Amikor általánosba jártam megkérdeztem a tanártól hogy mi a jó rákért kell az irodalmat tanulni, marhára nem érdekel. Azt mondta a tanár azért, mert ezzel is fejlődik a művészeti érzéked, a nyelvtanod stb. Egyébként bölcsebb és intelligensebb is leszel pl tudni fogod mi az az irónia, ha utálod is akkor is fog rád ragadni valami és ezzel már elérte a célját. Szal megvan mindennek a maga értelme, és nem is hülyeség :N

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#9) Thunderzolee

A tíz ujjal való gépelésnek is megvan az értelme, mégsem oktatják.

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#10) Huma válasza Thunderzolee (#9) üzenetére


Huma
addikt

Azért mert hamarosan már haszontalan lesz mivel az elménkkel fogjuk irányítani a gépet.

Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

(#11) Apollyon válasza Thunderzolee (#9) üzenetére


Apollyon
Korrektor

Én középsuliban 2 évig tanultam gépírást heti 2x2 órát, jó nagy keményfedeles könyvünk is volt hozzá. :D

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#12) Szten Márs


Szten Márs
nagyúr

Azért elég gyász látni az emberek hozzáállását :(

(#13) Apollyon válasza Szten Márs (#12) üzenetére


Apollyon
Korrektor

Ugyan, lehetne rosszabb is. El tudom képzelni hogy olyan is van hogy valaki nem tud ide beírni, mert nem tud olvasni és csak kattintgat össze-vissza a neten :D

[ Szerkesztve ]

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#14) Lenry válasza Thunderzolee (#9) üzenetére


Lenry
félisten

nekünk oktatták, bár sosem tanultam meg normálisan az ő módszerük szerint.
annyira hardcode-olva van a ROMomba, hogy az alapállás a SHIFT-A-W-D-Space, hogy azt semmiféle ASDF JKLÉ nem írja fölül :)
(ha csak simán leteszem a kezem az asztalra, alá lehetne tolni egy billentyűzetet, pont a megfelelő gombokra esnének az ujjaim :D )

nyelvtan: azzal nincs baj, hogy tudj helyesen írni. sokan nem tudnak. azt viszont én se értem, hogy miért is kell tudnom, hogy egy magánhangzó zöngés vagy zöngétlen, esetleg, hogy mi egy adott mondatban az állítmány. kit érdekel?

az általános műveltség nem érv, ne is jöjjön vele senki, mert ez bőven túl van azon, plusz totálisan haszontalan, és időrabló dolog, miközben folyamatosan sírnak a tanárok, hogy nincs idő gyakorlatra, kísérletre, bemutatóra, pedig akkor még lehet, hogy érdekelné vagy az értené is a gyerek.

szerencsére én már túl vagyok ezen.

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#15) Thunderzolee válasza Szten Márs (#12) üzenetére

Igazad van, és Iscariahnak is.
Sajnálom, h nem tudom értékelni a tudás ezen formáját :( de nekem csak keserűséget okoztak azok a tantárgyak, amik nem érdekeltek, (és nem is voltam jó belőlük).
Gondolkodásmódom nagyon régóta a logikára épül, ebből sok problémám volt már az iskoláimban is.. (azóta meg főleg).

Helyesen írni azt nagyjából tudok, erre úgy ahogy büszke is vagyok; legalábbis amikor elnézem a fórumon egyesek miket tudnak összehordani, vagy Facebookon a saját ismerőseim.. :/

Akkor lenne hasznos pl. a nyelvtan, ha olyan (számomra) értelmetlen szabályokat megszüntetnének, mint tulajdonnevek -i toldalékkal való ellátottságuk esetén kisbetűvel való írásuk.

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#16) Apollyon válasza Thunderzolee (#15) üzenetére


Apollyon
Korrektor

A magyar nyelvben az írásmód legtöbbször a logikára épül. Az i toldalékos tulajdonnevek köznévvé, 'tárggyá' válnak amiből sok van vagyis elveszti a tulajdonnév tulajdonságát. Szerintem amúgy elég kényelmes, hogy nem kell minden Főnevet Nagybetűvel írnom. Mondjuk nem tanulok már Németül, de megőrülnék ha a Magyarban is ez lenne, és ha írnék ide a Fórumba minden Főnév miatt meg kéne nyomnom a rohadt Shiftet. :D Jó ez így ahogy van.

Bár lehet nem így van, vagy csak így alakult ki, de szerintem azért is kell ilyen sok tantárgyból ilyen mélyen belemenni, hogy a tanulóban ki tudjon alakulni felnőtt korára mivel is szeretne foglalkozni. Pl aki nagyon bírja a kémiát, nagyobb valószínűséggel lesz vegyész, mint aki nem is tanulja...

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#17) Lenry válasza Apollyon (#16) üzenetére


Lenry
félisten

szerintem azért is kell ilyen sok tantárgyból ilyen mélyen belemenni, hogy a tanulóban ki tudjon alakulni felnőtt korára mivel is szeretne foglalkozni.

ez szép. elméletben
gyakorlatban a középiskolából kijövő érettségizettek ~90%-nak halványlila gőze nincs arról, hogy mit is szeretne csinálni, plusz ennek köszönhetően csomó hasznos dologra egyáltalán nem jut idő
hogy példát is mondjak, amit szerintem tanítani kellene, vagy több időt kellene szánni rá:
-(köz)gazdaságtan/pénzügy - hogy tudja a gyerek, hogy milyen kockázatai vannak mondjuk egy hitelnek. nagy részében nincs a szorzásnál bonyolultabb művelet, nem kell hozzá akkora ész, hogy ne lássa át bárki
-kresz - bicikliseknek és gyalogosoknak is (lásd)
-politika - igen, tanítani kellene, talán kevesebb birka lenne az országban, meg átlátná, hogy mi miért történik körülötte. ha már szavazati joga van / lesz, akkor tudja is hogy miért szavaz arra, amire, és ne a reklámok meg a kampány döntesse el vele.
-vitakultúra - nem, a kurvaanyád nem érv.
-technika - nem kishajót hurkapálcikából, bár az se rossz, hanem alapvető "mi hogyan működik, és ha elromlik, hogy tudom két csavarhúzóval megcsinálni"
-számítástechnika / informatika - annyira a mindennapok része, mégse érte hozzá szinte senki. nem ez a nevetséges office-oktatás kellene, hanem hogy legyen tisztában legalább olyanokkal, hogy hogyan telepítünk egy programot, alapvető biztonság, gép alkatrészei mire jók, stb, stb.

röviden: hasznos, gyakorlati dolgokat kellene tanítani. nem azt, hogy mikor mire gondol a költő...

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#18) Apollyon válasza Lenry (#17) üzenetére


Apollyon
Korrektor

Valóban, ebben teljesen igazad van. Ha megnézzük szerintem jó régóta nincs frissítve az oktatási rendszer. Úgyértve hogy kb ugyanazokat tanítják ma is mint 10-20 vagy több éve, vagyis ugyanaz a szisztéma szerint.. Az érdekelne hogy külföldön is ez megy e, hogy vajon ugyanannyi %-ban van e gyakorlati haszna a tanulmányoknak.

Nem vagyok egy összeesküvés-elmélet hívő, de lehet az is benne van hogy azért azt se szeretnék ha túl sokat tudna egy átlagember. Vagy egyszerűen csak leszarják.

Másrészt én is inkább fizikából érettségiztem anno informatika helyett, mert turbo pascalból, meg officeból, meg kb html-ből álltak az érettségi feladatok, de leginkább a turbo pascaltól kaptam hülyét, hogy egy ezeréves, haszontalan programnyelvet kell tudni. Mondjuk állítólag C-hez kell pascal, de akkor már inkább leszek "bölcs" az irodalom anyagoktól minthogy mégegy1x meglássam a TurboP-t.

Mindegy, a kresz valóban kéne, de én egyébként mint biciklis (bár van jogsim) azt mondom nem kéne a bicikliseket az útra engedni. A rendőrt nem érteni gáz, kresz vizsgán a forgalomirányító rendőr feladatokért jár a legtöbb pont és elég sok van belőle.

Az irodalomhoz meg nyelvtanhoz csak annyiból nyúlnék hozzá, hogy kevesebb óraszám legyen, de azért maradjon meg. A kivett órákból meg lehetne az amiket leírtál. Egyébként én közgazdsági és informatikus szakközépbe jártam, és 9-10. osztályban közgázt és infót is kellett tanulni, és lehetett választani melyik irányba mész inkább tovább. Sajna azóta már bezárták a sulit, anno még épphogy le tudtunk ott érettségizni, köv. évben már modell- (vagyis ostoba)képző lett belőle, mert eladta az épületet az önkormányzat és mindenki repült. Mintha szándékosan vissza akarták volna tartani a tudást, a mi középsulinkban volt az egyik legjobb belső rendszer oktatás ügyében.

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#19) Lenry válasza Apollyon (#18) üzenetére


Lenry
félisten

Nem vagyok egy összeesküvés-elmélet hívő, de lehet az is benne van hogy azért azt se szeretnék ha túl sokat tudna egy átlagember.

én biztos vagyok benne, hogy ez így van, csak bizonyíték hiányában nehéz emellett érvelni, így aztán inkább fel se hozom. az értelemesebbje átlátja úgy is.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#20) Cucuska2 válasza Lenry (#17) üzenetére


Cucuska2
őstag

Szolnok egyik legjobb (söt, lehet a legjobb) gimijébe járok, a VFG-be, matek szakra.

Általánosban volt technika. Technikai beállítottságú osztálytársaim, és én nagyon élveztük. Kezdjük ott, hogy külön voltak választva a lányok és a fiúk.
Mi 5. osztályban csak papírt hajtogattunk. 6. osztályban már komolyabb dolgokat is csináltunk, fadoboz, műszaki rajzzal, felületét minimálisan megmunkálni stb..
7.-8. osztályban forrasztottunk, tanultunk a városok víz, szennyvíz-elvezetéséről, szivattyúkról, fűtéstechnikáról. Semmi komolyat, csak annyit, hogy ne álljunk értetlenül egy búvárszivattyú szó hallatán, vagy tudjuk a távfűtés működésének alapját.
Forrasztottunk kézmozgás-érzékelő (ilyen hurok ami nézi ha hozzáértünk), meg nedvességérzékelő. (3 'chip', 2 drót, 6 forrasztás)
Ja igen, tanultunk még KRESZ-t is. Majd 20 tanórányit. Végén a teszt nekem lett a legjobb, 80 pontom lett 100-ból. Még biciklis akadálypálya is volt.
Ez egy külvárosi iskola volt.
Városi sulikban a technika olyan volt, hogy papírt hajtogattak négy éven keresztül, meg kishajót hurkapálcikából.

Számítástechnika: 3 évig tanultuk általánosban, MS Office, Paint, Windows Intéző használata. Nyűg volt a hátamon, már akkor Openoffice-t használtam, meg TC-t. Na, TC-n nőttem fel. A gép alkatrészeiről majd egy fél órán keresztül beszéltünk az egész évben.

Most, gimnázium:

KRESZt, vitakultúrát támogatom, jó lenne ha lenne. Nálunk informatika csak 3.-tól lesz, heti 1 órában, nem tudom mit tanulunk, de van egy ezresem rá hogy office-t.
Technika nincs, azt nagyon bánom, mindig visszasírom az általános iskolás tanáromat. Nagyon jó, talpraesett, tájékozott ember volt. Elektromos hálózatokról is beszéltünk, máig nem megy ki a fejemből az R-S-T betűhármas.

Vitakultúrát azt úgy tudnám elképzelni, hogy van most heti négy magyarunk, ebből 1 lenne vitakultúra. Ez az elgondolás nagyon csábító, többet művelne az embereken mint a barokk stílusirányzat.

Politika: Ez érdekes kérdés, nem hinném hogy megvalósítható jelenlegi kormányunk alatt. Bár a rajz tanárunk elég sokat beszél nekünk a politikáról.

Apropó rajz: Kíváncsi vagyok mit fogunk csinálni, ugyanis tavaly nem volt rajztermünk, ezért nem tudtunk rajzolni, de idén van. Nem tudom mi szükség rá.

Rock and stone, to the bone! Leave no dwarf behind!

(#21) Lenry válasza Cucuska2 (#20) üzenetére


Lenry
félisten

Na, TC-n nőttem fel.

én is. meg előtte wincmd-n. meg előtte norton commanderen. szabályosan le lettem ugatva, amikor floppyformázást tanultunk (így neveztük az intéző kezelésének oktatását. nagyjából kimerült a floppyformázásban meg a mappa létrehozásában) és totalcmdben két perc alatt megcsináltam, az órai feladatot, és odajött a tanár, meglátta, "miért nem intézőben csináltad, ki engedte meg, hogy ezt használd, stb, stb" nem f*szmindegy? megoldottam a feladatot? meg. akkor meg? :W
és még csodálkozunk, hogy a diákok nagy része segghülye a géphez és pánikba esik, ha nem ugyanott vannak az ikonjai, vagy ha feldob a gép egy (hiba)üzenetet

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#22) Crystalheart válasza Lenry (#14) üzenetére


Crystalheart
senior tag

"azt viszont én se értem, hogy miért is kell tudnom, hogy egy magánhangzó zöngés vagy zöngétlen, esetleg, hogy mi egy adott mondatban az állítmány. kit érdekel?" - Speciel ezek mind kellenek a fogalmazáshoz vagy a retorikához. Tudnod kell, melyik az állítmány, hogy tökéletes mondatot alkothass, és tudnod kell, melyek a zöngés hangzók, amikre oda kell figyelni. Én inkább két plusz egy órafajtát iktatnék be a tanrendbe, a fogalmazást és a retorikát, felsőben és középiskolában is, mindjárt értelmet kapna a nyelvtan tananyag nagy része. Így csak lóg a levegőben, nem csoda, ha kevesen látják az értelmét. A retorika keretein belül, amint az régen is volt, szerepelne a vita és a szónoklat tanulása is, ezek a mindennapi életben, munkakeresésnél rendkívül hasznos dolgok lennének. A fogalmazás fontosságát talán említenem sem kell. És ez mind a nyelvtanra és irodalomra épül.

Persze ezeken kívül is vannak olyan elemek, amiket én sem tartok hasznosnak, és rendszeresen író emberke létemre is elfelejtettem már őket, de alapvetően sok jót tanultam.

A gond, hogy az iskola alatt rengeteg óra megy kárba az elemi és középiskolai váltáskor. A gyerek kétszer tanulja ugyanazt, és ettől nem fogja jobban megjegyezni, pedig nyilván az a cél vele. Egy folyamatosabb szisztéma szerint kellene tanítani, ahol pl. irodalomban nem feltétlenül és minden esetben kronológiai sorrendben kellene venni a műveket, hanem értelmezhetőség, szerint, összefüggéseiben. Pl. a Szigeti veszedelmet olyan fiatalon szerintem nagyon-nagyon kevesen olvassák el, szinte kár is rá akkor és ott időt szánni, mert egy későbbi átvételkor érthetőbb volna. Vagy A kis herceg, akár a Kincskereső kisködmön, a kedvenc példáim, csóri általános iskolás semmit nem ért belőle, ami lényeges. A fiataloknak ekkor megy el a kedvük az irodalomtól, mert rájuk erőltetik ahelyett, hogy megkedveltetik velük. Aki utálja az irodalmat a sok kötelező miatt, az a kötelezőt sem fogja elolvasni; aki viszont szereti azt a rugalmas oktatás után, mikor a művészetet úgy mutatják meg, mint a befogadót szórakoztató produktumot, az a kötelezőknél is sokkal több könyvet fog elolvasni.

Valahogy tehát jobban össze kellene hangolni az általános- és középiskolai tananyagot. A Waldorf-módszer azért túlzás, erős túlzás, de egy rugalmasabb és motiválóbb irányba kellene elmozdulni, ahol jut idő olyan fontos tárgyakra is, mint a retorika, a fogalmazás és a társadalomtan, hogy legyen értelme is az alaptantárgyaknak, ne csak lógjanak a semmiben.

Dany007: "Mert a magyar irodalom kb 70%-ban semmi másra nem jó, mint az általános műveltséget növelni." - Megfelelő általános műveltség nélkül nincs rendes fogalmazás. :) Lásd fent.

[ Szerkesztve ]

(#23) Dany007 válasza Lenry (#17) üzenetére


Dany007
veterán

Jahajj ez mennyire így van :D
Sose felejtem el, építész technikusiba jártam, második évben is volt heti két óra ének-zene!
Hát magyarázza már el valaki, hogy ki a fészkes fenét érdekel az ének óra egy építész szakközép második osztályában :D

Annyi hülyeséget tanultunk, hogy alig maradt idő szakmai órákra. Volt, hogy heti 4 magyar irodalom és csak heti 2 műszaki rajz, mert nem volt rá több idő. Így is minden nap 8 óránk volt kivéve kedden, mert akkor 9.
Mert nem hiszem el, hogy a magyar irodalom annyira de annyira fontos, hogy heti 4 órában kelljen tanítani. Arról nem is beszélve, hogy nyelvóránk is csak heti 2 volt.

A másik probléma meg a tananyag tartalma volt. Lásd gazdaságtan. 2 éven át mindenfélét tanultunk, de a frissen végzett ember arra nem képes, hogy kiszámolja, átlássa mondjuk egy hitelt összegét, törlesztőjét, mi az a THM és hasonlók.
Tehát tényleg tanultunk mindenféle mély szakfogalmakat, meg volt pár számítás is, de olyat amit a gyakorlatban tényleg használna az ember, na azt nem.

Szóval tényleg szükség lenne komoly átalakításra. Hogy legalább az általános iskola után a gyereknek lehetősége legyen értelmes, a gyakorlatban hasznos dolgokról is tanulni, ne csak a folytonos lexikális tudás valamint általános műveltség. Mert a magyar irodalom kb 70%-ban semmi másra nem jó, mint az általános műveltséget növelni. (több fogalmazás, több szövegértés, olvasásra lenne inkább szükség)

(#24) Dany007 válasza Crystalheart (#22) üzenetére


Dany007
veterán

Én se azt mondom, hogy hagyjuk el teljesen az általános műveltséget. De azért az arányokon változtathatnának.
Mert ma egy diák kijön úgy az érettségiről 18-19 évesen, hogy halvány fingja sincs, se a világról se a világ működéséről. Nincs tisztában sem a jogaival sem a kötelezettségeivel.
Persze azt tudja, hogy ki volt Mikszáth Kálmán meg, hogy mikor élt és mit alkotott Janus Pannonius. De ezzel sokra nem megy "odakint".

[ Szerkesztve ]

(#25) Crystalheart válasza Dany007 (#24) üzenetére


Crystalheart
senior tag

De lásd, mit írtam fentebb, nem az általános műveltség szintjén kell változtatni, mert igazság szerint az még így is alacsony, hanem a tananyag átszervezésével jobban kell elosztani általános 6.-tól középiskola végéig a tudásanyagot, és akkor juthatna idő az alapozáson kívül a valódi, közvetlenül is hasznos tárgyakra. Sőt, ami azt illeti, a megnövekedett infómennyiség korában a középiskolába plusz egy év is elkélne, mert most mindenből csúszásban vannak, mikor az érettségire kellene készülni -akkor még könnyebben meg lehetne ezt oldani.

(#26) ftc


ftc
nagyúr

Nah visszatérve. Én nem Magyarországon végeztem el iskoláimat hanem Szlovákiában..Nekünk volt magyar s szlovák nyelvtan is.. A szlovák nyelvtan egy kicsit izgalmasabb a ragozások végett illetve a speciális írások végett nem mind1, hogy y vagy i... Még szlovákban megérették velünk mi a jó, addig magyar órán csak magolni lehet mivel ha nem szó szerint mondtam vissza ami le volt diktálva akkor egy jeggyel rosszabb volt máris.. A magyar nyelvtant középiskolában utáltatta meg velem a tanárnőm mint ahogy az irodalmat is... Irodalmon a verselemzés...elmondta ő mit gondol a a versről más magyarázat nem lehetett jó. Meg leíratott minden évszámot amit tudott, hogy ez ekkor s ekkor történt... Soha senki nem tanulta meg s akkor mi voltunka rosszak..az meg mellékes volt, hogy bármilyen fogalmazást írtam mindig rossz volt :D

(#27) Huma válasza ftc (#26) üzenetére


Huma
addikt

Ezért kellene a tanárokat alaposan kirostálni és csak azokat engedni tanítani akik tényleg képesek rá, de sajnos amíg nincsenek rendesen megfizetve erre vajmi kevés esély van. Így is hiány van belőlük (pl kémia, fizika) ha jól tudom.

Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

(#28) Crystalheart válasza Huma (#27) üzenetére


Crystalheart
senior tag

Na igen, az tanárfüggő is, ki mennyire tanít jól, élvezhetően, élményszerűen.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.