Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Typhoon47


Typhoon47
őstag

Ismét , egy hatalmas, profi cikk, megariszpekt :R
(viszont, sajnos, 2 cikked nem lehet egyszerre a főoldalon ha jól tudom, dátumozd egy kicsit előre :B)

"Education is important but big biceps are importanter"

(#2) Abu85 válasza Typhoon47 (#1) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A főoldal annyira nem lényeg ... már régóta olvasható cikkekről van szó, csak most költözök a PH-ra. :)

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#3) xuldar


xuldar
őstag

Hú, nagyon jó kis tartalmas cikk volt, akár a PH!-cikkek közé is simán beférne. Viszont rengeteg a vesszőhiba, amelyek javításában fel tudom ajánlani a segítségemet.

Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

(#4) Abu85 válasza xuldar (#3) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Elnézés a vesszőkért egy régebbi verzió került fel, copy-ztam az újra. :B

Viszont át lettem dátumozva szóval várni kell. :DD

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#5) blokad


blokad
senior tag

Nagyon jó cikk. Mostanában csak ugy záporoznak. :R

(#6) Skyhigh


Skyhigh
senior tag

Nagyon jó cikk, és nagyon jól megvilágítja a lényeget!

Lehet csak én vagyok ma ennyire fáradt, de két szünetet is tartottam az olvasása közben mert szó szerint elfáradt a szemem.

A világon 3 féle ember létezik, aki tud számolni és aki nem...

(#7) CimbiX


CimbiX
aktív tag

Nagyon igenyes, nagyon összefogott, gratula!

(#9) ollie


ollie
MODERÁTOR

Nagyon jó cikk! Végre egy írás, ami laikusok számára is érthetően lebbenti fel a fátylat a DX9 és DX10 közötti különbségről.
Azt hiszem ez végleg betett a "DX10-et az XP-re" letöltőlinkeknek. :)

***

(#10) Lars válasza ollie (#9) üzenetére


Lars
őstag

Pont ezt akartam írni, hogy még én is értem :D
Na jó nem mindent, de nagyrészt :)
Szóval jó cikk, köszönjük :R

(#11) Abu85


Abu85
HÁZIGAZDA

Ha valami nem vili akkor lehet kérdezni ... ezért van a fórum. :R

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#12) Flame_ válasza Abu85 (#2) üzenetére


Flame_
tag

Korábban már olvastam az "eredeti" helyén vagy kétszer, és persze azóta is nagyon jó, sőt (nekem legalábbis) még olvasmányos is :R Gratu, és én részemről várom a többit is :C

(#13) leviske válasza Abu85 (#11) üzenetére


leviske
veterán

Mikorra várható a Larrabee-ről szóló cikk? :DDD Vagy csak arról, hogy várhatóan merre haladunk majd a DX11 után... Vagy hogy, mennyire lehet ütőképes az nV a RayScale-el a kezében. Van-e esélye arra, hogy tudjon még egy nagyot ütni az Intel-en/AMD-n... esetleg arra, hogy még tovább húzza a piacon a DX11 után. :R

(#14) Abu85 válasza leviske (#13) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Kis türelem, cikket teremt. :DD

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#15) #19617792 válasza Abu85 (#11) üzenetére


#19617792
törölt tag

Mondjuk nekem bekezdésenként kell újra-újra olvasni, mert még tömény nekem. :B
De meg szeretném ismerni, tudni az API-kat, architecktúrákat, azok közti különbségeket, mi micsoda, melyik miért jó, miért nem, milyen felépítés, az minek kedvez, stb. Sok mindent, de mivel érdekel a téma, ezért alaposan elolvasom az írásokat. :R :R :R

(#16) proci985


proci985
MODERÁTOR

esetleg kiegészítés a 48x0ás architektúrával? valamint uppolni lehetne, a 3850@256osnál párezerért többért már meg lehet kapni az 512est is.

ezt leszámítva szokás szerint nagyon jó cikk.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#17) janos666


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Azt nem tudod véletlenül hogy a DX 11-es tesszeláció működik-e majd RV770-en? Az nvision08 dx11-es diáiból nagyon nem úgy nézett ki. Ezeteben viszont örök halott verem a magban az a tesszelátor már 3 generáción át. :D
Bár nemsoká kijön a DX 11 SDK és kiderül. (Windows 7 alphákban is van már előzetes DX 11 verzió, ha valaki tud majd az SDK kiadása után egy aprócska programot írni ami hozzányúl a tesszelátorhoz dx 11-en át... ha nem akarsz windows 7 alphát futtatom én hogy megy-e :D)

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#18) intelfan


intelfan
aktív tag

Nagyon jó cikk, tényleg...szerintem belefér a Best of... categoriába lazán :)
:R :R :R

egy dolgot nem értek azért, a végén mikor kifejted a véleményed, hogy milyen kártyát is vennél, a felsorolásból kimaradt a Radeon 48XX seria, van ennek valami különösebb oka (szándékos) avagy véletlen volt? Már csak azért is kérdezem mert taglalod a DX10.1 -et amit ugye egyenlőre (ha jól tudom) csakis ez a két kártya (4850-70) támogat...

illetve ha van ilyen hogy "kívánságkosár" , hogy mi legyen a következő....engem nagyon érdekelne egy teljes átfogó PhysiX vc No PhysiX leírás is, mostanában pár külföldi lpon már láttam kísérleteket (sikereset) arra hogy Ati mint elsődleges kártya és Nvidia mint PhysiX kártya egy rendszerben...ez eléggé érdekes téma lehetne :)

az összes magyar ISP tehet egy szivességet...

(#19) lezso6


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Én is csak azt tudom mondani, hogy nagyon jó cikk! :R :R :R

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#20) Xaels


Xaels
félisten

Hát Abu minden elismerésem a tied. Ha a neveddel fémjelzett írást látok, azt mindig végigolvasom akár többször is. Véletlen nem fog valamikor papíron megjelenni valami Best of Abu, hogy melóhelyen szünetekben is olvasgathassunk?!

A HD 48x0-esek azért nincsenek itt mert régebbi az írás, de ami késik nem múlik, ahogy eddig megfigyeltem :D

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#21) nebulo5


nebulo5
senior tag

Szuper!
Nagyonszépen köszönöm a szakszerű felhomályosítást! :R

Üdv: nebulo

(#22) #70616832 válasza intelfan (#18) üzenetére


#70616832
törölt tag

A Radeon 3XXX is támogatta már a DX10.1-et

(#23) Solten válasza Abu85 (#4) üzenetére


Solten
addikt

:R Abu-minőségű írás... :D

[ Szerkesztve ]

Saor Alba

(#24) __Psion__ válasza Abu85 (#2) üzenetére


__Psion__
tag

HÁZIGAZDA?
Gratulálok! :R

╒═════════════════════════════════════════════════╕ ──────────────────────►´Ρςiοn◄────────────────────── ╘═════════════════════════════════════════════════╛

(#25) Syrano


Syrano
tag

Mostanában annyi az érdekes és hasznos cikk a logout.hu-n, hogy már a be kell osztanom a napomat hogy érdemben végigolvassam őket, ne csak átfussam. Erre a cikkre miharabb sort kerítek, de csak munkaidő után.

(#26) Sanyix válasza Xaels (#20) üzenetére


Sanyix
őstag

nem is kell 48xx, mert tök ugyan az mint a 38xx, csak nyers teljesítményben bikázták fel, amivel már izomból is lenyomja a gtxeket, nem csak iq-ból :)

[ Szerkesztve ]

szövegértelmezés, az ÉRTELMEZÉS a fontos, mert az olvasás mindenkinek megy, de az ÉRTELMEZÉS már komoly probléma a magyaroknál. Gondold ezt át mielőtt marhaságot írsz...

(#27) PeppErKorN


PeppErKorN
tag

A napokban kezdtem kétségbe esni, hogy eltűnt a Hardver Labor, így most nagyon örülök, hogy végre beköltöztek ezek az írások méltó helyükre. Köszönet értük.

--K--N--R--

(#28) jockas


jockas
senior tag

Már régebben olvastam ezt a cikket Abu-tól és nekem is tetszett.

Egy kis nosztalgia...az "Input Assembler" -es résznél látott képet már az X800-as techdemoban láttam...gondolom lényegében akkor jött be ez a technológia az ATI-nál. A tesszelációval kapcsolatos képeket, ha jól emlékszem akkor a Radeon 8500-nál már lehetett látni (mivel akkor jött a TruForm),azóta persze ez is fejlődött. :) Na de ennyi elég is a nosztalgiából. :D

Ami a cikk írása óta történt...gyakorlatilag hiába az NV ellenállása, lassan de biztosan a jelenlegi DX10-es GF-ek vissza szorulnak a háttérbe. Ehhez ráadásul arra az i-re pont az NV tette fel a pontot. Év végéről olvastam, hogy akkor jön az NV-nek a DX10.1-es kártyája. Az eddigi állításukkal szemben (mi szerint felesleges a DX10.1...persze hogy az volt nekik,hiszen amig az ő kártyájukra írják a játékokat, addig nem is lesz kihasználva a DX10.1, így miért akartak volna ezen fejleszteni), viszont most akkor mégis jó lesz nekik a DX10.1 (több mint valószinű, hogy az ATI sikeres sorozata miatt,hiszen nem akarnak nagy piacot veszteni) ?
Eközben az ATI tovább fejlesztette azt az architektúrát,amit elkezdtek anno az R600-al és ezt megfejelte olyan plusz dolgokkal, amik a jelenlegi játékoknál jön jól. A cikk végét valami jobb hozzáértéssel, mint ami nekem van (Abu tudása jóval több az enyéménél és csak lelkes olvasgató vagyok) esetleg ki lehetne egészíteni a jelenlegi helyzetre (mivel a cikk még a HD4x00-es kártyák előtt készült és azóta fordulatot vett az egész)...mert úgy látom, hogy mostanság egyre jobban halálra van ítélve a G80.

(#29) leviske válasza proci985 (#16) üzenetére


leviske
veterán

+(#18) intelfan: Pár nap mulva jön a RV770 vs. GT200 cikk... felesleges lett volna hozzátoldani a cikkhez... Amikor meg íródott, akkor még a HD38-asok tartoztak a "friss" kategóriába... ezért nincs a HD48-asokról szó. :)

(#30) arty


arty
veterán

zseniális, többnyire még én is értettem :)

"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

(#31) #19617792 válasza janos666 (#17) üzenetére


#19617792
törölt tag

Az RV770 tesszelációja menni fog, amint lesz DX11, merthogy lényegében, az igazi nagy újdonság a tesszeláció lesz a DX11-ben. Szerintem, én így tudom. :)

[ Szerkesztve ]

(#32) Xaels válasza Sanyix (#26) üzenetére


Xaels
félisten

Tudom én is, csak azoknak írtam akik hiányolták a végéről...

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#33) v.tom


v.tom
őstag

Kíváló írás! Minden elismerésem!

(#34) Abu85 válasza #19617792 (#31) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ez nem ilyen egyszerű. Az xBox360 Xenosban egy 15x-ös rendszerű programozható tesszalátor van. Ez van a HD2000/3000/4000 szériában is. A DX11-ben egy úgymond jobban programozható 64x-es tesszalátor az elvárás. Ez a tesszalátor természetesen kompatibilis lesz az xBox360 Xenos egységével. Az elején úgyis csak az xBox360 portok használják a tesszalátort ami akár a DX11 használata nélkül is elérhető, mert az egység driveren keresztül közvetlen címezhető.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#35) janos666 válasza Abu85 (#34) üzenetére


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Az nvision DX11-es diáin láttam, hogy a két újfajta shaderen keresztül megy végbe a tesszelálás (és az se volt egyértemű hogy ezek a shaderek egy külön tesszelátornak beállított valamin futnak le ilyenkor, vagy az általános célú shaderprocikon, de utóbbi valószinűbbnek tűnik az ábrákból) Bár én csak fényképen láttam a diát, a magyarázó szöveget nem hallottam, és ez ugye nvidiás előadás volt, nem csoda ha sehogy se tűnik összehozhatónak az RV770 teszelátorával az ő vázlatuk...

De akkor a lényeg hogy az AMD-nek is újra kell majd dolhoznia a teszelátort is a DX11-hez, és hacsak pár Xbox port nem használja majd, akkor 3 generáción át volt egy fekete luk a GPU-ikban...

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#36) jockas válasza janos666 (#35) üzenetére


jockas
senior tag

Nem hiszem, hogy fekete lyuk lenne. Sajnálatos módon tudunk pár dolgot:
1. sok-sok játékot fognak és csak simán átportolják PC-re...így gondolom simán menni fog a jelenlegi ATI hardveren is
2. nagyon sok játékot írnak konzolra (így Xbox360-ra is),mivel ott nagyobb a bevétel,így gondolom ha a fejlesztőknek gyorsan megy az átportolás PC-re, akkor meg fogják tenni,amivel szintén azt fogják elérni, hogy menni fog a jelenlegi ATI hardveren
3.elég megnézni, hogy mióta van kint a DX10 illetve a DX10.1 és hány játék használja...amikorra szükség lesz már erre, addigra már szinte utánad fogják dobni az olyan kártyákat,amiken már a DX11-hez szükséges tesszeláció van.

Feltételezem, hogy az ATI már bele fogja rakni a következő kártyájába a DX11 dolgokat...
Ugyanakkor miért lenne egy olyan dolog fekete lyuk,amivel gyakorlatilag (tapasztalat és tesztek sokasága) jóval előrébb jár a konkurensénél? Az ATI az R600-al (és az Xbox360-as Xenos-al) egy olyan architektúra átalakításon eset át,amin még az NV nem. Egy új architektúrával hozza most már a régi teljesítményét. Ahogy én látom most az NV nagy bajban van azzal, hogy eddig a régi architektúráját nyomatta. Még ha van is valami a tesztlaborjaiban nem hiszem,hogy akkora tapasztalati háttere lenne ezzel kapcsolatban, mint az ATI-nak. A tesszelációval az ATI már a Radeon 8500-as óta foglalkozik valamilyen szinten (ha jól tudom a 8500-ban fix volt,ami most már programozható). NV-nél nem tudok ilyesmiről..

(#37) Abu85 válasza janos666 (#35) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Persze ez régebben is világos volt az AMD-nek, hogy a DX11-ben továbbfejlesztett egység kell. Az R600-ba azért került bele az xBox360 féle tesszalátor, mert csak 10 millió tranyót emészt fel az egység ami egy ilyen méretes chipnél nem egy nagy "költség".

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#38) rhen


rhen
senior tag

köszönjük a cikket. Az előzőhöz hasonlóan ez is nagyon tartalmas. ;)

respect! :C

(#39) kételkedem


kételkedem
addikt

Grat :R

Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823

(#40) #19617792 válasza Abu85 (#34) üzenetére


#19617792
törölt tag

Akkor a HD2000/3000/4000 kártyák mondhatni DX11-esek is? De úgy tudom, a sok újítás mellett, a tesszelátor programozhatóságának aktiválása API szinten lesz az egyik főbb újítás a DX11-ben, vagy tévedek?

(#41) Abu85 válasza #19617792 (#40) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem, a DX11-nek még legalább egy tucat feltétele van, maradjunk annyiban, hogy többet tudnak, mint amit a DX10/10.1 megkövetel. Lesz Tasszalátor a DX11-ben támogatva, de oda okosabb egység kell, mint amit a HD Radeon széria támogat.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#42) #19617792 válasza Abu85 (#41) üzenetére


#19617792
törölt tag

Meghát gondolom úgy kell megírni a játékot (vagy bármit), hogy használja is a tesszelátort... :)

(#43) Abu85 válasza #19617792 (#42) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Erre nehéz válaszolni, mert nem tudom, hogy a DX11 egy kreált, vagy egy DX10-ből származtatott erőforrás lesz-e.
Elsősorban a mai rendszerek tesszalátorát egy OpenGL (GL_AMDX_vertex_shader_tessalator) kiterjesztésből, vagy közvetlen címzéssel lehet elérni.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#44) leviske válasza janos666 (#35) üzenetére


leviske
veterán

Nem fekete lyuk... átlagban eleinte igyekeznek úgy megírni a játékokat, hogy azok fussanak az előző generációs kártyákon is. Valószínűleg az első tesszalátort alkalmazó játékokat úgy igyekeznek majd megírni, hogy azok fussanak a HD2000-es és újabb ATi-kon is.

Amugy meg szerintem nem baj, hogy szereztek némi tapasztalatot... alapból előnnyel indulnak a tesszalátor terén az nV-hoz képest az X360 miatt.

Egyébként valaki már hallott komolyabb infókat a DX11-es GeForce-ról? Új architekturára fog épülni, vagy marad a jelenlegi, DX11-es "átirata"? Esetleg kötelező átdolgozniuk az egész architektúrájukat a DX11 miatt (gondolok itt arra, hogy az R600-at lehet még csiszolgatni, viszont a G80-nak itt a vége?)

[ Szerkesztve ]

(#45) rhen


rhen
senior tag

érdemes megvárni a DX11-es karikat, ha olyan október körül szeretnék videókártyát venni? vagy ez olyan, h mikor majd azok lesznek akkor feltehetem a kérdést, h érdemes megvárni a DX 12-es kártyákat?

(#46) marcias


marcias
őstag

Uhh... nekem ez igen tömény volt, de átrágtam magam, és ami a legfurcsább, megértettem (többnyire) Azért le nem tudnék belőle felelni :D Érdekes téma ez, annyi biztos.
Igazából egy kérdésem lenne: mennyire esélyes az a forgatókönyv, hogy mondjuk 2009-ben valódi dx10.1-es játékok jönnek - melyekben ugye a leírtak alapján az AMD remekel, az nVidia már kevésbé - és ezáltal gyakorlatilag versenyképtelenné válik az nVidia eddigi összes terméke? Ezt a kérdést pár hónapja még fel sem mertem volna tenni, de azóta, mint tudjuk sok minden megváltozott... az AMD részesedése jelentősen megnőtt (van erről egyébként vmi adat?). Gondolom ugyanis ez a kérdés ott dől el, hogy a fejlesztőknek megéri-e egy Dx9-től elszakadt platformra építeni, ami ugyan sokkal több lehetőséget nyújt, de a visszafele való csekély kompatibilitása sok vásárlót riaszthat el. Ráadásul, gondolom, aki Dx10.1-es játékot ír, búcsút inthet az xbox/ps3 kompatibilitásnak/portolásnak, ami ma a legtöbb esetben elfogadhatatlan... Szóval erről vmi vélemény?

Steam: marcias88

(#47) #19617792 válasza rhen (#45) üzenetére


#19617792
törölt tag

Igen, ez olyan, vagy mindg csak vársz és vársz és nem lesz semmid, vagy eldöntöd, hogy "Na, most veszek egy DX11-es kártyát." és egy jó darabig jó lesz...

(#48) janos666 válasza leviske (#44) üzenetére


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Hát ha úgy vesszük a g80-nak már most vége van, hiába tagadják, a GT-200 mégiscsak fejlődött, az más kérdés miért nem támogatják a DX 10.1-et (nem tudnák vagy nem akarják, mikor CUDA-n át meg odaadják a DX10.1-es SBAA-t is?).

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#49) shouryuken


shouryuken
senior tag

Nagyon komoly cikk!
Le a kalappal!
:R

(#50) tocsa


tocsa
senior tag

Erdekes anomaliakra bukkantam:
A Shader Modell tablazat "Dinamikus forgalomvezerles, PS" es "Gradiens utasitasok" soraban levo adatok nemileg kulonboznek a korabbi "Harmadik dimenzio" cimu cikkben lathato ket reszes shader tablzatokban levo adatoktol. Valamelyik rossz.

Acer Predator Helios 500 Ryzen, Samsung 960 Pro NVMe + GeChic 15.6" kulso monitor a mobil irodahoz

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.