Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) nesa


nesa
veterán

Jelenleg meg valaban kielegito teljesitmenyt nyujt ,de ettol meg nemkedveltem meg.

Grat az irashoz :C

(#2) Typhoon47 válasza nesa (#1) üzenetére


Typhoon47
őstag

hát szerintem pont elég, ennél persze lehetne jobb, de ésszerű felbontásokon remekül zakatol :K

Az írás fanya :R

"Education is important but big biceps are importanter"

(#3) whiz válasza nesa (#1) üzenetére


whiz
aktív tag

Ahhoz képest, hogy neked is 9600GT-d van az adatlapodon... ;] :D

Egy jó hacker nem kéri le a napot!

(#4) nesa válasza whiz (#3) üzenetére


nesa
veterán

Ha nemaz lenne nemlene jogom velemnyt alkotni 1 ismeretlen kartyarol.

(#5) fagy53


fagy53
nagyúr

Üdv!
Grat az íráshoz! Régen láttam ilyen szép, érthető kidolgozott grafikon és táblázatkezelést.
Nagyon tetszett, hogy a változó mennyiségek pirossal jelöltek, le a kalappal ezen megoldás előtt! :R
Nem tiszta viszont számomra, hogy a 10%-os emelés miért nem 10%?
Akkor lett volna értelme a tesznek ha a három mennyiség külön-külön 10%-ot változna,
így lehetne megcsinálni a cső diagram ötletes, szemléletes kialakítását.
A 10% helyett azonban a core 16.6%-ot, a shader 9.3%-ot, a mem 28%-ot változott. :F
Ha különbözőek ezek a százalékok, akkor nem érvényesek, ill nem igazak a csőgrafikon értékei.
A konklúzió is kicsit zavaros nekem, bár a százalékos probléma miatt talán nem is érdemes foglalkozni vele. Annyi azonban igaz, hogy eléggé különböznek a játékok és ember legyen a talpán aki meg tudja jósolni a jövőt.Az ATi viszont érdekes módon a 4xxx-es sorozattal megtartva a számításigényes beállítottságát, közeledett az nV diktálta feltételekhez, az SM2.0, SM3.0 és AA nem az ATi kártyák terepe volt, mint ahogy a DX10
SM4.0 az nV számára nehéz feladat, legalábbis annak korrekt megoldása.
Ezekután kinek lesz igaza? ;]

(#6) forceberg válasza fagy53 (#5) üzenetére


forceberg
veterán

Remekül kidolgozott írás, de Fagynak igaza van. 700/1750/900-ról 630/1575/810-re lett volna célszerű állítani.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#7) fagy53 válasza forceberg (#6) üzenetére


fagy53
nagyúr

Pontosabban:
630/1750/900
700/1575/900
700/1750/810 és az alap: 700/1750/900

(#8) gbors válasza fagy53 (#5) üzenetére


gbors
nagyúr

azt a leborult szivarvégit neki, a nagy szerkesztésben kimaradt a cikkből, honnan jönnek a százalékok :W jó, hogy szóltál, beletettem:

"A teszteredményekből kiszámítható, hogy az egyes órajelek változtatása hogyan hat a teljesítményre – a kapott arányokat az összehasonlíthatóság érdekében 10%-ra normáltam, azaz pl. ha 20%-os órajel-változás 8%-os változást hoz a teljesítményben, akkor a normált eredmény 4% lett."

a konklúzióval mi a gond? szívesen igazítok rajta, ha nem érthető valahol.

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#9) forceberg válasza fagy53 (#7) üzenetére


forceberg
veterán

Így gondoltam én is, csak lusta voltam külön-külön leírni! :K

Gbors: Lehet, hogy a mért értékek nem egyenes arányban változnak a %-kal, azért lett volna jobb talán a 10-10-10%. Na de inkább befogom, mert én még egy cikket sem írtam ide, mondjuk amennyit mostanság fórumozok...

[ Szerkesztve ]

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#10) fagy53 válasza gbors (#8) üzenetére


fagy53
nagyúr

Sejtettem valahol, hogy így csináltad, mert másképpen nem jöhettek ki ezek a "vad" értékek. ;] Már csak az a gondom, hogy bár kb stimmelnek is, un. papírforma, de mivel a játékok ennyire különbözőképpen érzékenyek ezen mennyiségek változásaira, hogyan milyen játékban mérted ki az azonos teljesítményváltozást?
Első olvasatra nem igazán tudtam leszűrni a lényeget a konklúzióban, lehet hogy bennem van a hiba, de valahogy az elolvasása után sem tudom biztosan, hogy hova tegyem a 96GT-t. Persze nagyon hiányoznak a 88GT tesztjei, mert ez így elég féloldalas.
Nem elég biztató nekem, hogy a játékgyártók belátására vagyok bízva, akkor inkább a jövőt nézve, rohanok lecserélni 88GT-re vagy HD 4xxx-re. Én ezt szűrtem le a teszteredményekből. ;]

(#11) gbors válasza fagy53 (#10) üzenetére


gbors
nagyúr

"Már csak az a gondom, hogy bár kb stimmelnek is, un. papírforma, de mivel a játékok ennyire különbözőképpen érzékenyek ezen mennyiségek változásaira, hogyan milyen játékban mérted ki az azonos teljesítményváltozást?"

Na ezt most én nem értem :D

A konklúzióban 2 dolgot akartam kihozni:
- A 2008 előtti játékokban 4xAA mellett nem véletlen, hogy a 96GT a 88GT nyakán liheg - csak az egyforma sávszélesség helyből lefelezi a 88GT 60%-os "előzési potenciálját", és akkor a ROP-okról még szó sem esett.
- Az újabb játékokban sem törvényszerű, hogy a 96GT súlyos kárára válik az ALU:TEX arány növekedése - de ha arra számítasz, hogy az Unreal Engine 3 által kijelölt irányban lesznek további lépések, akkor tényleg időszerű VGA-t cserélned.

A 88GT tesztjei a Vegas-hoz valóban kellenének, a többi esetben max. validációként érdekesek - teljesen jól látszik, hogy mind a GRID, mind az AC a magasabb shader-teljesítményre gyúr, még jobban, mint a WiC és a Crysis.

forceberg: a 10-10-10 már ott bukik, hogy a memória órajel 10%-os módosítása sokszor alig kimérhető, ezért szörnyen torzítaná az eredményt. amúgy, ahogy írtam az elején, másik teszthez készített méréseket használtam fel, és ott eléggé adottak voltak az órajelek...

[ Szerkesztve ]

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#12) fagy53 válasza gbors (#11) üzenetére


fagy53
nagyúr

Én úgy értem, hogy pl a mem órajelet 28%-kal kellett megváltoztatnod, hogy a VGA teljesítménye 10%-ot változzon.A core órajelét 16.6%-kal a VGA teljesítményének 10%-os megváltoztatásához stb. Nem minden játékra igazak ezek a számok, egy másik játékban lehet, hogy a mem 20%-os változtatása jelent 10%-os teljesítményváltozást.
Ezek a 16.6/9.3/28%ok játéktesztek átlagaként jöttek ki?
Másképp egyelőre nem tudom megfogalmazni. :DDD

(#13) Thunderzolee

Szép teszt! :C
Köszi az összehasonlítgatósdit. :) :R

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#14) Játékos


Játékos
addikt

Végigolvastam. Gratula hozzá, igazán jó írás, akár a PH! tesztek között is megállná a helyét!
Egyetlen egy dolog szúrta a szemem:

a játékgyártók minden bizonnyal figyelembe veszik, mennyi ilyen kártya szaladgál a piacon

Ezt ugye nem gondoltad komolyan! :U Ha igen, akkor kiábrándító leszek: sztem egyáltalán nem fognak vele foglalkozni. Leginkább most, mikor az elmúlt 2-3 évhez viszonyítva elég jó áron lehet kapni a hardvert. Azt mondják: "eriggy a bótba, vegyél jobbat, vagy jáccá 800x600-ba"... :DDD
Ennke ellenére mégegy :C neked.
Béke!

Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...

(#15) JoeYi válasza Játékos (#14) üzenetére


JoeYi
őstag

sztem is inkább az a hihető, hogy vidia meg amd managerek egy táska pénzt, meg backup ígéretet letesznek a fejlesztők asztalára, és csak annyit kérnek cserében, hogy csúcskarikra legyen optimalizálva.

(#16) whiz válasza Játékos (#14) üzenetére


whiz
aktív tag

Azt mondják: "eriggy a bótba, vegyél jobbat, vagy jáccá 800x600-ba"

Ez egyáltalán nem érdeke a játékfejlesztőknek, mint ahogy neked sem az, hogy kéthavonta új VGA-t vegyél.

JoeYi: az a "backup" az nem support akart lenni?

Egy jó hacker nem kéri le a napot!

(#17) gbors válasza fagy53 (#12) üzenetére


gbors
nagyúr

"Másképp egyelőre nem tudom megfogalmazni."

Nem baj, így már értem :D

Nem így számoltam. Konkrét példán keresztül:
F.E.A.R., 4xAA:
- 900MHz-es memória órajellel 92.3fps
- 702MHz-cel 79.3fps
- Különbség a memória órajelek között: 28.2%
- Különbség az fps-ek között: 16.4%
- Ebből lineáris interpolációval kiszámolható, hogy a memória-órajelek közötti 10% különbség 5.8% különbséget hozna az fps-ben - ez került a táblázatba

Remélem, így érthetőbb a dolog. A lényeg annyi, hogy az eredmények korrektek, azokat több oldalról is ellenőriztem, de attól tartottam is egy kicsit, hogy a hozzájuk vezető gondolatmenetet nem fogom tudni elég világosan leírni. Az meg, hogy a felét kihagytam, nyilván nem segített :DDD

A %-ok onnan jöttek, hogy a 8800GT VS 9600GT teszthez próbáltam olyan órajeleket belőni, ahol a két kártya sebessége 1:1, ill. 1.5:1. Az így megcsinált 9600GT teszteket akartam itt is felhasználni - de lehet, hogy többet nem csinálom így, mert visszatekintve sokkal egyszerűbb lett volna, ha pl. a 715/1750/990 és a 596/1450/825 órajelek között alternálok. Mindig tanul valamit az ember...

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#18) ^Clown


^Clown
veterán
LOGOUT blog

Nagyszerű teszt, gratulálok!

(#19) tzsolesz


tzsolesz
nagyúr

Köszönjük gbors. :R Nagyon igényes lett, mint mindegyik írásod. Bár én inkább ATI-s vagyok, valahogy mindíg elgondolkozok egy 9600GT-én. :D

(#20) enterlaci válasza gbors (#17) üzenetére


enterlaci
senior tag

Bocsi, hogy "beleszólok" a beszélgetésbe. Nekem is tetszett a cikk, viszont nem nagyon értettem az eredményeket - hasonló gondjaim voltak mint fagy53-nak. A lényeg, hogy elolvasva a hsz-eket nekem már tisztább a kép és várom már a 8800GTvel összehozott tesztet.
Javasolnám továbbá a jövőbeni folytatást, amolyan konklúzió ellenőrzés képen, vajon amit "jósolsz" bejön-e?
Még egy apróság: kimaradt a 4. pont a tesztből! :)) :B

Jó kis cikk, köszi! :C

Amd 386SX40, 210MB WD, 14"monochrome, Win 3.11

(#21) gbors válasza Játékos (#14) üzenetére


gbors
nagyúr

Hidd el, a játékgyártóknak a legfontosabb az, hogy minél többen tudjanak a jelen hardware-ükön játszani, mert ha cserélni kell a játékuk miatt, akkor egyáltalán nem biztos, hogy a delikvens megveszi. Csak gondolj az SM2.0 hihetetlen lassú kikopására - a 2007Q3-as Bioshock volt az egyik első olyan "nagy" játék, ami egyáltalán nem támogatta, pedig a 2005-ös kártyagenerációk már mind SM3.0 kompatibilisek voltak.

enterlaci: a 8800GTs tesztet én is várom, éppen csak egy 8800GT hiányzik hozzá :( ill. amint megjelenik az első olyan játék demoja, ami már a magas ALU:TEX arány jegyében készült, rajta leszek - de egyelőre még dátumokat sem tudok :F
4. pontot bugfixeltem, köszi!

all: köszi az elismerő szavakat! :R

[ Szerkesztve ]

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#22) csaabz


csaabz
őstag

Grat a teszthez!
Részletes, érthető..

https://www.flickr.com/photos/187066941@N05/

(#23) enterlaci válasza gbors (#21) üzenetére


enterlaci
senior tag

Kölcsön is adnám a kártyámat, de az enyém is csak 900/1053-at tud. :(

A jövőbeni folytatásnál egy fél vagy egy év múlva esedékes újra tesztre gondoltam akár csak a 9600GTvel egyedül - lemérve a mostani elmélet gyakorlati megvalósulását - ha addig nem felejtjük el. :))

Amd 386SX40, 210MB WD, 14"monochrome, Win 3.11

(#24) ollie


ollie
MODERÁTOR

Jó a cikk, de én ehhez nem fűznék sok reményt:

"Mivel így a sokat emlegetett növekvő ALU:TEX arány mellett is van lehetőség a 9600GT-n jól működő kódot írni, a játékgyártók minden bizonnyal figyelembe veszik, mennyi ilyen kártya szaladgál a piacon – ezért egyelőre semmi oka a 9600GT tulajdonosoknak sötéten látni a jövőt."

***

(#25) fagy53 válasza gbors (#17) üzenetére


fagy53
nagyúr

Most már világos és én is korrektnek tartom. :)
Látom a konklúzió utolsó bekezdésével másoknak is bajuk van, de nem azért nem rohanok kártyát cserélni, mert bízom a játék gyártók belátásában, hanem azért nem, mert az eddigi 2008-as játékok meggyőztek arról, hogy a 96GT a 64 shader proci ellenére remekül helytáll, ill a Crysis példáját nem követik a játékszoftverek, legalábbis eddig nem. ;]
Ja, és ha Vista-m lesz, ill a DX10.1 irányába mozdulnak el a szoftverek, akkor biztosan nem így gondolkodnék. :DDD

(#26) gbors válasza fagy53 (#25) üzenetére


gbors
nagyúr

fagy, ollie: A konklúzió utolsó bekezdése a személyes véleményemet tükrözi - mindenkinek szíve joga, hogy az előtte leírt összes dologból más konklúziót vonjon le :)
kicsit változtattam amúgy rajta, belekombináltam az említett eddigi 2008-as játékokat (jó ötlet :R ), és a konzolokat is.

ha meg DX10.1 irányba mozdulnak el a szoftverek, akkor én maradok a DX9-es renderpathnál :D

enterlaci: a 900/1053 az melyik órajeleket takarja?

[ Szerkesztve ]

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#27) Bluegene válasza ollie (#24) üzenetére


Bluegene
addikt

hát így is úgyis elavul minden szerintem el lehet lenni egy 9600GT-vel kisfelbontáson még egy évig, bár a stalker clear sky megizzasztja az atimat ;)

Siemens S65-re való adatkábelt keresek! egyszeri Szoftverfrissítésre! Írj megbeszéljük ha van elfekvőbe/kölcsön neked!

(#28) enterlaci válasza gbors (#26) üzenetére


enterlaci
senior tag

Természetesen a memóriáét. Úgy tudom neked olyan 8800GT-vel, amelyet üzemszerűen 1125MHz feletti memória-órajeleken hajt kellene.

Amd 386SX40, 210MB WD, 14"monochrome, Win 3.11

(#29) lacy86


lacy86
addikt

Nekem is ilyen karim van , szerintem jó választás volt! Max. annyi bajom van hogy passzív hűtéses! :( :) de majd meglátjuk!

Üdv,

(#30) gbors válasza enterlaci (#28) üzenetére


gbors
nagyúr

ja értem, úgy gondoltad, hogy 900-ról 1050-re :) sehogy nem ment a fejembe a 900-as core clock :DDD
pü megy.

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#31) enterlaci válasza gbors (#30) üzenetére


enterlaci
senior tag

igen, 900 a default, az 1053 a tuning volt :D

Amd 386SX40, 210MB WD, 14"monochrome, Win 3.11

(#32) TeeBee73


TeeBee73
addikt

Gratula az új teszthez! :C :C :C

Részletes és aprólékos, mint mindig. :R :R :R

"4Z 1N73LL1G3NC14 4 V4L70Z45H0Z V4L0 4LK4LM4ZK0D45 K3P3553G3" -573PH3N H4WK1NG

(#33) M107


M107
addikt

Nekem is ilyen kártyám van

CPU típusa DualCore AMD Athlon 64 X2, 2600 MHz (13 x 200) 5000+
CPU alias Brisbane
CPU stepping BH-G2
Utasításkészlet x86, x86-64, MMX, 3DNow!, SSE, SSE2, SSE3
Eredeti órajel 2600 MHz
Min / Max CPU szorzó 4x / 13x
Engineering Sample Nem
L1 kód gyorsítótár 64 KB per core (Parity)
L1 adat gyorsítótár 64 KB per core (ECC)
L2 gyorsítótár 512 KB per core (On-Die, ECC, Full-Speed)

Multi CPU
Alaplap azonosítója OEM00000 PROD00000000
CPU #1 AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5000+, 2599 MHz
CPU #2 AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5000+, 2599 MHz

CPU fizikai információk
Tokozás típusa 940 Pin uOPGA
Tokozás mérete 4.00 cm x 4.00 cm
Tranzisztorok száma 154 millió
Gyártási technológia 10Mi, 65 nm, CMOS, Cu, DSL SOI
Processzormag mérete 126 mm2
Magfeszültség 1.100 - 1.350 V
I/O feszültség 1.2 V + 2.5 V
Maximális teljesítmény felvétel 65 - 76 W (órajeltől függően)

Rendszermemória 2048 MB (DDR2-800 DDR2 SDRAM)
"Kingston HyperX 1GB 1066MHz DDR2 memória (KHX8500D2/1G) "

sajnos az alaplapon nem kezeli le csk 800 mhz ben :(
gigabyte ga-m68sm-s2l

CPU kihasználtság
1. CPU / 1. mag 0 %
1. CPU / 2. mag 3 %

Videokártya nVIDIA GeForce 9600 GT (p545)
BIOS verzió 62.94.0D.00.02
GPU kódneve G94GT
PCI eszköz 10DE-0622 / 10DE-0545 (Rev A1)
Tranzisztorok száma 505 millió
Gyártási technológia 65 nm
Processzormag mérete 238 mm2
Busz típusa PCI Express 1.0 x16 @ x16
Memória mérete 512 MB
GPU órajele (Geometric Domain) 650 MHz (eredeti: 650 MHz)
GPU órajele (Shader Domain) 1600 MHz (eredeti: 1625 MHz)
RAMDAC órajele 400 MHz
Pixel futószalagok 16
TMU futószalagonként 1
Egységesített (unified) árnyalók 64 (v4.0)
Hardveres DirectX támogatás DirectX v10
Pixel kitöltési sebesség 10400 MPixel/mp
Texel kitöltési sebesség 20800 MTexel/mp

Memóriabusz tulajdonságai
Busz típusa GDDR3
Busz szélessége 256 bit
Valódi órajel 900 MHz (DDR) (eredeti: 900 MHz)
Effektív órajel 1800 MHz
Sávszélesség 56.3 GB/mp

Egyéb
Ventilátor-sebesség 30%

nVIDIA ForceWare Clocks
2D/3D GPU: 650 MHz, Árnyaló: 1625 MHz, Memória: 900 MHz

a Crysis közép felbontáson 4x élsímítással 60 fps 1152*864
féle évig vagy max 1 évig elég lesz nekem a kari

[ Szerkesztve ]

A fórumon, bármit leírhatsz, én csak az igazat írom le. :) Utálom ha hülyének néznek ! - Addikt - vissza az őstag címet :) )

(#34) whiz válasza M107 (#33) üzenetére


whiz
aktív tag

Nem lett volna elég az első és az utolsó két mondat? :U :D
Am 2.6-on hajtott C2D mellett 1280-ban röhögve visz ez a kártya mindent, én se tervezem cserélni még jó ideig...

[ Szerkesztve ]

Egy jó hacker nem kéri le a napot!

(#35) M107 válasza whiz (#34) üzenetére


M107
addikt

Lehet hogy igazad van :)

meg amúgy se vagyok nagy játékos annyira de azért ha játszani támad kedven valahogy mennyen ne min grafon
:)

4 hónapja van meg e config

2 gb ram Kingston HyperX 1GB 1066MHz DDR2 memória 1pár kittben vásárolva
5000+ 2 magos athlon 64
gigabyte ga-m68sm-s2l alaplap
9600 gt galaxy 512 mb 256 bit
2 maxtor vínyó 250,160 gb
1 sony - 2 db pio 215 író

[ Szerkesztve ]

A fórumon, bármit leírhatsz, én csak az igazat írom le. :) Utálom ha hülyének néznek ! - Addikt - vissza az őstag címet :) )

(#36) Lewzke


Lewzke
őstag

Azért nem olyan egyszerű összevetni az ATI-k számolási teljesítményével , tudjuk hogy ott más a GPU felépítése . Elméletileg lehet , hogy 2600 XT ugyanolyan számolási teljesítménnyel bír , de gyakorlatban nem csak a SP-k száma a döntő , nagyon függ a drivertől meg a kártya egyéb paraméterétől is.
Még semmi okunk nincs lecserélni szeretett kártyánkat és sokkal jobban tuningolható mind a 3800 -as széria :C . Szerintem 2009-ben is 3850 és 3870 között fog maradni .
Ha majd kevés lesz akkor csere egy 4870-re :DD

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.