Hirdetés

2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) szaszlaci


szaszlaci
addikt

Nem is értem, ez hogy lehet kérdés, ha a természetes hangzás megközelítése a cél.
Az, hogy a CD hány bites és milyen gyakori a mintavételezési frekvencia, nem referencia.
Meg kel hallgatni egy 44.1 k-s és egy 96 k-s hanganyagot, az eltérés nem gyenge.

Ui: a cikket köszönöm!

[ Szerkesztve ]

■■■ pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt

(#2) MC Pite


MC Pite
veterán

Nem értem a konklúziót.
1, fül
2, cucc
kérdése hogy megéri-e a 24/96. Jó hallással, akinek hobbija a zenehallagtás, megfelelő eszközei és lehetőségei vannak, igenis jobban szól, természetes hogy a dvda minőséget preferálja.

Más kérdés hogy mindennek megvan a maga felhasználási módja, telefonra jó minőségben konvertálok, de úgy hogy 1-1 album 100megát ne haladja meg, mert háttérzajjal nem érdemes jobbra konvertálni - de még bőven jó csendes környezetben hallgatáshoz is.

Amikor meg leülsz a fotelba, fel a fejhallgató, szem becsuk, mert zenét hallgatsz tuti nem a lossy mp3/wma fájljaidat veszed elő ha van lossless és/vagy jobb minőségű is...

(Olyan mint bringánál sem hitvita hogy jobb a 2/3 súlyú bringával menni; a kérdés az hogy űzi-e valaki olyan szinten hogy érdemes legyen befektetni a jobba.)

Köszönjük a cikket!

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#3) dabadab


dabadab
titán

A plusz headroomhoz azert azt hozza kell tenni, hogy az a +20 dB (mert konkretan annyi, ki lehet szamolni) akkor lenne igaz, ha a bitmelyseg lenne a korlatozo tenyezo - a gyakorlatban viszont nem ez, hanem a mikrofonok (es akkor itt jonne a plusz rinya amiatt, hogy amugy sincs semmi ertelme a plusz headroomnak az agyonkompresszalt felvetelek koraban).

Ja, meg a kotelez cikk: megmertek, nem hallhato a kulonbseg.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#4) Klinyo


Klinyo
csendes tag

Ez egy érdekes írás,bár eddig nem foglalkoztam hogy hány bites a cucc, a több a jobb elv érvényesült nálam, de most elgondolkodtam egy kicsit. Asszem meghalgatok pár mintazenét.

Már az előző életemben sem hittem a reinkarnációban.

(#5) stevve válasza dabadab (#3) üzenetére


stevve
nagyúr

Még elég sok mindent hozzá lehetne/kellene tenni, hogy igazán érthető legyen, de nem akartam elveszni a témában, meg amúgy nem vagyok túl nagy guru sem. :B

Jó az a report, amit linkeltél, köszi. :R

(#6) opr


opr
veterán

Meghallgattam a tesztfile-okat, a személyes konklúzióm(vakteszt volt): mindkét 24bit-es file-nál amikor a nő abbahagyja az üvöltést, a nemtudom milyen hangszer húrjainak jobban hallatszik az, hogy még adnak ki hangot a pengetés után.
A tény: ha nem figyelek rá rohadtul, nincs az az isten, hogy halljam, ha meg több hangszer is szól, akkor meg 100%, hogy úgyis elnyomná az ilyen finom hangokat a többi hangszer.
Szóval: ha valakinek futja zeneszobára, olyan minőségű erősítőra meg hangfalakra meg mindenre, rohadt jó füle van, és szeret csak úgy zenéthallgatni, hogy közben kizárja a külvöilágot, akkor van értelme. Egyébként szvsz semmi.
Viszont ami meglepő volt, hogy a 320-as mp3, meg a 16bit-es lossless között itt alig volt különbség, viszont van pl. limp bizkit albumom, két verzióban, és ott nagyon hallani a különbséget 320kbps/16bit lossless között, még a forgalomban is. :K

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#7) dabadab válasza opr (#6) üzenetére


dabadab
titán

Akkor az a LB album rosszul van kodolva (pl. lehet, hogy 128 kbites mp3 volt a forras :) ). Normalis 320 kbites mp3-at vakteszten a legtobb ember egyaltalan nem tudja megkulonboztetni az eredetitol.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#8) stevve válasza opr (#6) üzenetére


stevve
nagyúr

Örülök a végeredménynek, mert ez az eredmény az, amit vártam. Ha erősen figyelünk, 1-2 árnyalatban, finomabb lehet különbség, de ez felvételtől függ. És persze rendszertől, mint előbb is említették már.

Köszi a visszajelzést! :R

(#7) dabadab :
Így-így. Minimálisnak kellene lennie, ha egyáltalán lenne.

[ Szerkesztve ]

(#9) opr válasza dabadab (#7) üzenetére


opr
veterán

Tudom, van más is, ott is nagyon hallatszik, legalábbis az én mércém szerint. azért hoztam fel az LB-t, mert még ott a legkisebb az eltérés :)
Viszont érdekes, hogy ismerőseim 99%-a váltig állítja, hogy semmi különbség nincs, tök ugyan az mindkettő. Pedig vakteszten is 10ből 10szer megmondom, hogy melyik melyik, a lossless sokkal szebb, teltebb hangokkal operál :K

szerk: stevve, én köszönöm az írást, jófajta volt. A mintafile-ok meg szintén hasznosak voltak :R

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#10) zoltanz


zoltanz
nagyúr

Persze a mintavételezési freki ha magasabb csak jó, bár 24 bit külnbségét többen észreveszik. :U

Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek

(#11) devast válasza szaszlaci (#1) üzenetére


devast
addikt

A kérdés, hogy mivel hallgatod meg. Az ilyen típusú eltérések az ócska dac-ban keletkeznek, és nem magában a zenében vannak.
A cikk jó, 32bit az a stúdióban kell keveréshez, aki meg azt képzeli magáról, hogy 22khz fölött hall az vizsgáltassa ki magát orvossal, mert vagy képzelődik (99.99%), vagy kivételesen jó a hallása (0,01%).

(#12) stevve válasza zoltanz (#10) üzenetére


stevve
nagyúr

Persze, lehet hallható különbség, ahogy beszéltük is és ahogy írtam is. :K Csak próbáltam alapot tenni az egész dolog alá.

[ Szerkesztve ]

(#13) davep


davep
tag

Jó a cikk és talán a fülsznobok is megértik. Pár azoknak mondhatsz bármit csak a 24bit/96kHz a jó a méregdrága cuccaikon, csak kár hogy a nagyrészük keményen botfülű.
-Jók ezek a vonósok ebben az REM számba.
-Miféle vonósok??

Machete don't text

(#14) Goose-T


Goose-T
veterán

A mintavételezési tételhez még annyi hozzáfűznivalóm lenne, hogy ugye 44,1kHz-es mintavételezésnél bár 22,05kHz az elméleti határ, viszont ahogy közelednek a hangok ehhez a határhoz, egyre inkább "négyszögjelesednek". Tehát a standard 44,1kHz-es mintavételezéssel lehetetlen reprodukálni a magasfrekvenciás szinuszhullámokat, 96kHz-essel viszont simán lehet.

Eladó gitáros cuccok: http://tinyurl.com/94uy6j9b *** Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#15) stevve válasza Goose-T (#14) üzenetére


stevve
nagyúr

Ez igaz, erre talán még szintén ki kellett volna térni.

[ Szerkesztve ]

(#16) #16939776


#16939776
törölt tag

Örülök, hogy végre ilyen témában is van, bátor vállalkozó :R

A cikkhez:

a definíciókat nagyon érthetővé akartad tenni, de éppen hogy köd maradt utána. még úgy is hogy tudom mit akartál írni.

Véleményem:

Felvétel:
Egy jó minőségű AD-n nem fogsz a 16 és a 24bit között különbséget találni, mert az analóg lehalható rendszered, sokkal súlyosabb korlátokban szenved mint hogy megmutassa a különbséget.

Lejátszás: Ha már 24 bites az alapanyag akkor illik 24 bitesen visszajátszani :)

Esetleg egy jó fülessel (nem HI-FI!) lehet közte különbséget tenni, de nem az alapján hogy most részletgazdagabb lett-e. Hanem a DA zaja, Hangszínezete, karaktere hogyan változott meg...

Más:
Abban bizonyos vagyok hogy egy kommersz lejátszó analóg kimenetén sokkal nagyobb anomáliák vannak mintsem azt egy ilyen kísérletlé alkalmas lenne.

Optikai kimenetén egy jó minőségű DAC-al már lehet, de akkor a következő fokozatok jel-zaj viszonyai szűkítik le a dinamikát. Arról nem is beszélve hogy egy tranzisztoros erősítő lassúsága, visszacsatolási fázishibái sok mindent elfednek a középtartományból, ahol a fül képes lenne mondjuk különbséget tenni...

A Összességében a nagyobbra a lehetőség a fejlődéssel jár, de ez nem feltétlenül hoz kézzelfogható javulást.

Van egy első szériás Telefunken CD plalyerem, az például betyárosabban szól mint az egyik ismerősöm hiper-szuper lejátszója amit 1misiért vett, pedig csak zenét akarunk halhatni, pedig azóta lassan eltelt lassan 20 év :DDD

[ Szerkesztve ]

(#17) szaszlaci válasza devast (#11) üzenetére


szaszlaci
addikt

Hogy érted azt, hogy az ócska DAC-ban keletkezik az eltérés?
Egy rossz DAC-nál van eltérés 16/24 bit között, egy jónál pedig nincs??

Gondolom nem olyan hibáról beszélsz, hogy mondjuk a 48 kHz-hez generálja a clock jelet, a 44.1-hez pedig nincs külön generátor, hanem gányol valamit az előbbiből. (Pont fordítva szokott lenni ugye.)

[ Szerkesztve ]

■■■ pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt

(#18) Shufny


Shufny
őstag

A Linn Records 24bit/192kHz -es zenéket árul, dupla áron. Szerintem nem biztos, hogy pont tőlük kéne referenciákat tölteni. Mondhatni érdekük, hogy halljad a különbséget.

Én még egyetlen rendesen ledokumentált tesztet sem láttam, amiben az jött volna ki, hogy hallható a különbség. Mindig azzal érvelnek, hogy "ők hallják, mert X megvan neki így is meg úgy is", és soha nem reagálnak arra az érvre, hogy "azért mert jobban masterelik azokat". A probléma csak annyi, hogy ténylegesen bizonyítani nem lehet, mert az ABX teszt közel sem tökéletes. Nagyon fárasztó, és tényleg simán előfordulhat, hogy valaki normál körülmények között érez különbséget, de nem sikerül mindig eltalálnia, hogy melyik szól.

Azért azt már talán ki szabadna jelenteni, hogy a legjobb esetben is középkategóriás fejhallgatóval rendelkező egyének, egy mezei X-Fi vagy Xonar szintű hangkártyával, nem a 24 és 16 bit közötti különbséget hallják.

#17: Miért lenne fordítva? X-Fi előtti Creative -oknál pontosan ez a helyzet.

[ Szerkesztve ]

(#19) And válasza Goose-T (#14) üzenetére


And
veterán

Ezzel azért nem értek egyet, mert az eredeti jelforma helyreállításához mindenképp szükség van a DAC utáni - elvileg ideális - aluláteresztő frekvenciaszűrésre. Az rendben van, hogy ideális szűrő nem létezik (ezért is van némi tartalék a 20 kHz-es gyakorlati határ és a <22,05 kHz-es elméleti limit között), de ez a 'jel négyszögesedése' ettől még nem igaz, a felharmonikusokat a szűrő szépen eltünteti. Vagyis ugyanolyan 20 kHz-es szinuszjelet kapunk, mint amilyet digitalizáltunk.

(#20) GuMipOkE válasza devast (#11) üzenetére


GuMipOkE
aktív tag

Azért nekem a 0,01% kevésnek tűnik. Az öcsém kb 21,5-22khz-ig hall, az unokatesóm kb 23khz, talán picit fölötte. Nekem csak 20khz a határ, viszont cserébe a mélyeket jobban hallom. :)

Az unokatesóm a denevérek hangjait elég jól hallja. Amikor én hallom, azokra azt mondja, hogy azok csak a a legmélyebb hangjai. És nem kamuzik a srác, ki lehet mérni a fülét... :)

Az én előnyöm velük szembe, hogy egyes elektromos készülékeknek (TV, rádió...stb.) időnként van 20khz fölött egy sípoló hangjuk, amit én nem hallok, de ők igen, különösen az unokatesóm, és kikészíti. :D

(#21) #16939776 válasza And (#19) üzenetére


#16939776
törölt tag

"Vagyis ugyanolyan 20 kHz-es szinuszjelet kapunk, mint amilyet digitalizáltunk."

Van annak a kimeneti szűrőnek fázistolása is, és ha nem ugyan olyan mint a AD elején a bemeneti szűrő, akkor hallgathatod a 20KHz-es szinuszjeledet, mérheted is egyformának. De a zene nem fog ugyan az lenni :)

Nem a 20KHz-es jel torzítatlan visszaadás a lényeg, hanem az hogy a spektrum egyes összetevői ugyan olyan fázisban legyenek a kimeneten mint a bemeneten, még azt is megkockáztatom, hogy ez sokkal többet számít mint a tükörsima frekvenciamenet :U

Mármint a ZENE hallgatás szempontjából persze :))

(#22) And válasza GuMipOkE (#20) üzenetére


And
veterán

A tévéknek (konkrétan a CRT-t kivitelűeknek) speciel a sorfrekvenciás 'hangját' lehet hallani a sorkimenő transzformátorból, esetleg az eltérítőtekercsből. De annak a frekvenciája 15,6 kHz-es, tehát bőven 20 kHz alatti. Egyébként hány éves az öcséd? Mert huszon-harmincéves korban már nem jellemző az ennyire magas hangok érzékelése.
Mod. #21: ok, ez elfogadható, említettem, hogy nincs ideális szűrő. Csakhogy:
"Nem a 20KHz-es jel torzítatlan visszaadás a lényeg"
ezzel is egyetértek, nem is én írtam, hogy a jel négyszögesedni kezd, ahogy közeledünk a feldolgozható frekvenciatartomány felső határáig ;).

[ Szerkesztve ]

(#23) deathtania


deathtania
senior tag

most lehet, hogy én vagyok a hülye, vagy csak simán botfülem van (pedig hangszeren játszok), vagy magam sem tudom, de a 16-os és a 24es minta között nagy különbségeket nem hallottam. mondjuk lehet azért, mert a hangkarim alap 24bit 41kHz-re van belőve.

egy 256os és egy 320as ne adj'isten jó minőségű VBR mp3 között simán hallom a különbséget, és ha a hangkarit átraktam 16bit 41khz-ra akkor is hallottam azt a nagyon minimális különbséget, kb csak annyit, hogy a hangok valahogy "nem annyira teltek", vagy na
szóval ilyen kis kicsike hangzásbeli eltérés.

vagy most hülye vagyok? :DDD

www.brczart.hu

(#24) Shufny válasza And (#22) üzenetére


Shufny
őstag

A trafók hangját sok mindenben lehet hallani. (bár most nem mernék rá megesküdni, hogy mindig pont a trafó). Én is megőrülök a telefontöltőktől, meg barátnőm TFT -jétől is, pedig már nem hallok 20kHz -ig. (Mondjuk nem tudom, hogy hogyan kell hitelesen mérni. Fülésznél nem voltam, de azt hiszem ezt nyugottan kijelenthetem)

(#25) And válasza Shufny (#24) üzenetére


And
veterán

Ez így van, csakhogy ennek pont az az oka, hogy az ilyen jellegű (kapcsolóüzemű) tápegységek nem csak ultrahang-közeli frekvenciájú zörejeket keltenek, és egyébként is össze-vissza kapcsolási frekvenciákon működhetnek. A képcsöves tévéből áradó igen magas hangnak pedig kötötten 15625 Hz-es az alapharmonikusa. Aki azt még hallja 40 felett, az inkább örüljön, hogy még viszonylag jó a hallása..

(#26) stevve válasza deathtania (#23) üzenetére


stevve
nagyúr

"vagy most hülye vagyok?"

Nem, dehogy, sokan ennyit hallanak, illetve éreznek.

(#27) stevve válasza Shufny (#24) üzenetére


stevve
nagyúr

Akkor most picit örülök, hogy én max. az elemtöltők hangját hallom, TFT-t, mobiltöltőt nem. :)

(#28) rauschie


rauschie
senior tag

Na, nálam 0 diffi. A vicc az, hogy még mp3-hoz képest se. Hozáteszem a teszt alaplapi hangkártyáról történt, mivel a DAC-om nem tudja a 24 bitet. Igazából örülök neki, mert ideges lennék, ha mostantól 24 bites zenéket kellene vadásznom.

(#29) Shufny válasza stevve (#27) üzenetére


Shufny
őstag

Előregedett TFT -kről van szó. Általában én sem hallom őket. Gondolom nem merész feltételezni, hogy mobiltöltők között is van különbség. Az újabbik telefonomhoz való hangosabb, de még nem igazán találkoztam olyannal, amelyiknet nem hallottam. Nem hiszem, hogy olyan kiemelkedő hallásom lenne. A legtöbben csak simán nem figyelnek annyira a hangokra. Csak azért írtam, hogy ez nagyon messze van a "23kHz" -től.

(#30) flash-


flash-
veterán

hmm érdekes ez

[ Szerkesztve ]

"Embrace our fellow man, no longer vilified"

(#31) zoltanz válasza rauschie (#28) üzenetére


zoltanz
nagyúr

Érdekes lett volna a különbség. ;)

Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek

(#32) hcl


hcl
félisten
LOGOUT blog (1)

Nekem botfülem van, így még a 8 bites hangoknak is tudtam örülni annak idején :)

Vszont a 16 és 24 bit közötti különbséget már tényleg nehéz meghallani. Egyébként én is azt mondanám, jpgy digitalizálás terén nem sok vitatkoznivaló van : az eredetit az közelít meg legjobban, aminek jobb a felbontása. Úgy frekiben, mint bitmélységben.

Különben is, miről beszélünk? 32 bt, mindent visz :)

Mutogatni való hater díszpinty

(#33) #27483136 válasza hcl (#32) üzenetére


#27483136
törölt tag

Az az érzésem, hogy egy pillanat alatt hallaná mindenki a különbséget, ha a hangmérnökök kihasználnák a 24bit/96kHz-ben rejlő lehetőségeket. De. Gondolom, hogy egy adott felvételt jellemzően nem vesznek fel, és kevernek külön-külön CD és DVDA minőségben, hanem úgy, hogy az felmenjen CD-re is. (Itt főleg a populáris zenékre gondolok...költségkímélés... a DVDA-nak meg úgyis bedőlnek az emberek, mert rá van írva, hogy 24/96).) Ezért aztán nem is lesz említésre méltó különbség a kettő között és kijön az, hogy hallgatózunk-hallgatózunk és azt hisszük nincs is különbség.

Pedig egy valami lenne, ami mindenki számára rögtön egyértelmű lenne: a dinamika.
A CD-re kb 40-50dB dinamika fér fel (ez a szabvány). Egy DVDA-ra felmehetne simán 60-80dB. Egy élő koncerten 80-100dB dinamika van. (Komoly zenére gondolok ill. akusztikusra.)
Egy jó bakelit lemez is tudott 60dB-t. Ez 3-10-szerese a CD-nek. Nem véletlenül dicsérik a mai napig. Egy élő koncert pedig 1000-szeres dinamikával szól egy CD-hez képest.

Tehát: amíg 16biten és 24-en ugyanannál a zenénél ugyanazt hallod, akkor az csak egy sima másolat, ami persze, hogy kb egyformán is szól.

[ Szerkesztve ]

(#34) deathtania válasza #27483136 (#33) üzenetére


deathtania
senior tag

szerintem az sem elhanyagolható, hogy az átlag user annyira nem törődik a zene minőségével, csak szóljon nála valami, aztán elvan magával. az sem érdekli, hogy 128as vagy 320as mp3 megy nála, mert neki halál mindegy, csak szóljon valami a kis "3W-os PC-s margarinosdobozból", ami a monitor mellé van téve. (sokáig magam sem törődtem vele.)

magamat nem mondom egy audilofil vadállatnak, de mióta egyre komolyabb hangcuccaim vannak, és a kezdeti "margarinosdobozokat" lecseréltem kicsit komolyabb hangcuccokra, azóta odafigyelek mit hallgatok, mert egész más a zenei élmény ha az ember normális formátumot hallgat. sosem felejtem el, amikor az első igazán komolyabb hangfalaimat megkaptam (2 utas 90/150W-os házi készítésű hangfalak) kicsit meg is lepődtem, hogy mi a fene történt a zenéimmel mert egész más volt a hangzása mint az előző hangfalakkal. :))

www.brczart.hu

(#35) WN31RD válasza #27483136 (#33) üzenetére


WN31RD
addikt

A nagy kérdés már csak az, hogy vajon hány embernek van annyira jó hangrendszere és annyira jó hangszigetelése, hogy az előbbi a helyiség alapzaja fölött 60-80 dB-en egyáltalán, és főleg durva torzítás nélkül, meg tud szólalni...
;)

''... we as consumers want our content free (as in Freedom) and if we don't get it, we'll take our content free (as in beer).''

(#36) Auratech


Auratech
őstag

A hallás dinamikaátfogása, irányfelbontása kb. 22 biten oldható fel. Ez belefér a 24-be. a 16-ba nem- Ha olyan felvételt használunk, ami ezt demonstrálja, akkor a kérdés meg van válaszolva.
Az viszont konkrét tény, hogy a mai zenei felvételek legtöbbje megoldható 16 biten is.

Auratech Field Recording

(#37) #27483136 válasza WN31RD (#35) üzenetére


#27483136
törölt tag

Mivel írtam fentebb, nyilvánvaló:
60dB dinamikát egy átlagos bakelit lemez is tudott. Ez kb 3-10szerese a CD-ének.
Semmi problémájuk nem volt a dinamikával akkoriban sem az erősítőknek, sem a hangfalaknak. Még a szomszédoknak sem. Örültek, hogy vannak a zenében csendesebb részek!

Vessétek össze az alábbiakat a számítástechnika fejlődésével:
1973: Pink Floyd - Dark Side of the Moon: Quadro kiadás, kb 20-38.000Hz frekiátvitel.
1980: átlagos LP 60dB dinamika, 20-20.000Hz
Különleges kiadványok (DMM) 70dB dinamika.

2010 CD: 40-50dB dinamika, 2-20.000Hz.

Eltelt közben 30 év?

A különbség az, hogy az analóg tudott folyamatosan fejlődni, a CD-nél a szabvány mindent örök időkre bebetonozott. Alacsonyabb szinten, mint ahol az analóg járt a CD megjelenésekor.

Erre jön az SACD és a DVDA, csak nem akar terjedni: drága, és nem fogják senki kedvéért felvenni 2szer ugyanazt, csak azért, mert...és így igazodnak a CD-hez. Kivéve a drágább kiadványokat. Az meg réteg...

(#38) davep válasza #27483136 (#37) üzenetére


davep
tag

Ha kevés a CD ott koncert, ahol még mindig analóg keverők vannak (legalább is a jobb helyeken), semmi 16bit/48kHz és van dinamika is rendesen.

Machete don't text

(#39) #27483136 válasza davep (#38) üzenetére


#27483136
törölt tag

Az a baj, hogy az LP jobban szólt és nem kellett koncertre sem menni.
De tény, hogy nem volt praktikus és a kocsiban MP3-at hallgatok.

(#40) #16939776 válasza davep (#38) üzenetére


#16939776
törölt tag

Azért analóg pultnak is lehet kehe nem kevés :K Van digitálisból is jó PL: LS9, de ami a PM5d-is lehagyja az a PM4000(analóg) mondjuk a cucc sem kutya Nexo-Alpha, ja és van hozzá egy gombos emberke akinek van hallása is :))

(#41) #56474624


#56474624
törölt tag

Őszintén szólva nem nagyon értem, miért ezen megy a vita mindig (meg az mp3 vs. flac). Tényleg egy huszadrangú dolog a hangfalhoz képest, az erősítőhöz képest... Arról meg sosincs cikk, még csak belépő audiofil szintűekről sem láttam soha...
Vannak kétségeim, hogy a PH tekintélyes része akár csak belépő audiofil szintű hangfalon, erősítőn hallgatna zenét (és nem, a ma elsősorban házi mozira gyártott, már drágább hangfalak egy jó része sem az sajnos).

Másrészt meg egy jó külső DAC avagy cd-lejátszó, (16 bites, NonOverSampling DAC) is meg tud úgy szólalni, hogy vakteszten tuti rámondanák az eszement bitmániások (a valójában nála több bites dac-ot tartalmazó cuccokkal szemben is), hogy az 32, 48 ... franc tudja hány bites. Talán már az én (nincs túlmintavételezés benne, így ténylegesen) 14 bites (!) philipsem is megtévesztené őket.
Pláne ha jó rendszer van mögötte, mert a hangsúly ezen van.
Egyszerűen ez értelmetlen így, előbb a CD-ben rejlő potenciált kéne kiaknázni a megfelelő (sztereó) hanglánc kiépítésével, mielőtt panaszkodnánk...

Ja és a koncertélményt meg nem hozza semmilyen formátum, se hangcucc, érdemes elmenni. Nem azért, mert "kell", csak puszta zeneszeretetből. :P

[ Szerkesztve ]

(#42) Ijk válasza #56474624 (#41) üzenetére


Ijk
nagyúr

Nekem egy 120k-s rendszerem van, de adott esetben egy szokolrádióból is tudom élvezni ha a kedvelt zenémet adják. És ezt most nem viccből írom.

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#43) davep válasza #16939776 (#40) üzenetére


davep
tag

Van bizony, de nem ez a lelke? Talán ezért visz minden komolyabb zenekar magával saját keverőt saját emberkével és akkor nincs olyan mint a fesztiválokon, hogy széjjel vagyunk csúszva 3. koncert után a frontos kollegával és hangzás is ezt tükrözi :)

Machete don't text

(#44) GuMipOkE válasza And (#22) üzenetére


GuMipOkE
aktív tag

Ez kb 10 éves sztori, az öcsém, meg a kuzin kb 16-19 éves lehetett.
Jellemző vagy sem, előfordul, hogy valakinek a hallástartománya egy kicsit feljebb csúszik az átlaghoz képest. Azért gondolom, hogy a tartomány csúszott fel, mert a 20-30hz környéki hangokat meg jóval gyengébben hallották az átlagoshoz képest is.

És tuti nem 15-16khz-ekről van szó, mert én 20khz-ig jól hallok, és nem hallottam a sípolást, ami meg őket idegesítette.

[ Szerkesztve ]

(#45) #56474624 válasza Ijk (#42) üzenetére


#56474624
törölt tag

Persze hogy lehet, én is tudom. De ha van lehetőség, igény, pénz jobbra, miért ne?
Azt viszont tényleg nem értem, akinek nincs még alsó kategóriás audiofil cucca sem,
az mit pöcsöl a bitekkel. :N

(#46) zoltanz válasza #27483136 (#37) üzenetére


zoltanz
nagyúr

"Erre jön az SACD és a DVDA, csak nem akar terjedni: drága, és nem fogják senki kedvéért felvenni 2szer ugyanazt, csak azért, mert...és így igazodnak a CD-hez. Kivéve a drágább kiadványokat. Az meg réteg..."

Azért a BR nagyon terjed a neten a leghúzosabb forgalmat generálja a warezolok körében. BR lejátszója ma már mindenkinek van otthon, és azokon ott a DTS-HD Master Audio.

Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek

(#47) MC Pite válasza opr (#6) üzenetére


MC Pite
veterán

Hasonlóra jutottam. Bár szerintem elég sok volt a különbség itt az mp3 és a 16 bites lossless között.
24 bites felvételt vakteszttel felismertem; igaz, kiragadott résszel könnyebb, persze - és csak fülessel 'természetesen'.
Hangosabb/jobban elkülönül az ének az elején, 4 másodpercnél a nem tudom milyen énektechnikai elemnél van a legtöbb különbség, illetve mintha lágyabb, 'vastagabb' lenne a hangszer.
A sorrund tesznek szerintem örültek a szomszédok :D .

Számok, stílusok, albumok és stúdiók hangszerelése is válogatja mennyi lesz a különbség (Pl az Eleven hold egyik albuma úgy van hangszerelve hogy sírni tudnék, meg se tartottam a lossless verziót.) Meg persze az is válogatja milyen losslesst használunk, ha magam készítem AAC vagy wma, sajna az mp3-at ki nem állhatom bármilyen bitrátával, annyira sztereó,dinamika és közép szegény. Persze veszteséges zenéim 80%a így is ebben van, mert ebbe leletem fel.

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#48) dabadab válasza #27483136 (#37) üzenetére


dabadab
titán

"60dB dinamikát egy átlagos bakelit lemez is tudott. Ez kb 3-10szerese a CD-ének."

Ezzel szemben a valóság az, hogy a CD ~96 dB-t tud, vagyis úgy hatvanszorosát, mint az LP.

"Semmi problémájuk nem volt a dinamikával akkoriban sem az erősítőknek, sem a hangfalaknak."

Dehogynem. Szerinted mekkora teljesítmény kellen ahhoz, hogy akár egy nagyon csendes, 20 dB-s alapzajszintű szobában megjelenjen az LP mind a 60 dB-nyi dinamikatartománya?

Egyébként gyakorlati szempontból abszolút felesleges ezen a 16/44.1 és 24/96 közötti különbségen rugózni, már az előbbi is bőven felülmúlja bármelyik hangfal tudását.

DRM is theft

(#49) Ijk válasza #56474624 (#45) üzenetére


Ijk
nagyúr

Tudod, ez ingyen van:D

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#50) MC Pite válasza GuMipOkE (#44) üzenetére


MC Pite
veterán

Mint amikor fősulin a tanár szemléltette hogy 16Khz fölött nem hallunk, és odacsűrt még egy felet az erősítőnek... Erre vagy harmincan kaptunk a fülünkhöz és anyáztunk :D

Előző hszhez: Egyébként mivel ilyen kis különbség van, és az audigyhez adott 24bites demo dvd is kissé gyenge, kb 3-4 ilyen lemezem van... igaz, egy Audigy2 Platinum eX meg egy 15 ropis Technics füles (RP-F500) messze van még attól amin megcsillogtathatná érdemben a tudását - de pl a Metallica és Rob Thomas albumoknál több plussz van a 24bites lemezen mint az audigysen.

[ Szerkesztve ]

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.